Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nico.q
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door nico.q »

Type gehuurd: Full Size SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Ustravel.nl
Opgehaald in: Tampa International Airport
Afgeleverd in: Tampa International Airport
Meegekregen: Jeep Wagoneer
Mijl stand: begin: 63025, eind: 65072, gereden: 2047 mijl
Wanneer: 17 apr - 3 mei
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: $ 1088
Prijs per dag: $ 68
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, gewoon de klasse gekregen die we geboekt hadden
Keuzemogelijkheid of toegewezen: er was niet heel veel keuze, ik mocht kiezen uit een Tahoe en een Wagoneer, de greeter raadde de Wagoneer aan
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 - Heerlijke auto, zeeën van ruimte. Met de derde zitrij omhoog geen extreme kofferruimte, maar meer dan genoeg voor een gezin met 2 kinderen. Verbruik viel best mee voor een V8 met ruim 400 pk.
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Type gehuurd: Standard-size SUV (SFAR)
Gereserveerd bij: ustravel.nl
Opgehaald in: Houston, George Bush International Airport (IAH)
Afgeleverd in: Houston, George Bush International Airport (IAH)
Meegekregen: Mitsubishi Outlander SEL 2025 model met 1636 mijl op de teller
Mijl stand: begin: 1636, eind: 5424, gereden: 3789 mijl
Wanneer: 26 apr - 20 mei
Aantal dagen huur: 24
Totaalprijs huur: $ 1148
Prijs per dag: $ 47,85
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Had Skip the Counter dus kon direct een auto gaan uitzoeken. Er stonden niet al te veel opties op zaterdagmiddag (ook bij National niet overigens). Er waren naast de Mitsubishi nog een KIA, Chevrolet en wat auto's uit 2024 of eerder. Verder allemaal kleiner. Hebben na testen van de Mitsubishi (werkende Carplay, aanwezigheid SiriusXM, instelbaarheid stoelen) deze meegenomen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8- Op zich een prima auto, genoeg ruimte en luxe afwerking met lederen bekleding. Met de derde zitrij plat echt ruim voldoende kofferruimte, waarbij twee grote koffers plat konden liggen naast elkaar en een kleine rolkoffer daarboven. Sunroof was een leuke extra en de Yamaha stereo was erg goed. Qua wegligging vond ik dit geen geweldige auto, ik vond hem aardig jumpy en moest relatief gezien goed opletten en bijsturen. Omdat er maar een 2.5L motor in ligt, logisch dat ik hem ook niet geweldig vond qua acceleratie (alhoewel dat vooral rond de 55-65 mph range zat, optrekken ging vlot zat).

front view
front view
side view
side view
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Type gehuurd: klasse C
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Expedition max
Mijl stand: begin: 21.393, eind: 24.660, gereden: 3.267 mijl
Wanneer: 29/4 - 20/5
Aantal dagen huur: 21
Totaalprijs huur: $ 605
Prijs per dag: $ 28.81
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade genomen, er stonden vrijwel geen SUV's in de Gold/Five Star en PC rijen. Dus naar de gereserveerde rij gelopen en daar de Expedition genomen, bij de uitrij-booth geen enkele vraag en we konden zo doorrijden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zelf gekozen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 voor de service en de auto.

image.png
zonzoeker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door zonzoeker »

Type gehuurd: Medium SUV Toyota Rav 4
Verhuurder: AVIS
Gereserveerd bij: AVIS.de
Opgehaald in: JFK
Afgeleverd in: JFK
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee L (7p)
Mijl stand: begin: 58.221, eind: 59.748, gereden: 1.527 mijl
Wanneer: 14-5 t/m 25-5
Aantal dagen huur: 12
Totaalprijs huur: € 317,-
Prijs per dag: € 27,-
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: zeer goede waardering. Ik heb in 3 maanden tijd, 5 keer een nieuw contract met een lagere prijs genomen (NL & DE van €468 naar €317). Vervolgens met hulp van dit forum PC status (rechtstreeks) gekregen. Bij aankomst een lange rij en een korte rij, als PC de korte met 1 iemand voor me en omdat ik mijn PC nummer gebruikte kreeg ik al automatische een upgrade. Aangezien we met zijn 2-en waren leek een Jeep GC 7p wat aan de grote kant. Maar met: "You're a big guy, you can handle it", met veel fun genoten van deze bak. Aangezien dochterlief na een studie toch wel heel veel bagage mee terug nam, kwam het eigenlijk goed uit ;-) Auto had navigatie aan boord, dus dat was handig. Bij ophalen regende het en had ik niet in de gaten dat er een redelijke deuk in de rechter achterportier zat + wat krassen op de achterbumper. Ik heb daar wat later toch foto's van gemaakt, maar na inleveren er niks meer over gehoord.
Al met al een fijne ervaring en AVIS is goed bevallen, maar eerder beviel ons ALAMO en DOLLAR ook. We vinden het vooral belangrijk (net als bij huur in Europa) dat alles afgekocht is en je de sleutel feitelijk zonder gedoe kunt droppen.

Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
20250523v4.jpg
20250517v3.jpg
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev / 2025: NY+New England
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Type gehuurd: Fullsize sedan
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Chicago
Meegekregen: Chevrolet Trailblazer 4WD
Mijl stand: begin: 3899, eind: 7078, gereden: 3179 mijl
Wanneer: juni 2025
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: 786 Euro
Prijs per dag: 41 Euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): er stond geen auto klaar, dus een auto uit PC meegenomen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit PC
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, ruim genoeg voor 2 personen, werkende SiriusXM radio, door foutje per ongeluk flink stuk off-road gereden, ging ook prima, al kneep ik hem wel voor lekke banden... verbruik viel ook reuze mee
Gex
Amerika-ontdekker

Bericht door Gex »

Type gehuurd: Premium Elite SUV (Audio Q5 of vergelijkbaar)
Gereserveerd bij: Sunnycars
Mijl stand: begin: 25468, eind: 29942, gereden: 4476 mijl
Wanneer: 4 Juli 2025
Aantal dagen huur: 25
Totaalprijs huur: 1440.90
Prijs per dag: 57,64
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: categorie was niet beschikbaar, uiteindelijk Full Size SUV gekregen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10; heerlijke auto met als enige "minpunt" het verbruik van 1 op 10.

Foto:
JeepWagoneer.jpg
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Type gehuurd: Large sedan
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Jeep Wrangler
Mijl stand: begin: 5021, eind: 8880, gereden: 3859 mijl
Wanneer: 29 mei- 20 juni 2025
Aantal dagen huur: 22
Totaalprijs huur: $ 604,21
Prijs per dag: € 23,98
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit PC rijen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, meer dan ruim genoeg voor 2 personen, geweldig om off-road te rijden, het dak kon eraf wat we echt leuk vonden en het verbruik viel reuze mee. We hebben de smaak van off road rijden nu echt te pakken!
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
peacelord
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Gereserveerd bij: Autoeurope
Opgehaald in: SLC
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Ford Expedition Max
Mijl stand: begin: 3 mijl, eind: 3063 mijl, gereden: 3060 mijl
Wanneer: juli-aug 2025
Totaalprijs huur: €2.250
Prijs per dag: €102
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best)10 en persoonlijke ervaring: formidabele auto. Ruimte, veel vermogen en toch maar een gemiddeld verbruik van 1:8,5. Daar kan je je met een literprijs van onder de euro geen buil aan vallen. Vooral de bluecruise functionaliteit geeft veel comfort.

Foto:
59f06762-5fc6-44ca-83f4-0faa994b72d2.jpeg
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: Alamo.de
Opgehaald in: Maimi International Airport
Afgeleverd in: Maimi International Airport
Meegekregen: Nissan Pathfinder
Mijl stand: begin: 5.235
Wanneer: 20 juli - 6 aug
Aantal dagen huur: 18 dagen
Totaalprijs huur: $ 913 incl tank
Prijs per dag: $ 50,72
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis upgrade omdat er geen standard SUV beschikbaar was
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Type gehuurd: Medium SUV Toyota Rav 4 (F category)
Gereserveerd bij: AVIS.de
Opgehaald in: BOS
Afgeleverd in: FLL
Meegekregen: Mazda C90 (S category)
Mijl stand: begin: 14243, eind: 17278, gereden: 3035 mijl (foutieve beginstand geregistreerd van 17243 door Avis dus op papier 35 mile gereden)
Wanneer: 20/7 t/m 8/8
Aantal dagen huur: 19 dagen
Totaalprijs huur: USD 1150,59
Prijs per dag: USD 61 USD
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis gekregen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
Bij aankomst was het ontzettend druk bij de standaard Avis balie in het car rental center. In BOS zit een preferred Avis balie bij de ingang van de garage waar je naartoe verwezen wordt. Daar was ik meteen aan de beurt maar het was er duidelijk chaos. Blijkbaar te weinig voertuigen voor alle wachtenden. Aangezien ik een one way rental had geboekt kreeg ik heel snel specifiek een auto met Florida plate toegewezen. De Mazda is duidelijk een klasse groter dan de geboekte Toyota Rav. category. Prima auto voor ons gezelschap (2 tieners en 2 volwassenen). Kofferruimte voldoende voor 3 grote Samsonite koffers losse rugzakken en 2 kleine koelboxjes. Apple Carplay via bluetooth of kabel werkte prima. Ik had mijn eigen Uni transponder mee die ik heb gebruikt voor tol. Die kon ik makkelijk onder de Avis toll transponder bevestigen en werkte ook prima. We reden 20 minuten na aankomst bij de balie de garage uit. Inleveren in FLL was ook binnen 5 minuten geregeld.
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Type gehuurd: S
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.dk
Opgehaald in: JFK Airport
Afgeleverd in: JFK Airport
Meegekregen: Toyota Grand Highlander
Mijl stand: begin: 2000, eind: 5249, gereden: 3249 mijl
Wanneer: 18-7 t/m 6-8
Aantal dagen huur: 20
Totaalprijs huur: 998 USD
Prijs per dag: 49,90
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
Bij aankomst direct door naar de garage waar mijn naam en parkeervak op het scherm stond.
Daarna alleen rijbewijs laten zien bij de uitgang en we konden op weg.
Auto had nog werkende Sirius XM, dus dat was een bonus
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
erikd
Amerika-newbie

Bericht door erikd »

Type gehuurd: T6 Extra Capacity Large SUV
Verhuurder: Hertz (Japan)
Opgehaald in: Denver Int. Airport
Afgeleverd in: San Francisco Int. Airport
Meegekregen: Ford Expedition Max Platinum
Mijl stand: begin: 1500, eind: 4100, gereden: 2600 mijl
Wanneer: 20/7 tot 09/8
Aantal dagen huur: 20
Totaalprijs huur: $1497 (incl. afgekochte volle tank)
Prijs per dag: $75
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nvt
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit Ford Expedition of Chevrolet Suburban
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10
Werkelijk fantastische wagen. Groot, nagenoeg nieuw en alle mogelijk denkbare opties aan boord. Blue cruise, met hands free rijden is heerlijk! Kon kiezen uit twee vergelijkbare auto's, beide zo goed als nieuw en even groot. Gekozen voor de Ford vanwege de 'captain seats' voor de meiden achterin.
Ook locatie van Hertz uitermate goed bevallen. Geen wachtrijen en vakkundig geholpen door de medewerker.

Foto:
USA1.jpg
USA1.jpg (142.83 KiB) 4657 keer bekeken
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Bericht door hanneke_vv »

Type gehuurd: T6 Extra Capacity Large SUV
Opgehaald in: Las Vegas airport
Af te leveren in: San Francisco
Meegekregen: eerst Chevrolet Suburban. Daarna om moeten ruilen voor een Ford Expedition
Mijl stand: begin: 70.000
Wanneer: 23 -30 aug
Aantal dagen huur: 8
Totaalprijs huur: $730
Prijs per dag: $90
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nvt
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 4. Er stond een suburban klaar. Ik had in een mailwisseling specifiek gevraagd om Captain Seats. Dat had deze niet. In de reserved rij stonden ook wat Ford Explorers. Verder in de hele garage niks bijzonders. We hebben proberen te ruilen, maar meneer bij de balie was zeer onvriendelijk. Niks was mogelijk. Dus met de Suburban naar buiten. Was mooie auto met 4.000 mijl op de teller. Bij het uitchecken zag de meneer een grote barst in de ruit. Hadden wij zelf niet gezien … (licht in de garage was slecht). Dus we mochten hem niet meenemen en moesten terug naar de balie. Na heel lang wachten kregen we een nieuw vak toegewezen. Een Ford Explorer, niet schoongemaakt, rookgeur van binnen, deuk in de deur en ruim 70.000 mijl op de teller. Maar goed, wél Captain Seats. Afijn, hier konden we het mee doen. We gaan het zien. Geen goede ervaring dus.
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JWTS »

Type gehuurd: Categorie S (Jeep Grand Cherokee L of vergelijkbaar)
Gereserveerd bij: AVIS Flyingblue
Meegekregen: Dodge Durango GT V6 AWD
Mijl stand: begin: 6630, eind: 10507, gereden: 3877 mijl
Wanneer: 17 mei - 12 juni
Aantal dagen huur: 26 dagen
Totaalprijs huur: € 1.103,-
Prijs per dag: € 42,42
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): -
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen gekregen. Echter aan de balie gevraagd om een 'dikke Amerikaan'. Die hebben we dan ook gekregen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:
Ik ben autogek en werk in bij een groot internationaal automotive bedrijf. Een Amerikaan zou onze reis dus compleet maken en dat is gelukt. De Durango geven we en 8. Fijne auto met idioot veel ruimte als je met zijn tweeën bent. De reistassen en koelbox konden met gemak in de kofferbak met de 3e zitrij plat. Ook was het de dikste uitvoering met alle opties; panoramadak, stoelventilatie, GT bumpers. Ik vond het ook heel gaaf dat er geen kentekenplaat voorop de auto zat. Extra mooi voor de foto's van de auto. Wel is het een 'ouder' model, dat merk je aan het infotainment maar ook de het weggedrag en de trage automaat. Ook hadden we halverwege de reis al de melding dat de olie vervangen moest worden. We zijn in Cody bij AVIS langsgegaan en daar gaven ze aan maar lekker door te rijden. Bij SLC stond de oil health op 0%, maar we hebben zonder problemen door kunnen rijden.

Over AVIS Las Vegas heb ik al het e.e.a. geschreven in het autohuur topic. We moesten daar allereerst meer dan een uur wachten voordat we geholpen werden (slechts 3 balies open…). Het gesprek begon heel leuk, want we wilden graag een 'dikke Amerikaan'. Hij had alleen een roze Durango staan (met een knipoog), of dat goed was. Het bonnetje kwam eruit en de reservering was twee keer zo duur. Daar klopt iets niet en de sfeer sloeg ook direct om. De medewerker werd ontzettend onbeschoft en probeerde hij op hele slinkse wijze met agressieve verkooptechnieken ons extra verzekeringen aan te smeren. Hij bleef maar volhouden dat we onverzekerd waren, terwijl onze reservering mét LDW en wettelijke aansprakelijkheid van $500K is gemaakt. We hebben ruim 30 minuten met hem staan praten voordat we uiteindelijk de sleutel meekregen. Dat verklaart ook enigszins de lange wachttijd, want het duurde bij iedereen heel lang. We hebben hier de eerste dagen ook 'last' van gehad, ergens bekroop hierdoor toch het gevoel of we wel verzekerd zouden zijn. Inleveren ging daarentegen heel soepel, ondanks de hele slechte Google reviews. AVIS Las Vegas geven we dan ook een 2. Meer zit er niet in.

Foto:
DSC07875-4.jpg
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Type gehuurd: Midsize Q4
Gereserveerd bij: autoeurope.de
Opgehaald in: Chicago
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Nissan Rogue
Mijl stand: begin: 15.904, eind: 19.482, gereden: 3.577 mijl (Hertz gaf zelf een foutieve uitrijstand van 5904 aan, corrigeerde dat bij inleveren naar 19.000, zodat we volgens hen maar 482 mijl hebben gereden)
Wanneer: 19 augustus tot 18 september
Aantal dagen huur: 30
Totaalprijs huur: € 1.399,94 + $ 137,00 drop off fee
Prijs per dag: € 46,66
Keuzemogelijkheid of toegewezen: We hadden 4 uur vluchtvertraging (gemeld bij Autoeurope) en moesten eerst weer langs de balie. Ze wilden ons een Jeep meegeven, maar geweigerd. Vroegen toen welke we wel wilden. Mazda CX5 werd niet toegestaan (andere klasse). Na wat overleg met ons en telefoontje naar de garage, uiteindelijk een Nissan Rogue meegekregen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Nissan Rogue al eerder gehad en bevalt ons goed, dus een 10. Wel kregen we bij een stand van 17.500 mijl een melding dat olie en filter vernieuwd moesten worden. Nog 200 mijl daarmee doorgereden voor we bij een Hertz locatie waren (Santa Fé). Daar deden ze daar heel moeilijk over en wilden ons een auto uit een lagere klasse meegegeven. Dat geweigerd en naar andere locatie gegaan in Santa Fé, waar ons vriendelijk werd uitgelegd dat Nissan dat wel aan kon geven, maar dat Hertz dat pas bij elke 10.000 mijl doet en we nog 2.300 mijl door konden rijden. Dus, dat gedaan. Uiteindelijk ingeleverd met nog 500 mijl over...
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Type gehuurd: Q4 (midsize suv)
Gereserveerd bij: Hertz.co.uk (Verenigd koninkrijk)
Opgehaald in: Denver vliegveld
Afgeleverd in: Denver vliegveld
Meegekregen: Jeep Compass Trailhawk 4x4
Mijl stand: begin: 19.200, eind: 22.760, gereden: 3560 mijl
Wanneer: 30 aug tot 20 sep
Totaalprijs huur: 621 usd
Prijs per dag: 28,22
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Q4 geboekt en gekregen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze/toegewezen. Bij aankomst (Labourday weekend) waren alle aisles leeg. Er werden autos vanuit de wasstraat voorgereden en als gold member mocht je dan bepalen of je deze auto zou willen ja of nee. Aangezien ik een Q4 reservering had maakte ik mij dan geen zorgen of we een auto naar wens mee zouden krijgen. Mijn naam stond (weer) niet op het bord maar de vriendelijke greeter kon mijn reservering zo tevoorschijn halen op zijn tablet. Hij heeft zich wel 10 x verontschuldigd over het te kort aan wagens. We kregen eerst een Buick aangewezen maar die had 80.000 mijl op de teller (!!), vervolgens was keuze 2 een Nissan Rogue maar die was wel heel karig uitgerust en had al ruim 40.000 mijl gereden. 3 maal is scheepsrecht en er kwam een witte krachtpatser aangereden met 19.000 mijl op de teller, 4x4, lederen bekleding en van bijna alle gemakken voorzien. Ik was wat sceptisch want ik had vorig jaar ook een compass meegekregen maar deze uitvoering was echt stoer en wat was het heerlijk rijden. Geen weg te zwaar, geen helling te stijl. Zonder moeite een stukje off road gereden en de auto gaf geen krimp. Als ik dan toch iets moet vinden was het de melding van change oil soon. Maar die heb ik gereset en deze kwam daarna niet meer terug.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Hertz een 8, Auto een 9.
Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door jacko1972 »

Type gehuurd: Full Size SUV FFAR
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National Ierland
Mijl stand: begin: 2056, eind: 5290 gereden: 3234 Mile
Wanneer: 5 Juli - 1 Augustus
Aantal dagen huur: 1 Maand
Totaalprijs huur: $ 1838.71
Prijs per dag: $ 65 (Alle verzekering via Amex Platinum)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen. Upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze/toegewezen. Keuze uit, Expedition, Tahoe of Wagoneer.

3 Boekingen (Hertz PC, National Aisle en een normale FFAR). Hertz en National hadden niets staan in de aisle waar alle baggage zou in passen. Dus keuze snel gemaakt voor de FFAR. Wagoneer had de minste miles op de teller en zag er ook beter uit.

Heerlijke reisauto, zeer ruim. Door de hoge zit heb je een goed overzicht.
De laatste dag in Las Vegas hebben een aanrijding gehad (vanachter aan gereden). We hebben toen een Expedition mee gehad, de baggage ruimte van de Ford is aanzienlijk kleiner als de Wagoneer.
Inleveren schadeauto was wel een ding.. ik kon de auto niet meer aftanken, leek me niet handig om me een auto waar de bumper achterhangt naar een tankstation te rijden. Daarnaast was het dashboard verlicht als een kerstboom. Dus een tank "boete" van $118,- gehad... Gelukkig bleek de Expidtion te stinken naar natte hond en de AC deed het erg slecht, bij inleveren van de Ford $118,- korting gehad.. Ja klagen helpt.

Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: National een 7 , Auto een 9.
IMG_1309.jpeg
IMG_1309.jpeg (221.54 KiB) 342 keer bekeken
IMG_1307.jpeg
IMG_1307.jpeg (252.81 KiB) 342 keer bekeken
IMG_1221.jpeg
IMG_1221.jpeg (209.68 KiB) 342 keer bekeken
IMG_0807.jpeg
IMG_0807.jpeg (195.48 KiB) 342 keer bekeken
Bijlagen
IMG_0801.jpeg
IMG_0801.jpeg (230.48 KiB) 342 keer bekeken
2005 CA, AZ, NV, UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
2025 NV,CA,AZ,UT
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

* Note moderator (Bart/Marco):

Voordat jij jouw ervaring met een huurauto hieronder plaatst,
lees a.u.b. eerst dit bericht, kopieer daaruit het gedeelte in het groen en vul dat aan met jouw gegevens.

Het is de bedoeling dat dit een overzichtelijk "lijstjestopic" wordt en blijft, daarom zullen berichten anders dan de opsommingslijstjes, zonder overleg verwijderd worden.

Mocht jij vragen hebben naar aanleiding van een geplaatste ervaring, dan kan jij daar op twee manieren mee omgaan, te weten:
1. stel jouw vraag via een persoonlijk bericht (PB), dit is voor anderen niet zichtbaar,
of, als het ook voor anderen interessant kan zijn,
2. kopieer het bericht met de geplaatste ervaring als quote (via citeer-icoon) en plaats dat in het subforum “Vervoer in en naar Amerika”
(klik hier) als een nieuw onderwerp, waarna er over gediscussieerd kan worden.

<< Dit is een algemeen bericht en heeft geen betrekking op de reeds geplaatste berichten in dit topic. >>
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer