Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"Putting Americans First" in Nationale Parken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert

Re: "Putting Americans First" in Nationale Parken

Bericht door mtl »

Vraag me ook af hoe ze dat doen met voorrang voor Amerikanen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Voor.mij persoonlijk geen probleem, maar ik vraag me echt af hoe ze dit zouden moeten doen. Ik vrees dat de implementatie meer kost dat de extra opbrengsten. Het extra entreegeld kan nog wel, zolang je bij de ingang ID checkt, maar voorrang met reserveren?
Terug in Texas!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zolang ik samen met mijn Amerikaanse echtgenote reis zit ik goed, die heeft een lifetime pass.
En als ik alleen ga, ach, dan maar wat meer betalen, lotingen en reserveringen doe is sowieso niet aan, en over een paar jaar veranderd alles weer….
peacelord
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Tsja, wij zijn er de afgelopen jaren ook bepaald niet gastvrijer op geworden. Het is dat wij geen natuurparken hebben waar toegang wordt gevraagd..
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Wij zijn net terug en het was heerlijk toeven in de nationale parken. Of het nu komt door terugloop van buitenlands toerisme, door inflatie of die uitspraak van Trump waardoor men de parken ging vermijden, maar nergens in de file gestaan om binnen te komen, bij alle punten goed kunnen parkeren, last minute nog allerlei zaken kunnen regelen voor aanbiedingsprijzen, zonder reserveringen op de avond zelf aanschuiven bij de restaurants. Ook voor Covid-tijd dit niet meegemaakt in het hoogseizoen :mrgreen:
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Klinkt goed, hopelijk is het volgend jaar nog steeds zo :)
Ik reserveer trouwens nooit restaurants in de V.S. Hoogstens dat je ooit ergens even moet wachten (Cheesecake Factory), en anders gaan we gewoon ergens anders heen.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Tinuszke schreef:
19 aug 2025, 12:05
Ik reserveer trouwens nooit restaurants in de V.S.
Ik ook niet en daardoor soms in de nationale parken het moeten doen met een afhaalmenu.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

:offtopic: Bij heel veel restaurants van de bekende ketens (Texas roadhouse, cheescake Factory, Outback steakhouse ect ect) kun je volgens mij niet eens vooraf reserveren. Je kunt je slechts op een wachtlijst laten plaatsen en krijgt een sms als er een tafel vrij is. Wij eten eigenlijk zelden in Nationale Parken, ook niet in elk park kan dat trouwens. Of het is een soort buffetachtig gebeuren.

We gaan wel zien hoe het loopt. Ticketprijs en de Nationale parkenpas zal voor niet Amerikanen wel omhoog gaan, dat is natuurlijk makkelijk te controleren door een ID check bij de toegangsgate. Maar stel dat die pas verdubbeld van nu 80 USD naar 160 USD, dat zou voor mij geen reden zijn om niet meer te gaan.

Hoe ze dat met het reserveren van tijdslots en campings doen geen idee. Lijkt me lastig in te richten inderdaad.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

d_vdploeg schreef:
19 aug 2025, 13:22
Het was wel on-topic. Ik gaf louter aan dat doordat het rustig was afgelopen vakantie dat ik zonder reservering in de nationale parken (want dat is het topic) kon aanschuiven. In voorgaande jaren lukte me dat niet altijd door de drukte. Ik eet in die parken omdat ik er slaap en als ik The Grand Canyon 's avonds uit moet rijden om te gaan eten in Tuyasan is me dat te ver. Het benoemen van parkrestaurants was alleen bedoelt in het licht van "putting Americans first" in Nationale Parken. Volgens mij is er ergens anders al een (oud) restaurant-topic.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer