Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Voor mij is dat wel een probleem, daarom moet iedereen dat maar voor zichzelf bepalen.
De meeste hotel, restaurant, winkel enz wifi is niet veilig volgens de huidige normen, je kunt beter je mobiele data gebruiken en als je dan niet op alle sites kunt dan is voor mij de keuze snel gemaakt om een Amerikaanse E-sim te gebruiken die bovendien goedkoper is.
De meeste hotel, restaurant, winkel enz wifi is niet veilig volgens de huidige normen, je kunt beter je mobiele data gebruiken en als je dan niet op alle sites kunt dan is voor mij de keuze snel gemaakt om een Amerikaanse E-sim te gebruiken die bovendien goedkoper is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Openbare wifi is wel veilig als je een VPN gebruikt.
-
- Amerika-expert
En als je zoals ik geen zin hebt om 24/7 een VPN aan te hebben staan dan is een Amerikaanse (E-)sim een oplossing 

-
- Amerikafan
We gaan komend weekend richting noord-west Amerika.
Komen er niet uit vwb de wifi verbinding.
Hebben 4 apparaten 2x apple en 2x android.
Overwegen een Mifi aan te schaffen.
Kunnen jullie ons tips geven, welke mifi en bij wie een sim of esim aan te schaffen.
Alle tips van harte welkom.
Gr. Peter
Komen er niet uit vwb de wifi verbinding.
Hebben 4 apparaten 2x apple en 2x android.
Overwegen een Mifi aan te schaffen.
Kunnen jullie ons tips geven, welke mifi en bij wie een sim of esim aan te schaffen.
Alle tips van harte welkom.
Gr. Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Waarom nog een mifi? Je kunt ook met een eSIM een hotspot aanmaken. Desnoods 2 eSIM aanschaffen. Apple of Android maakt niet uit, als er maar een toestel bij zit dat compatible is en een eSIM ondersteunt. Dat kun je nakijken op de site van de aanbieder.
Ik gebruik altijd Airalo maar anders een paar blz teruglezen voor de laatste nieuwe tips.
Ik gebruik altijd Airalo maar anders een paar blz teruglezen voor de laatste nieuwe tips.
-
- Amerika-ontdekker
Koop geen Airalo esim als je Android auto wilt gebruiken. Met deze esim werkt android auto namelijk niet meer. In ieder geval niet met een Samsung telefoon. Het is een bekend probleem op internet.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dat is balen. Heb net een Airalo op mijn Samsung geïnstalleerd. Gelukkig voor mijn vrouw een Nomad. Hopelijk werkt die wel...?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@kevin123 Wij hadden dit jaar beide de e-sim van Airalo en allebei een Samsung en Android Auto werkte prima in onze Mustang.
Laatst gewijzigd door BiaAlly op 17 jul 2025, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Werkte afgelopen april nog perfect op mijn Google Pixel phone. Dus mogelijk een Samsung-only probleem.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Als je de esim weer inactief maakt, dan werkt android auto weer wel. Het gekke is dat het een paar uur wel werkt en dan nooit meer. Wat ik op internet heb kunnen vinden, gaat het internetverkeer van Airalo via Hongkong. Dat land heeft officieel geen android auto support, waardoor je problemen kunt krijgen.
Zie https://www.reddit.com/r/Airalo/comment ... t_working/
Zie https://www.reddit.com/r/Airalo/comment ... t_working/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik had niet vermeld dat wij Airalo gebruiken in combinatie met een Samsung telefoon. Android auto werkte prima.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik gebruik voor het moment een e-sim van JZN Market in Florida, met zowel data als telefoneren, werkt als een speer.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb daar nooit problemen mee gehad en gebruik Airalo al jaren over de hele wereld. Het is eenvoudig, goedkoop en werkt perfect.
Voor de mensen die nog twijfelen, doen!
Laatst gewijzigd door markro op 22 jul 2025, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke code verwijderd.

-
- Amerika-expert
Ik begreep uit een eerdere discussie dat het niet (meer) de bedoeling is om persoonlijke codes te delen. Er zijn voor Airalo nog wel algemene codes in gebruik zoals REISSIM15 voor 15% of AIRALOESIM10 voor 10% korting. Afhankelijk van je aankoop zijn die wellicht voordeliger.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Nog even terugkomend op deze tip van @Hermanus; werkte voor ons echt helemaal prima. Super (extreem) eenvoudig installeren, en werkte heel de vakantie hartstikke goed. En echt heel goedkoop ... 5GB voor $ 6.20.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-ontdekker
Fijn voor je dat het bij jou wel werkt. Ik wil alleen maar mensen waarschuwen dat het dus niet altijd werkt. Op internet staan vergelijkbare verhalen. Aan de helpdesk van Airalo heb je ook niks, daar hebben ze alleen een standaard script die ze afwerken. De Change simkaart van Airalo leidt het verkeer via Hongkong. Vandaar dat je problemen KUNT krijgen met Android auto. Daarnaast kun je je afvragen of er ook privacyrisico's zijn als je internetverkeer naar Hongkong wordt gestuurd. Maar goed, iedereen moet hetzelf weten.
Laatst gewijzigd door markro op 22 jul 2025, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Ik heb vandaag in de VS de T-Mobile trial geactiveerd. Werkt prima met 5G. Je krijgt er ook bellen en dus ook een VS tel. nummer bij.
De Verizon trial werkte niet, heb ik afgelopen juli/augustus gebruikt, nog binnen de 12 maanden.
Mocht iemand Google Voice willen gaan gebruiken, zie een eerdere post, dan zou je met dit nummer GV kunnen activeren.
De Verizon trial werkte niet, heb ik afgelopen juli/augustus gebruikt, nog binnen de 12 maanden.
Mocht iemand Google Voice willen gaan gebruiken, zie een eerdere post, dan zou je met dit nummer GV kunnen activeren.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Update na 2 weken in de VS. Airalo werkt idd niet met Android Auto icm Samsung S24. Ik heb een esim met data en nummer en het nummer werkt na 2 weken contact met de chat helpdesk eindelijk. Data verder geen probleem (voor zover er bereik is natuurlijk).
Voor mijn vrouw een Nomad esim (alleen data) en dat verloopt niet vlekkeloos. Herkent vaak de esim niet. Na herstarten telefoon weer even wel en daarna weer geen data.
Voor mijn vrouw een Nomad esim (alleen data) en dat verloopt niet vlekkeloos. Herkent vaak de esim niet. Na herstarten telefoon weer even wel en daarna weer geen data.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Alvast een vraagje voor Rondreis Amerika 2026.
vodafone USA eSIM 50GB op een pixel 8 pro. werkt dat goed in Amerika (android). Zag eerst airport telecom, maar die krijgen zeer slechte reviews, dus daar blijf ik vanaf.
Zit bij Vodafone en zag deze voorbij komen. Misschien iemand ervaring mee??.
vodafone USA eSIM 50GB op een pixel 8 pro. werkt dat goed in Amerika (android). Zag eerst airport telecom, maar die krijgen zeer slechte reviews, dus daar blijf ik vanaf.
Zit bij Vodafone en zag deze voorbij komen. Misschien iemand ervaring mee??.
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn voor Global Yo gegaan. Voelde een beetje als een gok, want de reviews waren erg wisselend.
Was wel een erg sterke aanbieding van een databundel van 500gb voor $30, geldig voor 60 dagen. We zochten een sim die langer dan 30 dagen geldig is aangezien we hier ruim 6 weken zitten.
Installeren en activeren werkte prima en hier in San Francisco ook prima bereik. We gebruiken hem nu maar als hotspot zodat we met beide telefoons van die bundel gebruik kunnen maken.
Ze hebben vaak wisselende scherpe aanbiedingen. Wisselt volgens mij wel wekelijks.
Tot nu toe dus tevreden
Was wel een erg sterke aanbieding van een databundel van 500gb voor $30, geldig voor 60 dagen. We zochten een sim die langer dan 30 dagen geldig is aangezien we hier ruim 6 weken zitten.
Installeren en activeren werkte prima en hier in San Francisco ook prima bereik. We gebruiken hem nu maar als hotspot zodat we met beide telefoons van die bundel gebruik kunnen maken.
Ze hebben vaak wisselende scherpe aanbiedingen. Wisselt volgens mij wel wekelijks.
Tot nu toe dus tevreden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2710 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-