Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Annelies: Noordwesten zomer 2026

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Annelies: Noordwesten zomer 2026

Bericht door Martin & Marianne »

anneliesbossaert schreef:
08 sep 2025, 10:06
Mount St Helen willen we zeker doen. Hebben we hier voldoende tijd voor? Beter een andere overnachtingsplaats?
Het is Mt St Helens, met een s. En ja, het lijkt me dat je er zo voldoende tijd voor hebt; maar misschien beter de 12e juli er voor gebruiken. Voor Mt Rainier heb je de dagen erna immers meer dan genoeg tijd. Had je ons 2006-verslag bekeken? Wij overnachtten toen ook in Castle Rock.

Ik weet niet wat voor soort accommodatie je zoekt, maar wij vonden toen de cabins op KOA-campings heel fijn. Zeer met kinderen. Je hebt dan vaak een zwembad en een minigolfbaan etc. Je kunt dan ook eens lef koken als je dat plezierig vindt.

Op weg naar Ecola SP zou je een bezoek kunnen brengen aan Fort Clatsop. Het is wel interessant om je van te voren dan eens in te lezen in de Lewis & Clark expeditie.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Mooie route !
Jammer dat Silver Falls S.P gesneuveld is in de route, maar als je naar Florence wil snap ik dat. Ik denk echter dat nóg meer kust (je hebt al wat dagen Cannon Beach) wellicht minder indrukwekkend is dan de route door het binnenland via Silver Falls. (wellicht kan @Almere vak V daar iets over kan zeggen ?). Dan kun je ook de outlet in Woodburn in je route houden...
De dagen in Bend zijn prima ! Er is veel te doen, leuk stadje. Wij waren er (ongepland) 2 nachten/dagen, maar zou er zo een paar dagen langer hebben willen verblijven. De Dalles/Hood River vonden we daarentegen wat tegenvallen. De watervallen zijn mooi, maar vonden we in vergelijking met andere in de USA toch iets minder indrukwekkend. De regio rondom Mount Hood zélf vonden we daarentegen wel weer erg mooi !
Lees dit voordat je Mount st Helens plant: https://www.fs.usda.gov/r06/giffordpinc ... bservatory. Wij hebben Mnt st Helens overgeslagen op onze reis omdat ik denk dat de observatory dan wel een must is. Maar ook hier weer: Almere vak V kan dit nog beter omschrijven dan ik lijkt me.
Ik snap de wens om bij Mount Rainier op één plek te zitten. Als je een mooi onderkomen kan vinden dan zou ik dat ook doen en iets meer heen en weer rijden voor lief nemen. Voordeel mogelijk van íetsje verder weg zitten kan ok het weer zijn: wij hadden begin juli veel bewolking en wat regen dichtbij Paradise, terwijl het wat verder van de berg prachtig weer was !
Kortom: als enige advies zou ik Mnt st Helens heroverwegen en Silver Falls ervoor in de plaats doen.
Paul
anneliesbossaert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door anneliesbossaert »

Bedankt voor jullie antwoord.

Ik pas het aan naar Mount St Helens :-)

The Dalles spreekt me inderdaad ook minder aan en de watervallen hoeven niet. Dan denk ik dat ik liever die nachten daar weg laat en Woodburn & Silver Falls SP in de plaats heb.

Ik kan perfect Van Fossil naar Castle Rock rijden en dan de dag erna van Castle Rock, via Coldwater Ridge Visistor centre naar Mount Rainier rijden.

De extra kust hoeft ook niet perse voor ons.

Dus even puzzelen hoe we dan Silver Falls en Woodburn het beste in onze route krijgen.
Afbeelding
Sunny-007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny-007 »

Wij hebben een groot stuk van jouw reis in 2022 gedaan. Hierbij het reisverslag:
https://www.pindat.com/pindata/user/sun ... 2022-07-21

Heel goed dat je Portland hebt laten vallen. Wij waren er wel een hele dag, en waren blij dat we er weg waren.

Wij waren ook In Silverfalls en Woodburn op 1 dag. Het plaatsje Silverfalls is echt schattig, kan ik je aanraden. De wnadeling bij de watervallen is prachtig, maar die vond ik behoorlijk pittig. Alhoewel dat laatste vooral aan mijn beroerde conditie lag haha.

Bend is echt fantastisch, waren wij maar 2 dagen, maar had ik langer kunnen blijven. Daarentegen heb je bij The Dalles aan 1 dag meer dan genoeg. Wat wil je daar gaan doen? Ik weet ook niet of 2 dagen Crater Lake nodig is. Wij waren er een paar uur en en vonden het prachtig, maar hadden het toen wel weer gezien.
anneliesbossaert
Amerikafan

Super, ik bekijk je verslag nog even.

Wij houden wel van pittige wandelingen, dus verdiep me daar ook even in :-.

We hebben het hier even bekeken en we zouden de rest van de kust laten vallen en ook Mt Hood.

We komen nu uit op volgende route:
image.png
image.png (45.89 KiB) 467 keer bekeken
Op die manier hebben we nog 1 nacht over. Waar zouden we die best plaatsen?

Voor Mount Rainier zouden we waarschijnlijk opteren om te logeren in Packwood en daar een huisje te nemen.

Qua overnachtingen vinden we het leuk om een afwisseling te hebben. Eens een hotel, eens een cabin, dan eens op de ranch.
Momenteel ligt er nog niets vast, enkel de Wilson Ranch willen we zeker doen.

Tips op dat vlak ook zeker welkom.

De dagindeling en welke wandelingen we willen doen zal dan op een later tijdstip volgen.
Eerst vluchten, huurwagen en de overnachtingen.
Afbeelding
anneliesbossaert
Amerikafan

Nog even zitten puzzelen, maar zou onderstaande een optie zijn?

Dan heb ik zowel Silver Falls/Woodburn als een extra stukje kust.

Denk in extra afstand dat het wel meevalt.
image.png
image.png (52.34 KiB) 354 keer bekeken
Wel nog steeds een extra nacht over. Is het ergens de moeite om te plaatsen?

Nog een andere optie is deze, dat we na Woodburn toch nog een stukje van de kust meepikken
image.png
image.png (54.99 KiB) 352 keer bekeken
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer