Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dvidur
Amerika-ontdekker

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door dvidur »

Hallo allemaal,

Hebben jullie ervaring met https://redteago.com ? Wij gaan eind september 3 weken naar Noord-Oost USA en zoeken een Esim die ook een telefoonnumer voor SMS heeft. Redteago lijkt een goede prijs te bieden. Hoe is jullie ervaring (lijkt T-mobile te gebruiken, hoe is het bereik in NY,VT,MA,CT)

Rudi
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@dvidur Geen ervaring mee. Je zou ook de gratis T-Mobile trial kunnen gebruiken, e-sim, unlimited data, tel nummer en sms. Gebruik ik op dit moment, werkt prima. https://www.t-mobile.com/offers/free-trial
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ook geen ervaring mee. Eigenlijk ook zelden tot nooit een Amerikaans nummer nodig (gehad). Bellen naar Nederlandse nummers deed ik voorheen via skype en sinds Skype is uitgeschakeld, ga ik bij de volgende reis Viber proberen. Waar je voor een habbekrats naar vaste en mobiele nummers kunt bellen via een dataverbinding en enkele centen per minuut betaald naar Nederlandse en buitenlandse nummers. Vooral handig bij calamiteiten zoals het bellen met je creditcardmaatschappij of de Alarmcentrale van de ANWB, de autoverhuurder ect ect.

Bellen met het thuisfront doen we via whatsapp of facetime en in het onverhoopte geval dat ik toch de ouderwetse telefoonlijn nodig heb bel ik met mijn mobiele Nederlandse abonnement. Als ik dat moest doen was er wat aan de hand en die extra (forse) telefoonkosten heb ik kunnen declareren bij mijn reisverzekering.

Het enige wat soms onhandig is, is dat sommige leveranciers en diensten je per sms op de hoogte willen houden, zoals bijvoorbeeld restaurants, wanneer ja tafel beschikbaar is. Je Nederlandse nummer werkt dan vaak niet. Maar dan maar niet dat restaurant :lol:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
dvidur
Amerika-ontdekker

Bericht door dvidur »

harryh schreef:
06 aug 2025, 15:29
@dvidur Geen ervaring mee. Je zou ook de gratis T-Mobile trial kunnen gebruiken, e-sim, unlimited data, tel nummer en sms. Gebruik ik op dit moment, werkt prima. https://www.t-mobile.com/offers/free-trial
Hoe heb je dat gefixed ?

Er staat dat je met de app (neem aan uit de usa appstore) met een email adres en telnr nodig hebt.
Heb je daar je NL telefoonnummer gebruikt ?

Lijkt een slimme deal

Rudi
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Yep de T-Mobile app voor Android geïnstalleerd vanuit APKpure. Eigen email en US tel nummer, ik kan me niet herinneren dat daar een code heen ging. Daarvoor gebruik ik nl. Google Voice en zie daar geen sms staan.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Net terug van Florida en NOMAD werkte echt helemaal prima.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Net weer thuis van 4 weken reizen door het zuid-oosten van de VS. Deze keer gekozen voor Tello voor telefonie en internet.

Ze bieden nu aan: $15 onbeperkt bellen en onbeperkt 5G (35 gb fair use). Echt heel erg goed bevallen. Ook bellen naar Nederlandse vaste nummers is inclusief. Erg makkelijk aan te schaffen en in gebruik. Na de landing eSIM geactiveerd en direct online.
dvidur
Amerika-ontdekker

Bericht door dvidur »

@Maarten-Annique Heeft de Trello E-sim ook een USA nummer en SMS ?
Ik kan dat zo snel niet op de site van trello zien.

Rudi
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Nomad heeft op dit moment een actie met 25% korting op hun travel sims (aanschaf tot eind augustus). We hebben deze al eens gebruikt (naar aanleiding van een tip van @Glorious ) en dat bevalt prima, is goedkoper dan airalo.

Onderstaande prijzen zijn nog zonder korting:

10 GB voor €12.88
20 GB voor €15.46
50 GB voor €23.18
30 dagen

Code is NOMROAMAUG25 of NOMAUGUST25 via getNOMAD.app
Denise131
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Denise131 »

Hallo!

Ik heb geprobeerd terug te lezen maar er geen berichten over gevonden (of overheen gelezen/niet ver genoeg terug) maar welke raden jullie aan voor een mobiel die helaas geen e-sim aan kan?

We gaan 3 weken door het zuid westen.
Bedankt alvast!
MartijnL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MartijnL »

Beste Denise,
Ik heb al drie keer bij hen een simcard besteld, werd snel geleverd, makkelijk te installeren en bij landing vindt de simkaart vrij snel een mast, zodat deze werkend is.
https://sim-usa.mobi/
kortingscode TOURDUMONDE
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Denise131 schreef:
17 aug 2025, 14:46
Ik heb geprobeerd terug te lezen maar er geen berichten over gevonden (of overheen gelezen/niet ver genoeg terug) maar welke raden jullie aan voor een mobiel die helaas geen e-sim aan kan?
Die berichten staan er wel hoor. :wink:

Ik heb jaren steeds een AT&T simkaart gekocht in Amerika en die opgewaardeerd met een tegoed voor bijv. 30 dagen. Is mij altijd prima bevallen. Zolang je er maar rekening mee houdt dat je lang niet overal dekking hebt. Vaak niet in de afgelegen gebieden en parken. Dat geldt overigens voor elke (e)Sim die je neemt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer