Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis L1nda: advies gevraagd route San Francisco naar Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis L1nda: advies gevraagd route San Francisco naar Denver.

Bericht door Felicitas »

Dag 12 van Aspen naar Crested Butte via de Cottonwood Pass betekent dat je weer terug gaat over de Independence Pass? Dat lijkt me dubbelop, want die heb je al gereden op dag 11.

Handiger is dan om van Grand Lake direct naar Aspen te rijden via de I70, Glenwood Springs en Carbondale. En daarna via de Independence Pass naar Buena Vista en vervolgens de Cottonwood Pass naar Crested Butte (eventueel onderweg nog een bezoek aan Leadville). Maar je gaat dan wel heel erg zigzag door Colorado om alles te zien.

Misschien toch een keuze maken? Want als je maar één nacht in Aspen bent heb je weinig tijd voor de Maroon Bells.

Crested Butte vinden we heel leuk, maar ook plaatsjes als Ouray, Silverton en Telluride zijn aanraders om te verblijven. En die liggen dan wat handiger op de route.
L1nda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door L1nda »

@Felicitas, ik ga idd wel heel erg kriskras door Colorado. Ik ga deze week jouw verslagen eens lezen en nog een paar anderen en dan goed bedenken hoe ik de route het beste kan plannen. Wat wil ik nou echt zien en is dat haalbaar of niet.
L1nda
Amerika-ontdekker

Bericht door L1nda »

Ik heb nog even rustig nagedacht, routes getekend op papier en zo kwam ik op het volgende uit: (het gedeelte van Colorado)
6. NY - Denver - mount blue sky - overnachten bij Idaho Springs
7. Denver - Estes Park, via de Peak to Peak Highway
8. Estes Park
9. Estes Park - Grand Lake
10. Grand Lake - Aspen, via Glenwood Springs
11. Aspen
12. Aspen - Crested Butte, via de independence pass
13. CB
14. Crested Butte - Montrose of doorrijden naar Ouray, via Gunnison, onderweg Black Canyon meepakken
15. Montrose of Ouray - Durango via de Million Dollar Highway (box canyon in Ouray)
16. Durango - Mesa Verde (tour boeken) -Cortez of doorrijden naar Telluride
17. Cortez of Telluride - Grand Junction, via de Unaweep Tabeguache scenic byway
18. Grand Junction - Moab, via de 128 (ochtend Colorado National monument)

Ik kom dan wel weer uit op 30 dagen maar kan altijd nog een dag van NY afhalen of maar 1 nacht LV. Ik mis nu wel Leadville en de Kebler Pass maar ik rij nu op een heel klein stukje na (Crested Butte naar Almont) niks dubbel.
Vanuit Crested Butte naar Montrose of Ouray kan wel via de Kebler Pass, Paonia en Delta of via Gunnison en dan kom ik via de 50 uit in Montrose. Ik kom dan meteen langs de south rim van Black Canyon.
Heb ook nog gekeken om vanuit Crested Butte naar de Great Sand Dunes te rijden maar dat ligt dan best wel uit de route.

Heb ook nog nagedacht om vanuit Durango naar Moab te rijden maar dan mis ik Colorado National Monument en de 128 naar Moab.
Pff, het valt niet mee om keuzes te maken.
Heb ook nog even gekeken naar hotels in Telluride maar moet even goed op zoek naar een betaalbare optie.

Hoor graag of ik zo de juiste keuzes maak of dat het beter kan.

Groetjes Linda
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Een prachtige route door Colorado!
Je zou highway 128 ook heen en weer kunnen rijden vanuit Moab, als je toch besluit om rechtstreeks van Durango naar Moab te gaan. Mooi aan het einde van de dag als de zon laag staat.
Vanuit Grand Lake kun je ook kiezen voor een route via Leadville en de Independence Pass naar Aspen, en vervolgens via Carbondale en de Kebler Pass naar Crested Butte. Maar de route zoals je nu hebt is ook mooi. Wil je op dag 12 ook nog de Cottonwood Pass (Buena Vista - Almont) rijden? Dat is best veel.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Wij zijn nog geen twee weken geleden via de Cottonwood Pass en Independance Pass naar Aspen gereden, prachtige wegen. Ik vond het persoonlijk mooier dan de Trail Ridge Road in RMNP. We kwamen vanuit Oh Be Joyful campground /Crested Butte en we zijn naar CB gereden vanuit de Great Sand Dunes
L1nda
Amerika-ontdekker

Bericht door L1nda »

IMG_3099.jpg
IMG_3099.jpg (68.03 KiB) 459 keer bekeken
Bedankt voor jullie reacties.
Ik probeer een foto toe te voegen van de route die ik nu in mijn hoofd heb. Het is inderdaad de bedoeling om vanuit Aspen via de Independance pass en de Cottonwood pass naar Crested Butte te rijden. Google maps geeft aan dat 129 mile is en iets minder dan 3,5 uur duurt. Dus dacht wanneer we daar de hele dag vooruit trekken dan moet dat lukken. Maar het voordeel van dit forum is dat jullie er in de praktijk ook echt gereden hebben en daarom weten of het ook echt handig is.
De roze route is wat ik in mijn hoofd had en de gele is de route die Felicitas aangeeft.
Gelukkig heb ik nog een jaar om rustig te denken maar weet in ieder geval dat ik wel op de juiste weg zit zodat ik kan gaan oriënteren voor hotel, airb&b’s of guesthouses.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer