Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur luchthaven Denver

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Autohuur luchthaven Denver

Bericht door Paul.Becker »

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een huurauto ophalen en terugbrengen op de luchthaven van Denver? Ik heb een auto gehuurd bij Hertz. Ik neem aan dat er een busje rijdt van de terminal naar het autoverhuurbedrijf. Klopt dat? En pakken jullie een taxi (of Bolt, Uber) van het hotel naar Hertz. Ik heb een nacht geboekt in een hotel bij de luchthaven (Baymont by Wyndham). Iemand ervaring met dit hotel en transport van en naar Hertz resp. de luchthaven? Dit is de allereerste keer dat ik een auto huur in de USA, vandaar mijn vragen. Ik hoop dat er iemand is op dit fantastische forum die even met mij meedenkt. Alvast bedankt!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Autohuur luchthaven Denver

Bericht door paulr »

Ik begrijp uit bovenstaande vraag dat je niet direct na je vlucht je auto gaat ophalen maar de dag erna ? En op de terugweg hetzelfde, dus eind van de dag inleveren, dan naar hotel en dan weer naar de luchthaven ?
Wij huren meestal bij Alamo, maar volgens mij geldt voor Hertz hetzelfde: Het car rental center ligt op 10 minuten rijden van de airport. Je volgt gewoon de bordjes Car Rental en dan word je naar de shuttlebussen geleid. Die rijden langs de verschillende autoverhuurbedrijven. Meestal elk kwartier.
Van Baymont Inn naar het car rental center zou ik een Uber nemen, is ook ca 10 minuten rijden.
En volgens mij heeft Baymont een ''free shuttle service'' naar arrivals en departures: soms even bellen, soms staan die bij de uitgang al klaar (afhankelijk van tijdstip). Wellicht wil de hotelshuttle je overigens ook wellicht afzetten bij carrental center ? Hij komt er immers langs. Zou ik wél vantevoren met receptie proberen af te spreken.
Maar... ik weet niet wat je vluchttijden zijn en wat je verder na landing of vertrek nog wil of kan gaan doen. Je kan natuurlijk ook gewoon de auto ietsje langer huren en die direct na landing ophalen en voor vertrek terugbrengen en die dus ook gewoon gebruiken voor vervoer van en naar hotel. En wellicht nog voor iets anders op de reisdagen ? Als je eenmaal in het hotel bent zit je in een nogal troosteloze omgeving...
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Paul.Becker »

Dank je wel @paulr. Inderdaad, op je eerste twee vragen is het antwoord Ja. Ik haal de auto pas op op dag 3. Ik heb eerst twee nachten en een hele dag in Denver. Daarna roadtrip door vier deelstaten. (Ik moet nog twee deelstaten, nl. South Dakota en Wyoming, en dan heb ik alle 50 gedaan.) Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Wij hebben een paar jaar geleden een auto gehuurd via Alamo op Denver airport. Je gaat inderdaad met een shuttle bus naar de autoverhuurbedrijven, de grote partijen zitten allemaal bij elkaar. Met terugbrengen heb ik geen ervaring want dat deden wij in een andere staat.

Reken even goed uit wat je kosten van een uber van je hotel naar de airport zijn. Soms kan je alleen met de shuttle van het hotel mee als je ook die dag een vlucht hebt of met een vlucht aankomt. En als je er uiteindelijk 10 of 20 dollar mee bespaard kun je je afvragen of het zinvol is om de auto niet een dagje langer te huren en hem meteen mee te nemen vanaf de airport. 20 dollar op zo'n enorme reis is natuurlijk peanuts.

Hotels bij de luchthaven zitten logischerwijs niet in het centrum en zoals @paulr aangeeft kan het nogal een treurige omgeving zijn. Je zal dus ook vanaf je airport hotel naar de stad moeten komen. OV rijdt daar voor zover ik weet niet echt en is natuurlijk afhankelijk van wat je plannen verder zijn in Denver.

Wij hebben er toen voor gekozen om een hotel aan de rand van de stad te nemen. Of we toen de huurauto in een parkeergarage gezet hebben of de auto bij het hotel hebben laten staan en op loopafstand de stad in zijn gegaan weet ik niet meer, maar wij kozen er in ieder geval wel voor om meteen de auto op te halen vanaf de airport, zodat we dat niet op dag 3 nog hoefden te doen.

Vergis je niet in hoeveel tijd je daar nog mee kwijt bent. Bovendien zijn wij meestal de eerste dagen vroeg wakker, omstreeks 6 uur a 6.30 uur (soms nog eerder) en dan zit je te wachten omdat je om, zeg 10.30u die auto moet ophalen. Nu konden wij mooi vroeg (we waren toch wakker en klaar voor vertrek) de auto in richting de Rocky Mountains.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 08 aug 2025, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

dank voor de aanvullingen Ronald, dit is precies waarom ik de voorzet had gegeven :) Naar mijn idee: altijd direct na de landing oppikken en de auto ook de eerste dag/dagen gebruiken voor precies wat jij zegt: ik denk niet eens dat je vanuit die hoek (Aurora) weg komt zonder auto... Uber kan natuurlijk altijd, maar denk dat je uiteindelijk idd meer tijd kwijt bent en minder flexibel bent.
Trouwens: ik zou idd direct de 2e dag op pad gaan naar het noorden ! Zoals aangegeven, je bent vroeg wakker, mooi om file vrij de eerste kilometers 's ochtends heel vroeg te doen. En dan eventueel Denver aan het einde van de trip (denk daar overigens nog eens goed over na, het is niet de meest aantrekkelijke stad). Wellicht leuker om je trip in RMNP te eindigen en de laatste dag gewoon vanuit Estes naar de airport te rijden !
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Bedenk inderdaad ook goed wat je in Denver wilt doen. Misschien heb je er specifieke activiteiten gepland, maar wij vonden het verder ook niet zo'n hele bijzondere stad. Het ligt op hoogte en het is geen New York of LA zal ik maar zeggen. Toen wij er waren was het er overigens gierend heet en verder weinig te beleven, ik praat dan over eind augustus.

Voor ons ook DE reden om steden sindsdien zoveel mogelijk te mijden. Je hebt een stad nou eenmaal nodig om op te vliegen, maar dat is het voor ons ook wel. Wij boeken de eerste nacht vaak een hotel een minuut of 20 weg van het vliegveld, niet in het centrum van de stad en op de route naar onze volgende stop.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik zag dat ik iets verkeerd heb gedaan want mijn reactie is niet doorgekomen.

Maar het hoeft ook eigenlijk niet meer, want ik zie dat wij het roerend eens zijn: direct je auto ophalen. Wat mij betreft ongeacht of je wel of niet Denver gaat bezoeken. En zo ja, boek een ander hotel, want in een vliegveld hotel wil je normaliter niet perse twee nachten verblijven. Het hotel is prima maar de omgeving is meestal een beetje triestig.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Een airport hotel gebruik je meestal voor 1 nacht, dus alleen als je aankomt en de volgende dag doorreist, of andersom, je hebt je reis achter de rug en boekt voor je laatste nacht een hotel bij het vliegveld, zodat je geen lange reisdag meer hebt met allerlei mogelijke calamiteiten die voor uitdagingen kunnen zorgen.

Wij doen het vaak allebei. Als wij aankomen is het met alle formaliteiten wel vaak einde middag/begin avond. Je doet boodschappen, we proberen nog wat tijd te rekken voor we gaan slapen, zodat je niet om 3.30u of 4.00u al naar het plafond ligt te staren :lol: en volgende dag doorreizen.

Terug pakken we meestal een hotel met zwembad (als we in warme oorden verblijven) in de buurt van het vliegveld. Proberen inchecktijd er te zijn, ploffen in en bij het zwembad en gaan in de avond in de buurt eten. De volgende dag plunderen we nog een Denny’s of iHop om de chicken or pasta in het vliegtuig te kunnen skippen en rijden naar de airport.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 08 aug 2025, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Tantelotje
Amerikakenner

Haha @d_vdploeg wij zouden zo samen op vakantie kunnen :lol:
Wij pakken het precies zo aan.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Tantelotje Inclusief het plunderen van de Denny's of Ihop om de chicken or pasta te kunnen skippen in het vliegtuig? :wink:

Wie weet :wink: Ik moet eerlijk zeggen dat wij nog nooit formuleden zijn tegengekomen :offtopic:

Niet nieuwsgierig verder hoor :lol: , maar wanneer werken jullie je blog bij? Jullie zijn al geweest toch? :offtopic:
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de TS al 48 staten heeft bezoekt, zonder een auto te huren.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Misschien gewoond met een eigen auto? Iets anders zou ik niet kunnen bedenken... Van het OV moet je het niet hebben.

48 staten bezoeken lijkt me sowieso wel een uitdaging, ook MET auto :lol: Al is ''bezoeken'' natuurlijk een rekbaar begrip.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Even gezocht op andere onderwerpen van TS: met de trein !! Lijkt mij ook erg mooi….
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik heb al vaker op Denver gehuurd, inderdaad gaat er een shuttle bus naar en van de terminal, iets van 10min rijden. Zoals gezegd zou ik ook gelijk de auto huren bij aankomst. Verkeersdrukte naar/van het vliegveld is ook nog een dingetje.
Tantelotje
Amerikakenner

d_vdploeg schreef:
08 aug 2025, 13:33
@Tantelotje Inclusief het plunderen van de Denny's of Ihop om de chicken or pasta te kunnen skippen in het vliegtuig? :wink:

Wie weet :wink: Ik moet eerlijk zeggen dat wij nog nooit formuleden zijn tegengekomen :offtopic:

Niet nieuwsgierig verder hoor :lol: , maar wanneer werken jullie je blog bij? Jullie zijn al geweest toch? :offtopic:
Nou, dat plunderen wel maar wij vinden het vliegtuigeten meestal best oké dus vooral een sentimentele 'voor de laatste keer een Amerikaans ontbijt' beleving.

We zijn idd al geweest en moet hoognodig aan het blog beginnen. Komt zeker voor Kerst! :D
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@Paul.Becker Mocht je tolwegen liever vermijden let er dan op dat je bij Denver Airport niet per ongeluk de E-470 op rijdt (die sluit aan op Peña Boulevard). Het is de enige tolweg in de omgeving. In Google Maps kun je instellen dat tolwegen vermeden worden.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

48 staten bezoeken lijkt me sowieso wel een uitdaging, ook MET auto :lol: Al is ''bezoeken'' natuurlijk een rekbaar begrip.
Jaar of 10 geleden was er geloof ik een forum lid dat in 1 trip de 48 lower states aandeed. Meer als uitdaging dan als echt bezoeken. Ben ff kwijt wie het ook weer was. Maar het kan dus wel :D
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Haha - mooi verslag!
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Paul.Becker schreef:
08 aug 2025, 09:55
Ik haal de auto pas op op dag 3. Ik heb eerst twee nachten en een hele dag in Denver.
Hoe wil je je de eerste 2 dagen verplaatsen zonder huurauto? Wat ben je van plan op die 2e dag? Persoonlijk kies ik er altijd voor om de auto direct na aankomst op te halen. Zelfs als mijn 1e nacht vlakbij het vliegveld is (en dat is meestal zo). Het geeft je zoveel meer vrijheid in je doen en laten. Mijn vraag is dus, waarom zou je de eerste 2 dagen zonder huurauto willen in een stad als Denver?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer