Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Foutje in ESTA aanvraag
- bigoak
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Foutje in ESTA aanvraag
Iemand van ons reisgezelschap heeft bij de ESTA aanvraag een vraag niet goed beantwoord omdat deze niet helemaal begrepen werd. We gaan in oktober en november een rondje in het noordoosten van de VS doen en gaan daarbij enkele dagen door Canada (Montreal - Kingston - Toronto - Niagara Falls). Hierdoor dacht zij dat de vraag of ze op doorreis was met ja beantwoord moest worden:
Wat te doen? Nieuwe ESTA aanvragen?
Volgens mij is dit alleen nodig als je op een vliegveld in de VS een tussenstop maakt naar een ander land zoals Mexico of een van de Zuid Amerikaanse landen. We hebben al getracht dit aan te passen, maar we kunnen alleen het email adres en het eerste hotel aanpassen. Wat te doen? Nieuwe ESTA aanvragen?
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
2025: ??
www.bigoak67.nl
www.bigoak67.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Foutje in ESTA aanvraag
Er is een apart topic over ESTA, daar was deze vraag op zijn plaats geweest.
Kijk eens in dat topic over vergelijkbare vragen.
Ik vermoed dat het niet uitmaakt; je moet door Immigrations met je ESTA; wat je daarna doet lijkt mij minder relevant.
Hebben jullie de FAQ op de ESTA site al bekeken? Of een mail gestuurd met deze vraag?
Marianne
Kijk eens in dat topic over vergelijkbare vragen.
Ik vermoed dat het niet uitmaakt; je moet door Immigrations met je ESTA; wat je daarna doet lijkt mij minder relevant.
Hebben jullie de FAQ op de ESTA site al bekeken? Of een mail gestuurd met deze vraag?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Stel je vraag inderdaad even in het ESTA Topic, daar krijg je ook meer reactie.
Geen ervaring met deze vraag. Maar in principe is een ESTA 2 jaar geldig of geldig totdat je paspoort verloopt.
En stel.. Jij gaat inderdaad dit jaar op doorreis via de VS omdat je bijvoorbeeld naar Costa Rica gaat, ik noem maar wat.
Dat zou betekenen dat als je dan later in het jaar wel een keer alleen de VS bezoekt of het jaar erop, dat je die ESTA niet meer kunt gebruiken. Je bent dan immers niet meer op doorreis, maar je kunt die vraag niet meer aanpassen.
Je hoeft in dat geval ook GEEN nieuwe ESTA aan te vragen. Die ESTA is gewoon nog geldig, ondanks dat je bij een tweede reis niet meer op doorreis bent. Hetzelfde geldt overigens voor je werkgever. Die kan gedurende je geldigheid van je ESTA veranderen, maar kun je ook niet aanpassen, maar je werkt daar niet meer. Maar het staat er nog wel. Klopt ook niet meer met de aanvraag die je destijds hebt gedaan. En zo zijn er meer voorbeelden van dingen die je niet kunt aanpassen op je ESTA maar geen problemen opleveren.
Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat het een probleem oplevert. Op de officiële ESTA website staat ook dat je een aanvraag alleen kan corrigeren met een nieuwe aanvraag maar er staat op de FAQ dat dit alleen hoeft bij biografische en paspoortgegevens. Onder biografische gegevens verstaan ze denk ik geslacht, geboortedatum ect ect.
Maar wellicht zijn er dus mensen in het ESTA topic met deze ervaring. Anders even in de digitale pen richting het CBP, je hebt nog wel even, of als je je niet zeker voelt, een nieuwe aanvraag doen. Dan weet je het zeker en stress je niet voor 21 USD.
Geen ervaring met deze vraag. Maar in principe is een ESTA 2 jaar geldig of geldig totdat je paspoort verloopt.
En stel.. Jij gaat inderdaad dit jaar op doorreis via de VS omdat je bijvoorbeeld naar Costa Rica gaat, ik noem maar wat.
Dat zou betekenen dat als je dan later in het jaar wel een keer alleen de VS bezoekt of het jaar erop, dat je die ESTA niet meer kunt gebruiken. Je bent dan immers niet meer op doorreis, maar je kunt die vraag niet meer aanpassen.
Je hoeft in dat geval ook GEEN nieuwe ESTA aan te vragen. Die ESTA is gewoon nog geldig, ondanks dat je bij een tweede reis niet meer op doorreis bent. Hetzelfde geldt overigens voor je werkgever. Die kan gedurende je geldigheid van je ESTA veranderen, maar kun je ook niet aanpassen, maar je werkt daar niet meer. Maar het staat er nog wel. Klopt ook niet meer met de aanvraag die je destijds hebt gedaan. En zo zijn er meer voorbeelden van dingen die je niet kunt aanpassen op je ESTA maar geen problemen opleveren.
Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat het een probleem oplevert. Op de officiële ESTA website staat ook dat je een aanvraag alleen kan corrigeren met een nieuwe aanvraag maar er staat op de FAQ dat dit alleen hoeft bij biografische en paspoortgegevens. Onder biografische gegevens verstaan ze denk ik geslacht, geboortedatum ect ect.
Maar wellicht zijn er dus mensen in het ESTA topic met deze ervaring. Anders even in de digitale pen richting het CBP, je hebt nog wel even, of als je je niet zeker voelt, een nieuwe aanvraag doen. Dan weet je het zeker en stress je niet voor 21 USD.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 05 aug 2025, 11:39, 5 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zou het zo laten en me er niet te druk over maken.
Stel je zou wel alleen een overstap hebben in de VS naar bv Canada, dan heb je het naar waarheid ingevuld.
Als je dan de volgende keer alleen naar de VS zou reizen, kan je het ook niet meer veranderen.
Een nieuwe ESTA aanvragen gaat niet lukken lijkt me, omdat er op dat paspoortnummer al 1 is afgegeven.
Stel je zou wel alleen een overstap hebben in de VS naar bv Canada, dan heb je het naar waarheid ingevuld.
Als je dan de volgende keer alleen naar de VS zou reizen, kan je het ook niet meer veranderen.
Een nieuwe ESTA aanvragen gaat niet lukken lijkt me, omdat er op dat paspoortnummer al 1 is afgegeven.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Intothewild67 Nieuwe aanvraag kan wel hoor. Want stel je maakt een fout die zeker gevolgen heeft, bijvoorbeeld naam niet conform paspoort, verkeerd paspoortnummer, verkeerde geboortedatum ect, dan moet je wel een nieuwe aanvraag indienen want dan matcht je ESTA niet met je paspoortgegevens.
Overigens is uit het verhaal niet helemaal op te maken of @bigoak wel begint en eindigt in de VS en tussendoor in Canada verblijft en bijvoorbeeld per auto de grens oversteekt of dat er gevlogen wordt op een Canadese luchthaven en er inderdaad een overstap is (en dus doorreis is) in de VS.
Maar nogmaals het lijkt mij geen probleem.
Overigens is uit het verhaal niet helemaal op te maken of @bigoak wel begint en eindigt in de VS en tussendoor in Canada verblijft en bijvoorbeeld per auto de grens oversteekt of dat er gevlogen wordt op een Canadese luchthaven en er inderdaad een overstap is (en dus doorreis is) in de VS.
Maar nogmaals het lijkt mij geen probleem.
2018: Rondreis Zuid West
- bigoak
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Het gaat niet om mij, maar om een medereiziger. Ik zal de vraag ook nog in het ESTA topic stellen, niet aan gedacht.
De reis gaat in grote lijnen als volgt: New York, Boston, Portland, Montreal, Toronto, Niagara Falls, Pittsburgh, Gettysburg, Philadelphia, New York.
Begin en eind dus in the VS.
In ieder geval bedankt voor de reacties
De reis gaat in grote lijnen als volgt: New York, Boston, Portland, Montreal, Toronto, Niagara Falls, Pittsburgh, Gettysburg, Philadelphia, New York.
Begin en eind dus in the VS.
In ieder geval bedankt voor de reacties

Opmerking moderator
Zie verder: viewtopic.php?p=1351105#p1351105
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
www.bigoak67.nl
www.bigoak67.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1784 Weergaves