Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Felicitas: Rondje Denver (juni 2025)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Rondje Denver (juni 2025)

Bericht door Martin & Marianne »

Die kabelbanen en die hutten klinken allemaal erg aantrekkelijk! En ik weet van de wintersport dat het eten over het algemeen erg goed is overal. :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 apr 2025, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

:offtopic: compleet off topic, maar...
@Martin & Marianne : probeer minimaal 1 x tijdens een wandeling in een hut te overnachten. Zeer bijzondere ervaring. Wij doen dat in de zomer regelmatig, maar zelfs ook tijdens een skivakantie... Je hebt er tegenwoordig ook gewoon 2 persoonskamers ipv slaapzalen en het eten is doorgaans fantastisch. Een zonsondergang (of zonsopgang) boven op de berg is uniek. Kijken eens hier: https://www.rifugioscoiattoli.it/ of deze https://rifugiolagazuoi.com/. Prachtig gelegen en top hutten. Deze vonden we ook goed: https://www.rifugiobaitacuz.com/en/. Ze zijn doorgaans eenvoudig via een wandeling van 2-3 uurtjes te bereik, dus ga niet té vroeg op pad....
Veel plezier in Italie !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dank Paul! Zie hier mijn reactie.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Felicitas: Rondje Denver (juni 202

Bericht door Felicitas »

Wij zijn vorige week teruggekomen van een hele leuke actieve vakantie in Amerika. Tijdens de reis heb ik een verslag bijgehouden en inmiddels staan er ook foto’s bij.

Nieuw voor ons waren de Black Hills, Badlands National Park, Theodore Roosevelt National Park, Dinosaur National Monument en Grand Mesa. Eerder waren we al in Yellowstone National Park, Grand Teton National Park en het gebied rond Crested Butte in Colorado.

We hebben veel gewandeld. Voor geïnteresseerden een overzicht op deze pagina.

Ook erg leuk waren de Volksmarch naar Crazy Horse, de Pitchfork Steak Fondue + Medora Musical in North Dakota en het Alpenglow Concert in het Town Park van Crested Butte. Mooie momenten om met Amerikanen in contact te komen naast de vele gesprekjes tijdens wandelingen.

Kortom, het was weer heerlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat een prachtige reis hebben jullie weer gemaakt! En petje af voor alle wandelingen! Ik heb al een lijstje met trails die wij beslist niet gaan doen, mochten we nog eens die kant op gaan (en ja, het kriebelt nu weer heel erg :wink: ).

Wij waren jaren geleden onder de indruk van Crazy Horse, maar met zo'n wandeling is het helemaal prachtig.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Martin & Marianne schreef:
09 jul 2025, 11:49
Ik heb al een lijstje met trails die wij beslist niet gaan doen, mochten we nog eens die kant op gaan.
Haha :clap:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Oh leuk! Daar ga ik even uitgebreid aandacht aan besteden
Wij gaan in september 3 weken naar Denver en nemen Grand Teton, Yellowstone, Theodore Roosevelt en Rocky Mounains N.P mee in ons rondje!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hey Felicitas, heb juist een deel van jullie verslag gelezen. Die West Crag Crest trail ziet er leuk uit, kende ik nog niet. Jullie hebben weer toffe hikes gedaan :thumbup: Even een vraagje: van welk trail is die foto bovenaan jullie blog? Heel mooi. Nu nog even bekomen en dan al eens nadenken over de volgende (wandel)bestemming?

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

De foto die er nu boven staat heb ik genomen vanaf de Crag Crest National Recreation Trail op de top van Grand Mesa. Leuk wandelgebied en heerlijk koel vanwege de hoogte. En inderdaad weer mijmeren over volgende (wandel)vakanties. Ierland staat hoog op ons verlanglijstje.
Laatst gewijzigd door Felicitas op 10 jul 2025, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik dacht al zoiets, ziet er inderdaad heel mooi uit.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

ik ga van het weekend er weer eens lekker voor zitten om jullie reis te lezen! Eens kijken welke wandelingen we gemist hebben op bijna dezelfde route en misschien een reden om weer terug te gaan :wink:

Op een reis naar Florida in december na, hebben we nog geen plannen voor 2026 en dat kan eigenlijk niet :lol:
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja we hebben echt weer genoten van de natuur in Amerika en jullie reis was voor ons leuke voorpret. Evenals de net iets eerdere reis van @michelly. Vlak na elkaar een rondje Denver. Complimenten ook voor de prachtige foto’s op jullie website!
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Ik las dat jullie wel de bult opgeklommen zijn van de Saddle Pass trail in Badlands NP. Ik ben afgehaakt tijdens de klim, omdat ik bang was uit te glijden. Nu kan ik toch nog meekijken en van het uitzicht genieten :thumbup: .
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Haha ja dat viel niet mee. Op de terugweg zittend, beetje bij beetje ervan af. Mijn wandelbroek bleek wonderbaarlijk slijtvast met al dat kleine scherpe gruis. Ik durfde niet staand naar beneden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer