Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Recente ervaringen met Turo Car rental

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
tvdvrd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Recente ervaringen met Turo Car rental

Bericht door tvdvrd »

Hoi, was benieuwd of er ook recente ervaringen zijn met Turo. Heb al gezocht, maar vind niet zo heel veel.

Ik zoek een auto voor 10-31 mei 2025 - Salt Lake City - ik wil graag wel wat (goede) gravel roads rijden - en dat mag van SunnyCars niet en ook niet van veel andere maatschappijen.
Bij auto's via Turo is daar denk ik wel meer ruimte voor. Moet dat natuurlijk wel afstemmen/verifieren bij de verhuurder.
Qua prijs vind ik het wel mee vallen - heb bv een Chevrolet Colorado pick up truck voor $1486 voor 3 weken (incl. Standard Protection Plan met $500 eigen risico en de Liability Insurance is standaard) (dit is inclusief alle andere fee's en taxes)
Bij SunnyCars ben ik EUR 1526 kwijt voor een SUV (Nissan Rogue).

Was benieuwd of iemand het recent heeft gedaan?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Recente ervaringen met Turo Car rental

Bericht door roelb »

Op gravel rijden is helemaal geen issue. En wat meer echte 4x4 wegen ook niet, mits de auto uiteraard daarvoor geschikt is.

Zolang je niet de verhuurder belt als je ergens met een lekke band staat en de auto niet van een klif af rijdt of om een boom vouwt is er geen issue. En als je auto echt vies is, spuit hem dan even netjes af voordat je hem inlevert.

Turo is een car share app. Ik zou het niet doen..
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ook bij de turo verzekeringen mag je niet offroad
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het mag niet, bij bijna geen enkele verhuurder, maar het kan wel natuurlijk. Geen schade rijden of althans melden op onverhard, zorgen dat je een reservewiel hebt, en gewoon rijden op dat onverhard. Zeker op een goeie gravelweg is er niks aan de hand, pas als je echt dik off-road gaat moet je voorzichtig zijn.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Hoe ben je verzekerd als je via Turo huurt???
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Ik begrijp niet zo goed waarom je überhaupt via Turo zou willen huren…of het moet een prijs zijn (onder de $25 per dag) maar waarom zou je via een broker willen huren? Ik begrijp dit niet, maar wellicht kun je me overtuigen om serieus naar deze broker te kijken voor een volgende autohuur.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Volgens mij is dit geen broker zoals een rentalcars of autoeurope, maar een platform waarbij particulieren hun eigen auto kunnen verhuren, een beetje zoals Airbnb maar dan voor auto's. Ik zou het zelf ook niet doen, maar ieder zijn ding.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Klopt,is geen broker zoals bv Sunny Cars.
Je kan er prima huren, en vaak zitten er auto’s tussen die je bij de normale verhuurders niet ziet.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Bedankt voor de antwoorden.
Ik zag Turo voorbij komen in een FB groep over Canada en had er nog nooit van gehoord.
We gaan via de "normale" weg een auto huren voor Vancouver Island. De rest doen we met een camper.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou het zelf ook niet doen. Turo lijkt mij inderdaad een platform waarbij particulieren hun auto's delen. Los van het eventuele financiële voordeel (als dat er al is) zie ik verder weinig voordelen.

Volgens mij heb je van te voren geen idee met wie je te maken krijgt en of de auto daadwerkelijk in de staat verkeerd als waarmee ze adverteren. Ik ken het platform niet maar ik neem aan dat je van te voren foto's van de auto te zien krijgt en de staat van de auto te weten komt?

Dan ben je bij een gerenommeerde autoverhuurder toch beter af mocht de auto niet naar wens zijn of mocht er iets mee zijn. Je rijdt naar de dichtstbijzijnde vestiging en ruilt de auto om, of je laat het betreffende kapotte onderdeel vervangen (bijvoorbeeld een band), meestal op kosten van de verhuurder en rijdt verder. Hoe gaat bij Turo?

Dan Sunnycars: Is een prima partij maar is naar mijn mening veel te duur voor autohuur in de VS. Het all in concept wat zij bieden heb je minder aan voor de VS omdat er geen eigen risico geldt. Ze zijn vaak (veel) duurder dan de Alamo's of Hertz's van deze wereld en je betaald voor iets, het eigen risico wat gedekt is, wat helemaal niet van toepassing is.

Voor Canada is dat anders, maar kun je je eigen risico naar 0 brengen en vaak bij de Alamo's en Hertz's van deze wereld goedkoper dan via Sunnycars. Het loont dus om met 1 van de vele manieren hier op het forum te kijken naar je autohuur. Ook voor Canada.

Sunnycars kan interessant zijn voor autohuur in Europa, waar wel een eigen risico geldt en de tarieven vaak wat meer concurrerend zijn.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer