@ina Bedoelde je mijn trip over enkele weken of wilde je op iemand anders reageren? De uitdagende wandelingen en de mooie deal voor december klopt niet helemaal bij mij.
@bedeve Heb je wel dezelfde vlucht als mij de dag eerder?
@ina Beetje off-topic hier, maar inderdaad paar uitdagende wandelingen...vooral die naar reflection canyon en dan vooral om de bepakking (campeerspullen/ water).
Het is mijn Eur. 392 budgettripje : overstappen.
zwe-ams-lax-las
las-msp-ams-zwe
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Je kunt proberen de vluchten via Google flights op te zoeken en de link naar klm te volgen. Meestal wel stoelkeuze dan.
Mijn ervaring met Google Flights de laatste tijd is dat steeds minder deep links het gaan doen. Vooral bij JetBlue. Nu zoek ik wel altijd met meerdere vluchtsegmenten ipv een retour, maar toch.
Zojuist ingecheckt voor onze vlucht met KLM morgen naar Las Vegas.
Is het nieuw dat je bij inchecken tegenwoordig niet meer zelf gratis je stoel mag kiezen? Mijn broer en ik kregen een stoel aangewezen en konden deze alleen tegen betaling aanpassen, naar mijn weten was dit vroeger niet.
Ik wil via bv Jetblue een vlucht boeken voor 2 volwassenen en 2 kinderen van Amsterdam naar Orlando. Ik zie dat er dan altijd een overstap plaatsvindt in Boston of New York. Nou leek het mij leuk om dan de combi met een citytrip te doen. Dus bv 8 juli AMS-NYC, dan op 13 juli NYC-MCO en op 5 augustus weer terug MCO-NYC-AMS. Het vreemde is als ik dat via de site van Jetblue wil boeken ik uitkom op 4260 dollar (inclusief bagage en stoelkeus). Laat ik de citytrip schieten en boek ik onder dezelfde voorwaarden AMS-NYC-MCO op 8 juli en retour op 5 augustus dan kom ik op 3700 dollar. Dat scheelt toch aanzienlijk. Doe ik iets fout of is het gewoon accepteren dat "het uitstappen" extra geld kost?
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Zojuist ingecheckt voor onze vlucht met KLM morgen naar Las Vegas.
Is het nieuw dat je bij inchecken tegenwoordig niet meer zelf gratis je stoel mag kiezen?
Dat komt door het KLM " Light " ticket.
Daarmee heb je geen gratis stoel meer bij inchecken.
Kan dat " light " dan nog wel uit ?
Met een Sky Priority status heb je daar geen last van ; dan heb je altij een moment van gratis stoel keuze
Veel plezier @HennyCox .
Schrijf je ook nog wat over huur auto keuze ?
Stuur mij een PB !
@Laredo ik heb ook wel eens naar zulke constructies gezocht. Op de een of andere manier is een binnenlandse vlucht, dus in jouw voorbeeld NCY-MCO altijd duur. Geen idee waarom maar het loont om via je airline waar je intercontinentaal mee vliegt alleen de vluchten AMS-VS en VS-AMS te doen en los je vlucht NYC-MCO te boeken.
Misschien is de vlucht NYC-MCO bij JetBlue toevallig duur, maar ik heb het zelf ook twee keer meegemaakt, weliswaar aantal jaar geleden, dat het goedkoper was een losse vlucht voor je binnenlandse deel te boeken.
Tijdens onze eerste reis in 2018 vlogen wij met Delta naar Las Vegas (via Detroit) en terug met KLM vanaf San Francisco naar Amsterdam. Maar we vlogen toen ook vanaf Las Vegas naar San Francisco, maar dat deden we met United en dat scheelde toen behoorlijk.
In 2023 vlogen wij met KLM naar Calgary en terug vanaf Vancouver maar we vlogen vanaf Calgary naar Vancouver vanwege de bosbranden toen. Dat was met Westjet. Ook dat scheelde toen behoorlijk tov alles in 1 boeking.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
@bedeve Bedankt voor je antwoord, ik ging er vanuit dat je de stoelen bij het online inchecken zelf kon kiezen.
En ik zal hier inderdaad update geven over huurauto Ik heb nu 2 boekingen staan bij Hertz en eentje bij National.
Ik heb een vraag voor degenen die vaker vliegtickets boeken.
Omdat ik nog geen verlof kon krijgen, heb ik een paar weken gedwongen gewacht met boeken. De vluchten die ik op het oog had (16 april AMS–Las Vegas, terug 26 april NYC–AMS, beide rechtstreeks met KLM/Delta inclusief ruimbagage) stonden lange tijd stabiel op zo'n €1550 voor 2 personen. Sinds gisteren zijn ze echter gestegen naar €1670.
Nu ik meer zekerheid heb over mijn verlof, twijfel ik. Is de kans groot dat de prijs nog verder stijgt, en loont het om nog een paar weken af te wachten, met het risico dat de tickets nog duurder worden of is toch nu boeken verstandiger?
Ik zeg boeken en niet meer omkijken. Ik vind 1670 een nette prijs voor rechtstreekse vluchten met bagage. Kun je dat betalen en ben je tevreden? Dan op die knop drukken. Kan het goedkoper? Misschien... Heel veel goedkoper? Dat denk ik niet.. Duurder kan ook.. Voor hetzelfde geldt zit je straks aan een vlucht vast met overstap die je niet wilt en duurder omdat prijzen gestegen zijn bij een airline die niet je voorkeur heeft...
Er is geen pijl op te trekken. Ik heb wel eens een vlucht geboekt waarvan ik blij was dat ik hem had qua prijs omdat ie maar bleef stijgen en hoog bleef. En ik heb ook wel eens gehad dat het goedkoper werd en dan had ik al geboekt.. Tja.. Soms is vroeg boeken zinvol. Soms wachten.
Mijn zienswijze. Ik heb een maximaal bedrag wat ik wil uitgeven voor de vakantie en per onderdeel (dus vlucht, hotels en auto) en als ik een mooie prijs zie voor bijvoorbeeld mn vlucht dan boek ik en kijk ik niet meer om. Daar sparen we ook naartoe. Auto en accommodatie is toch wat makkelijker omdat je dat annuleerbaar en niet vooruit betaalbaar kunt boeken. Met vluchten is dat lastiger.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 19 sep 2025, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
In het algemeen is het zo dat de ticketprijs afhankelijk van de vraag beweegt.
En die vraag is sinds corona groot.
Dus zo vroeg mogelijk boeken ; en slim boeken met alternatieve vertrekplaatsen.....jezelf trainen met licht reizen...
Daar zit je prijsvoordeel in
Stuur mij een PB !
Dank voor jullie snelle reacties! De plotselinge prijsstijging in één dag vind ik best fors, en ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee of dit meestal snel verder oploopt. Ik wil natuurlijk niet maanden wachten hoor, maar ik weet ook niet of dit soort schommelingen te maken hebben met bepaalde dagen in de week of bijvoorbeeld toch met de dollarkoers.
Prijzen veranderen voortdurend. Best mogelijk dat jij een tarief ziet waarvan er nog een paar over zijn. Dat iemand anders ze koopt terwijl jij aan het twijfelen bent. Dat kan al een dag later zijn, of zelfs een paar uur later.
maar ik weet ook niet of dit soort schommelingen te maken hebben met bepaalde dagen in de week of bijvoorbeeld toch met de dollarkoers.
Dynamische Prijsstelling
Stuur mij een PB !
Houdt er ook rekening mee dat de real deal dagen van KLM gisteren eindigde. Hierdoor zijn de ticketprijzen ook weer omhoog gegaan!
Delta had vorig jaar eind november rond black friday aanbiedingen die 100 dollar per persoon scheelde, maar ja, je weet nooit of het dit jaar weer gebeurd.
Goed nieuws! Het hele jaar rechtstreeks naar Miami vanaf Amsterdam! Nu al te boeken trouwens!
KLM will fine tune several Amsterdam routes for summer 2026, starting March 29, 2026: Amsterdam–Miami (AMS–MIA) becomes year round, Amsterdam–Portland (AMS–PDX) steps up from 5 to 7 weekly (daily), Amsterdam–San Diego (AMS–SAN) upgauges from a 787-9 to a 777-200ER, and Amsterdam–Boston (AMS–BOS) adds flights from 5x to 6x weekly between May 28 and July 2. These changes were reflected by aviation analyst Ishrion Aviation, with earlier schedule context from AeroRoutes and KLM filings.
Behind the moves, KLM has been rebuilding West Coast capacity and smoothing seasonal gaps. In Portland, filings show the carrier planning a stronger summer pattern, with early-season aircraft mixes pointing to sustained demand into daily service.
San Diego tells a similar story: after a winter 2025/26 pause on AMS–SAN (service resumes February 21, 2026), the route returns in summer with a 777-200ER—a clear seat boost over the 787-9. Boston gets a short peak-season bump, and Miami’s shift to year round signals confidence in South Florida beyond winter peaks. Expect further fine-tuning as KLM finalizes its NS26 plan Bron
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.