Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ROEMM: camperreis 2026

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ROEMM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis ROEMM: camperreis 2026

Bericht door ROEMM »

Hoi allen,

Volgend jaar willen wij met ons gezin (met 1 dochter van dan ong. 1,5 jaar) een rondreis maken met de camper door het westen van Amerika. Ik heb links en rechts al wat topics bespeurd en elders op het internet ook gekeken naar wat voorbeeldroutes. Daarbij nagedacht wat we per locatie zouden willen doen en hoeveel rust we per locatie in willen bouwen.

We zijn voornemens om in totaal 28 dagen te gaan, gedurende de maand september. Kijkende naar eerdere vakanties, vinden wij rijden niet erg en willen we een combinatie van natuurparken en hikes met enkele steden. Met die informatie heb ik onderstaande planning opgesteld. Aan jullie de vraag; willen jullie eens met ons meedenken of dit een realistische route is, of er dingen over het hoofd worden gezien o.i.d.?

Side note: wij houden er zelf wel van om in de natuurparken lekker lang buiten te zitten onder de luifel. Ik zit daarom nog wel een beetje te twijfelen over de volgorde van de route, gezien de temperaturen in de avonden deze periode.

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco struinen
Dag 3: San Francisco struinen
Dag 4: Camper ophalen en van SF naar Yosemite NP rijden (4 uur)
Dag 5: Yosemite National Park
Dag 6: Yosemite National Park
Dag 7: Reizen van Yosemite naar Sequoia (3 uur)
Dag 8: Sequoia
Dag 9: Reizen van Sequoia naar Las Vegas (6 uur)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Reizen van Las Vegas naar Zion National Park (2 uur)
Dag 12: Zion National Park
Dag 13: Reizen van Zion National Park naar Bryce Canyon (2 uur)
Dag 14: Reizen van Bryce Canyon naar Grand Canyon, via Page (4,5 uur)
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Reizen van Grand Canyon naar Sedona (2 uur)
Dag 18: Reizen van Sedona naar Joshua Tree National Park (5 uur)
Dag 19: Joshua Tree National Park
Dag 20: Reizen van Joshua Tree NP naar San Diego (3,5 uur)
Dag 21: San Diego
Dag 22: Reizen van San Diego naar Los Angeles (2,5 uur)
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Reizen van Los Angeles naar Paso Robles (3,5 uur)
Dag 26: Reizen van Paso Robles naar Monterey (2 uur)
Dag 27: Reizen van Monterey naar San Francisco (2,5 uur), daar camper inleveren.
Dag 28: Terug naar huis vliegen.

Overigens zijn in bovenstaande planning ook twee bestemmingen waar we nog over zitten te dubben. Dit zijn:
  • Reizen naar Bryce Canyon OF Lake Powell / Page
  • Reizen naar Sedona OF Kingman
Mochten jullie ideeën, tips of andere punten hebben, hoor ik het graag.

Groet,
Rob
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ROEMM: camperreis 2026

Bericht door jill1234 »

Mooie route! Maar....je reistijden kloppen niet. Wij zijn net terug (en al vaker geweest) maar Yosemite Valley naar Lodgepole Sequoia is met camper zeker 5.5 uur. Las Vegas Zion 3.5 uur. Grofweg verliezen wij per uur een kwartier aan zuivere reisttijd t.o.v. een auto en vergis je niet in de tijd die boodschappen doen kost en tanken. Je tankt regelmatig want een camper rijdt 1 op 4.
Bryce naar Grand Canyon: minimaal 6.5 uur.
Sequoia naar Vegas ben je zo 9 uur kwijt.
LA naar San Diego was afgelopen week 4.5 uur (file file file)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht!

Er vallen me een paar dingen op.
Wat zijn je plannen bij de Grand Canyon? 2 volle dagen daar is erg veel, en ik kan me voorstellen dat je met een kind van 1,5 niet een stuk de canyin in gaat lopen. Kortom: ik zou liever daar 1 (of hooguit 2) nachten verblijven en dan 3 (of 2) bij Sedona. Zeker in die tijd van het jaar een mooie omgeving.

Als je eerst naar Sequoia gaat en dan naar Yosemite mis je de mooie Tioga pass. Wat zou je nog in Sequoias kun je ook in Yosemite zien en de route is vele malen mooier 'bovenlangs'. Dat zou ik heroverwegen.

Wat zijn je plannen in San Diego? Het is een leuke stad en ik kan mezomaar voorstellen dat de zoo voor jullie dochter leuk kan zijn, maar ik vindhet nu weinig toevoegen en wat gehaast.

Zelf heb ik weinig met dekustroute (2 keer enorm veel mist gehad). Je zou eventueel ook een one way SF - LA kunnen overwegen. Geeft en meer tijd voor San Diego, en je kunt zowel Bryce aals Page meenemen.

Kijk ook goed naar de regels voor het vervoeren van kleine kinderen in een camper in de verschillende Staten.
ROEMM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ROEMM »

Dank voor jullie feedback!

Waardevol dat je de reistijden deelt @jill1234, dit zal ik nog heroverwegen met evt. tussenstops dan, dank daarvoor.

@Tantelotje Ook bedankt voor de inhoudelijke feedback. Grand Canyon hebben we niet per se heel veel plannen, was misschien meer een plek om even te onthaasten na vele reiskilometers. Maar je punt ga ik zeker in overweging nemen. Ik volg je niet helemaal m.b.t. de Tioga Pass, hoe zou jij in dit geval de route dan vormgeven?

In San Diego zijn we voornemens om een bezoekje te brengen aan de USS Midway Museum en, inderdaad, de San Diego Zoo.

Waardeer jullie input!
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Vooropgesteld: ik zou in dit schema SeKi schrappen en de Sequoias in Yosemite bekijken. En dan via de tiogapass door of langs Death Valley naar Las Vegas.met 1 of 2 overnachtingen onderweg. Dat is een prachtige route. De route onderlangs, dus via Bakersfield, is niet heel mooi.
Je kunt vanuit SeKi de Sierra Nevadas namelijk niet oversteken. Dus dan moet je onderlangs.

Ik zou die rust dan liever in Sedona neme . De Grand Canyon lijkt me voor kleine kinderen ook niet zo interessant, maar ook vrij stressvol voor de ouders want er is bijzonder weinig reling/hekwerk aanwezig. Lekker een paarnachten in Sedona waar je vast ook wel een leuke speeltuin ofzo kunt vinden lijkt me dan een stuk geschikter.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt best wel veel tijd, maar de route is zo wel erg gehaast.
Het is al genoemd dat je beter eerst naar Sequoia kunt gaan en dan naar Yosemite; het zou immers erg jammer zijn om de Tioga Road te missen. En wil je niet door Death Valley rijden? Ik denk dat het in september bij de meeste verhuurders geen probleem is.

Check ook inderdaad de reistijden goed; neem altijd een vast punt, zoals een camping, en niet de naam van een park; daar kan zomaar een uur reistijd tussen zitten. Zo is het van Sequoia naar Las Vegas echt veel verder dan wat je nu aangeeft; bovendien mag je met een camper niet de CA198 door het park rijden, dus je moet via de CA180 rijden. Dat maakt de route SF - Sequoia - Yosemite ook sneller dan eerst Yosemite en dan Sequoia,

Bryce is prachtig, ik zou dat niet laten vallen. Ik zou wel een of twee nachten Page tussenvoegen; en wellicht Sedona laten vallen. Voor de Grand Canyon is dan 1 nacht voldoende. Maar het is goed om aan te geven wat jullie plannen in de parken zijn; willen jullie veel gaan wandelen?

Lees ook eens mee met andere topics, zoals dit topic; in de meeste routes komen dezelfde adviezen terug.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je in San Diego de Midway en de zoo wil bezoeken, neem dan rustig een extra dag. Sowieso is SD een leukere stad dan LA.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Of je het met een kleintje ook zo lang volhoudt weet ik niet, maar wij zijn in januari naar de USS Midway geweest en zijn er bijna de hele dag bezig geweest. Wij vonden het super interessant.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.c ... diego.html
We vonden Balboa Park in San Diego ook echt de moeite waard. Zie hiervoor in het verslag het einde van dezelfde vakantie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer