Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jill1234: nieuwe plannen :-)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis jill1234: nieuwe plannen :-)
Ik wil toch een auto rondreis ook eens onderzoeken; maar we willen wel die natuurervaring en een tentje vindt man te primitief. Dus ik wil eens onderzoeken wat de mogelijkheden zijn van een cabin/ingerichte tent of iets dergelijks.
Denk dat een rondje Denver het meest aan onze wensen voldoet; dus dan moet ik eigenlijk verkassen naar het Zuid West topic. Maar ik ben dus benieuwd naar mogelijkheden van cabins/ingerichte tenten met sanitair op de volgende plekken: Yellowstone, Grand Teton, Cody, Rocky Mountain NP, Moab, Durango , Colorado NM en wat daar allemaal tussen ligt. Iemand toevallig ervaring met cabins/ingerichte tenten in de natuur op die locaties?
Denk dat een rondje Denver het meest aan onze wensen voldoet; dus dan moet ik eigenlijk verkassen naar het Zuid West topic. Maar ik ben dus benieuwd naar mogelijkheden van cabins/ingerichte tenten met sanitair op de volgende plekken: Yellowstone, Grand Teton, Cody, Rocky Mountain NP, Moab, Durango , Colorado NM en wat daar allemaal tussen ligt. Iemand toevallig ervaring met cabins/ingerichte tenten in de natuur op die locaties?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-expert
o wow, ik kijk even bij Xanterra Yellowstone naar cabins: duur! Dat gaat echt over 300-500 euro per nacht (waarvan de goedkopere gedeeld sanitair hebben) Als ik budgettechnisch kijk is een auto rondreis alleen voordeliger als je zo nu en dan met een tentje kampeert en dat afwisselt met motels/hotels denk ik. Maar ik kijk nog even naar cabins op de andere locaties.
Heb je wel goed gekeken bij Xanterra? We hebben in Yellowstone afgelopen juni toch echt niet meer betaald dan rond de 150 tot 200 dollar per nacht voor een cabin (Mammoth Hotel, Roosevelt Lodge en Old Faithful Lodge).
-
- Amerika-expert
Ja hoor , ik heb goed gekeken. Die Roosevelt Lodge is goedkoper maar geen eigen sanitair (tenminste de goedkopere) en dat is echt een vereiste.
- Bijlagen
-
- Afbeelding1.png (150.59 KiB) 1363 keer bekeken
-
- Afbeelding2.png (127.71 KiB) 1363 keer bekeken
-
- Afbeelding3.png (150.65 KiB) 1363 keer bekeken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik krijg nu een network error bij Xanterra dus kan het even niet checken, maar is het niet zo dat het verschilt per datum? Heb je nu bij één datum gekeken? Zo ja, dan zie je alleen wat er op die dag vrij is, en als de goedkoopste kamers bezet zijn zie je de prijzen daarvan niet in je schema. Bij bijvoorbeeld de SNow Lodge is de frontier cabin wel interessant (en echt wel goedkoper dan de 420 in jouw schema).
De prijzen liggen echter inderdaad hoog; en als eigen sanitair een must is zul je ook weinig cabins of ingerichte tenten vinden die betaalbaar zijn.
Marianne
De prijzen liggen echter inderdaad hoog; en als eigen sanitair een must is zul je ook weinig cabins of ingerichte tenten vinden die betaalbaar zijn.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 aug 2025, 11:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Oei ja dat zijn pittige prijzen. Misschien een of twee nachten een cabin aan de noordoost zijde? Silver Gate, Cooke City? Daar hebben we in het verleden ook wel geslapen voor een redelijke prijs (Super 8 in Cooke City, Silver Gate Lodging). Weet niet hoe dat nu is.
-
- Amerika-expert
Heb nu inderdaad gewoon een random datum in juli 2026 gepakt; kan nog eens bij andere data kijken maar een snel rekensommetje laat mij zien dat camper en campingplekken dan echt veel goedkoper zijn als deze prijzen kloppen. Had ook even gekeken naar autohuur; als ik nu voor 3 weken in juli in Denver bij Alamo een auto wil huren ben ik minimaal 2000 euro kwijt. Met cabins/hotels en meer kosten voor eten dan in de camper kom ik echt ver boven de kosten van een camperreis uit.
Blijft leuk: camper met camping vergelijken met een auto + cabins/hotels. Ik doe elk jaar weer eenzelfde vergelijking en dan kom ik toch elke keer weer uit op een camper. Maar zal zéker niet voor iedereen gelden. Belangrijkste voorwaarde voor ons: we willen per se heel vaak in de parken overnachten. Ik denk dat wij een beetje dezelfde insteek hebben Jill. En dan zijn wij nog maar met z'n 2-en... met 4 personen (dus af en toe ook 2 kamers) denk ik dat bij jou het verschil nog sneller in voordeel camper zal uitvallen.
Afgelopen jaar trouwens Alaska met auto + hotels/cabins gedaan. Daar was dit juist weer voordeliger om de simpele reden dat er gewoonweg veel minder NP's zijn waar je verblijft. Bijna altijd sta je met camper in dorpjes en plekken waar je ook gewoon (betaalbare) cabins/motels hebt. Daar wogen de meerkosten voor camper dus niet op tegen de auto + cabins/hotels. Overigens wél altijd overnachtingen geboekt waar we ook zelf konden koken (gewoonweg leuker en lekkerder én... in Alaska is uit eten nóg veel duurder dan in de Lower 48).
Succes met plannen maken Jill, rondje Denver naar het noorden is mooi !
Heb je er ook wel eens aan gedacht om te starten in Calgary, daar de camper huren en dan de Canadese Rockies combineren met Glacier en Yellowstone? of vanaf Yellowstone naar het westen rijden en dan terug vanaf Vancouver. Prima te doen ook! Soms vlucht + camper via Canada ook prima te betalen...
Paul
Afgelopen jaar trouwens Alaska met auto + hotels/cabins gedaan. Daar was dit juist weer voordeliger om de simpele reden dat er gewoonweg veel minder NP's zijn waar je verblijft. Bijna altijd sta je met camper in dorpjes en plekken waar je ook gewoon (betaalbare) cabins/motels hebt. Daar wogen de meerkosten voor camper dus niet op tegen de auto + cabins/hotels. Overigens wél altijd overnachtingen geboekt waar we ook zelf konden koken (gewoonweg leuker en lekkerder én... in Alaska is uit eten nóg veel duurder dan in de Lower 48).
Succes met plannen maken Jill, rondje Denver naar het noorden is mooi !
Heb je er ook wel eens aan gedacht om te starten in Calgary, daar de camper huren en dan de Canadese Rockies combineren met Glacier en Yellowstone? of vanaf Yellowstone naar het westen rijden en dan terug vanaf Vancouver. Prima te doen ook! Soms vlucht + camper via Canada ook prima te betalen...
Paul
Laatst gewijzigd door paulr op 15 aug 2025, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
De prijzen voor autohuur variëren enorm. Gelukkig kun je tot vlak van tevoren een reservering annuleren/wijzigen als je een lagere prijs ziet. In de praktijk zal het uiteindelijke huurbedrag een stuk lager zijn. Maar wil je misschien niet sowieso liever met de camper? Dat is toch ook prima?
-
- Amerika-expert
Wij vinden een camperreis geweldig, maar ik zou misschien toch ook eens de auto willen proberen; je reist sneller en je bent toch wat mobieler. Maar ik denk serieus dat het veel duurder is; dat wil ik dus even uitzoeken om het voor me zelf helder te krijgen. Ik ben met de auto wel eccht bang dat we de avonden in een hotel maar niks vinden; dus dan moet je al op zoek naar cabins of iets dergelijks, of ingerichte tenten. Tot nu toe vind ik die prijzen die ik vind erg hoog en als een auto serieus 2000 euro kost voor 3 weken dan komen we echt veel duurder uit dan met de camper.
Ik ga het allemaal eens uitzoeken, altijd leuk om mee bezig te zijn.
Ik ga het allemaal eens uitzoeken, altijd leuk om mee bezig te zijn.
Zelfs dat is niet echt nodig. Picknickplaatsen met barbecues vind je in de Verenigde Staten in vrijwel alle soorten openbare parken en recreatiegebieden. Het buitenleven kan ook prima met een auto.
Klopt ! Maar in Alaska was het toch wel lekker dat we (ook) binnen konden koken/eten. ‘S Avonds koelt het daar flink af en we hadden ook wel wat regen in de avond. Overigens ook wel de helft van de tijd buiten kunnen eten….
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor Moab heb ik nog wel een leuke tip. Een cabin bij Sun Outdoors Arche Gateway. Ik heb hier 2x in een cabin geslapen (2x 3 nachten in 2009 en 2023). Ik vond dat erg leuk. Het ligt net buiten Moab ter hoogte van de afslag naar de UT-128 en dichtbij de ingang van Arches NP. De cabin heeft airco. Geen toilet of douche maar de toiletten en douches zijn dichtbij de cabin. Ik vond het erg leuk om hier te overnachten. 's Avonds natuurlijk lekker BBQ-en voor de cabin.jill1234 schreef: ↑14 aug 2025, 08:48Maar ik ben dus benieuwd naar mogelijkheden van cabins/ingerichte tenten met sanitair op de volgende plekken: Yellowstone, Grand Teton, Cody, Rocky Mountain NP, Moab, Durango , Colorado NM en wat daar allemaal tussen ligt. Iemand toevallig ervaring met cabins/ingerichte tenten in de natuur op die locaties?

Mocht ik weer eens in Moab overnachten dan wil ik hier absoluut weer verblijven.
In 2023 heb ik naast deze cabin in Moab ook in enkele KOA cabins overnacht. Waren ook heel betaalbaar.
Roland
- Bijlagen
-
- Moab01.jpg (452.09 KiB) 1112 keer bekeken
-
- Moab02.jpg (479.25 KiB) 1112 keer bekeken
-
- Moab03.jpg (421.72 KiB) 1112 keer bekeken
-
- Moab04.jpg (310.1 KiB) 1112 keer bekeken
-
- Moab05.jpg (299.86 KiB) 1112 keer bekeken
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Op de plek waar Coyote nar refereert hebben ze ook 'deluxe' cabins. Dan heb je wel eigen sanitair en een soort mini kitchenette. En linnengoed.
Heel deluxe (of groot) is het allemaal niet maar wel een fijne plek!
Heel deluxe (of groot) is het allemaal niet maar wel een fijne plek!
-
- Amerika-expert
Zo'n cabin met eigen sanitair kost nog , inclusief taxes 185 dollar per nacht. Dat vind ik echt heel veel geld voor een cabin. We zijn er al over uit dat het weer een camper wordt
Voor de beleving maar ook omdat het financieel voor ons echt veel voordeliger is.

- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Oei, ik vond destijds zo rond de $140 al veel (alhoewel voor Moab een relatief begrip), maar dat is dus nog duurder geworden!
Mooi dat jullie eruit zijn en dat het 'gewoon' de camper wordt!
Mooi dat jullie eruit zijn en dat het 'gewoon' de camper wordt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 359 Reacties
- 65677 Weergaves
-
Laatste bericht door jill1234
-
- 16 Reacties