Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ijsland september 2026
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Ijsland september 2026
Is 2,5 tot 3 uur rijden (volgens Google Maps berekend) veel? Van hotel naar hotel bedoel ik dan. Ik vraag mij dit af omdat ik mij hier niet op wil mispakken. In de VS vonden wij 4u bvb niet lang, maar op onze Noorwegenreis 3 jaar geleden heb ik mij daar toch serieus mispakt aan de rijtijden want daar was 3u wél teveel naar onze mening omdat het daar toch een andere manier van rijden was... Smallere wegen veel bochtenwerk en trager. Ik heb voor ijsland nu enkele verplaatsingen van 3u of een tikje meer. Heb er totaal geen idee van hoe ik mij het landschap en de wegen moet voorstellen daar...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Googlemaps 3 uur aangeeft, dan is er al rekening gehouden met de snelheid die je ter plaatse mag/kunt rijden. Wat mogelijk is op een dag hangt vooral af van wat je onderweg wilt doen.
Als je wat reisverslagen bekijkt of de weg zo hier en daar eens met Googlemaps gaat volgen krijg je toch wel een aardig beeld van de wegen lijkt me.
Marianne
Als je wat reisverslagen bekijkt of de weg zo hier en daar eens met Googlemaps gaat volgen krijg je toch wel een aardig beeld van de wegen lijkt me.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hadden er ook 2 van 3 uur en eentje bijna 4 zie ik. Maar je stelt je er op in. Grote wandelingen daargelaten stop je vrij vaak om even ergens naar toe te lopen, te kijken en foto’s te maken. Alles is ook zo fotogeniek. Verder natuurlijk nog eten, drinken, boodschappen en tanken, dus net als in Amerika. Komt helemaal goed.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Geldt dat ook voor de campingcottages in Höfn?Martin & Marianne schreef: ↑10 aug 2025, 14:20Ik zie dat wij deze vakantie alles via booking.com hebben gereserveerd. Ik denk dat we ook wel rechtstreeks hebben gekeken, dat doen we altijd, maar blijkbaar waren de prijzen via booking goed.
Marianne
Ik heb gemerkt dat verschillende aanbieders van cottages nu deze nog wel op booking hebben staan maar volgende zomer niet meer (bleek uit navraag bij aantal eigenaren).
Maar vind voor deze camping (heel 2026 niet of nog niet op booking iig) ook geen eigen website.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij zijn begin april 2024 in IJsland geweest en hebben toen een volledig rondje (tegen de klok in) gemaakt. We hadden mooi weer maar ook hevige sneeuwval waardoor het op sommige punten echt spannend was. Maar wat was het mooi daar! Het was nog lekker rustig doordat we vroeg in het seizoen waren, toch zou ik graag nog een keer in de "zomer" terug gaan. We hadden nu een complete reis geboekt en dat beviel prima. (In de USA zijn wij gewend alles zelf te regelen) Wie weet haal je nog wat uit ons reisverslag:
https://chippie777.wordpress.com/category/ijsland-2024/
https://chippie777.wordpress.com/category/ijsland-2024/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties