Volgend jaar willen wij met ons gezin (met 1 dochter van dan ong. 1,5 jaar) een rondreis maken met de camper door het westen van Amerika. Ik heb links en rechts al wat topics bespeurd en elders op het internet ook gekeken naar wat voorbeeldroutes. Daarbij nagedacht wat we per locatie zouden willen doen en hoeveel rust we per locatie in willen bouwen.
We zijn voornemens om in totaal 28 dagen te gaan, gedurende de maand september. Kijkende naar eerdere vakanties, vinden wij rijden niet erg en willen we een combinatie van natuurparken en hikes met enkele steden. Met die informatie heb ik onderstaande planning opgesteld. Aan jullie de vraag; willen jullie eens met ons meedenken of dit een realistische route is, of er dingen over het hoofd worden gezien o.i.d.?
Side note: wij houden er zelf wel van om in de natuurparken lekker lang buiten te zitten onder de luifel. Ik zit daarom nog wel een beetje te twijfelen over de volgorde van de route, gezien de temperaturen in de avonden deze periode.
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco struinen
Dag 3: San Francisco struinen
Dag 4: Camper ophalen en van SF naar Yosemite NP rijden (4 uur)
Dag 5: Yosemite National Park
Dag 6: Yosemite National Park
Dag 7: Reizen van Yosemite naar Sequoia (3 uur)
Dag 8: Sequoia
Dag 9: Reizen van Sequoia naar Las Vegas (6 uur)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Reizen van Las Vegas naar Zion National Park (2 uur)
Dag 12: Zion National Park
Dag 13: Reizen van Zion National Park naar Bryce Canyon (2 uur)
Dag 14: Reizen van Bryce Canyon naar Grand Canyon, via Page (4,5 uur)
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Reizen van Grand Canyon naar Sedona (2 uur)
Dag 18: Reizen van Sedona naar Joshua Tree National Park (5 uur)
Dag 19: Joshua Tree National Park
Dag 20: Reizen van Joshua Tree NP naar San Diego (3,5 uur)
Dag 21: San Diego
Dag 22: Reizen van San Diego naar Los Angeles (2,5 uur)
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Reizen van Los Angeles naar Paso Robles (3,5 uur)
Dag 26: Reizen van Paso Robles naar Monterey (2 uur)
Dag 27: Reizen van Monterey naar San Francisco (2,5 uur), daar camper inleveren.
Dag 28: Terug naar huis vliegen.
Overigens zijn in bovenstaande planning ook twee bestemmingen waar we nog over zitten te dubben. Dit zijn:
- Reizen naar Bryce Canyon OF Lake Powell / Page
- Reizen naar Sedona OF Kingman
Groet,
Rob