Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurauto via Alamo.de
Huurauto via Alamo.de
Goedemorgen,
1.Ik heb “AFF PP FULLY” in zoekvenster van dit Forum gezet, maar ik zie geen uitleg wat dit betekent … of mss toch niet goed gekeken
Kan iemand dit (AFF PP FULLY ) uitleggen?
2. Wij willen de auto in SEA (= Seattle International Airport) ophalen en ook hiermee naar Canada.
Hoe zit het met grensoverschrijding bij Alamo.de?
Volgens mij kan ik dit nergens in het boekingsproces aangeven?
3. Zijn er nog andere aandachtspunten bij reservering Alamo.de?
Alvast dank voor jullie input!
1.Ik heb “AFF PP FULLY” in zoekvenster van dit Forum gezet, maar ik zie geen uitleg wat dit betekent … of mss toch niet goed gekeken
Kan iemand dit (AFF PP FULLY ) uitleggen?
2. Wij willen de auto in SEA (= Seattle International Airport) ophalen en ook hiermee naar Canada.
Hoe zit het met grensoverschrijding bij Alamo.de?
Volgens mij kan ik dit nergens in het boekingsproces aangeven?
3. Zijn er nog andere aandachtspunten bij reservering Alamo.de?
Alvast dank voor jullie input!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Huurauto via Alamo.de
Jouw vraag hoort in het autohuurtopic thuis.
Als ik zoek op de termen die jij bedoelt (het is wel handig om aan te geven waar je dit bent tegengekomen), kom ik een topic van jou tegen. Hier had je ook al een vraag gesteld voer de grensovergang naar Canada. Daar heb je niets bijzonders voor nodig, althans niet voor de auto. Check wel of je een ETA nodig hebt. Dat was niet zo maar dat kan veranderd zijn.
Wat ebtreft die code; belangrijker lijkt mij wat de voorwaarden zijn, die staan wel genoemd. Welke naam Alamo daaraan geeft is verder niet zo relevant denk ik.
Marianne
Als ik zoek op de termen die jij bedoelt (het is wel handig om aan te geven waar je dit bent tegengekomen), kom ik een topic van jou tegen. Hier had je ook al een vraag gesteld voer de grensovergang naar Canada. Daar heb je niets bijzonders voor nodig, althans niet voor de auto. Check wel of je een ETA nodig hebt. Dat was niet zo maar dat kan veranderd zijn.
Wat ebtreft die code; belangrijker lijkt mij wat de voorwaarden zijn, die staan wel genoemd. Welke naam Alamo daaraan geeft is verder niet zo relevant denk ik.
Marianne
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
AFF PP Fully is de naam van de code die je hebt ingevoerd. Behoorde vroeger ook toe aan Germanwho, een soort partnerlink zoals bij US travel ( heb je die ook al gecheckt? https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/)
Een grensovergang met Canada is in principe geen probleem. Wij huurde in in 2018 bij National in Seattle (Valt ook onder Enterprise, zoals Alamo) en in 2022 bij Hertz in Boston. Beide keren de grens over gegaan met Canada, beide keren geen enkel probleem.
Alamo.de is hetzelfde als Alamo.nl of Alamo.com. Je bent alleen op de Duitse site beland. Geen probleem. Inmiddels huren vele hier via een Buitelandse versie van Alamo of Hertz. Kijk maar eens in het autohuur topic, hier had je je vraag ook gerust kunnen stellen, scheelt weer een topic
Een grensovergang met Canada is in principe geen probleem. Wij huurde in in 2018 bij National in Seattle (Valt ook onder Enterprise, zoals Alamo) en in 2022 bij Hertz in Boston. Beide keren de grens over gegaan met Canada, beide keren geen enkel probleem.
Alamo.de is hetzelfde als Alamo.nl of Alamo.com. Je bent alleen op de Duitse site beland. Geen probleem. Inmiddels huren vele hier via een Buitelandse versie van Alamo of Hertz. Kijk maar eens in het autohuur topic, hier had je je vraag ook gerust kunnen stellen, scheelt weer een topic

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- bedeve
- Amerika-expert
@dejong89 geeft heel vriendelijk en inhoudelijk antwoord , maar daardoor blijft @Minonbos ongetwijfeld voor een volgende vraag een nieuw topic openen.
Forumvervuiling.
Eerder had hij/zij ook al een nieuw topic geopend mbt een emailadres van Alamo.de ...
Ook toen is net als in dit topic verwezen naar het autohuur topic....
Zonder effect
viewtopic.php?f=30&t=81182
Forumvervuiling.
Eerder had hij/zij ook al een nieuw topic geopend mbt een emailadres van Alamo.de ...
Ook toen is net als in dit topic verwezen naar het autohuur topic....
Zonder effect
viewtopic.php?f=30&t=81182
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
@Martin & Marianne
Hi Marianne,
“Jouw vraag hoort in het autohuurtopic thuis” —> Je hebt gelijk! In 2024 heb ik wel de juiste Topic gebruikt: Sorry!
Ter info:
Ik had code: THPPS15 ingevuld op Alamo.de, hier kwam dus uit: AFF PP FULLY
Mijn vraag: “ Kan iemand dit (AFF PP FULLY ) uitleggen?” bedoel ik idd de voorwaarden mee.
Tja, niet duidelijk geweest.
Wat betreft grensovergang naar Canada.
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat je grensoverschrijding wel van tevoren moest aangeven.
Bij wie … weet ik niet meer.
Als ik jouw antwoord lees, hoef je dit niet (meer) van tevoren aan te geven en is het OK om met huurauto ook in Canada te rijden.
Miranda
Hi Marianne,
“Jouw vraag hoort in het autohuurtopic thuis” —> Je hebt gelijk! In 2024 heb ik wel de juiste Topic gebruikt: Sorry!
Ter info:
Ik had code: THPPS15 ingevuld op Alamo.de, hier kwam dus uit: AFF PP FULLY
Mijn vraag: “ Kan iemand dit (AFF PP FULLY ) uitleggen?” bedoel ik idd de voorwaarden mee.
Tja, niet duidelijk geweest.
Wat betreft grensovergang naar Canada.
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat je grensoverschrijding wel van tevoren moest aangeven.
Als ik jouw antwoord lees, hoef je dit niet (meer) van tevoren aan te geven en is het OK om met huurauto ook in Canada te rijden.
Miranda
@dejong89
@bedeve
Dank voor reactie & sorry dat het (weer) fout is gegaan qua Topic!
@bedeve
Dank voor reactie & sorry dat het (weer) fout is gegaan qua Topic!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik zou bij het autoverhuurkantoor opgeven dat je vanuit de VS naar Canada de grens over wilt gaan. Dan komt dit op je huurovereenkomst te staan en kan je dat eventueel tonen als er bij de grens naar gevraagd wordt. Zo heb ik dat een paar keer gedaan.Minonbos schreef: ↑14 aug 2025, 11:56Wat betreft grensovergang naar Canada.
Ik heb dat al wel vaker op het forum aangegeven, misschien heb je dat in gedachten.
Zie onder andere:
viewtopic.php?p=1325013#p1325013
@markro
Dankjewel!
Dankjewel!
Vragen:
1. Weet iemand of bij Alamo.de de prijzen ook zo fluctueren, zoals bij SunnyCars?
2. Gaat annuleren van reservering bij Alamo.de net zo makkelijk als bij SunnyCars?
Waarom ik moeten boeken bij Alamo.de: Wij hebben de huurauto > 6 weken nodig
Alvast dank voor de reacties!
1. Weet iemand of bij Alamo.de de prijzen ook zo fluctueren, zoals bij SunnyCars?
2. Gaat annuleren van reservering bij Alamo.de net zo makkelijk als bij SunnyCars?
Waarom ik moeten boeken bij Alamo.de: Wij hebben de huurauto > 6 weken nodig
Alvast dank voor de reacties!
Annuleren (met of zonder opnieuw boeken) gaat zeer vlot bij alamo.de, zeker als je betaal later hebt gekozen.
Ik heb dat het voorbije jaar zeker 3 keer gedaan, telkens omdat de prijs weer gezakt was.
En ja: bij Alamo.de (maar ook Avis.de, avis.be, hertz.be etc) schommelen de prijzen dikwijls (soms wekelijks): dan is het ene type auto weer goedkopen, dan weer het andere. De laatste 4 weken voor de huurdatum ging voor mij de prijs eerder nog omhoog behalve voor kleinere autootjes.
Het volstaat bij de meeste maatschappijen om voor betaal later te kiezen, dan heb je 0 risico bij prijsdalingen.
Ik heb dat het voorbije jaar zeker 3 keer gedaan, telkens omdat de prijs weer gezakt was.
En ja: bij Alamo.de (maar ook Avis.de, avis.be, hertz.be etc) schommelen de prijzen dikwijls (soms wekelijks): dan is het ene type auto weer goedkopen, dan weer het andere. De laatste 4 weken voor de huurdatum ging voor mij de prijs eerder nog omhoog behalve voor kleinere autootjes.
Het volstaat bij de meeste maatschappijen om voor betaal later te kiezen, dan heb je 0 risico bij prijsdalingen.
2025: to do Nevada, Arizona, Utah, Californië
2023: Florida
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
2023: Florida
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wat betreft sunnycars, die gebruik ik een enkele keer wel eens voor autohuur in Europa. Mijn ervaring bij Sunnycars is dat prijzen eigenlijk nauwelijks fluctueren. Zeg maar stabiel hoog. Sunnycars is niet geschikt voor de VS, vanwege hun hogere prijzen en hun all in concept waarbij je eigen risico wordt afgedekt, dat eigen risico is voor ons (Europeanen) in de VS niet van toepassing. Dus je betaald voor iets wat je niet nodig hebt.
Ik zou zeker blijven kijken, want zoals andere zeggen bij andere verhuurders fluctueren prijzen zowat dagelijks en is afhankelijk van verschillende factoren, zoals datum, type auto en ophaallocatie. Maar ook kan opeens een bepaald type auto, bepaalde locatie of datum opeens duurder of goedkoper zijn. Kwestie van vraag en aanbod.
Annuleerbaar boeken en ik zou kiezen voor betalen bij ophalen. Dan ben je maximaal flexibel. Annuleren kan makkelijk door je reservering op te zoeken in je online alamo omgeving.
kijk ook gerust in het autoverhuurtopic via viewtopic.php?f=30&t=75544
Daar komen regelmatig vraag en antwoord voorbij en wordt meegekeken met de vragen die je hebt
Ik zou zeker blijven kijken, want zoals andere zeggen bij andere verhuurders fluctueren prijzen zowat dagelijks en is afhankelijk van verschillende factoren, zoals datum, type auto en ophaallocatie. Maar ook kan opeens een bepaald type auto, bepaalde locatie of datum opeens duurder of goedkoper zijn. Kwestie van vraag en aanbod.
Annuleerbaar boeken en ik zou kiezen voor betalen bij ophalen. Dan ben je maximaal flexibel. Annuleren kan makkelijk door je reservering op te zoeken in je online alamo omgeving.
kijk ook gerust in het autoverhuurtopic via viewtopic.php?f=30&t=75544
Daar komen regelmatig vraag en antwoord voorbij en wordt meegekeken met de vragen die je hebt

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Ter info:
Heb navraag gedaan bij info@alamo.nl, hun reactie:
“Ons kantoor (Targettravel Services) verwerkt boekingen die zijn gemaakt via Alamo.nl en Alamo.be wij zijn een tussenpartij en niet het verhuurbedrijf Alamo zelf.”
Wat betreft flexibiliteit:
Weet jij (via alamo.de!) of “Accelerate Check-In (Optional)” ook later als boeking definitief is, ingevuld kan worden.
Dus in een later stadium alsnog activeren/invullen?
Alvast dank!
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Minonbos
Ja dat kan. Heb ik vorig jaar nog gedaan.
Ja dat kan. Heb ik vorig jaar nog gedaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Minonbos Ja, ik laat dat altijd uitgevinkt bij het boeken. Later kun je op alamo.com met je reserveringsnummer dit alsnog doen. Let op dat accelerated check in en skip the counter wel beschikbaar moet zijn. Dat kun je vooraf checken door de huurlocatie even op te zoeken.
Accelerated check in en skip the counter doe ik overigens pas enkele dagen voor vertrek.
Accelerated check in en skip the counter doe ik overigens pas enkele dagen voor vertrek.
2018: Rondreis Zuid West
@Coyote Buttes
@d_vdploeg
Dank voor jullie reacties!
@d_vdploeg
Dank voor jullie reacties!
@Minonbos Je haalt wat zaken door elkaar. Alamo.nl is een broker waarbij je niet alleen Alamo kunt boeken. Bij hen kun je geen "skip the counter" doen. Bij verkoop suggereren ze dat soms maar verder dan accelerated check in ga je niet komen. Ook niet als je dat via de Alamo site probeert. Alamo.de is een affiliate van Alamo. Je boekt dan infeite direct bij Alamo.
Via Alamo.de kun je, als je voor betalen bij aankomst hebt gekozen, annuleren en opnieuw boeken als je een lagere prijs treft. En de kans dat de prijs lager wordt is groot. Zeker een aantal weken voor aankomst duiken de prijzen nogal eens.
Dat de code ooit bij Germanwho vandaan komt, is een broodje aap verhaal wat al jaren op internet rondgaat.
Wat belangrijker is, is dat de code prima werkt en nog nooit omstreden is geweest.
Ca. 3 jaar geleden heeft Alamo mij bericht dat het een code is die alléén voor de Duitse Alamo geldt. Het is een vorm van werving/reclame.
Via Alamo.de kun je, als je voor betalen bij aankomst hebt gekozen, annuleren en opnieuw boeken als je een lagere prijs treft. En de kans dat de prijs lager wordt is groot. Zeker een aantal weken voor aankomst duiken de prijzen nogal eens.
Dat de code ooit bij Germanwho vandaan komt, is een broodje aap verhaal wat al jaren op internet rondgaat.
Wat belangrijker is, is dat de code prima werkt en nog nooit omstreden is geweest.
Ca. 3 jaar geleden heeft Alamo mij bericht dat het een code is die alléén voor de Duitse Alamo geldt. Het is een vorm van werving/reclame.
@Trom
Dankjewel voor je reactie!
Dankjewel voor je reactie!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1250 Weergaves