Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou zeker zorgen voor een extra creditcard. Revolut is een debetcard en daar kun je meestal niet mee uit de voeten voor borg, autohuur of het garanderen van je kamer in een hotel. Wij hebben, als wij (naar de VS) reizen, twee creditcards, (allebei op onze eigen naam) de revolut en allebei nog een Nederlandse bankpas van allebei een andere bank bij en wij nemen meestal een klein bedrag aan cash mee.

Ja je kunt bij het tanken ook betalen met revolut. Net als in Nederland heb je in de VS de mogelijkheid om aan de pomp te betalen. Maar regelmatig werken je Nederlandse creditcard, pinpas en je revolut niet. Dat is een beetje hit or miss. De onbemande pomp is in de VS wel in opkomst maar nog niet gebruikelijk. Je zal zien dat je in elk klein dorpje 1 of meerdere tankstations tegenkomt met vaak een shop waar je van alles kunt kopen.

Mocht je creditcard en Revolut aan de pomp niet werken dan even de shop inlopen en aangeven dat je ''50 dollar on two'' (bedrag + pompnummer) wilt. Je rekent af via de betaalterminal en je kunt dan voor 50 dollar tanken. Stel dat je maar voor 45 dollar tankt, krijg je het verschil binnen enkele dagen teruggestort. Bij het bedrag waar je maximaal voor kan tanken slaat de pomp (logischerwijs) af. Wat ik altijd doe is ik kijk wat de tankinhoud van de auto is die ik heb en doe dat maal de gallon prijs en dat vraag ik als bedrag, dan zit je altijd goed.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 07 aug 2025, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
ThomasB98
Amerika-ontdekker

Bericht door ThomasB98 »

Bedankt voor de super duidelijke uitleg, top!!
us0001
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door us0001 »

Wat ik wel eens gezien is dat je minimaal 150$ op je kaart moet hebben staan anders kan je niet tanken. Dat wil zeggen zonder naar binnen te gaan. Als je binnen aangeeft wat dat je bv. 50$ wil tanken kan is dit iets anders.
Zag de 'hold' op de CC staan en na een dag weer weg en dan het werkelijke bedrag. Dit werkt ook bij Revolut zo. Heb ook bij hun de ervaring gehad.
Maar verder weinig problemen dat deze niet te gebruiken is.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Chevron op weg naar Valley of Fire vanuit Vegas blokkeerde zelfs $375 op m’n Revolut (dit was in 2023). Enkele uren later was de hold weer verdwenen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer