Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Dank voor het meedenken.

De directe fout melding is postcode.
Ik vrees dat 00000 of 99999 zelfde melding gaat geven.

Wil het ook niet meer proberen voordat straks een melding komt
dat de boel geblokkerd is en een nieuwe kaart gaat komen :D
zo vlak voor vertrek.
Apple pay zal ik eens checken.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Sommige verwerkers van online betalingen in de U.S. gebruik een systeem genaamd AVS, Address Verification Service.
Het is zo dat het betaalsysteem ergens probeert je postcode te controleren met de bank of kaartverstrekker.
Onze Europese kaarten ondersteunen dat niet.
"There was an error trying to process your credit card. The reported error was: Declined due to AVS mismatch: Service not Supported: Issuer does not support AVS."
Ik had dit dus voor bij bestellen van Tickets voor een rondleiding op een national heritage site.
Contact opgenomen, en was niks aan te doen, buiten ter plaatse gaan betalen.
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

@Stan.Gobien

Ja, dat is dan duidelijk, thx

Bij andere online tickets precies hetzelfde maar daar kon ik
International aanvinken en invullen daar is het probleem mee opgelost.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ook voorgehad aan een benzinepomp in Big Bend NP vorige week. Betalen kon alleen buiten (de winkel waren ze aan het renoveren) 3 CC + Revolut geprobeerd en allen vastlopen op ZIP.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

In NY geprobeerd metrocard te kopen via Revolut. Werd ook afgebroken op zipcode. Verschillende postcodes geprobeerd maar geen enkele succesvol.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Timothy555 en @Glorious Gebruiken jullie dan de fysieke kaart? Ik gebruik de fysieke kaart heel weinig (alleen bij Walmart), betalingen doe ik allemaal met mijn Apple Watch, ook bij tankstations aan de pomp. Die betalingen lukken altijd en het voordeel is, geen pincode nodig en een zipcode wordt dan ook niet gevraagd.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Goede tip @Coyote

Ik gebruik m’n Apple Pay nog veel te weinig…
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Fysieke kaart en apple pay allebei geprobeerd. Maar de apple pay functie werkte ook niet op de automaten.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Gisteren kon ik ook niet met Revolut betalen bij een pomp, niet wireless, niet met Google Pay, niet met de kaart in de card reader.
Alleen wireless werd postcode gevraagd.

Wise deed het wel, wireless, met postcode. Had net ervoor nog met Revolut betaald, ook in de app stond alles goed.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@harryh Welk merk tankstation was dat? Ik tank meestal bij enkele bekende merken voor mij waarvan ik weet dat ik aan de pomp kan betalen. In het verleden had ik bijv. altijd problemen bij Valero (zit vooral in het westen, Californië). Daar kon ik bijv. nooit met mijn creditcard aan de pomp betalen (destijds had ik nog geen Revolut).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Het blijft hit or miss wat dat betreft met revolut. Ik ervaar het overigens alleen bij het tanken en dan alleen bij betalen aan de pomp. Bij de meeste tankstations werkt het niet. In ieder geval niet bij de tankstations die bij Walmarts e.d. staan of in kleinere plaatsen.

Ach even naar binnen en 50 dollar on two is ook geen probleem :wink: Het te veel betaalde wordt vaak de volgende werkdag al verrekend.

Verder nergens problemen met Revolut. Afgelopen mei de fysieke pas en apple pay gebruikt in Tsjechië, werkt ook prima. Volgend jaar wat andere bestemmingen proberen die niet de euro voeren. Kijken of het daar ook werkt.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 05 aug 2025, 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Coyote een kleine lokale inderdaad, Orion fuels.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Mijn man en ik hebben allebei een Revolut account. Alleen ik heb er een fysieke kaart bij. Die hebben we na 2 weken onderweg te zijn aan de oostkust al best vaak moeten gebruiken omdat wireless voor ons op veel plekken niet werkt. Ik zou in ieder geval aanraden om een fysieke kaart te nemen.
Tevens een enkele keer gebruik moeten maken van cash of mijn Nederlandse mastercard omdat ook de Revolut kaart dienst weigerde.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Glorious En bedoel je wireless via de kaart? Dus contactloos betalen? Of via bijvoorbeeld Apple pay of google pay? Dat laatste werkt vrijwel overal bij mij, ik gebruik apple pay. Behalve bij walmart en dus bij het tanken gebruik ik de pas echt fysiek. De oostkust is trouwens een breed begrip. Waar ervaar je het precies? Afgelopen januari in Florida, ook Oostkust, geen enkel probleem gehad.

Als je wireless bedoeld via de kaart (dus hem niet in het apparaat stoppen en je pincode intoetsen) dan kan het zijn dat dit uit staat bij jouw pas. Dat moet je volgens mij apart activeren in de Revolut app.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@d_vdploeg Ik bedoel Apple pay. We kregen dan een failed melding. Er leek dus iets te gebeuren maar de transactie werd dan afgebroken. Veelal in de kleinere winkels of bij enkele tankstations (weet niet meer welke). Soms werkte de kaart dan wel (via insert) maar soms ook niet. In NY in het metrostation liepen we vast op postcode. Allerlei codes geprobeerd maar zonder resultaat.
Op andere plekken werkte Apple pay dan weer zonder issues.

Onze route: Boston, Cape Cod, New York, Delaware, Washington, Roanoke, Gatlinburg, Atlanta, Pensacola, St Augustine, Titusville, Miami.
ThomasB98
Amerika-ontdekker

Bericht door ThomasB98 »

Hallo,

Ik ga in september voor de eerste keer naar Amerika (westen) en heb daarom een creditcard aangeschaft een paar maanden geleden maar er zit al een soort kras/sterretje in de magneetstrip van de kaart. Ik ben van plan om overal de Revolut kaart te gebruiken maar voor de borg van hotels/huurauto is de creditcard handiger lijkt me. Wat zeggen jullie, credit card toch maar vervangen voor de zekerheid? Of zijn de plaatsen waar je enkel kan betalen middels de magneetstrip tegenwoordig zo schaars dat het aanvragen van een nieuwe kaart niet per se nodig is?

Het liefste vraag ik geen nieuwe kaart (met dus een nieuw nummer) aan aangezien ik met de huidige kaart al wat activiteiten heb geboekt en soms mijn credit card ter verificatie zal moeten laten zien, vandaar deze vraag.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Het swipen komt in de VS ook steeds minder voor. In alle 8 VS reizen die wij sinds 2018 tot nu toe hebben gemaakt slecht sporadisch gebruik van moeten maken. Op 1 hand te tellen. Laatste jaren, mede door de revolut en betalingen via apple pay helemaal niet hoeven swipen, en ook niet willen swipen want dat is minder veilig dan chip+pincode. Achteraf gezien denk ik nog steeds dat met die swipe methode onze creditcard een keer geskimd is.

Ik kan niet beoordelen hoe erg de beschadiging is, waar die zit en hoe het werkt met de geldigheid van de kaart als er beschadigen opzitten. Als die beschadiging in de buurt zit van je chip zit zou ik er wel mee oppassen. Als ie breekt of je chip wordt onbruikbaar heb je wel een uitdaging. Anders zou ik het lekker laten als ie verder goed werkt.

Voor autohuur heb je verplicht een creditcard nodig en voor hotels vaak om je kamer te garanderen op het moment dat je een annuleerbaar tarief boekt.

Voor je autohuur is het vooral belangrijk dat je een creditcard op naam van de hoofdbestuurder hebt. Dat dit later een andere kaart is maakt niet zoveel uit en als je hem al doorgegeven hebt kun je hem vaak simpel wijzigen via de omgeving van je reservering.

Bij pay later tarieven, bijvoorbeeld bij Alamo geef je helemaal geen creditcard op bij je reservering. Dat doe je pas bij het uitrijden. Dan is het helemaal geen probleem. Zolang hij maar op naam van de hoofdbestuurder staat.

Ook bij hotels kun je vaak makkelijk wijzigen via je reservering.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 07 aug 2025, 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Liesbrink58
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Liesbrink58 »

Bij Revolut heb ik zelfs de werking van de magneetstrip uitgezet, ter beveiliging. Kan gewoon in de app.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Of dat swipen helemaal uitzetten verstandig is dat is de vraag. Het is inderdaad wel een onveiligere manier. Dat klopt.

Het wil echter nog wel eens voorkomen dat je bij het betalen in restaurants ze je creditcard/revolut in een mapje ''mee naar achteren nemen'' en vervolgens komen ze terug met de bonnetjes. Ik weet dat ze dan vaak wel de swipe methode toepassen. Dat kan ook haast niet anders. Maar je ziet tegenwoordig gelukkig ook steeds meer van die betaalterminals of het bekende ''pinapparaat'' wat wij in NL gewend zijn.

@ThomasB98 Sowieso zou mijn advies zijn om zaken als uiteten, tanken, boodschappen ect ect zoveel mogelijk met de revolut te doen en je creditcard alleen te gebruiken voor je autohuur en je accommodaties. De koers van Revolut is simpelweg wat beter dan die van ICS of AMEX en als je goedkoop dollars vooraf inkoopt bij Revolut kun je nog meer besparen.

Er zijn zelfs forumleden die de kamers uiteindelijk betalen via de Revolut ivm de gunstigere koers en hun creditcard alleen gebruiken om hun kamer te garanderen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 07 aug 2025, 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
ThomasB98
Amerika-ontdekker

Bericht door ThomasB98 »

Dank voor alle info!! De credit card is inderdaad echt enkel bedoeld voor de borg van de auto/hotels. De revolut kaart staat niet op mijn naam dus ik denk dat ik alsnog een nieuwe aan ga vragen just to be sure... Ik zal m'n ''oude'' credit card wel gewoon meenemen mochten ze er bij een reeds geboekte activiteit naar vragen (dixie's antelope canyon).

Ik neem aan dat je na het tanken vaak ook gewoon kunt betalen met revolut?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer