Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Onze laatste huur was met Alamo en nu met 2x schade zelfs......1e keer steentje op vooruit met een scheur, konden hem omruilen in Detroit. 2e keer paar dagen erna we rijden op de snelweg en horen een klap......poef achterruit in 1000 stukjes......dat hebben we nog nooit gehad een achterruit........weer Alamo gebeld en omgeruild in Minneapolis. Beide keren niks hoeven tekenen, kreeg alleen een nieuw contract in de mail met andere huurauto erop.
In het verleden 1x eerder een steentje op voorruit gehad met een scheur in ruit, toen bij inleveren wel wat moeten tekenen, maar nu dus niet. Hoefde ook niet volgetankt omgeruild te worden, omdat het een "accident" was.
In het verleden 1x eerder een steentje op voorruit gehad met een scheur in ruit, toen bij inleveren wel wat moeten tekenen, maar nu dus niet. Hoefde ook niet volgetankt omgeruild te worden, omdat het een "accident" was.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Tijdens ons familiebezoek in juni vorig jaar in Californië een aanrijdingkje gehad. Niet onze schuld. We werden van achteren aangereden. Uiteraard met juiste verzekeringen. Er was wat lak van de bumper af. Maar je zag wel duidelijk dat er schade was. Netjes gegevens van de veroorzaakster genoteerd, politie gebeld (maar die kwam niet omdat er geen letsel was) en het voorval gemeld bij Alamo. De enige vragen die we gekregen hebben waren of we veilig waren, niet gewond waren of de auto nog kon rijden en of we hem wilden omruilen.
Bij het inleveren op SFO was de auto al naar achteren gereden voordat wij goed en wel de koffers uit de auto hadden
Ik heb er verder nooit meer wat van gehoord.
Die scanners kwam laatst ook voorbij bij Max vakantie man (je kijkt wel eens ergens naar als je bij je ouders bent
) Het is wel de bedoeling dat de auto voordat jij naar de exit booth rijdt door de scanner gaat en ook weer voor je hem inlevert.
Maar ik zie nog niet echt waarom dat in de VS problemen gaat geven, zolang je maar de juiste verzekeringen hebt met eigen risico 0.
In Europa is dat natuurlijk wel wat anders en heb je naar mijn idee ook wel meer malafide autoverhuurders zoals bijvoorbeeld goldcar. Daar geldt natuurlijk wel een eigen risico en dan kan het natuurlijk wel een verdienmodel worden. Maar dan nog, als ik in Europa een auto huur doe ik dat bijna altijd via Sunny Cars. Die zijn gek genoeg in Europa prijstechnisch wel interessant (in tegenstelling tot de VS) en ik koop altijd m'n eigen risico af tot 0.
Bij het inleveren op SFO was de auto al naar achteren gereden voordat wij goed en wel de koffers uit de auto hadden

Die scanners kwam laatst ook voorbij bij Max vakantie man (je kijkt wel eens ergens naar als je bij je ouders bent

Maar ik zie nog niet echt waarom dat in de VS problemen gaat geven, zolang je maar de juiste verzekeringen hebt met eigen risico 0.
In Europa is dat natuurlijk wel wat anders en heb je naar mijn idee ook wel meer malafide autoverhuurders zoals bijvoorbeeld goldcar. Daar geldt natuurlijk wel een eigen risico en dan kan het natuurlijk wel een verdienmodel worden. Maar dan nog, als ik in Europa een auto huur doe ik dat bijna altijd via Sunny Cars. Die zijn gek genoeg in Europa prijstechnisch wel interessant (in tegenstelling tot de VS) en ik koop altijd m'n eigen risico af tot 0.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- hanneke_vv
- Amerika-ontdekker
Wij hebben voor onze aankomende vakantie een minivan gehuurd bij Alamo (via alamo.de) en een backup reservering bij hertz voor een suv XL. Nu begin ik hem toch een beetje te knijpen qua verzekering en of ik nou wel overal rekening mee heb gehouden. In de bevestigingsmail van alamo staat CDW en SLP genoemd. Hertz heeft het over: Loss Damage Waiver, Liability Insurance Supplement en Vehicle Licensing Cost Recovery.
