Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jeroenski: 2026 camperreis Salt Lake City > Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jeroenski
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis Jeroenski: 2026 camperreis Salt Lake City > Los Angeles.

Bericht door Jeroenski »

Hallo!

Na de laatste camperreis in 2015 te hebben gemaakt in het Zuidwesten, wil ik dit keer samen met mijn vriendin een lange reis maken vanuit SLC, one-way Cruise America naar LA. Vertrekdatum 26 augustus, terugkomst in Nederland 18 oktober.

Ik heb al aardig een route op papier staan, die ziet er nu als volgt uit:

Amsterdam > SLC
SLC
SLC > Bear Lake
Bear Lake
Bear Lake > Grant Teton NP
Grand Teton NP
Grand Teton NP
Grand Teton NP > Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP > Cody
Cody
Cody > Buffalo
Buffalo > Devils Tower
Devils Tower
Devils Tower > Mt Rushmore
Mt Rushmore
Mt Rushmore > Guernsey
Guernsey
Guernsey > Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP > Denver
Denver
Denver
Denver > Glenwood Springs
Glenwood Springs
Glenwood Springs > Black Canyon of the Gunnison NP
Black Canyon of the Gunnison NP > Durango via The Million Dollar Highway
Durango
Durango > Moab
Moab
Moab
Moab > Capitol Reef NP
Capitol Reef NP
Capitol Reef NP
Capitol Reef NP > Bryce Canyon NP
Bryce Canyon NP
Bryce Canyon NP > Zion NP
Zion NP
Zion NP
Zion NP > Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas > Death Valley NP
Death Valley NP
Death Valley NP > Red Rock Canyon State Park
Red Rock Canyon State Park > Santa Monica/LA voor een aantal dagen voor we terugvliegen van LAX.

Tot en met Las Vegas zouden we met een camper willen doen en het laatste stukje met een huurauto.

Tussen Mount Rushmore en Rocky Mountain NP vind ik het lastig een beetje mooie plek te vinden en een RV Park, is Guernsey dan een goede plek?

The Million Dollar Highway naar Durango, is dat met een 25ft camper goed te doen?

En vanaf wanneer zijn de campgrounds te boeken voor bijvoorbeeld Yellowstone? Zie augustus al wel te boeken maar september 2026 nog niet.

Suggesties of aanmerkingen zijn welkom!

Bedankt! :thumbup:
Pleank
Amerikafan

Re: 2026 camperreis Salt Lake City > Los Angeles

Bericht door Pleank »

Wat een mooie route. Jullie hebben heerlijk de tijd. Ik zou geloof ik in z'n algemeenheid meer dagen aan Yellowstone besteden dan jullie nu doen, gezien de totale hoeveelheid dagen. Je bent nu evenveel dagen in Yellowstone als in Zion (als ik Cody niet mee tel), dat voelt een beetje uit verhouding als ik de afstanden in de parken vergelijk.

Ik ben alleen bekend met het stuk vanaf Moab. Moab kan zo, maar is niet heel erg ruim. Hebben jullie speciale plannen in Capitol Reef? De tijd is daar juist wel echt heel ruim. Ook bij Bryce zou ik, tenzij speciale plannen, er een nacht afhalen. Ik vond het mooi, maar er is minder te doen dan in bijvoorbeeld Zion of Moab (Arches en Canyonlands). Ik zou zelf ook maar 1 nacht in Death Valley blijven. In Zion zou ik dan zelf, met jullie reisschema, juist wel een dag toevoegen, om te genieten van de laatste dagen NP voor de hectiek van Vegas. Maar ik ben enorm fan van Zion (Watchman Campground :D ). Ook mis ik Valley of Fire, waar een overnachting eind september denk ik echt heel mooi is.

Je zou kunnen overwegen om de Grand Canyon North Rim toe te voegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2026 camperreis Salt Lake City > Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige, lange reis!
Eens met @Pleank dat de tijd voor Yellowstone kort is, zowel absoluut als relatief. Een volle dag bij Devils Tower en Guernsey begrijp ik dan weer niet. Voor South Dakota zou een extra dag wel mooi zijn, bijvoorbeeld voor Badlands.
Denver vind ik ook ruim. Waarom niet wat meer tijd uittrekken voor Colorado? Met wat geluk heb je daar de mooiste herfstkleuren als jullie er zijn.
Voor Moab is wat meer tijd ook niet gek.
Maar goed, wellicht ben je daar al geweest.

Tussen Zion en Las Vegas zou ik een overnachting in Valley of Fire mooi vinden.

Campings in Yellowstone zijn een jaar van te voren te reserveren wat betreft de campings die via Xanterra gereserveerd kunnen worden. De andere 6 maanden van te voren via recreation.gov. Dat geldt ook voor de meeste andere parken.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis Jeroenski: 2026 camperreis Salt Lake City > Los Angeles.

Bericht door paulr »

Inderdaad een mooie lange route. Heb je ja al verdiept in vliegtickets en camperoffertes ? Met zoveel tijd kun je namelijk overwegen om wellicht gewoon LAS-LAS te doen ipv starten in SLC. Ik denk dat je dan wel wat voordeliger uit zal komen, camperhuur en zeker een one way is in Salt Lake vaak duurder dan in Las Vegas (of Denver). Althans, elke keer als wij een reis gingen plannen de afgelopen jaren was dat het geval...
Her en der kunnen inderdaad wat andere accenten gelegd worden qua tijd. Mijn ervaring is echter ook: hoe langer de reis, hoe meer we zelfs tijdens de reis nog omgegooid hebben. Ik zou daarom in jullie geval adviseren om alleen de belangrijkste plekken te reserveren en dan vooral de ''midden'' nachten. En wellicht nét voor of ná een park daar in de buurt te verblijven. Die hoef je vaak niet te reserveren en maakt je schema iets flexibeler. Of juist her en der een nachtje meer reserveren in de parken en het verlies te pakken als je een keertje kort voor aanvang gaat annuleren en zelfs no show kosten accepteren. Met zoveel tijd heb je ook de mogelijkheid om juist eens buiten de parken onderweg iets leuks te bezoeken. Dat voorkomt dat je ''parken-moe'' wordt met zoveel natuur...
Als het mijn reis zou zijn zou ik volgende zaken anders doen:
- 2 nachten Yellowstone erbij (en dan vooral gebruiken om lekker relaxed te genieten van de natuur en uitzichten, maar ook om wellicht even Gardiner in te gaan voor een terrasje/koffietje en wellicht een rafttour) en/of Red Lodge meepakken op weg naar Cody (Beartooth Pass)
- Denver kort of er zelfs helemaal uit en in plaats daarvan inderdaad kris kras via binnenwegen door Colorado (via bijv. Breckenridge, Leadviille, Crested Buutte) naar Durango (Glenwood Springs er dus ook uit)-
- 1 of 2 nachten extra Moab erbij, gewoon een mooie plek om even wat langer te zijn (je kan er veel aktiviteiten doen)
- en zoals al gezegd nachtje Bryce korter en Zion langer (denk ook dat je op de camping in Bryce al koude nachten zal hebben, ik denk met nachtvorst tegen die tijd...)
- je schrijft ''tot en met Las Vegas met de camper''... ik neem toch aan dat je de camper direct na aankomst in LV gaat inleveren en een hotel neemt ? Dus dat het ''tot'' LV met camper is ?
Alle wegen die je wilt nemen (Trail Ridge Road, Million Dollar Hway, wellicht nog wat andere passen in Colorado) zijn allemaal prima te doen met een C25, wij reden deze met gemak met een C30...
Veel plezier met verdere plannen maken !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In South Dakota zijn er enkele wegen niet geschikt voor een camper. Ik denk dat dat de tunnels in de Needles Hwy betreft.

Nog even over het reserveren van campings; het is inderdaad niet gek om dat wat ruim te nemen. En check ook een de NPS-sites voor de campings in de parken en om te zien wanneer je kunt reserveren. Elk park heeft op de NPS-site een pagina over de campings in het park. Vaak worden er ook mogelijkheden gegeven voor campings buiten het park, dat kan ook nuttig zijn. Hou er rekening mee dat campings als Watchman in Zion en Devils Garden in Arches heel snel vol zijn, daar moet je echt klaar zitten zodra reserveren mogelijk is.
Twee nachten Bryce is wellicht wat veel; je kunt ook overwegen om nog onderweg een overnachting te doen, bijvoorbeeld bij Escalante (misschien bij de trailhead van de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall?) of kijk eens naar Kodachrome Basin SP.

Voor Colorado in september kun je eens naar ons 2019-verslag kijken.
En zie hier en hier voor onze ervaring in Valley of FIre.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 aug 2025, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij hebben een deel dezelfde route gedaan vorig jaar. (rondje Denver). Wij hebben Devils tower als een tussenstop gedaan. Een overnachting kan ook maar ik zou er geen twee doen. Die zou ik liever in Custer Sp doen en vandaar uit rondrijden (of mt Rushmore bv). Vanaf daar hadden wij een overnachting bij de Hidden lake campground. De rest van de route naar Rocky mountains in 1 keer gereden, er is weinig aan onderweg dus maar 1 lange reisdag zodat we erna weer konden genieten.
Denver zou ik overslaan. Of hooguit een dagje voorafgaand aan je route door de Rocky's.
De Million dollar highway wil prima met een 25 ft. Die hadden wij ook gehuurd.
2009 Australië (3 mnd, Adelaide naar Cairns, Alice springs naar Darwin)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Eens met veel van het hierboven al genoemde.
Inderdaad zou ik ook Yellowstone minstens een nacht extra gunnen, Denver eruit gooien, want daar heb ik zelden of nooit iets heel interessants over gehoord, in Bryce is 1 nacht voldoende en ik zou South Dakota meer tijd geven.
Het klopt dat in South Dakota de Needles Hwy en de Iron Mountain Road niet geschikt zijn voor campers, maar dat hebben wij opgelost door een auto te huren in Rapid City. Je zou hiervoor ons reisverslag van 2022 kunnen bekijken. Toen waren we ook in Yellowstone overigens.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/

Als je in Las Vegas toch de camper nog hebt, dan zou ik op Oasis Las Vegas RV resort gaan staan. Een stuk rustiger dan Circus Circus en wij vonden het fijner dan Sam's Town. Kies dan wel voor een premium site, dan heb je een stukje gras en sta je niet alleen op het asfalt.
Zie hiervoor onze reizen in 2014 en 2006.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... vegas.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo @Jeroenski Heb je iets aan onze reacties? Het is altijd wel fijn om iets terug te horen. :thumbup: En voor meer tips is het handig als je onze vragen beantwoordt. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer