Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn met ervaringen en/of tips rondom een kortere trip in de zomer richting SF in combinatie met Yosemite NP.
In 2023 heb ik een rondreis gemaakt vanuit SF naar LA en via Las Vegas terug. De meest voor de hand liggende hoogtepunten zijn in deze reis aan bod gekomen, behalve dus Yosemite en Sequoia NP.
Momenteel onderzoek ik of het financieel haalbaar is om volgend jaar een solo reis te maken naar SF en bijvoorbeeld 4 a 5 dagen Yosemite te bezoeken. Enkele vragen die ik daarbij heb:
- Verblijf ik het beste op 1 vast plek rondom Yosemite en ga ik vanuit daar elke dag richting het park rijden? Of zouden jullie rond blijven reizen bij wijze van?
- Is het de moeite waard om bijvoorbeeld maar 9 tot 10 dagen te gaan? In SF heb ik bijvoorbeeld Alcatraz gezien, The Painted Ladies, de brug en de Pier, maar verder niet echt in de stad geweest. Weet ook niet of dat de moeite waard is als je alleen reist?
- Zijn er meerdere solo reizigers hier die eventueel tips hebben voor een solo reis richting USA?
Thanks voor het meedenken.

Groetjes!
Robin