Ga ik hier mee uitkomen of mis ik nu noodzakelijke verzekeringen?
Ga ik hier mee uitkomen of mis ik nu noodzakelijke verzekeringen?
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
CDW/LDW is hetzelfde
SLP en LIS idem
Geen zorgen
SLP en LIS idem
Geen zorgen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- hanneke_vv
- Amerika-ontdekker
Dank je @dejong89 . Ik ben weer wat geruster 

2004 camperreis Oost Amerika
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
- bedeve
- Amerika-expert
De juiste verzekeringen in de USA komen hier tientallen keren per jaar met altijd dezelfde vraagstelling hier aan de orde.
De scanners van Hertz gaan daar niets aan veranderen : met de gangbare verzekeringen hebben wij daar helemaal nooit nix mee te maken !
Voor wie niet bij Sunny Cars terecht wil komen , Geen Amex FB Platinum Card heeft maar ook geen zin in al dan niet afgekocht , Europees Eigen Risico ;
Neem de ANWB VISA Gold Card van ICS : eigen risico huurauto tot 1500 Euro verzekerd !|
https://www.anwb.nl/creditcard?utm_sour ... D5EALw_wcB
De scanners van Hertz gaan daar niets aan veranderen : met de gangbare verzekeringen hebben wij daar helemaal nooit nix mee te maken !
Eigen risico is altijd gelimiteerd .
Voor wie niet bij Sunny Cars terecht wil komen , Geen Amex FB Platinum Card heeft maar ook geen zin in al dan niet afgekocht , Europees Eigen Risico ;
Neem de ANWB VISA Gold Card van ICS : eigen risico huurauto tot 1500 Euro verzekerd !|
https://www.anwb.nl/creditcard?utm_sour ... D5EALw_wcB
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan moet je wel met die card boeken!
Ook de gold card van ING dekt het eigen risico trouwens, als je daar mee boekt.
Ook de gold card van ING dekt het eigen risico trouwens, als je daar mee boekt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik probeer op avis.dk en avis.is een tarief te zien, maar de datums willen niet pakken. Ik kan uitsluitend tarieven voor de vooraf ingestelde datum van vandaag bekijken. Iemand een oplossing? Inloggen helpt niet, verversen ook niet. Ik kijk op een laptop, kan wel naar een andere datum gaan via de kalender, maar vervolgens die datum niet aanklikken. Het gaat om huur in december.
Het lukt wel op avis.es en avis.be bijvoorbeeld.
Het lukt wel op avis.es en avis.be bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Familyof4 op 06 aug 2025, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
laat hem eens op de originele taal staan, dan kan je vaak wel de datum selecteren. Daarna omzetten naar NL
- bedeve
- Amerika-expert
Sla Avis.de niet over !
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank je. Die is inderdaad momenteel beter van prijs, maar niet beter dan de boeking die ik al heb staan.Sla Avis.de niet over !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Goeie deals inderdaad. Hier zitten toch alle benodigde verzekeringen bij he?Elendan schreef: ↑03 aug 2025, 12:20Voor onze autohuur in december is de prijs sinds gisteren weer gezakt bij Hertz en gewoon op hertz.nl krijg ik nu de laagste prijs. Normaal sla ik de Nederlandse zoekactie gewoon over, maar nu is het dus ineens wel interessant voor ons geworden. Wie weet geldt het ook voor anderen.
ik heb deze codes gebruikt: Amex Membership rewards 427346 210402 BEST
Weet iemand wat een extra drive kost?
- dejong89
- Amerika-expert
@Lord Bonez Even inlezen in het Hertz Gold programma.
Hertz Gold Plus Rewards members can add their spouse or domestic partner as a free additional driver on a rental car.
Kan ik deze codes gewoon gebruiken of zal er om bepaalde info gevraagd worden om te bewijzen dat ik in aanmerking kom voor deze kortingcodes? Heb namelijk niks van AMEX ofzoElendan schreef: ↑03 aug 2025, 12:20Voor onze autohuur in december is de prijs sinds gisteren weer gezakt bij Hertz en gewoon op hertz.nl krijg ik nu de laagste prijs. Normaal sla ik de Nederlandse zoekactie gewoon over, maar nu is het dus ineens wel interessant voor ons geworden. Wie weet geldt het ook voor anderen.
ik heb deze codes gebruikt: Amex Membership rewards 427346 210402 BEST
@dennis112 ik heb kort (3 à 4 weken) voor vertrek de AMEX flying blue aangeschaft. Die was gratis, of kies een andere gratis Amex kaart, maar er zijn er ook dit het zonder doen. Je hoeft in ieder geval geen AMEX kaart gegevens op te geven bij boeking van de huurauto. En je kunt later altijd nog gratis annuleren als je je er niet goed bij voelt.
Uiteindelijk heb ik de auto afgerekend met mijn N26 prepaid kaart. Ik wijzig altijd de kaart waarop afgerekend wordt na inleveren bij een desk. Ditmaal omdat de koers beter was dan mijn vooraf 'ingekochte' $ op de Revolut kaart.
Uiteindelijk heb ik de auto afgerekend met mijn N26 prepaid kaart. Ik wijzig altijd de kaart waarop afgerekend wordt na inleveren bij een desk. Ditmaal omdat de koers beter was dan mijn vooraf 'ingekochte' $ op de Revolut kaart.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Oh wist niet dat AMEX voor American Express stond
Heb paar maanden terug de AMEX flying blue aangevraagd maar maand later weer opgezegd omdat die nergens geaccepteerd werd waar ik wilde betalen en wilde zo juist extra puntjes verzamelen. Heb de kaart nog wel dus kan hem altijd laten zien daar natuurlijk als er om gevraagd wordt.
Weet iemand hoe het precies zit bij Hertz als je bijvoorbeeld een Large SUV boekt, normaal heb ik PC en haal ik dus gewoon een auto uit de rij maar hoe zit het als je een specifiek type wil, staat je naam dan op het bord met een nummer erachter waar de auto staat of moet je langs een balie om te vragen welke je kan pakken?

Weet iemand hoe het precies zit bij Hertz als je bijvoorbeeld een Large SUV boekt, normaal heb ik PC en haal ik dus gewoon een auto uit de rij maar hoe zit het als je een specifiek type wil, staat je naam dan op het bord met een nummer erachter waar de auto staat of moet je langs een balie om te vragen welke je kan pakken?
- dejong89
- Amerika-expert
Er is een compleet Hertz topic voor dit soort vragen. viewtopic.php?f=30&t=71561&start=3100
Om je vraag voor nu te beantwoorden: Je naam komt op het bord maar verwijst naar een parkeervak in de reserved sectie en daar staat je gereserveerde auto.
Voel je vrij om alsnog even een rondje door de PC te lopen. Mocht daar wat mooiers staan dan neem je deze auto mee.
Om je vraag voor nu te beantwoorden: Je naam komt op het bord maar verwijst naar een parkeervak in de reserved sectie en daar staat je gereserveerde auto.
Voel je vrij om alsnog even een rondje door de PC te lopen. Mocht daar wat mooiers staan dan neem je deze auto mee.
Ja zit te twijfelen wat ik moet nemen, normaal pak ik gewoon auto uit PC maar deze keer gaan we met 3 man en aangezien we ook rondreizen wil ik dat alle koffers (3 grote + 3 handbagage) allemaal uit het zicht in de kofferbak passen. Dit zal met de wagen in de PC straat denk ik niet lukken. Iemand ervaring met een Large luxury sedan en Large SUV of het daar allemaal achterin past?
- dejong89
- Amerika-expert
Je huurt een klasse, geen specifiek model. Met 3 man + bagage zou ik voor een large SUV kiezen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15867 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties