Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie plannen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
AndreiJov
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Emigratie plannen

Bericht door AndreiJov »

Hoi Allemaal,

Ik heb een Amerikaanse partner, tijdens mijn 4 weken in Amerika in juni heb ik de knoop voor mij doorgehakt en wil ik heel graag gaan emigreren naar Amerika. Helaas op internet kom ik soms tegenstrijdige informatie tegen, om ervoor te zorgen dat de procedure die gestart wordt goed wordt ingediend wat de doorlooptijd moet bespoedigen kom ik hier voor hulp vragen.

Ik heb twee routes gevonden:
- H1B werkvisa;
- Greencard loterij;

Ik heb een aantal vragen over beide routes:

Vragen gerelateerd tot de H1B:
- Wanneer is het beste tijdstip om op vacatures te solliciteren?
- De loterij is in maart, wanneer zou je dan starten met werken?

Vragen gerelateerd tot de Green Card Loterij
- Wat voor een pasfoto moet ik regelen en waar kan ik deze het beste kopen?
- Hoelang duurt ongeveer het proces van dag inschrijving (bijv. 1 oktober) met als je geluk hebt tot de bemachtiging van de Green Card?
- Is het een pure loterij of zijn er ook andere elementen zoals opleiding die je kansen verhogen/verlagen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik heb op dit moment nog zoveel vragen.

Alvast bedankt allemaal!

Andrei
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Emigratie plannen

Bericht door Nagini »

Welkom op het forum!

Je hebt zelf inderdaad al wat informatie gevonden. Handig hier is denk ik ook het bekende lijstje van gebruiker @Hockey. Van makkelijk naar moeilijk, zo kun je emigreren naar Amerika:

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
4) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
5) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
6) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.

Sinds je aangeeft een Amerikaanse partner te hebben, en dat veel makkelijker, zekerder en sneller is dan de andere opties, waarom is dat geen optie voor jou?

Antwoorden op je vragen:
H1B
Naar H1B soliciteren is heel moeilijk. Dit wordt vooral in bepaalde vakgebieden gedaan, en het is vaak een manier om buitenlanders voor minder salaris in de VS te laten werken. Veel Amerikaanse werkgevers worden overspoelt met buitenlandse aanmeldingen, en reageren vaak niet als je aangeeft een visum nodig te hebben. Je moet ook minimaal een bachelor hebben, en een master helpt (er zijn meer slots voor MSc's beschikbaar). Er zijn elk jaar zoveel aanmeldingen dat de aanmeldingsperiode vaak maar heel kort open is, en een loterij volgt onder de entries die aan de voorwaarden voldoen. Het proces kost de toekomstige werkgever duizenden dollars, dus je moet of veel goedkoper of gewilder zijn dan een amerikaan.

Greencard lottery
> de pasfoto kun je bij vrijwel elke winkel die pasfoto's maakt laten maken. Geef aan dat je het formaat voor een amerikaans paspoort of visum nodig hebt. Amerikaanse pasfoto's zijn vierkanter dan Nederlandse. Je kunt de foto overigens ook zelf maken, er is een foto-tool beschikbaar op de DV website.
> Inschrijving is elk jaar in de herfst. In Mei van het volgende jaar worden de winnaars bekend. Elke winnaar heeft een nummer, van 1 tot het hoogste nummer dat jaar. Afhankelijk van je nummer ben je tussen October van dat jaar en September van het volgende jaar aan de beurt (of soms helemaal niet, zoals een derde van de winnaars in DV2025). Ik heb DV2020 in Mei 2019 gewonnen. Ik heb mijn interview in September 2020 gehad, ben in Februari 2021 naar de VS gereisd voor visum activatie en ben in Mei 2021 permanent overgekomen. Maar afhankelijk van je nummer kan dat dus sneller. De volgende inschrijving is voor DV2027, die loopt van October 2026 tot September 2027.
>Pure kans. Je kans is 1:72. Je kunt je kans enkel verlagen door fouten te maken tijdens de inschrijving, niet verhogen.

Schrijf je alleen in via de officiele site! Dat is (tot nu toe) gratis, en derde partijen zijn meestal oplichters!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wat betreft de tijd voor het H1 proces, na aanmelding in maart zul je op zijn vroegst eind van het jaar je visum krijgen (als de loterij goed voor je verloopt).

Ik zou ook zeggen, met een amerikaanse partner is via huwelijk naar de VS veruit de eenvoudigste optie. Je hebt een hele kleine kans de DV te winnen (mensen op dit forum doen 10+ jaar mee en winnen nooit), H1 kan in theorie een optie zijn, maar om daarvoor een goede kans te maken moet je maar net de juiste opleiding en werkervaring hebben. En dan nog, als je een baan vindt bij een werkgever die je wil sponsoren moet je maar afwachten hoe de loterij gaat. En als je bij je partner wil wonen ben je wellicht ook nog beperkt tot een bepaald gebied, dat maakt het vinden van een werkgever nog lastiger.
Terug in Texas!
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Nagini Een kleine verbetering, voor punt 5 en het eigen bedrijf moet je minimaal 50% hebben, dus 50% is al voldoende voor het E-2 visum met daarnaast natuurlijk nog alle andere vereisten voor het visa.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ter aanvulling op de informatie over H1B - je bent dan eigenlijk altijd afhankelijk van het bedrijf dat je heeft ingehuurd onder dat visum. Je kan het niet meenemen naar een ander bedrijf.

H1B-werknemers zijn dan ook de "ideale" mensen voor een bedrijf: ze klagen vrijwel nooit, werken verschrikkelijk hard, vragen niet om loonsverhoging, zeggen nooit "nee", liggen nooit dwars, enz.

De meeste staten hebben "at-will employment" en je hebt vrijwel geen wettelijke bescherming als werknemer. In veel staten kan de werkgever je zonder opzegtermijn op straat zetten zonder daarvoor zelfs maar een reden te geven.

Dat klinkt Nederlanders als verschrikkelijk in de oren, maar de keerzijde is dat het ook veel gemakkelijker is om aangenomen te worden omdat de werkgever eigenlijk geen risico loopt.
Willem1981
Amerika-newbie

Bericht door Willem1981 »

JeroenB schreef:
17 jul 2025, 05:06
@Nagini Een kleine verbetering, voor punt 5 en het eigen bedrijf moet je minimaal 50% hebben, dus 50% is al voldoende voor het E-2 visum met daarnaast natuurlijk nog alle andere vereisten voor het visa.
Ik en mijn partner gaan deze route onderzoeken indien haalbaar. Op internet kan je natuurlijk zeer veel terug vinden maar het onbekende is het investeringsbedrag dat je voor ogen moet zijn. Er zijn mensen met 100000USD er zelf al in geslaagd om op deze manier een visum te bekomen. Meerderheidsaandeelhouder is natuurlijk vereiste.
Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 »

Big Al schreef:
30 jul 2025, 01:13
Ter aanvulling op de informatie over H1B - je bent dan eigenlijk altijd afhankelijk van het bedrijf dat je heeft ingehuurd onder dat visum. Je kan het niet meenemen naar een ander bedrijf.
Dat klopt niet helemaal - H1B's kunnen wel omgezet worden naar een nieuw bedrijf (een 'H1B-transfer'), mits de nieuwe werkgever bereid is om een nieuwe aanvraag te doen (wat ze geld kost). Het voordeel (voor zowel nieuwe werkgever als werknemer) is dat je niet opnieuw door de loterij heen hoeft.

Wat wel klopt, is dat je als H1B-employee erg afhankelijk bent. Als je wordt ontslagen, dan heb je 30 dagen de tijd om een H1B-transfer voor elkaar te krijgen - en als dat niet lukt, dan moet je het land uit.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Willem1981 schreef:
04 aug 2025, 18:13
JeroenB schreef:
17 jul 2025, 05:06
Ik en mijn partner gaan deze route onderzoeken indien haalbaar. Op internet kan je natuurlijk zeer veel terug vinden maar het onbekende is het investeringsbedrag dat je voor ogen moet zijn. Er zijn mensen met 100000USD er zelf al in geslaagd om op deze manier een visum te bekomen. Meerderheidsaandeelhouder is natuurlijk vereiste.
Het investeringsbedrag kan heel erg verschillen en is totaal afhankelijk van wat je wilt gaan doen, het genoemde bedrag is inderdaad een richtbedrag maar het kan dus ook veel lager zijn of veel hoger afhankelijk van het type bedrijf wat je wilt kopen of wilt starten. Het meest belangrijke aspect is de levensvatbaarheid en of je genoeg winst kunt maken met het bedrijf en dat moet duidelijk worden uit je bedrijfsplan. Daarnaast moet je natuurlijk voldoen aan de punten waar het consulaat verder naar kijkt zoals het aantal mensen wat je aan het werk zet, je hoeft deze mensen overigens niet in eigen dienst te hebben je mag ze ook inhuren.
Disney-Golf
Amerikakenner

Bericht door Disney-Golf »

JeroenB schreef:
04 aug 2025, 23:49
je hoeft deze mensen overigens niet in eigen dienst te hebben je mag ze ook inhuren.
Klopt, maar je moet wel minimaal het equivalent van 2 voltijdse lonen uitbetalen!
Bvb in Florida is dit 2080 uren aan $14 (vanaf 30 september 2025) x 2 personen =$58,240 aan minimum lonen.
Alhoewel de”spouse” ook mag werken op een E2 moet het bedrijf zelf bedruipend zijn en houden ze geen rekening met wat de spouse verdient.
Waar ze ook geen rekening mee houden is het eigen vermogen dat je hebt!
Lang verhaal kort… Als de zaak niet minimaal $70,000 (gemiddeld inkomen voor FL.) + $58,240 = $128,240 per jaar aan lonen kan betalen, mag je het vergeten…
Akkoord, niet de eerste jaren maar tegen dat je de vernieuwing van je E2 gaat aanvragen, na 5 jaar, en je komt niet aan minimaal dit bedrag zal je terug mogen gaan inpakken vrees ik… 🤷‍♂️
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Eeeh verlengingstermijn is al een tijdje geen 5 jaar meer maar moet om de 3 jaar ...

Verder ben ik erg benieuwd waar jij de bedragen vandaan haalt want zelfs de emigratie lawyers komen niet met deze bedragen, daarnaast is onze eigen ervaring met de aanvraag dat het ook heel erg ligt aan het consulaat waar je je aanvraag indient. Sommige zijn heel strikt terwijl andere meer ruimte geven om het waar te maken.

Ook eigen vermogen kan wel degelijk een rol spelen afhankelijk wat je in je bedrijfsplan verwerkt, eigen vermogen laat nml. zien dat je mogelijkheden hebt om groei te kopen en de opstart te overbruggen. Neven werkzaamheden worden inderdaad niet meegenomen.
Disney-Golf
Amerikakenner

JeroenB schreef:
06 aug 2025, 04:35
Eeeh verlengingstermijn is al een tijdje geen 5 jaar meer maar moet om de 3 jaar ...
Hangt af van welke nationaliteit je hebt, Belgen krijgen (nog steeds) 5 jaar.
De bedragen heb ik van E2 houders met bedrijven zoals ijsroom salon, pool service, Belgische pralines en handel in Europese antiek.
Minstens 2x minimumloon voor de werknemers en minimaal het gemiddeld inkomen voor de zaakvoerder wat in Florida $70,000 bedraagt.
Nogmaals, niet vanaf het eerste jaar maar toch zeker wanneer je de verlenging gaat aanvragen.
Willem1981
Amerika-newbie

Is het meest ‘simpele’ dan niet de markt op te gaan onder begeleiding van advocaat natuurlijk en kijken welke bedrijven er staan over te nemen of bij welke je je kan inkopen zodat je 51% van de aandelen in bezit krijgt?
Disney-Golf
Amerikakenner

Zeer zeker, en geeft ook het meeste kans op slagen omdat er bij overname al financiële cijfers bekend zijn.
Bij de U.S.C.I.S. kunnen ze dat argument, om eventueel af te wijzen, al niet meer gebruiken.
Persoonlijk zou ik voor de 100% eigenaars optie, maar dat is persoonlijke voorkeur. :thumbup:
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Je kan je verdiepen in wat er te koop is op sites als Bizbuysell.com of bizmls.com en het is inderdaad het beste om 100% te bezitten of het bedrijf te delen met iemand die je al heel lang kent en volledig vertrouwd. Je ergens voor een deel inkopen is risicovol en 50% is voldoende voor het aanvragen van een visa.

Veel lawyers helpen niet met het zoeken van een bedrijf, dit zijn de bedrijfsmakelaars die er weer een leuke commissie aan verdienen. En verdiep je heel erg goed in het type bedrijf en de cijfers want bedrijven worden ook opgepoetst voor de verkoop zodat ze mooie cijfers laten zien maar waar het in werkelijkheid niet zo geweldig is. Het is altijd een risico een bedrijf overnemen, ook omdat je niet weet of je klanten blijven of niet en of de werknemers blijven.

Het is niet zomaar eventjes gedaan en geregeld, er komt veel bij kijken en zodra je dan door de visa ellende heen bent dan moet je nog verhuizen, hier een huis vinden (als je die nog niet hebt) alles qua documenten hier regelen en daarnaast start je ook nog eens met het runnen van een bedrijf waar je nog geen ervaring mee hebt en waar alles nieuw is. De start is zeer uitputtend en soms frustrerend, loopt het eenmaal dan wordt het wat relaxter al blijf je altijd tegen dingen aanlopen door de onervarenheid alles in de USA.

En even als tip, koop niet het bedrijf zelf maar koop de assets zoals ze dat hier noemen, bij het direct overnemen van een bedrijf kun je voor verrassingen komen te staan als er verborgen schulden of schuldeisers zijn, rechtszaken e.d. Dit is echt heel belangrijk om geen risico's te lopen, je lawyer zou je hier wel in moeten kunnen ondersteunen.

Ook is het belangrijk om vooraf te bespreken met een lawyer naar jou mogelijkheden en alvast kennis te maken met de lawyer en meer achtergrond te hebben omtrent het proces.
Disney-Golf
Amerikakenner

Mocht je iemand zoeken die je kan helpen met het zoeken van een geschikt bedrijf moet je eens praten met Hans van P.B.B.I.
Ik heb er ooit een lange babbel mee gehad op een second home beurs, jaren geleden.
Uiteindelijk zijn we een ander pad op gegaan maar k had wel een heel professionele indruk van hoe ze werkten.
Hans was vroeger op dit forum actief, ik weet niet dat dit nog het geval is?
HAAAAANSS!!! :lol:
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Topicstarter is ook niet erg actief. Die heeft de meeste reacties nog niet eens gelezen, laat staan erop gereageerd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wellicht kan @AndreiJov ons een update geven?
Willem1981
Amerika-newbie

JeroenB schreef:
09 aug 2025, 17:01
Je kan je verdiepen in wat er te koop is op sites als Bizbuysell.com of bizmls.com en het is inderdaad het beste om 100% te bezitten of het bedrijf te delen met iemand die je al heel lang kent en volledig vertrouwd. Je ergens voor een deel inkopen is risicovol en 50% is voldoende voor het aanvragen van een visa.

Veel lawyers helpen niet met het zoeken van een bedrijf, dit zijn de bedrijfsmakelaars die er weer een leuke commissie aan verdienen. En verdiep je heel erg goed in het type bedrijf en de cijfers want bedrijven worden ook opgepoetst voor de verkoop zodat ze mooie cijfers laten zien maar waar het in werkelijkheid niet zo geweldig is. Het is altijd een risico een bedrijf overnemen, ook omdat je niet weet of je klanten blijven of niet en of de werknemers blijven.

Het is niet zomaar eventjes gedaan en geregeld, er komt veel bij kijken en zodra je dan door de visa ellende heen bent dan moet je nog verhuizen, hier een huis vinden (als je die nog niet hebt) alles qua documenten hier regelen en daarnaast start je ook nog eens met het runnen van een bedrijf waar je nog geen ervaring mee hebt en waar alles nieuw is. De start is zeer uitputtend en soms frustrerend, loopt het eenmaal dan wordt het wat relaxter al blijf je altijd tegen dingen aanlopen door de onervarenheid alles in de USA.

En even als tip, koop niet het bedrijf zelf maar koop de assets zoals ze dat hier noemen, bij het direct overnemen van een bedrijf kun je voor verrassingen komen te staan als er verborgen schulden of schuldeisers zijn, rechtszaken e.d. Dit is echt heel belangrijk om geen risico's te lopen, je lawyer zou je hier wel in moeten kunnen ondersteunen.

Ook is het belangrijk om vooraf te bespreken met een lawyer naar jou mogelijkheden en alvast kennis te maken met de lawyer en meer achtergrond te hebben omtrent het proces.
Alvast bedankt voor de tips. Zoals gezegd zijn we ons aan het oriënteren nog. De valkuilen eerst leren kennen is 1 van de belangrijkste.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Disney-Golf schreef:
10 aug 2025, 06:19
Mocht je iemand zoeken die je kan helpen met het zoeken van een geschikt bedrijf moet je eens praten met Hans van P.B.B.I.
Ik heb er ooit een lange babbel mee gehad op een second home beurs, jaren geleden.
Uiteindelijk zijn we een ander pad op gegaan maar k had wel een heel professionele indruk van hoe ze werkten.
Hans was vroeger op dit forum actief, ik weet niet dat dit nog het geval is?
HAAAAANSS!!! :lol:
Dat is alleen als je wil betalen voor dingen die jezelf tegenwoordig heel makkelijk kunt regelen, doordat alles tegenwoordig zo te vinden is via Internet is het gebruik van een bedrijf als PBBI totaal overbodig geworden. Daarbij vraag ik me af of hij nog actief is in dit wereldje, wij hebben ook met hem gesproken maar vonden zijn diensten niet het geld waard waar hij om vroeg.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zo te zien bestaat het bedrijf nog steeds.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer