Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Summersun: West-Canada juni/juli 2025.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Summersun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Summersun: West-Canada juni/juli 2025.

Bericht door Summersun »

Nou heb inderdaad eens gekeken maar dat gaan we dus mooi zelf doen! Wat een verschil. En we willen juist graag in de natuur staan dus we hebben de komende tijd wat te doen :thumbup:
Summersun
Amerika-ontdekker

Bericht door Summersun »

Wauw, jojostravelusa! Wat een voorbereidingen en wat een gave mooie reis zeg! Sowieso ga ik kwijlen van jullie reizen :D
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Zeker eens bekijken en vergelijken sinds je nog bijna 2 jaar de tijd hebt. Vele van deze Provincial Parks of Recreation Sites zijn vooral in de natuur en er is keuze genoeg. Vrienden van ons stonden in Osoyoos aan het strand bij een meer op een parking met hun truck camper voor 1 nacht en dat was in augustus. Daar stond nergens dat je niet overnacht mocht parkeren, dus zij hebben daar de hele nacht gratis gestaan zonder problemen: https://maps.app.goo.gl/y3ui3mgUAb5RdKXX6 Google Map streetview van de parking aan het strand.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij zijn ook aan het plannen voor volgend jaar in sept./okt. (van 3-9 tot 15-10). De camper hebben we al in april geboekt en hebben een super prijs (€ 2600 voor een 30 ft van Cruise Canada, 5 weken), met vroegboek- en langboekkorting.
In de VS hadden we de 1e keer voor een zgn. "goede" verhuurder (Road Bear) gekozen. Nou de camper was uitgeleefd en en er was van alles kapot (o.a. meer dan een week geen koelkast). De 2e keer ook een goede verhuurder (El Monte) en ook daar was het e.e.a. mis mee, maar zij boden een veel betere service.
Toen hadden we al gezegd dat we een volgende keer gewoon voor de goedkoopste zouden gaan. De extra's in een camper hoeven we niet en voor het prijsverschil kunnen we de vluchten betalen. Ook zijn de bedden bij de duurdere verhuurders te kort (behalve het vaste bed).
We hebben elke keer de camper geboekt bij TiogaTours omdat zij de beste prijs hadden. Wel goed de offerte/rekening controleren want die klopte bij ons geen enkele keer. De rest doen we allemaal zelf. Easypeasy en hoort voor ons bij de voorpret.

Wij staan ook graag in de natuur en boeken (zodra mogelijk) de plekken in de National Parks, Provincial Parks en Recreation Areas. Af en toe een RV park als we een was willen draaien.

Wij gaan wel naar Jasper en de Icefields Road. Het lage groen begint vrij snel na een brand al weer te groeien. We hebben dat in Spanje gezien en dat zag toch wel mooi uit.
De 1e week gaan we naar Vancouver Island met een huurauto. Oudste dochter heeft daar een jaar gestudeerd. Zij gaat met ons mee en wil dat we daar toch van alles moeten zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Summersun schreef:
08 sep 2025, 19:37
Ik weet niet welke campings hierin zitten, het is een globale prijsindicatie geeft ze aan, omdat ze de prijzen voor 2027 nog niet hebben.
Een echte offerte kan ik dus nog niet krijgen.
Waarom vraag je niet (gespecificeerde) offertes aan voor 2016? Dan krijg je een idee van de prijzen van de verschillende onderdelen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Summersun schreef:
09 sep 2025, 21:08
Wat een voorbereidingen en wat een gave mooie reis zeg! Sowieso ga ik kwijlen van jullie reizen
Dank je. Verslavingen zijn er om te onderhouden :lol: Wij vinden het heerlijk om ermee bezig te zijn en voorpret is de halve pret. Zie je een hamburger dan eet je nog niet, denk je aan reizen, dan reis je al.

Wij boeken vaak via Travelhome, maar hebben ook goede ervaringen met UStravel en we hebben 1x bij Doets geboekt omdat zij toen € 100,- goedkoper waren. Gewoon alles vergelijken en dan de beste uitkiezen. Ik moet bekennen dat wij wat dit betreft niet erg loyaal zijn, net als met de vluchten.
Summersun
Amerika-ontdekker

Bericht door Summersun »

Wauw Trails! Wat een mooie prijs voor jullie camper zeg!
En klinkt fantastisch, jullie plannen :thumbup:
Ik krijg er steeds meer zin in, om dit eens allemaal rustig zelf uit te zoeken.

Jojotravelusa, ja zo’n verslaving heb ik dus ook :D travelhome heb ik ook gevraagd maar tot nu toe geen reactie. Het zal wel druk zijn. Maar ik heb nu inmiddels besloten om het zelf allemaal te gaan boeken :)

AnninBC; dank ook voor de tips!

Mochten er nog meer tips of adviezen zijn, graag! Ben blij dat ik hier mijn licht op heb gestoken, had ik er toch bijna vanaf gezien.
Summersun
Amerika-ontdekker

Bericht door Summersun »

Martin & Marianne schreef:
10 sep 2025, 10:44
Summersun schreef:
08 sep 2025, 19:37
Ik weet niet welke campings hierin zitten, het is een globale prijsindicatie geeft ze aan, omdat ze de prijzen voor 2027 nog niet hebben.
Een echte offerte kan ik dus nog niet krijgen.
Waarom vraag je niet (gespecificeerde) offertes aan voor 2016? Dan krijg je een idee van de prijzen van de verschillende onderdelen.

Marianne
Hoi Marianne,

Dar heb ik dus gedaan maar tot nu toe niet echt veel succes ermee. Ik heb er drie opgevraagd en tot nu toe alleen die reactie dat het globaal 12.000 euro gaat kosten. Ik heb wel eerlijk aangegeven dat ik voor 2027 aan het kijken ben bij die ene die dan wel gereageerd heeft dus wellicht was ik te eerlijk. Er heeft er daarnaast een gereageerd dat ze eerst willen bellen.
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

@Trails Wat een heerlijke vooruitzichten! Jasper is zeker nog de moeite waard voor een bezoek want er is nog zoveel moois te zien wat niet aangetast is door de bosbrand en dat wat aangetast begint zich nu weer wat te herpakken. Ze kunnen het toerisme daar heel erg goed gebruiken! Als je tijd hebt om de Icefields Parkway in 2 dagen te rijden, dan kan ik je zeker aanraden om een nacht op de parking te verblijven bij het Columbia Icefields Discovery Centre wat een $15 CAD kost als ik met niet vergis.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

@AnnInBC
We doen de Icefields Parkway in 2 richtingen. Vanuit Lake Louise naar Two O'Clock Creek campground naar Jasper en dan weer naar het zuiden. Naar Yoho NP en onderweg op Icefields RV. Kijken of we dan nog een late tour kunnen krijgen.
We gaan veel zien en doen en hebben er ontzettend veel zin in.
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Trails schreef:
10 sep 2025, 22:17
@AnnInBC
We doen de Icefields Parkway in 2 richtingen. Vanuit Lake Louise naar Two O'Clock Creek campground naar Jasper en dan weer naar het zuiden. Naar Yoho NP en onderweg op Icefields RV. Kijken of we dan nog een late tour kunnen krijgen.
We gaan veel zien en doen en hebben er ontzettend veel zin in.
Klinkt super! En ja, er is heel veel te zien en doen. Kijk gerust eens op mijn reis route beschrijving door West-Canada, misschien heb je daar ook wat aan (die ben je misschien wel al tegen gekomen op Canada Reis Info op FB): https://travelwestcanada.blogspot.com/p ... eerst.html
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

@AnnInBC
Natuurlijk had ik die al gezien en dankzij jouw verslag gaan we een van de eerste nachten ook naar Kentucky-Alleyne PP.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer