Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Banff: Kaslo/Nelson of Waterton

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Banff: Kaslo/Nelson of Waterton

Bericht door Intothewild67 »

Voor Moraine Lake en Lake Louise moet je sowieso shuttle tickets van tevoren reserveren. Dat maakt het tenminste iets minder druk.
Bij Lake Louise staat iedereen voor het hotel te kijken, loop je 200 meter langs het meer, is het er vrij rustig.
Ik zou wel naar Spirit Island gaan met een boottocht in Jasper NP, dat is een mooie, iconische plek.
Best duur en een beetje absurde excursie, je knalt er per boot naartoe, dan een kwartiertje op een houten steiger foto's maken, toeter gaat en weer volle vaart terug. Maar toch is het de moeite waard, het is een schitterende, bijna magische plek.

Bij Moab vond ik Capitol Reef het mooiste. Ook weer omdat het daar een stuk rustiger is.
Fruita was een erg leuk plaatsje met een winkeltje met heerlijk ijs en vers gemaakte fruittaartjes.
Ook een paar mooie trails om te wandelen.

UT 128 is zeker een aanrader, super mooie weg langs de Colorado River.
Ook al in Dead Horse Point SP geweest? Ook weer zo'n rare plek, je betaalt 20 dollar voor een uitkijkpunt op een weg.
Binnen een half uur heb je het gezien.
Maar ook weer zo de moeite waard om er schitterende foto's te maken.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Martin & Marianne

Wij hadden idd graag de cabin bij de Red Canyon Lodge willen boeken maar min. stay = 2 Nights :(

Corona Arch gaan we doen, nog niet gedaan! Thx voor de Tip :)

Miranda
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Intothewild67 schreef:
03 aug 2025, 23:29
Bij Moab vond ik Capitol Reef het mooiste. Ook weer omdat het daar een stuk rustiger is.
Capitol Reef is niet echt bij Moab.

Niet dat ik Capitol Reef niet mooi vind, maar mooi is toch niet hetzelfde als rustig?

Marianne
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Intothewild67

Thx voor je Tips.
Wat betreft Moab e.o. incl. Dead Horse Point State Park hebben we allemaal reeds gedaan :)
Intothewild67
Amerika-ontdekker

@Marianne
Ik snap je vraag niet. Capitol Reef is erg mooi en een stuk rustiger dan de andere parken bij Moab, Arches en Canyonlands.
Bij Delicate Arch sta je in de file met wandelaars om er bij te komen.
Het is 2 uur rijden vanuit Moab, voor USA begrippen niet echt ver lijkt me.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Zonder het topic te willen kapen:
Los van of Capitol Reef een mooi park is of niet (wat mij betreft wel), vind ik het bijzonder om dat vanuit Moab te bezoeken.
Ik zou de tijd in Moab, waar zoveel moois te zien is en zoveel leuks te doen, niet willen gebruiken om 2 uur op en neer te rijden naar een park wat je, naar mijn mening, veel beter vanuit Torrey of zelfs Boulder kunt bezoeken.
Overigens ben ik inmiddels 3 keer in Arches geweest sinds de Time Entry Permit en ik vind het daar veel minder druk dan in voorgaande jaren.

@Minonbos: als je de 128 'doet' (en herkenbaar, na 7 keer Moab hebben wij die afgelopen juni voor het eerst gedaan :mrgreen: ) neem dan de afslag naar de La Sal Mountain Loop. Geeft prachtige uitzichten over de omgeving en ook wel lekker dat het boven op die berg 20F graden koeler is!
En mocht je nog een leuke tijdsbesteding zoeken voor Moab: huur een Jeep en ga een dag Canyonlands in. Beleef je het park op een totaal andere manier. Je kunt in het dorp speciaal geprepareerde jeeps huren om off-road te rijden.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Tantelotje
Hi Charlotte,

Ik ben het helemaal met je eens Moab e.o. GE-WEL-DIG … daarom wederom in ons reisplan gezet :)

Ter info: De website-links probeer ik zoveel mogelijk toe te voegen voor andere volgers

De jeep hebben wij in 2015 gehuurd bij: https://canyonlandsjeep.com/ en hiermee The Shafer Trial
(https://www.nps.gov/thingstodo/experien ... -trail.htm) gereden:
SUPER!
Dus helemaal met je eens Charlotte!

Jouw TIP afslag naar de La Sal Mountain Loop, zet ik ook op ons To Do

Dankjewel, Miranda
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Martin & Marianne

Hi Marianne,

Ik heb o.a. jouw blog over jullie reis 2006 gelezen. (http://martinenmarianne2006.blogspot.co ... attle.html)

Ons idee To Do in Seattle:
1. PIoneer Square
2. The Seattle Great Wheel (https://seattlegreatwheel.com)
3. Central Public Library
4. Het is niet moeilijk om een Starbucks te vinden in de stad waar het bedrijf vandaan komt, maar je zult deze speciale Starbucks-ervaring op Capitol Hill moeten opzoeken. De Starbucks Reserve Roastery & Tasting Room (Adres: 1124 Pike St, Seattle) is een Willy Wonka-achtig koffiewonderland, waar je exclusieve dranken, verschillende zetmethoden, een koffiebibliotheek en meer vindt —> Lunch
5. Space Needle (https://www.spaceneedle.com)
6. De Gum Wall
7. Pike Place Market —> Avondeten (https://www.pikeplacemarket.org/)
8. Bakery in Pike Place Market: https://piroshkybakery.com (Reviews: 4.966/4,5)
9. The Edgewater Hotel (https://www.edgewaterhotel.com/)

Een paar vragen over Seattle —> Mogelijk is dit teveel gevraagd omdat het al een tijdje terug is voor jullie
1. Jullie gingen met de bus naar centrum Seattle. Je betaalt blijkbaar in de bus bij het uitstappen. Kan dit ook met creditcard?
2. Is dit (ons To Do) allemaal te belopen?
3. Ik las in jullie blog er zijn ook gratis bussen … heerlijk om de voetjes ff rust te gunnen :)

Alvast dank voor je reactie, Miranda
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik moet ons verslag lezen om te izen wat we ook al weer deden daar, haha. Ik ben bang dat ik je niet echt kan helpen met SEattle. Misschien iets voor @dutch_in_seattle?
Voor het OV zou je eens naar deze site kunnen kijken. Ik zie niet direct iets staan over betalen met CC maar zo'n ORCA pas lijkt me wel handig.

Je kunt met GoogleMaps natuurlijk zien hoe ver al die bezienswaardigheden van elkaar liggen en hoe lang je er over doet als je gaat lopen.

Marianne
VDW31
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door VDW31 »

Minonbos schreef:
30 jul 2025, 21:14

Heb jij een leuke overnachtingsplaats op deze route?

Dank voor je input, blij mee!
Helaas niet echt. Ik treed bij wat hier intussen gesuggereerd is: Rock Springs / Green River of Vernal dichter bij de Utah ingang van Dinosaur NM zijn functionele overnachtingsplaatsen.

Sacred Rim (hike) nabij Pinedale (of Green River Lakes als je wat meer tijd hebt) kan overigens nog tof zijn om op te nemen mocht je nabij Pinedale overnachten.

Voor Moab zijn de Corona Arch, La Sal Mountain Loop inderdaad fijne suggesties. Fisher Towers (op 128) is ook indrukwekkend.
Als je vanuit Moab naar Monument Valley rijdt kan je eventueel ook nog het Needles district bezoeken. Fijn voor langere wandelingen en Newspaper rock (in en nabij Dinosaur NM kan je anders ook best veel rock art vinden). Afhankelijk van de route voorbij Blanding is er nog: Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods, Goosenecks SP.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@VDW31 Grappig dat je de Sacred Rim (bij Pinedale) noemt. Wij deden deze in 2018 voor het eerst en toen was deze wandeling online onbekend. Inmiddels staat hij op alle bekende wandelsites. We liepen deze afgelopen juni voor een tweede keer. Fantastisch uitzicht op de Wind River Range. En gelukkig nog steeds een rustige trail.
VDW31
Amerika-ontdekker

Bericht door VDW31 »

@Felicitas : Ik was deze hike tegengekomen via de youtube kanalen AdventuresofAplusK and SUVRVing toen ik plekjes aan het zoeken was in de Wind River Range. Heb jullie blogpost van deze reis (denk intussen van al jullie reizen) ook met plezier ter inspiratie gelezen :)
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@VDW31

Thx voor de TIPS! :thumbup:
VDW31
Amerika-ontdekker

Bericht door VDW31 »

Intothewild67 schreef:
03 aug 2025, 23:29

Ik zou wel naar Spirit Island gaan met een boottocht in Jasper NP, dat is een mooie, iconische plek.
Best duur en een beetje absurde excursie, je knalt er per boot naartoe, dan een kwartiertje op een houten steiger foto's maken, toeter gaat en weer volle vaart terug. Maar toch is het de moeite waard, het is een schitterende, bijna magische plek.
Er zijn ook een aantal basic campings langs het meer die enkel met kano/kajak bereikbaar zijn. Is zeker niet voor iedereen, maar wel fijn om deze plek bijvoorbeeld bij zonsondergang te bezoeken als de excursieboten niet meer uitvaren.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

Sorry, ik weet niet of ik het volgende bericht onder mijn eigen topic mag zetten, anders verzoek aan beheerder deze naar juiste topic te verplaatsen. Alvast dank!

Tidepooling Olympic N.P.

Kan iemand mij helpen aan een link van getijdenkalender voor de maand augustus 2026?

Alvast dank!
Intothewild67
Amerika-ontdekker

@VDW31

Ja kan, maar dat is wel een hele onderneming.
Vanuit het kano verhuurbedrijf naar Spirit Island is 28km heen en terug.
Daar doe je zo'n 8 tot 12 uur over.
Kan idd met een overnachting langs het meer.
Een kano huren kost iets van €100 per dag, dat x2 + camping.
Dan ga ik toch echt liever met een snelle boot :)
Kost geloof ik €70
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Hier een link van de getijdenkalender, maar zover kun je nog niet vooruit kijken:
https://tidesandcurrents.noaa.gov/map/index.html
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@VDW31
VDW31 schreef:
30 jul 2025, 14:46
maar je kan ook via de "2" terug naar East Glacier.
Ik zie net op GoogleMaps dat "2" ook wel "Montana Scenic Loop" wordt genoemd.
Vraag: Hoe Scenic is deze weg?

Ter info:
Ik heb ons reisplan aangepast n.a.v. jouw input.
Nu 3 dagen in West Glacier dus GtSR zullen we wel een paar x gaan rijden.
Om van West Glacier naar West Yellowstone te gaan geeft GoogleMaps de "2"aan.

Nu nog een leuke accommodatie vinden zeg halfweg deze route ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom West Glacier?

Op weg naar Yellowstone zou je ook Nevada City en Virginia City mee kunnen nemen.

(Je zou een moderator kunnen vragen om de titel van je topic aan te passen.)

Marianne
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Martin & Marianne

Haha, volgens mij ben jij de lolligste thuis maar de strekking is duidelijk!

Wat betreft een moderator vragen, geen idee hoe dat moet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer