Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jill1234: nieuwe plannen :-)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis jill1234: nieuwe plannen :-)

Bericht door jill1234 »

Net een paar dagen terug, maar het kriebelt alweer. ;-) Ik weet niet zo goed of deze pijler de juiste is, want een groot deel van de plannen is nog aan verandering onderhevig zeg maar.
Wat willen we een volgende keer in elk geval? Terug naar Yellowstone en Grand Teton. En terug naar Cody of iets vergelijkbaars qua 'wild west' ervaring. De rodeo in Cody vonden we bijvoorbeeld geweldig. Deadwood ook, maar dat ligt denk ik wat uit de richting bij een volgende reis.

Nu zijn er natuurlijk genoeg opties. Het gaat weer om 3.5 weken. Bijvoorbeeld:
1) Starten in SF en via Yosemite en Lake Tahoe richting Yellowstone, Grand Teton en Cody. Maar dan?
2) Starten in Denver en Rocky Mountain NP meenemen en dan richting Yellowstone, Cody, Grand Teton en wellicht door richting Seattle? Met Mount Rainier en Olympic op de route bijvoorbeeld.
3) Starten in Seattle, en via wat parken in Canada terug de USA in en via Glacier NP naar Yellowstone, Cody, Grand Teton en eindigen in Salt Lake City.
4) Rondje Denver en Colorado meenemen (Mesa Verde, Durango, Silverton etc.)

Concreet: bij welke optie komt het wilde westen het meest tot leven? Merk aan man en kinderen dat ze dat in 2022 toch echt heel erg leuk vonden.

Benieuwd weer naar jullie geweldige tips! Mocht iemand onze polarsteps willen lezen; dat kan. Staat niet openbaar maar ik zal bij een verzoek dit goedkeuren; heb zoveel aan andere reisverslagen gehad al die 4 camperreizen dat anderen misschien ook iets aan de onze hebben.
https://www.polarsteps.com/michielenjill
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: nieuwe plannen :-)

Bericht door Intothewild67 »

Ik zou persoonlijk gaan voor optie 5 :)
In je profiel staat dat je pas 2 keer naar de VS bent geweest.
Dan zou ik niet weer naar hetzelfde gaan. Er zijn zoveel andere mooie plekken te bezoeken in de VS.
Denk bv Washington/Oregon, rondje muzieksteden (Memphis, Nashville, New Orleans), rondje Zuid West met Grand Canyon, LV of zelfs Alaska.
Als je dan toch perse 1 van de 4 wilt kiezen, zou ik voor optie 3 gaan.
In 2023 gedaan vanuit Seattle, YNP, GNP, Waterton, Banff, Jasper, Whistler, Vancouver. Ook super mooi.
En heel eerlijk gezegd ben ik toen in de ban geraakt van Canada. Nog mooier, ruiger en goedkoper dan de VS.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@Intothewild67 : dank voor je bericht; mijn profiel klopt niet dan; zijn net terug van de 4e camperreis (zie mijn onderschrift) en ben ook eerder zelf 2x geweest. Zal mijn profiel aanpassen.
De muzieksteden trekken ons totaal niet, dus dat wordt het sowieso niet.Wij zijn van de natuur; steden zijn we zo kort mogelijk. Deze zomer onze camperreis van 2019 grotendeels over gedaan en absoluut geen spijt van. Canada staat ook hoog op het lijstje maar onze pubers denken dat ze dan 3.5 weken in Yosemite zitten bij wijze van; zij denken dat de USA meer afwisseling biedt.
Liesbrink58
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Liesbrink58 »

Wij zijn vorig jaar vanuit Minneapolis naar het westen getrokken via South Dakota, naar Yellowstone en vandaar weer terug maar dan via North Dakota. Behoorlijke Wild West ervaring. Globaal: Minneapolis, Sioux Falls, Interior (Badlands oa), Rockerville (Custer State Park, Mt Rushmore etc), Deadwood, Buffalo, Cody, Gardiner (Yellowstone), via Beartooth Highway naar Billings, Dickinson (Theodore Roosevelt NP en Makoshika SP), Bismarck, Fargo en weer terug naar Minneapolis. Misschien ook een idee door toch wat nieuwe elementen?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Grappig dat je dit zegt @jill1234 ; de muzieksteden doen ons ook helemaal niks, en wij hebben voor volgend jaar Canada op de planning en ik ben 'bang' dat ik het te eentonig vind :mrgreen:

Of het echt het 'Wilde westen' gevoel geeft weet ik niet, maar een combinatie met Seattle/Noordwest is ook erg mooi.
Bijvoorbeeld een one-way Seattle - SLC: Olympic, Mount Rainier, eventueel Bend en omgeving en dan via Painted Hills oversteken naar Yellowstone/Grand Teton. Grofweg dan natuurlijk. Of na GT naar Moab en dan via RMNP doorsteken naar Denver.
Wij deden zoiets in 2024 (met de auto) alhoewel wij eindigden in Denver door er nog een stuk Black Hils en RMNP aan vast te plakken.

Of Seattle, North Cascades, Glacier en dan afzakken naar Yellowstone en GT. Eventueel doorsteken naar de Black Hills en RMNP

Misschien veel te lang, ik ben niet zo goed in het bedenken van camperroutes want wij gaan altijd met de auto, maar ik zou dan zeker het Noordwesten meepakken. En zeker kun je je ook prima 3,5 weken vermaken met alleen Washington en Oregon, maar je kunt het wat mij betreft ook prima combineren met Yellowstone.

Veel plezier met de voorbereiding en voorpret!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden Washington en Oregon ook heel mooi (verslag 2023). Jammer dat jullie aan de schoolvakanties gebonden zijn, anders zou je naar Pendleton kunnen gaan voor een hele grote rodeo. Dit is er een die in de eredivisie valt, met professionele rodeorijders.
Alaska vonden we ook geweldig, maar dat is niet het wilde westen wat jij bedoelt denk ik.
South Dakota evt. i.c.m. North Dakota kun je combineren met Yellowstone en Cody. Dat hebben wij in 2022 gedaan en dat vond ik een prachtige reis.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
jill1234
Amerika-expert

Re: Reis jill1234: nieuwe plannen :-)

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reacties; ik ga de verschillende ideeën eens bekijken; North Dakota nooit aan gedacht; Badlands zijn we geweest, hoeven we niet terug maar ik ga toch die route vanuit Mineapolis eens bekijken. Maar Noord West (Washington/ Oregon) is ook een kanshebber. En terug naar Moab en Rocky Mountain NP ook ;-) Pfff wordt weer lastig haha.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Kijk ook eens naar de Sawtooth Mountains bij Stanley in Idaho. Of de Wallowa Mountains bij Joseph in Oost Oregon. Allebei een Western sfeer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het noordwesten lijkt me een goede keuze. Maar je kunt ook naar Colorado gaan; wat hebben jullie daar al gedaan? Alleen Rocky Mountain NP?
Er is daar ontzettend veel te zien en je hebt er erg leuke dorpjes. Misschien dan ook een stuk New Mexico meenemen, of richting Yellowstone.

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Wij waren ook goed en wel terug deze vakantie en ik begon al meteen weer te denken aan 2026 :lol:.

We hebben Idaho gecomineerd met Yellowstone en Grand Teton vorig jaar en we waren erg onder de indruk van Idaho met o.a. de Sawtooth Mountains zoals Felicitas ook schrijft. Dit jaar een rondje vanuit Denver naar onder andere North en South Dakota en ook nu weer genoeg Wild West vibes :wink: . Mischien doe je wat inspiratie op uit onze verslagen al zijn de laatste twee reizen met auto in plaats van camper. Na meerdere camperreizen zijn we uit prijstechnisch oogpunt overgestapt naar een huurauto en tot onze grootste verwachting bleek dat we dit net zo leuk vonden.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@Elendan : ben heel benieuwd naar hoe een autoreis jullie bevallen is. Ik kan me niet voorstellen dat het goedkoper is met een gezin (2 kamers) Ons staat het het leven uit een koffer ook echt tegen en zouden de avonden aan het kampvuur echt missen. Hadden dit jaar 4 nachten auto en hotel en waren alle vier zo blij toen we de camper hadden. Maar auto heeft natuurlijk ook voordelen.
Ik ga jullie verslagen!
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Precies hoe wij erin staan. Wij gaan in oktober 3 weken naar Oeganda en moeten dan wel uit de koffer leven. Dat is nu eenmaal niet anders, maar het lijkt mij een hoop gedoe. Maar in april staat de camper in Las Vegas alweer klaar voor ons :wink:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ben bang dat dit een eeuwig durende discussie zal blijven. Campers, caravans, bootjes, huisjes, cabins, tenten, hotelkamers noem het allemaal maar op. En gelukkig heeft iedereen weer een andere mening of een andere voorkeur. Anders zou het verdomd lastig worden en vooral duur, als we allemaal op dezelfde manier op vakantie willen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij namen altijd 1 kamer met z'n vieren. Met twee kamers wordt het inderdaad wel duur.
En met een tentje kun je in de parken ook van je houtvuurtje genieten natuurlijk.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Klopt, tentje kan ook maar dat vindt vooral man te primitief. En als het regent zit je de avond in de auto; deze vakantie 4 avonden regen gehad. Maar inderdaad, het blijft een eeuwige discussie :D
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Almere vak V schreef:
08 aug 2025, 16:50
Anders zou het verdomd lastig worden en vooral duur, als we allemaal op dezelfde manier op vakantie willen.
En wat dacht je van druk :wink:
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

jill1234 schreef:
08 aug 2025, 19:15
Klopt, tentje kan ook maar dat vindt vooral man te primitief. En als het regent zit je de avond in de auto; deze vakantie 4 avonden regen gehad. Maar inderdaad, het blijft een eeuwige discussie :D
Als je toch het kampeergevoel met de avonden aan het kampvuur wilt maar een primitief tentje niet ziet zitten kan je ook af en toe gewoon een cabin of glamping accomodatie nemen. Wij gaan nu in september-oktober hotels en motels afwisselen met een paar nachten in een KOA cabin en zelfs 1 nacht in een soort tipi.

Vorig jaar hebben we Alaska wel met de eigen tent gedaan. Tussendoor hebben we wel ook 2 nachten in Valdez in een cabin gezeten en 1x hebben we ter plaatse ook gewisseld van een tentplekje naar een cabin (omdat er echt storm verwacht werd). En uiteraard was er ook nog de nacht in de Silver Salmon Creek Lodge.

Volgend jaar gaat het opnieuw veel eigen tent worden met tussendoor in de steden af en toe een hotel/motel. We nemen wel altijd de nacht na aankomst en voor vertrek een hotel.

Of we met de eigen tent of niet gaan hangt vooral af van het seizoen en waar we naartoe gaan. Maar ik vind het toch wel leuk om ook dan tussendoor toch eens de zekerheid te hebben van een warm bed :wink:
Rivanov
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rivanov »

Wij (mijn vrouw en ik) vliegen 30 augustus naar Seattle voor onze rondreis door het NOord-Westen en (deels) Canada.
Vervoer met auto en verblijf in hotels / chalets.
Onze route is als volgt.

30 augustus: Vlucht Dusseldorf > Copenhagen > Seattle (SAS Premium Economy)
30 augustus - 2 september: Seattle (3 nachten)
2 september - 3 september: Missoula (1 nacht)
3 september - 7 september: Yellowstone Park (4 nachten)
7 september - 9 september: Waterton Lakes (2 nachten)
9 september - 11 september: Banff (2 nachten)
11 september - 14 september: Jasper (3 nachten)
14 september - 15 september: Wells Gray (1 nacht)
15 september - 17 september: Whistler (2 nachten)
17 september - 20 september: Vancouver (3 nachten)
20 september - 21 september: Mount Vernon (1 nacht)
21 september: Seattle > Copenhagen > Düsseldorf (SAS Premium Economy)

Kijk er wederom enorm naar uit! :)
Laatst gewijzigd door Rivanov op 12 aug 2025, 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Februari 2013: New York (7 dagen)
Juli 2017: Rondreis Westkust (23 dagen)
Juli 2018: Rondreis Florida (23 dagen)
Kerst 2022: New York (7 dagen)
September 2025: Rondreis Noord-West USA & Canada (23 dagen)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Rivanov Ik neem aan dat de overnachting van 2 op 3 september geen Seattle is?

Marianne
Rivanov
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rivanov »

Martin & Marianne schreef:
12 aug 2025, 13:59
@Rivanov Ik neem aan dat de overnachting van 2 op 3 september geen Seattle is?

Marianne
Dat is inderdaad een typfout. Dat moet Missoula zijn. ;)
Dank voor de oplettendheid!
Februari 2013: New York (7 dagen)
Juli 2017: Rondreis Westkust (23 dagen)
Juli 2018: Rondreis Florida (23 dagen)
Kerst 2022: New York (7 dagen)
September 2025: Rondreis Noord-West USA & Canada (23 dagen)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer