Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bravy: Alaska 2026

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Reis Bravy: Alaska 2026

Bericht door Bravy »

Beste forumgenoten,

Nadat onze reis naar Alaska in 2020 door de pandemie werd geannuleerd, gaan we het in 2026 nog maar eens proberen. :wink:
Vanwege het gemak willen we met de camper reizen, maar er is uiteraard nog niets geboekt. Geen onverharde wegen, plaatsen als McCarthy doen we met een excursie. Als basis voor de route nemen we "gewoon" het schema dat we in 2020 ook hadden.
O ja, en we zijn met z'n tweetjes (60+ inmiddels :D ). We houden van de natuur (wandelend) en ook van de (oorspronkelijke) cultuur.
01. wo 8 jul: Vlucht Amsterdam-Anchorage
02. do 9 jul: Anchorage; wandelen door de stad
03. vr 10 jul: Anchorage; fietstochtje
04. za 11 jul: Camper halen, maar we blijven in Anchorage, zodat we rustig de camper kunnen inrichten en boodschappen kunnen doen
05. zo 12 jul: Anchorage-Talkeetna; via Hatcher Pass (300 km)
06. ma 13 jul: Talkeetna-Healy; eventueel excursie met Denali Air (210 km)
07. di 14 jul: Denali NP
08. wo 15 jul: Denali NP
09. do 16 jul: Healy-Fairbanks (190 km)
10. vr 17 jul: Fairbanks; World Eskimo Indian Olympics
11. za 18 jul: Fairbanks; World Eskimo Indian Olympics
12. zo 19 jul: Fairbanks; Chena Hot Springs (200 km)
13. ma 20 jul: Fairbanks-Tok of Fairbanks-Paxson. Suggesties? (330 of 290 km)
14. di 21 jul: Tok/Paxson-Chitina (330 of 220 km); mogelijk meteen door naar McCarthy?
15. wo 22 jul: McCarthy (excursie). Dagtocht?
16. do 23 jul: Terug naar Chitina, door naar Valdez (200 km)
17. vr 24 jul: Valdez; bootexcursie Meares Glacier?
18. za 25 jul: Valdez; ???
19. zo 26 jul: Valdez-Glacier View (320 km)
20. ma 27 jul: Glacier View; Matanuska Glacier
21. di 28 jul: Glacier View-Whittier (260 km)
22. wo 29 jul: Whittier-Anchor Point/Homer (300 km)
23. do 30 jul: "Berenexcursie". Welke?
24. vr 31 jul: Anchor Point/Homer-Seward (280 km)
25. za 1 aug: Seward; fjord excursie
26. zo 2 aug: Seward; ???
27. ma 3 aug: Seward-Anchorage (210 km)
28. di 4 aug: Camper inleveren
29. wo 5 aug: Vlucht vanaf Anchorage
30. do 6 aug: Aankomst Amsterdam

Er zitten nog wat vraagtekens hier en daar. En wellicht hebben jullie betere ideeën. :wink:
Suggesties voor excursies zijn ook welkom. Ik heb al gezien dat sommige aanbieders uit 2020 niet meer bestaan ...
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Bravy: Alaska 2026

Bericht door jojostravelusa »

Heb je ons verslag van 2017 al eens gezien? Is nog langer geleden dan 2020, dat geef ik toe, maar wij reisden ook met een camper, een heerlijke truckcamper, maar die moet je dan wel in Canada ophalen, want Amerika heeft ze niet en de campers waren toen in elk geval, een stuk goedkoper dan in Anchorage. Wij hebben Yukon meegenomen en dat is goed bevallen en wat ons betreft was het prima te doen in 3 weken, al is langer natuurlijk altijd leuker. Jullie hebben zie ik sowieso al een paar dagen in Fairbanks, dus die tijd moet je incalculeren.
Je hebt het over een berenexcursie. Als je het geld hebt en het ervoor over hebt, dan moet je eens kijken naar de Siver Salmon Creek Lodge. Echt geweldig, maar wel een rib uit je lijf.
Ga in Denali lekker met de shuttlebus i.p.v. de tourbus. Met wat geluk heb je net zulk goed commentaar als bij de veel duurdere tours. Wij hadden ongelooflijk veel geluk met chauffeur Mike.
In Valdez zou ik een tour met de LuLuBelle maken met captain Fred. Zolang hij leeft zal hij wel varen denk ik en de oren van ieders hoofd kletsen. Ik denk dat hij van zijn vrouw niet met pensioen mag of zo :lol:
In Seward hebben we de Fox Island Kayak and Cruise combo gedaan. Eerst met de boot naar Fox Island, dan een halve dag kajakken en na de lunch weer met de boot door de Kenai Fjord.
https://jojosyukonalaska2017.blogspot.com/
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Dank voor je reactie. :thumbup:

