Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huurauto parkeren tijdens cruise.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Huurauto parkeren tijdens cruise.

Bericht door butterfly »

Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren op een reisje naar Florida in januari. Het is een combinatie met Virginia en eigenlijk een plotselinge (extra) trip (dus we proberen de kosten niet enorm te laten worden).
We zijn een beetje gaan vergelijken wat we het beste kunnen doen. Multicity was het duurste ( a'dam- washington dc/ washington dc- Miami/ orlando- a'dam) Iets goedkoper was het om retour a'dam- washington te doen, en los Washington-Miami/ Orlando-Washington ( en ja, dan zorgen we dat we de dag ervoor al in Washington dc zijn. :wink: ) Maar het goedkoopste is een retourtje Washington dc en met de auto naar Florida. ( ticket is goedkoper, en geen drop off kosten)
Nou zag ik best leuke prijzen voor een cruise vanuit Cape Canaveral of Miami, dus het lijkt mij ook een hele leuke optie om eens uit te proberen.
Nu vroeg ik mij af hoe we dat het beste met de huurauto kunnen doen. Als je hem inlevert en een week later weer ophaalt ben ik 2x drop off kosten kwijt, dus is het goedkoper om hem een week te parkeren. Maar is dat ook veilig?
Iemand een goede tip wat we het beste kunnen doen?
Iseut
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Huurauto parkeren tijdens cruise.

Bericht door Iseut »

Wij cruisen regelmatig vanuit Florida, maar dan vliegen we ook in en uit op Miami of Fort Lauderdale. En dan is het goedkoper om de huurauto voor de cruise in te leveren en na de cruise weer een nieuwe op te halen.

Parkeren bij de cruise terminal is meestal wel mogelijk, maar vermoedelijk vrij duur. Sommige hotels bieden cruise & park combinaties aan, maar die zijn ook vrij duur. Je zult dus uit moeten rekenen wat het voordeligst is.

Misschien kun je wat info over mogelijkheden en prijzen vinden op het Cruise Critic Forum, de draad Florida departures:
https://boards.cruisecritic.com/forum/3 ... epartures/

gr. Iseut
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Huurauto parkeren tijdens cruise.

Bericht door Disney-Golf »

butterfly schreef:
02 aug 2025, 13:25
Maar is dat ook veilig?
Iemand een goede tip wat we het beste kunnen doen?
Hangt een beetje af van wat jullie “comfortabel”vinden?
Wij cruisen gemiddeld zo’n 6 weken per jaar en vinden het makkelijk om onze auto bij de cruise terminal te hebben.
100% veilig en afhankelijk van je loyalty status bij een cruiseline kan je vroeger of later boarden.
Na 50+ cruises bevalt ons dit nog steeds vooral aan het einde van een cruise.
Tegen 8u. uit de kajuit, nog een laatste uitgebreid ontbijt, geen stress en tegen 10-10.30u. van boord om dan rustig naar de parking te gaan.
Een cruiseschip durft al wel eens later z’n passagiers lossen n.a.v. misdrijf gepleegd aan boord, een medische hoogdringendheid of overlijden van een passagier en dan sta je daar als je een transfert naar de verhuurlocatie moet hebben, of erger, je vlucht moet halen…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer