Wij gaan in september van SFO naar Oregon en aangezien we in Oregon zitten wou ik daar een iPhone kopen (taxfree) , het plan is tot ongeveer in Eugene te rijden en zo terug richting Californië,Nevada…
Nu is mijn vraag als je een iPhone wilt kopen , doe je dat best in een Apple Store of gaat dit ook in de Walmart of Best Buy…?
Het ding is in Oregon is de dichtstbijzijnde Apple Store in Tigard (omgeving Portland) en zo ver waren we niet van plan om te gaan omdat we daar al eens geweest zijn.
@Pete.Z Dankje voor het snelle antwoord, weet je toevallig hoe het zit met de garantie in een walmart of best buy?
Ik weet in een Apple Store als je hem daar koopt is het 1j garantie in Europa.
Het hangt ervan af welk model je wilt kopen. In principe kun je ook bij Best Buy of Walmart een Iphone kopen, maar zij verkopen alleen de oudere modellen unlocked. Wil je de 16 series dan is de Apple store je enige optie.
@Pete.Z Dankje voor het snelle antwoord, weet je toevallig hoe het zit met de garantie in een walmart of best buy?
Tofke
Je hebt in Europa geen garantie op een in Amerika gekochte iPhone.
Je zal dan Applecare erbij moeten nemen.
Tofke
Je hebt in Europa geen garantie op een in Amerika gekochte iPhone.
Je zal dan Applecare erbij moeten nemen.
Jawel Pete, mijn vorige iPhones komen ook uit de VS en standaard heb je sowieso 1j garantie als je een iPhone buiten de EU koopt
Google het maar eens Heb je garantie als je een iPhone in het buitenland koopt? Je hebt standaard 1 jaar garantie als je een iPhone buiten de EU koopt. Als je een iPhone in de EU koopt krijg je door EU-reglementen standaard 2 jaar garantie.
Wij kopen al sinds jaar en dag al onze Apple spullen in Portland. 1 keer een dingetje gehad met een iPad. Werd keurig netjes in Nederland opgelost onder garantie. Geen flauw idee of dat ding toen ouder of jonger was dan een jaar.
Kleine tip van mijn vrouw. Mocht je naar Portland rijden. Rij dan door naar Washington Square. Dat vindt ze en een fijnere Apple Store en een fijnere shopping mall. En is slechts een paar minuten verder rijden dan Bridgeport Village. Ik persoonlijk twijfel aan welke ik een grotere hekel heb...
Officieel heb je op een iPhone, want daar gaat het hier over, alleen garantie in het land van aankoop, zoek het maar op.
Heeft er ook mee te maken dat Amerikaanse iPhones intern anders zijn dan Europese.
Het maakt verder weinig uit trouwens, want ik heb in al die jaren nooit een garantiegeval gehad met een iPhone.
Wij kopen al sinds jaar en dag al onze Apple spullen in Portland. 1 keer een dingetje gehad met een iPad. Werd keurig netjes in Nederland opgelost onder garantie. Geen flauw idee of dat ding toen ouder of jonger was dan een jaar.
Kleine tip van mijn vrouw. Mocht je naar Portland rijden. Rij dan door naar Washington Square. Dat vindt ze en een fijnere Apple Store en een fijnere shopping mall. En is slechts een paar minuten verder rijden dan Bridgeport Village. Ik persoonlijk twijfel aan welke ik een grotere hekel heb...
Idd! Dat klopt , hier ook in België word het opgelost onder garantie
Haha! Bedankt voor de malltip!
@houstonwehaveaproblem ja het is de bedoeling om de iPhone 17 pro te kopen en geen ouder model…
Dan zal het toch doorrijden worden tot in Tigard…
Tofke
De iPhone 17 zou in September misschien verkrijgbaar zijn, hangt van de introductie datum af. Grootste kans op het nieuwste model maak je dan bij de Apple store. Ik zou de Apple site in de gaten houden en eventueel tegen die tijd online bestellen met een pickup in de store (in Oregon), dan weet je zeker dat ze het model op voorraad hebben.
@houstonwehaveaproblem ja het is de bedoeling om de iPhone 17 pro te kopen en geen ouder model…
Dan zal het toch doorrijden worden tot in Tigard…
Tofke
De iPhone 17 zou in September misschien verkrijgbaar zijn, hangt van de introductie datum af. Grootste kans op het nieuwste model maak je dan bij de Apple store. Ik zou de Apple site in de gaten houden en eventueel tegen die tijd online bestellen met een pickup in de store (in Oregon), dan weet je zeker dat ze het model op voorraad hebben.
9 september word normaal de iPhone 17 geïntroduceerd, wij zijn in Oregon van 20 tem 24 september, dat is zeker het overwegen waard om deze op voorhand online te bestellen. @BahamaOne Bedankt voor de tip!
Als we toch met tips bezig zijn: wanneer je reageert op het direct bovenliggende bericht liever niet (volledig) quoten. Dan blijft alles beter leesbaar
dat is zeker het overwegen waard om deze op voorhand online te bestellen.
Niet alleen waard maar ook noodzakelijk. Ik heb dit in sept 2019 geprobeerd (in Tigard) maar omdat ik geen pre-order had gedaan kon ik hem niet kopen (niet voldoende voor de vrije verkoop)
Let wel op, vanwege de invoer tax zou het kunnen dat de iPhone nu duurder is in de US dan in NL. Of dat het zo weinig scheelt dat het de moeite niet waard is. Goed rekenen dus (wij overwegen het ook omdat we in sept/okt in Oregon zijn)
iPhone 16 pro Max 512GB
Op apple.NL 1729 euro (1479 via andere websites, o.a. mobiel.nl)
Op Apple.com in de US nu 1399 USD ( omreken koers ongeveer 1200 euro)
Bij goedkoper en modellen is verschil aanmerkelijk minder.
Dat scheelt toch een goeie 500 euro! Da’s toch al aardig vind ik @Inges ja klopt! Het is wat rekenen maar op dit moment staat de dollarkoers vrij gunstig dus volgens mij is het daar sowieso goedkoper…afwachten…
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.