Ik heb jullie verslag vandaag gelezen. Mooie reis, en sommige bezienswaardigheden staan bij ons ook op de lijst. Ik heb ook even overwogen om op Whitehorse te vliegen, omdat je met daar gehuurde voertuigen op onverharde wegen mag rijden, maar uiteindelijk daar toch niet voor gekozen. Gewoon een kwestie van afwegen van voor- en nadelen; dat is voor iedereen anders, nietwaar? :wink:

Ja, die Silver Salmon Creek Lodge heb ik al meerdere keren voorbij zien komen, maar ik hik nog een beetje tegen het prijskaartje van $ 1500 p.p. aan. Er zijn ook excursies zónder overnachting. Ga ik nog eens goed over nadenken.
En je andere suggesties neem ik zeker mee in de overwegingen.
Groet,
René
---
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Hoi,
Dit wordt een mooie trip !
Hier komen de tips en adviezen van mijn kant.
Wij reizen in de USA en Canada altijd per camper, maar voor Alaska hebben we bewust voor auto + huisjes/cabins/hotels gekozen. Reden: geen nationale parken waar je kan staan, vaak op campings staan óf uiterst ongezellige camperplaatsen (check maar eens bij Homer, Seward of Valdez hoe iedereen daar staat) en toch wat meer kans op slecht weer (en dan is een cabin tóch wat lekkerder). Campings en camperplaatsen dus relatief duur tov de parken in de lower 48 en dat maakte autohuur + cabins niet veel duurder dan camperhuur + campings. Kortom, hoe graag wij ook kamperen en met een camper gaan (sterker nog... zojuist vanmiddag een camper gekocht voor trips in Europa ook :) ), leek ons dat camperen in Alaska toch niet veel zou toevoegen. En.. we hebben het afgelopen zomer dus heerlijk gehad !
Dan de route: ziet er prima uit. Onze route was zo goed als identiek. Fairbanks zijn we uiteindelijk nooit geweest ivm de bosbranden bij Healy, waardoor de weg naar het noorden afgesneden was. Ik denk dat we niks gemist hebben, maar de reden die jullie daar hebben maakt het natuurlijk een must !
Ik zou daarna direct naar Glenallen/Chitina gaan. Daar pak je neem ik aan een vlucht van Wrangel Air en verblijft in de Kennicot Lodge ? Prachtige ervaring !!. Wij zijn op de dag van aankomst zelf naar de gletscher gewandeld (crampons mee). De volgende dag zijn we met een gids de ijsgrotten in geweest. Erg mooi, maar kan alleen als ''prive excursie''. Omdat wij met 4 personen waren te betalen, maar als je met minder bent wel kostbaar. Laatste dag voor de terugvlucht zouden we de mijn-tour doen, maar omdat het slecht weer was moesten we met de shuttle naar Chitina ipv vliegen...
Valdez: Ja, captain Fred leeft nog en lult je de oren van je kop. Maar wat kan hij varen, wat een ervaring heeft hij en heeft ie er een neus voor om precies op het juiste moment op de juiste plek te zijn. Talloze walvissen die vlak voor de boot omhoog kwamen, prachtig tussen de ijsschotsen gevaren en tot vlakbij de gletschers gekomen. Ik denk dat zijn schip net ff sterker is, sneller is en wendbaarder waardoor hij net meer kan dan anderen.
Matanuska Gletscher: tja... er zijn veel gletschesr en ook deze is mooi, maar ik zou er geen excursie naar doen. Wij verbleven in de Tundra Rose cabins met uitzicht erop en dat was voor ons voldoende. Ik denk dat je mooiere en interessantere andere gletschers gaat zien.
Hatcher Pass: nu doe je deze op de heenweg onderweg naar Talkeetna. Dat is eigenlijk zonde. Wij hebben er in de eerste week, maar ook ''op de terugweg'' in de 2e week prachtige wandelingen gemaakt. Een overnachting in Palmer zou daarom mooi zijn.
Anchor Point/Homer: vooraf hadden wij al twijfels of we die kant op zouden gaan. Achteraf bleek de twijfel terecht. De Homer Spit is leuk, maar druk. Eigenlijk was het de toch wel lange rit helemaal die kant op niet echt waard.
Tja, dan de beren excursie. Wij zitten in het kamp ''even doorsparen en naar de Silver Salmon Creek Lodge'' :-). Uniek ! Dagtochten gaan vaak naar deze plek toe. Je wandelt dan vanaf het strand een stuk het land op en hoopt daar in een uurtje één of enkele beren te zien. Slaap je in de SSCL dan krijg je een eigen gids met een quad waarmee je je snel door het gebied kunt verplaatsen. Afhankelijk van jouw wensen kun je uren bij één beer blijven zitten of zoals wij (we vinden ''het perfecte plaatje'' niet noodzakelijk) met de quad naar verschillende plekken en verschillende beren gaan. Ik denk dat wij er een stuk of 10 verschillende hebben gezien. Met als hoogtepunt moeder met cubs die op nog geen 4-5 meter bij ons vandaan gingen spelen en gezoogd werden. Óf een beer die bijna aan mijn voeten kwam liggen (2-3 meter !) en af en toe wat gras ging eten. Of de beer die dwars door de lodge liep en op nog geen meter bij ons vandaan rustig weer naar de graslanden liep... Duur ? Ja, schofterig duur. De moeite waard ? Dat kan je pas achteraf beantwoorden maar voor ons een volmondig ja...
Dan als laatste Seward: wij hebben daar een kayak tour naar de gletschers gedaan. Volledig stil (immers geen andere boten in de nabijheid), zeehondjes op de ijsschotsen, kayakken tussen het ijs, met een kleine watertaxi waarbij we walvissen op de heenweg en orcás op de terug zagen.
Op de 2e dag Seward is een wandeling naar Harding Icefield wel een must. Met een beetje goede wil ben je in 3-4 uur boven bij het mooiste viewpoint, nog een uurtje verder naar het eindpunt (wij deden dit op 9 juli en hadden nog crampons nodig voor het laatste stuk door de sneeuw...).

Al met al een lang verhaal geworden, wie weet kun je er wat mee. Mocht je auto + cabins/huisjes/hotels overwegen, dan kan ik je een lijstje sturen met de accommodaties die wij gehad hebben.
Veel plezier met voorbereiden !
Paul

PS: ook een reden om geen camper te doen was omdat we dus ook al 2 nachten Kennicot Lodge hadden en de SSCL: dan zouden we dus 3 nachten de camper niet gebruiken van de 19 nachten die we hadden...
PS 2: ook wij zijn (net ?) 60+, dus genoemde wandelingen en kayaktocht waren prima voor ons te doen :-)
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Jij ook bedankt voor je uitvoerige reactie, Paul! :clap:
Ik heb je verslag gelezen elders op dit forum van jullie reis afgelopen zomer. Mooi hoor.

Vóórdat ik echt aan de verdere uitwerking van de route en excursies toekom zullen we eerst de keuze voor auto of camper moeten maken. Ik heb inmiddels al een offerte via TiogaTours voor een 25 ft camper, en die valt op zich niet tegen. Ik heb het idee dat het allemaal wat kosten betreft niet erg veel zal uitmaken (+/- € 500 of zo), dus zullen we de keuze op andere gronden moeten maken. :wink:
Ik snap je keuze voor de auto, maar jullie waren natuurlijk ook met 4 volwassenen en dan is een camper opeens toch wel klein. :lol:
Het gemak om je koffers maar één keer te hoeven uitpakken vinden we dan ook wel weer wat waard. Een andere overweging is dat mijn vrouw een glutenvrij dieet moet volgen. Ik heb er nog geen zicht op hoe dat in restaurants in Alaska geregeld is (moet ik nog uitzoeken), maar maaltijden zelf bereiden is altijd eenvoudig. Kortom: we weten het nog niet!

Als je een lijstje met overnachtingsplekken hebt zou ik die graag ontvangen. Alvast dank daarvoor.
Groet,
René
---
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

De andere keren dat we met 4 op stap waren namen we gewoon 2 campers hoor :D 2 x C30, lekker met een aparte slaapkamer achterin… omdat we vaak cabins of huisjes/hadden (of eenB&B met gebruik van keuken/grill kookten wij doorgaans zelfs. Na de eerste dag uit eten in de USA zijn we dat altijd snel zat. Gewoon af en toe naar de Walmart of Target en lekker zelf iets maken, ook in Alaska. Natuurlijk waren sommige huizen die we huurden wel weer wat voordeliger omdat we met 4 waren…
Als je naar de SSCL wilt gaan: mail David heeeel snel. Zit meestal al jaar vantevoren vol !

Lijstje volgt, zal ik ook hier delen voor anderen….
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

@Bravy Effe off topic. Ik zie in je onderschrift dat je dit jaar naar West Australië gaat. Interessant, want wij hebben vorige week een Extra Cab 4x4 camper gehuurd bij Broome and Beyond van Perth naar Darwin. Heel benieuwd dus naar jullie belevenissen daar.
Veel plezier alvast.
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

@Bravy Als je toch met de camper zou gaan kan je zowel in Valdez als in Seward wel iets minder op elkaar gepropt staan buiten het centrum. Wij hadden op de KOA in Valdez een nachtje cabin genomen (gratis upgrade gekregen naar een Deluxe) en in Seward zaten we met de tent op Millers Landing. Beiden waren een meevaller.
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

jojostravelusa schreef:
30 aug 2025, 11:30
@Bravy Effe off topic. Ik zie in je onderschrift dat je dit jaar naar West Australië gaat. Interessant, want wij hebben vorige week een Extra Cab 4x4 camper gehuurd bij Broome and Beyond van Perth naar Darwin. Heel benieuwd dus naar jullie belevenissen daar.
Veel plezier alvast.
We zijn alweer 2 weken terug! Je kan onze blog nalezen: https://bravy.reislogger.nl/west-austra ... set.492496
Voor eventuele verdere vragen over deze reis is het denk ik beter mij even privé te mailen. :wink:
Groet,
René
---
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Zoals beloofd onderstaand het lijstje acco's (met bijzonderheden), wie weet hebben meer mensen hier wat aan"

Palmer, Fishhook Sunrise B&B: 2 kamer, gebruik keuken en grill buiten
Healy: Denali Bightly (via VRBO): groot huis met 3 ''appartementen'' er in. Wij hadden een unit met 2 slaap- en 2 badkamers. Moose op het terras gehad :-)
Palmer: Quarter54, wijkje met een aantal huizen. Ook hier weer 2 slaap- en 2 badkamers (https://quarter54.com/)
Glenallen: Antlers Rest B&B. Grote Bed & breakfast met verschillende slaapkamers. 2 Grote woonkamers/keuken die je mag gebruiken.
Kennicot Lodge: prachtige lodge bij Mc Carthy. Wij hadden de kamers met eigen badkamer, die liggen in apart gebouw. Maaltijden zijn wisselend (1 x heel goed gehad, 2e avond iets minder). Ontbijt is prima.
Valdez: Cabins op de KOA cabin. Zijn uitstekend. Gebruik van de (gemeenschappelijke) buitengrill.
Glacier View: Tundra Rose cabins. Hier al vaker voorbij gekomen op het forum. Werkelijk prachtige cabins. Enige vreemde: geen keuken of grill. Je mag alleen wat eten maken in de magnetron. Wisten we vantevoren, dus we hadden voldoende mee voor een mooie salade.
Palmer: wederom Fishhook Sunrise, altijd leuk om weer een 2e keer langs te komen, haha
Soldotna: Huis van de eigenaren van de Silver Salmon Creek Lodge. Aardig huis, goedkope overnachting !
Silver Salmon Creek Lodge: vodoende informatie over te vinden inmiddels lijkt me. Prima lunch, diner en ontbijt !
Homer: Turkington Estate. Fraai huis met uitzicht over het water en de bergen (2 slaap- en 2 badkamers). Via VRBO.
Seward: eerst geboekt in de Creekside Cabins, maar werd geannuleerd met vreemde reden (wedding ceremony en raar dat wij hadden kunnen boeken, yeah...right). Toen kort voor aanvang van de reis 2 treincoupés geboekt in Cherrywood Lane (https://www.cherrywoodlanegetaway.com/). Natuurlijk veel te duur, maar wat een mooie accommodatie ! :)

Nou, wie weet heeft iemand hier wat aan. Wij waren met 2 koppels onderweg, vandaar af en toe wat grotere huizen...

Paul
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bravy schreef:
30 aug 2025, 11:47
Je kan onze blog nalezen
Top! Ga ik zeker doen. Als er vragen zijn, hoor je van ons.
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Na bijna 2 weken wachten en een herinnering gestuurd te hebben heb ik een reactie van David van SSCL gehad. Er is alleen nog plek op 31 juli (voor 1 nacht), met vertrek vanaf Anchorage. A $ 1800 pp. 💰

Ik had niet verwacht vanaf Anchorage te moeten vertrekken; ik zou dan al op het Kenai-schiereiland willen zitten...
Dan hebben we nu dus de keuze tussen "heen en weer" rijden van en naar Kenai of langer over het gedeelte voor 31 juli doen en dus maar een paar dagen op Kenai blijven.
Wat zijn de absolute "must do's" op dat schiereiland? Ik begrijp dat de rit naar Homer/Anchor Point niet heel erg interessant is. Is een paar dagen Seward voldoende? Het laatste stuk van de reis zou er dan zo uitzien:
24. vr 31 jul: SSCL
25. za 1 aug: Anchorage-Seward (210 km)
26. zo 2 aug: Seward; fjord excursie
27. ma 3 aug: Seward; Harding icefield
28. di 4 aug: Seward-Anchorage (210 km)
29. wo 5 aug: Vlucht vanaf Anchorage

We gaan er nu van uit dat we met de auto gaan en niet met de camper.
Groet,
René
---
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Wow, was er al een beetje bang voor dat ie goed vol zou zitten... Tja, je zou toch denken dat als je van Anchorage kan vliegen, het ook vanaf Soldotna mogelijk zou moeten zijn he. Maar ze delen de vluchten met aankomende en vertrekkende passagiers erg strak in om ''lege stukken'' vliegen te voorkomen.
Natuurlijk erg persoonlijk, maar ik zou zeggen dat je Soldotna, Anchor Point en Homer prima zou kunnen laten vervallen. Wij hadden al zóveel indrukken opgedaan, dat dit deel een beetje mosterd na de maaltijd was. Wellicht heb je hierdoor nu wat meer tijd voor de regio Palmer/Hatcher Pass, wij waren daar wel verrast over. Dat kan dan na Valdez voordat je weer in ANC bent.
Afhankelijk van je vertrektijd en inlevertijd camper kun je zelfs overwegen om woe 5/8 vanuit Seward naar Anchorage te rijden, dan inleveren en vliegen ? (wij vlogen om 17.00 terug en hadden een huurauto (inleveren op ANC), dat is natuurlijk wat gemakkelijker en sneller dan camper inleveren...)
Paul

edit: zie nu dat het auto wordt... dan zou ik (als dat kan qua vluchttijd), nog een extra dagje Seward pakken (geeft je speling met wandeling Harding Icefield qua weer !)
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

paulr schreef:
10 sep 2025, 11:35
Maar ze delen de vluchten met aankomende en vertrekkende passagiers erg strak in om ''lege stukken'' vliegen te voorkomen.
Dat was dan bij ons toch niet erg goed gelukt want wij hadden een privé terugvlucht naar Soldotna. Niet dat deze vliegliefhebber dat erg vond want daardoor mocht ik plaatsnemen naast de piloot :wink:
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Maar hij vloog niet heel traject “leeg” :wink: Ons vliegtuigje kwam met 5 gasten uit ANC, vervolgens wij met z’n 4-en naar Soldatna en daar pikte hij weer 2 personen op naar ANC. Denk dat ze wel vaker met lege stoelen vliegen…
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij konden in 2017 heen en weer vanuit Soldotna naar de Silver Salmon. We vlogen toen met Natron Air. We vlogen met 7 personen inclusief de piloot en zaten toen ook vol.
https://natronair.com/
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

We zijn weer wat verder. Ik heb David gevraagd de SSCL te bevestigen voor 31 juli. En omdat Kennicott al vol was op de door mij gewenste dagen heb ik Valdez en McCarthy om moeten draaien. Kennicott is nu geboekt. Dan hebben we nu dit:

01. wo 8 jul: Vlucht Amsterdam-Anchorage (nog niet geboekt)
02. do 9 jul: Anchorage; wandelen/fietsen
03. vr 10 jul: Anchorage; wandelen/fietsen
04. za 11 jul: Anchorage; nog in te vullen (suggesties?)
05. zo 12 jul: Anchorage-Talkeetna (190 km)
06. ma 13 jul: Talkeetna-Healy; eventueel excursie met Denali Air (210 km)
07. di 14 jul: Denali NP
08. wo 15 jul: Denali NP
09. do 16 jul: Healy-Fairbanks (190 km)
10. vr 17 jul: Fairbanks; World Eskimo Indian Olympics
11. za 18 jul: Fairbanks; World Eskimo Indian Olympics
12. zo 19 jul: Fairbanks; Chena Hot Springs (200 km)
13. ma 20 jul: Fairbanks-Tok/Paxson/Glennallen. Suggesties? (290-400 km)
14. di 21 jul: Tok/Paxson/Glennallen-Valdez (190-330 km)
15. wo 22 jul: Valdez; bootexcursie Lulu Belle (nog niet geboekt)
16. do 23 jul: Valdez; nog in te vullen (suggesties?)
17. vr 24 jul: Valdez-Chitina (190 km); vlucht rond 14 uur naar McCarthy (aangevraagd)
18. wo 25 jul: McCarthy; ice cave tour (nog niet geboekt)
19. do 26 jul: Chitina-Glacier View (230 km); ochtend nog in te vullen, vlucht rond 14 uur naar Chitina (aangevraagd)
20. ma 27 jul: Glacier View; Matanuska Glacier
21. di 28 jul: Glacier View-Palmer (100 km)
22. wo 29 jul: Palmer; nog in te vullen
23. do 30 jul: Palmer-Anchorage (70 km)
24. vr 31 jul: Silver Salmon Creek Lodge; aangevraagd
25. za 1 aug: Anchorage-Seward (210 km)
26. zo 2 aug: Seward; fjord excursie
27. ma 3 aug: Seward; nog in te vullen
28. di 4 aug: Seward-Anchorage (210 km)
29. wo 5 aug: Vlucht vanaf Anchorage (nog niet geboekt)

Wat vinden de Alaska-deskundigen hiervan?
Groet,
René
---
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Naar mijn idee trek je erg veel tijd uit voor Anchorage. Zo groot en bijzonder is de stad nu ook weer niet. Maar misschien is het jullie plan om in de omgeving wat te doen.
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Ik had voor 2020 voorzien in 2 dagjes fietsen: een dag "rondom" de luchthaven (Tony Knowles Trail), met o.a. Lake Hood, Earthquake Park en het Anchorage Museum. En de tweede dag meer naar het oosten langs o.a. Alaska Native Heritage Center en de Botanical Garden. Toen de reis geannuleerd werd vanwege de pandemie heb ik met de eigenaar van onze accommodatie afgesproken dat als we ooit nog een poging zouden wagen, we weer bij hun zouden boeken. Echter blijken ze op zaterdag een rustdag te hebben, dus heb ik een nachtje extra geboekt. Die derde dag kunnen we met de auto ook naar bv. Chugach State Park gaan of de Veilbreaker Skybridges bij Girdwood (nieuwe attractie).
Dat we later nog een keer bij Anchorage komen heeft te maken met het feit dat de SSCL alleen nog maar beschikbaar was op 31 juli met vertrek vanuit Anchorage. Maar wellicht kunnen we ook op de 31e zelf pas naar Anchorage rijden, want we zijn dan in Palmer. Ik heb nog geen vluchttijden.

Vandaar. :D
Groet,
René
---
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Mijn eerste reactie was ook: vervang Anchorage voor bijv Palmer, maar daar kom je later een paar dagen zie ik. Maar ik snap je eerste dagen zo wel beter. Chugach State Park / Eagle River is leuk voor een paar uur inderdaad, wij deden het onderweg van Palmer naar Soldotna, maar hadden nog wel iets verder willen wandelen dan nu een rondje van zeg 2 uurtjes.
In Valdez is het pad naar Worthington Glacier gesloten (check komend jaar weer even !). Er gaan we wat mensen naar boven, maar officieel dus dicht. Dan blijft er in Valdez dus vooral de LuLuBelle over. En (korte) bezoekjes aan de Hatchery voor info over de zalmen, voor zeehondjes en mogelijk beren. Bovenop de Thompson Pass zijn ook wat aardige wandelmogelijkheden. Wij hebben deze vanwege het weer overgeslagen (koude wind, wolken, mist). Ik raad daarom aan om de 3e nacht Valdez in te ruilen voor een nacht ''onderweg'' naar Chitina. En dan de vroege vlucht te nemen naar Kennicot ipv de middagvlucht. Je kan dan na aankomst eerst lunchen in het hotel en in de middag zelf een wandeling doen naar de Root Glacier (geen gids nodig, kan natuurlijk wel). Ik denk dat je daarmee de tijd voor de toch dure vlucht en acco bij Mc Carthy beter besteedt. Wij hebben overwogen hier te slapen (https://www.goldensprucelodging.com/), maar kwamen uiteindelijk bij een B&B in Glenallen uit. Op de terugweg vanuit Chitina zijn we er even gestopt (zit een klein restaurantje bij). Achteraf hadden we spijt dat we tóch niet voor deze gekozen hadden... Oja, zorg dat je niet té vroeg bij de landingsstrip van Chitina bent, er is daar werkelijk helemaal niks ! :)
Reken er maar op dat je op de 31e rond een uur of 08.30-09.00 uur zal vliegen. Ik weet niet hoelang vantevoren je daar moet zijn, wij moesten ons in Soldotna ca. 20 minuten vóór vertrek melden op de airport. Maar we parkeerden daar zo ongeveer op de startbaan, mogelijk heb je in ANC meer tijd nodig (wellicht kun je dat alvast checken bij David).
Paul

edit: zie nu ook je vraag voor suggesties voor de rit van Fairbanks naar Glenallen. Deze hebben wij vanwege bosbranden niet gereden, maar daar heb ik vooraf ook flink mijn hoofd over gebroken, hahaha. Ik kon op dat hele stuk ook geen écht leuke dingen vinden ! Hoop dat anderen je wél hiermee kunnen helpen...

edit 2:zie dat je nog geen vluchten geboekt hebt. Weet niet waar jullie wonen, maar wij vonden rechtstreeks vliegen met Condor vanaf FRA erg prettig ! Met rijden vanuit de randstad in NL was de totale reistijd ietsje korter dan met overstap, maar geen gedoe met overstappen etc....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer