Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Robert F. (Fam Freeman): rondreis West-Amerika.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Reis Robert F. (Fam Freeman): rondreis West-Amerika.
Ik heb in zowel Mariposa als Oakhurst overnacht om naar Yosemite NP te gaan. Beide waren prima te doen, zolang je maar op tijd vertrekt 's ochtends. Iets buiten het park kan dus prima.
Er wordt hier altijd maar beweerd dat je in het park MOET slapen. Die keuze is helemaal aan jou. Niets moet natuurlijk, het hangt helemaal van je eigen wensen en voorkeuren af. Persoonlijk vind ik de accommodatie in Yosemite NP sterk overrated. En ja, ik heb al eens in het park zelf overnacht in het park, een Curry Cabin WO/Bath (2008). Tja, wat moet ik ervan zeggen: een klein en donker hok. Nee, geef mij dan maar een motelkamer die van alle gemakken voorzien is. Dat uurtje extra rijden heb ik er dan graag voor over.
Roland
Er wordt hier altijd maar beweerd dat je in het park MOET slapen. Die keuze is helemaal aan jou. Niets moet natuurlijk, het hangt helemaal van je eigen wensen en voorkeuren af. Persoonlijk vind ik de accommodatie in Yosemite NP sterk overrated. En ja, ik heb al eens in het park zelf overnacht in het park, een Curry Cabin WO/Bath (2008). Tja, wat moet ik ervan zeggen: een klein en donker hok. Nee, geef mij dan maar een motelkamer die van alle gemakken voorzien is. Dat uurtje extra rijden heb ik er dan graag voor over.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is toch niemand die zegt dat het MOET? Het is een afweging tussen met name reistijd en kosten, maar ook de ervaring van in het park overnachten en daar ook in de vroege ochtend en inde avond nog even wandelen vind ik heel fijn. Wij zijn alleen op onze kamer om te slapen, het einge wat we dan belangrijkvinden is een schoon bed.
Is kamperen iets voor jullie? Je staat dan voor heel weinig geld midden in de parken.
Marianne.
Is kamperen iets voor jullie? Je staat dan voor heel weinig geld midden in de parken.
Marianne.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hallo Marianne,Martin & Marianne schreef: ↑18 aug 2025, 08:15Er is toch niemand die zegt dat het MOET? Het is een afweging tussen met name reistijd en kosten, maar ook de ervaring van in het park overnachten en daar ook in de vroege ochtend en inde avond nog even wandelen vind ik heel fijn. Wij zijn alleen op onze kamer om te slapen, het einge wat we dan belangrijkvinden is een schoon bed.
Marianne.
Bedankt voor je reactie (en ook alle andere natuurlijk). Kamperen is wel iets voor ons, maar eigenlijk met deze rondreis willen we liever gebruik maken van hotels. We hebben verder ook niets bij ons daarvoor.
Ik heb nog beide opties staan, dus ik kan er nog even over nadenken

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als kamperen wel iets voor jullie is zou ik die tent in Curry Village niet bij voorbaat uitskuiten. Je zou hem nu kunnen reserveren (neem dan de heated tent want die heeft een stopcontact) en als je besluit om buiten het park te overnachten en je hebt een toegangsreservering dan kun je het nog altijd annuleren. Dat kan gratis, tot een week voor aankomst.
Wij hebben inmiddels al meerdere keren onze eigen koepeltentje meegenomen. Due past gemakkelijk in de koffer. Met onze eastpak koffer lukt het ook om een luchtbed en slaapzak mee te nemen. Het is echter ook heel eenvoudig en goedkoop om de spullen bij de Walmart aan te schaffen. Met één of twee overnachtingen heb je de kosten er al uit.
Koken deden we meestal niet, er zijn voldoende mogelijkheden in de parken. Een koelbox zul je sowieso aanschaffen dus zelf je ontbijt klaarmaken kan altijd.
Zie bijvoorbeeld hier voor ons verblijf in Yosemite:
https://martinenmarianne2017.blogspot.c ... e.html?m=1
Marianne
Wij hebben inmiddels al meerdere keren onze eigen koepeltentje meegenomen. Due past gemakkelijk in de koffer. Met onze eastpak koffer lukt het ook om een luchtbed en slaapzak mee te nemen. Het is echter ook heel eenvoudig en goedkoop om de spullen bij de Walmart aan te schaffen. Met één of twee overnachtingen heb je de kosten er al uit.
Koken deden we meestal niet, er zijn voldoende mogelijkheden in de parken. Een koelbox zul je sowieso aanschaffen dus zelf je ontbijt klaarmaken kan altijd.
Zie bijvoorbeeld hier voor ons verblijf in Yosemite:
https://martinenmarianne2017.blogspot.c ... e.html?m=1
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dag# Dag Datum Van Naar
1 Maandag 6-7-2025 NL - Los Angeles (afhankelijk van aankomst misschien zondag vliegen)
1 Maandag 6-7-2025 Los Angeles - Pismo Beach
2 Dinsdag 7-7-2025 Pismo Beach - Monterey
3 Woensdag 8-7-2025 Monterey
4 Donderdag 9-7-2025 Monterey - San Francisco
5 Vrijdag 10-7-2025 San Francisco
6 Zaterdag 11-7-2025 San Francisco - Yosemite
7 Zondag 12-7-2025 Yosemite
8 Maandag 13-7-2025 Yosemite
9 Dinsdag 14-7-2025 Yosemite - Mammoth Lakes
10 Woensdag 15-7-2025 Mammoth Lakes - Death Valley
11 Donderdag 16-7-2025 Death Valley - Las Vegas
12 Vrijdag 17-7-2025 Las Vegas
13 Zaterdag 18-7-2025 Las Vegas - Zion National Park
14 Zondag 19-7-2025 Zion National Park
15 Maandag 20-7-2025 Zion National Park - Bryce Canyon
16 Dinsdag 21-7-2025 Bryce Canyon - Page
17 Woensdag 22-7-2025 Page - Grand Canyon
18 Donderdag 23-7-2025 Grand Canyon - Kingman
19 Vrijdag 24-7-2025 Kingman - San Diego
20 Zaterdag 25-7-2025 San Diego
21 Zondag 26-7-2025 San Diego - Anaheim
22 Maandag 27-7-2025 Anaheim (Disneyland)
23 Dinsdag 28-7-2025 Anaheim - Los Angeles
24 Woensdag 29-7-2025 Los Angeles (Universal Studios)
25 Donderdag 30-7-2025 Los Angeles
26 Vrijdag 31-7-2025 Los Angeles- NL
De einde van de route is een klein beetje aangepast zodat we met Disneyland niet in het weekend bezoeken, dus San Diego naar voren geschoven.
Aangaande de aankomst, is het te adviseren als je land op Los Angeles (LAX) om 11:50 om dezelfde dag naar Pismo Beach te rijden? Te denken aan douane, auto ophalen, vermoeidheid?
1 Maandag 6-7-2025 NL - Los Angeles (afhankelijk van aankomst misschien zondag vliegen)
1 Maandag 6-7-2025 Los Angeles - Pismo Beach
2 Dinsdag 7-7-2025 Pismo Beach - Monterey
3 Woensdag 8-7-2025 Monterey
4 Donderdag 9-7-2025 Monterey - San Francisco
5 Vrijdag 10-7-2025 San Francisco
6 Zaterdag 11-7-2025 San Francisco - Yosemite
7 Zondag 12-7-2025 Yosemite
8 Maandag 13-7-2025 Yosemite
9 Dinsdag 14-7-2025 Yosemite - Mammoth Lakes
10 Woensdag 15-7-2025 Mammoth Lakes - Death Valley
11 Donderdag 16-7-2025 Death Valley - Las Vegas
12 Vrijdag 17-7-2025 Las Vegas
13 Zaterdag 18-7-2025 Las Vegas - Zion National Park
14 Zondag 19-7-2025 Zion National Park
15 Maandag 20-7-2025 Zion National Park - Bryce Canyon
16 Dinsdag 21-7-2025 Bryce Canyon - Page
17 Woensdag 22-7-2025 Page - Grand Canyon
18 Donderdag 23-7-2025 Grand Canyon - Kingman
19 Vrijdag 24-7-2025 Kingman - San Diego
20 Zaterdag 25-7-2025 San Diego
21 Zondag 26-7-2025 San Diego - Anaheim
22 Maandag 27-7-2025 Anaheim (Disneyland)
23 Dinsdag 28-7-2025 Anaheim - Los Angeles
24 Woensdag 29-7-2025 Los Angeles (Universal Studios)
25 Donderdag 30-7-2025 Los Angeles
26 Vrijdag 31-7-2025 Los Angeles- NL
De einde van de route is een klein beetje aangepast zodat we met Disneyland niet in het weekend bezoeken, dus San Diego naar voren geschoven.
Aangaande de aankomst, is het te adviseren als je land op Los Angeles (LAX) om 11:50 om dezelfde dag naar Pismo Beach te rijden? Te denken aan douane, auto ophalen, vermoeidheid?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Persoonlijk zou ik niet na de landing op LAX, hotel op gaan halen en dan nog 3,5 uur (google maps) naar Pismo beach rijden.
Wil je niet over highway 1 langs Malibu e.d. rijden, zo ja, dan ben je veel langer bezig.
Daarnaast ben je al, naar verwachting 3-4 uur (opstaan/reizen + wachten naar schiphol) op, daarna 11 uur vliegen, ongeveer 1 tot 1,5 uur bezig met douana/customs, bagage ophalen en naar auto verhuur. Dan door drukte LA rijden.
Persoonlijk zou ik zeggen, kijk naar hotel rond LAX of bij Santa Monica pier of Malibu, pak je rust en ga de volgende dag beginnen aan jouw mooie trip!
Wil je niet over highway 1 langs Malibu e.d. rijden, zo ja, dan ben je veel langer bezig.
Daarnaast ben je al, naar verwachting 3-4 uur (opstaan/reizen + wachten naar schiphol) op, daarna 11 uur vliegen, ongeveer 1 tot 1,5 uur bezig met douana/customs, bagage ophalen en naar auto verhuur. Dan door drukte LA rijden.
Persoonlijk zou ik zeggen, kijk naar hotel rond LAX of bij Santa Monica pier of Malibu, pak je rust en ga de volgende dag beginnen aan jouw mooie trip!
Belangrijkste bij LAX vind ik: zo snel mogelijk naar een plek waar je de dag erna geen last hebt van de files. Vorig jaar de fout gemaakt om na de landing naar Santa Monica Pier te gaan voor een korte wandeling en lunch. Vervolgens wilden we rond 15.30 de stad uit rijden naar het noorden (stukje richting Death Valley / Lancaster en hebben er toen 3,5 uur over gedaan ipv de 1,5 als we dat direct gedaan hadden na de landing... We dacht om 15.30 nog wel op tijd te zijn, maar dat was dus een misrekening.
Ik zou dus zeggen: direct na de landing auto oppikken en er gebruik van maken dat je midden op de dag de stad uit kunt naar het noorden. De vraag is dan of Pismo nét te ver is, ik zou ook ietsje dichterbij blijven. Mogelijk kun je in Ventura betaalbare accommodatie vinden ? (wellicht is Santa Monica en Santa Barbara wel wat kostbaar...)
Ik zou dus zeggen: direct na de landing auto oppikken en er gebruik van maken dat je midden op de dag de stad uit kunt naar het noorden. De vraag is dan of Pismo nét te ver is, ik zou ook ietsje dichterbij blijven. Mogelijk kun je in Ventura betaalbare accommodatie vinden ? (wellicht is Santa Monica en Santa Barbara wel wat kostbaar...)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nu naar de reistijd kijkt op GoogleMaps is het 3,5 uur rijden naar Pismo Beach, maar het is interessant om eens te kijken hoe het is als het daar vroeg in de middag is, dus kijk eens om 21.00 of 22.00 hoe het dan is.
Als je landt om 11.50 uur zal het niet voor 13.00 uur zijn voordat je wegrijdt (maar waarschijnlijk nog veel later). Het is dan hier 9 uur in de avond. Je komt dan voor je gevoel pas (ver) na middernacht aan op je bestemming. Als je een avondmens bent is dat waarschijnlijk geen probleem. Ik zou daar echter nooit voor kiezen; het maximale wat wij na aankomst hebben gereden was 2 uur, en dat vond ik te veel. Ik zou Santa Barbara al veel vinden, misschien is Thousand Oaks of Ventura iets?
Je gaat nu uit van een bepaalde vlucht, zonder overstap? Maar wellicht kies je straks voor een andere vlucht, waardoor je later aankomt op LAX. Wil je dan nog steeds doorrijden naar Pismo Beach? Als je te weinig tijd hebt zou je ook kunnen overwegen om een nacht Monterey te schrappen, dan deel je de kust iets anders in.
Gebruik in je schema geen 2 regels voor dezelfde dag, dat geeft verwarring. Ik had zonder jouw vraag hierover niet gezien dat je in jouw laatste schema meteen wou doorrijden naar Pismo Beach.
Marianne
Als je landt om 11.50 uur zal het niet voor 13.00 uur zijn voordat je wegrijdt (maar waarschijnlijk nog veel later). Het is dan hier 9 uur in de avond. Je komt dan voor je gevoel pas (ver) na middernacht aan op je bestemming. Als je een avondmens bent is dat waarschijnlijk geen probleem. Ik zou daar echter nooit voor kiezen; het maximale wat wij na aankomst hebben gereden was 2 uur, en dat vond ik te veel. Ik zou Santa Barbara al veel vinden, misschien is Thousand Oaks of Ventura iets?
Je gaat nu uit van een bepaalde vlucht, zonder overstap? Maar wellicht kies je straks voor een andere vlucht, waardoor je later aankomt op LAX. Wil je dan nog steeds doorrijden naar Pismo Beach? Als je te weinig tijd hebt zou je ook kunnen overwegen om een nacht Monterey te schrappen, dan deel je de kust iets anders in.
Gebruik in je schema geen 2 regels voor dezelfde dag, dat geeft verwarring. Ik had zonder jouw vraag hierover niet gezien dat je in jouw laatste schema meteen wou doorrijden naar Pismo Beach.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2692 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-