Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hein & Erica: mooie route?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Hein & Erica: mooie route?
Overnachten in Lone Pine is ook leuk maar waarom niet in Death Valley? Je kunt dan genieten van een zonsondergang en een mooie sterrenhemel.
In Lone Pine vinden wij het Dow Villa hotel erg leuk. Zie bijvoorbeeld ons
2019-verslag daarvoor. In 2015 hebben we daar ook overnacht, zie hier.
Marianne
In Lone Pine vinden wij het Dow Villa hotel erg leuk. Zie bijvoorbeeld ons
2019-verslag daarvoor. In 2015 hebben we daar ook overnacht, zie hier.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Achteraf gezien is dat niet zo'n gek plan. Death valley zou kunnen. Nu we moab hebben laten schieten en een stop extra in Mammoth lakes hebben is er iets meer tijd om te gaan bezichtigen. Ook lijkt ons Sedona een leuke stad om daar 2 overnachtingen te zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt in deze route sowieso door Death Valley. Het gaat dus alleen om waar je wilt overnachten. DV is het mooiste als de zon lager staat; daarom is overnachten daar aan te raden. Het zal in de avond en vroege ochtend ook net iets koeler zijn. Wij overnachten vaak in Furnace Creek, dan zit je dicht bij de meeste bezienswaardigheden. Stovepipe Wells kan ook, dat is goedkoper.
Het is al even geleden dat wij in Sedona waren; het is een leuke plaats maar wel heel erg druk.
Het belangrijkste lijkt mij dat je besluit of je wel of niet zelf je accommodatie gaat reserveren, want voor een aantal locaties is het verstandig om dat zo snel mogelijk te doen. Annuleren kan altijd nog, dus ik zou bijvoorbeeld nu al die Bright Angel Lodge vast gaan leggen.
Je kunt ook nog overwegen om voor een aantal parken te kiezen om met een tent te kamperen; je zit dan in het park, maar je betaalt veel minder dan wanneer je een lodge of cabin het het park hebt. Voor Yosemite, Capitol Reef, Bryce en Grand Canyon is kamperen erg leuk en ook in de zomer goed te doen. In Zion is het wat heet in de zomer. Zie hier voor onze ervaring in Yosemite, en hier voor Capitol Reef.
Marianne
Het is al even geleden dat wij in Sedona waren; het is een leuke plaats maar wel heel erg druk.
Het belangrijkste lijkt mij dat je besluit of je wel of niet zelf je accommodatie gaat reserveren, want voor een aantal locaties is het verstandig om dat zo snel mogelijk te doen. Annuleren kan altijd nog, dus ik zou bijvoorbeeld nu al die Bright Angel Lodge vast gaan leggen.
Je kunt ook nog overwegen om voor een aantal parken te kiezen om met een tent te kamperen; je zit dan in het park, maar je betaalt veel minder dan wanneer je een lodge of cabin het het park hebt. Voor Yosemite, Capitol Reef, Bryce en Grand Canyon is kamperen erg leuk en ook in de zomer goed te doen. In Zion is het wat heet in de zomer. Zie hier voor onze ervaring in Yosemite, en hier voor Capitol Reef.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
De kogel is door de kerk. We hebben onze 2026 Amerika reis geboekt.
We hebben er lang over nagedacht, gelezen tips in ons achterhoofd gehouden en hebben wij voor ons gezin de 1e Amerika reis gemaakt.
Hieronder staat de reis waar we beginnen, en schrijf hier bij wat we O.A allemaal willgen gaan doen.
In San Francisco gaan we op dinsdag 21 juli via Alcatraz city cruise doen, en nog wat bekende plekken in SF. (Golden gate, China Town, Lombard Street) Nog Tips??
In Yosemite gaan we donderdag de Panorama trail wandelen (via de mist trail), en op vrijdag willen we de Upper Yosimite Fall wandelen.
Op Zaterdag willen wij gaan paardrijden (voor ons de 1e keer) En dat zal deze route worden (Vista Pass 2 Hours Trail ride). Na de paard rit gaan we nog naar Mariposa Grove.
In Zion wandelen we de Narrows, en in Bryce wandelen we de Navajo Loop Trail, de Queens Garden Trail en de Rim Trail (begin Sunset point)
In Page gaan we de upper antelope canyon trail en Horseshoe bend trail wandelen. Daar na nog wat bezienswaardigheden bekijken.
De route naar Mammoth Lake gaat via de Tioga Pass. De route van Death Valley naar Zion gaat via de valley of fire scenic byway en de route van Bryce naar Capitol Reef gaat via scenic byway 12.
Voor Mammoth lake, Death Valley, Capitol Reef, Monumnet valley, Grand Canyon, Kingmen. Zijn tussenstops waar we de Belangrijkste en (voor ons) mooiste bezienswaardigheden gaan bekijken.
De Hotels staan er ook bij.
20-Juli-26 MA San Francisco (Comfort Inn By the Bay)
21-Juli-26 DI San Francisco
22-juli-26 WO San Francisco - Yosemite National Park (Yosemite Cedar LodgeO)
23-juli-26 DO Yosemite National Park
24-juli-26 VR Yosemite National Park
25-juli-26 ZA Yosemite National Park
26-juli-26 ZO Yosemite National Park - Mammoth Lakes (Mammoth Mountain Inn)
27-juli-26 MA Mammoth Lakes - Death Valley (The Ranch at Death Valley)
28-juli-26 DI Death Valley - Zion National Park (Petty Ranch Inn)
29-juli-26 WO Zion National Park
30-juli-26 DO Zion National Park - Bryce Canyon National Park (Bryce View Lodge)
31-juli-26 VR Bryce Canyon National Park
1-AUG-26 ZA Bryce Canyon National Park - Capitol Reef National Park (Broken Spur Inn & Steakhouse)
2-AUG-26 ZO Capitol Reef National Park - Monument Valley (Goulding's Lodge)
3-AUG-26 MA Monument Valley - Page (La Quinta Inn & Suites by Wyndham Page at Lake Powell)
4-AUG-26 DI Page -
5-AUG-26 WO Page - Grand Canyon National Park (Grand Canyon Plaza Hotel)
6-AUG-26 DO Grand Canyon National Park - Kingmen (Best Western Plus King's Inn & Suites)
7-AUG-26 VR Kingmen - Las Vegas (Hampton Inn Tropicana)
8-AUG-26 ZA Las Vegas
9-AUG-26 ZO Las vegas Terug vlucht
10-AUG-26 Thuis
Zoals ik al schreef, ik weet er is veel te zien, maar we moeten ook keuzes maken. In deze reis zit in ieder wat wij zeker willen gaan doen, De wandelingen staan hoog op het lijstje, en voor mij Alcatraz. Mocht er nog tips zijn voor onderweg en kan val alles zijn, van eettentje tot winkel of een mooie bezichtiging (wel graag een beetje op de route) zijn zeer welkom..
We hebben er lang over nagedacht, gelezen tips in ons achterhoofd gehouden en hebben wij voor ons gezin de 1e Amerika reis gemaakt.
Hieronder staat de reis waar we beginnen, en schrijf hier bij wat we O.A allemaal willgen gaan doen.
In San Francisco gaan we op dinsdag 21 juli via Alcatraz city cruise doen, en nog wat bekende plekken in SF. (Golden gate, China Town, Lombard Street) Nog Tips??
In Yosemite gaan we donderdag de Panorama trail wandelen (via de mist trail), en op vrijdag willen we de Upper Yosimite Fall wandelen.
Op Zaterdag willen wij gaan paardrijden (voor ons de 1e keer) En dat zal deze route worden (Vista Pass 2 Hours Trail ride). Na de paard rit gaan we nog naar Mariposa Grove.
In Zion wandelen we de Narrows, en in Bryce wandelen we de Navajo Loop Trail, de Queens Garden Trail en de Rim Trail (begin Sunset point)
In Page gaan we de upper antelope canyon trail en Horseshoe bend trail wandelen. Daar na nog wat bezienswaardigheden bekijken.
De route naar Mammoth Lake gaat via de Tioga Pass. De route van Death Valley naar Zion gaat via de valley of fire scenic byway en de route van Bryce naar Capitol Reef gaat via scenic byway 12.
Voor Mammoth lake, Death Valley, Capitol Reef, Monumnet valley, Grand Canyon, Kingmen. Zijn tussenstops waar we de Belangrijkste en (voor ons) mooiste bezienswaardigheden gaan bekijken.
De Hotels staan er ook bij.
20-Juli-26 MA San Francisco (Comfort Inn By the Bay)
21-Juli-26 DI San Francisco
22-juli-26 WO San Francisco - Yosemite National Park (Yosemite Cedar LodgeO)
23-juli-26 DO Yosemite National Park
24-juli-26 VR Yosemite National Park
25-juli-26 ZA Yosemite National Park
26-juli-26 ZO Yosemite National Park - Mammoth Lakes (Mammoth Mountain Inn)
27-juli-26 MA Mammoth Lakes - Death Valley (The Ranch at Death Valley)
28-juli-26 DI Death Valley - Zion National Park (Petty Ranch Inn)
29-juli-26 WO Zion National Park
30-juli-26 DO Zion National Park - Bryce Canyon National Park (Bryce View Lodge)
31-juli-26 VR Bryce Canyon National Park
1-AUG-26 ZA Bryce Canyon National Park - Capitol Reef National Park (Broken Spur Inn & Steakhouse)
2-AUG-26 ZO Capitol Reef National Park - Monument Valley (Goulding's Lodge)
3-AUG-26 MA Monument Valley - Page (La Quinta Inn & Suites by Wyndham Page at Lake Powell)
4-AUG-26 DI Page -
5-AUG-26 WO Page - Grand Canyon National Park (Grand Canyon Plaza Hotel)
6-AUG-26 DO Grand Canyon National Park - Kingmen (Best Western Plus King's Inn & Suites)
7-AUG-26 VR Kingmen - Las Vegas (Hampton Inn Tropicana)
8-AUG-26 ZA Las Vegas
9-AUG-26 ZO Las vegas Terug vlucht
10-AUG-26 Thuis
Zoals ik al schreef, ik weet er is veel te zien, maar we moeten ook keuzes maken. In deze reis zit in ieder wat wij zeker willen gaan doen, De wandelingen staan hoog op het lijstje, en voor mij Alcatraz. Mocht er nog tips zijn voor onderweg en kan val alles zijn, van eettentje tot winkel of een mooie bezichtiging (wel graag een beetje op de route) zijn zeer welkom..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een prachtige route! Jullie hebben het al aardig gedetailleerd uitgedacht. Ik weet niet of je voor Alcatraz al hebt bedacht welke tour je wilt doen? Wij vonden de avondtour een aanrader; je ziet dan meer dan tijdens de tours overdag. Enige nadeel is dat je misschien door de jet lag moeite hebt met wakker blijven. Hou er rekening mee dat je tijdig reserveert, via de officiële site. Zie hier voor onze ervaring met de avondtour. Als je niet de avondtour wilt doen, ga dan voor de eerste tour van de dag; je bent toch vroeg wakker, en dan heb je na Alcatraz de rest van de dag de tijd om andere dingen te doen zonder dat je rekening hoeft te houden met op tijd bij de boot te zijn.
Ook leuk, maar misschien wat te veel voor 1 dag: fietsen over de Golden Gate Bridge.
Je wilt in Yosemite niet in het park overnachten? Heb je de accommodaties nu zelf geboekt? Kun je nog iets aanpassen? Met de plannen voor het paardrijden en de Mariposa Grove zou ik vanuit SF eerst naar Oakhurst of Fishcamp gaan voor 1 nacht.
Als je nog niet eerder hebt paardgereden lijkt die rit van 2 uur mij best wel zwaar.
De Panorama Trail is een prachtige wandeling. Je kunt via de Mist Trail lopen, maar bekijk het ter plekke; het laatste stuk is steil en veel mensen vinden dat lastig. Als je wat vermoeid raakt kun je beter via de John Muir Trail teuglopen.
Hou er rekening mee dat de Yosemite Fall al droog kan staan eind juli. Of de wandeling naar de Upper Fall een goed idee is na de PT weet ik niet. Zijn jullie getrainde wandelaars? Er is in de vallei meer dan genoeg te doen als je het iets rustiger aan wilt doen.
Op weg naar Mammoth Lakes heb je langs de Tioga road ook de nodige wandelmogelijkheden. Doe bijvoorbeeld (een deel van) de wandeling naar Glen Aulin. Of kijk eens naar de Pothole Dome. Als je tijd hebt kun je naar Bodie, reken daar 2 uur reistijd en minimaal een uur voor een bezoek. En stop even bij Mono Lake, aan de zuidkant (langs de CA120). Zie hier voor onze ervaring.
Is er een reden voor twee nachten Bryce? Het park is niet groot, wat jullie daar hebben gepland kan prima met 1 overnachting. Doe de rim trail de eerste middag/avond - mooi als de zon bijna onder gaat. En dan de volgende ochtend de wandeling naar beneden.
Ik zou in plaats daarvan een tweede overnachting bij Capitol Reef niet gek vinden. Dat geeft je ook meer tijd om op weg naar Monument Valley nog bij Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon langs te gaan.
Waarom een overnachting in Kingman (niet Kingmen)? En waarom doe je bij de Grand Canyon geen overnachting in het park?
Marianne
Ook leuk, maar misschien wat te veel voor 1 dag: fietsen over de Golden Gate Bridge.
Je wilt in Yosemite niet in het park overnachten? Heb je de accommodaties nu zelf geboekt? Kun je nog iets aanpassen? Met de plannen voor het paardrijden en de Mariposa Grove zou ik vanuit SF eerst naar Oakhurst of Fishcamp gaan voor 1 nacht.
Als je nog niet eerder hebt paardgereden lijkt die rit van 2 uur mij best wel zwaar.
De Panorama Trail is een prachtige wandeling. Je kunt via de Mist Trail lopen, maar bekijk het ter plekke; het laatste stuk is steil en veel mensen vinden dat lastig. Als je wat vermoeid raakt kun je beter via de John Muir Trail teuglopen.
Hou er rekening mee dat de Yosemite Fall al droog kan staan eind juli. Of de wandeling naar de Upper Fall een goed idee is na de PT weet ik niet. Zijn jullie getrainde wandelaars? Er is in de vallei meer dan genoeg te doen als je het iets rustiger aan wilt doen.
Op weg naar Mammoth Lakes heb je langs de Tioga road ook de nodige wandelmogelijkheden. Doe bijvoorbeeld (een deel van) de wandeling naar Glen Aulin. Of kijk eens naar de Pothole Dome. Als je tijd hebt kun je naar Bodie, reken daar 2 uur reistijd en minimaal een uur voor een bezoek. En stop even bij Mono Lake, aan de zuidkant (langs de CA120). Zie hier voor onze ervaring.
Is er een reden voor twee nachten Bryce? Het park is niet groot, wat jullie daar hebben gepland kan prima met 1 overnachting. Doe de rim trail de eerste middag/avond - mooi als de zon bijna onder gaat. En dan de volgende ochtend de wandeling naar beneden.
Ik zou in plaats daarvan een tweede overnachting bij Capitol Reef niet gek vinden. Dat geeft je ook meer tijd om op weg naar Monument Valley nog bij Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon langs te gaan.
Waarom een overnachting in Kingman (niet Kingmen)? En waarom doe je bij de Grand Canyon geen overnachting in het park?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 sep 2025, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het kan je juist ook wakker houden, wat dan weer een voordeel kan zijn, dat je daardoor sneller door je jetlag heen bent misschien.Martin & Marianne schreef: ↑12 sep 2025, 21:36Enige nadeel is dat je misschien door de jet lag moeite hebt met wakker blijven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, goed bezig blijven is de beste manier op snel in het goede ritme te komen!
Nog even over Bryce: ik zie dat je de Navajo Loop en de Queens Garden noemt. Je kunt deze prima combineren. Je doet dan echter niet de hele Navajo loop maar je moet dan een keuze maken voor een van beide routes omhoog.
Marianne
Nog even over Bryce: ik zie dat je de Navajo Loop en de Queens Garden noemt. Je kunt deze prima combineren. Je doet dan echter niet de hele Navajo loop maar je moet dan een keuze maken voor een van beide routes omhoog.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 sep 2025, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
De avond tour voor Alcatraz hadden we nog niet bekeken. (houden we in de gaten). We gaan boeken via (Alcatraz city cruise)
Wij hebben de route uitgestippeld, en we hebben alles over gelaten aan het reis bureau (Amerika Plus), We kunnen nu ook niet meer aanpassen. Dus overnachten buiten het park.
We gaan via de hikers bus naar glacier point. En kijken we op de splitsing wel welke kant we op gaan (ivm eventuele vermoeidheid)
Zou Yosemite Fall droog staan (en misschien zijn we nog vermoeid door de wandeling van een dag eerder) zouden we ook kunnen overwegen om die dag fietsen te huren en een dagje te gaan fietsen in Yosemite. Of we lopen de volgende dag de mistrail als we besluiten om de John Muir Trail te lopen ivm vermoeidheid.
De tips naar Mammoth lakes nemen we zeker mee. Bedankt.
Voor Bryce wilden we 1 volle dag rustig besteden in het park. Aankomst dag geen gehaast maar lekker chill.
Grand Canyon doen we puur voor de overview. Zoals ik al schreef is er veel te bekijken, en helaas moeten we keuzes maken. Maar dan hebben wel weer een reden om keer terug te gaan.
Kingman (sorry) vonden wij een leuke stop voor een overnachting, op youtube zagen we wat leuke dingen voorbij komen die wij wel leuk vonden.
Wij hebben de route uitgestippeld, en we hebben alles over gelaten aan het reis bureau (Amerika Plus), We kunnen nu ook niet meer aanpassen. Dus overnachten buiten het park.
We gaan via de hikers bus naar glacier point. En kijken we op de splitsing wel welke kant we op gaan (ivm eventuele vermoeidheid)
Zou Yosemite Fall droog staan (en misschien zijn we nog vermoeid door de wandeling van een dag eerder) zouden we ook kunnen overwegen om die dag fietsen te huren en een dagje te gaan fietsen in Yosemite. Of we lopen de volgende dag de mistrail als we besluiten om de John Muir Trail te lopen ivm vermoeidheid.
De tips naar Mammoth lakes nemen we zeker mee. Bedankt.
Voor Bryce wilden we 1 volle dag rustig besteden in het park. Aankomst dag geen gehaast maar lekker chill.
Grand Canyon doen we puur voor de overview. Zoals ik al schreef is er veel te bekijken, en helaas moeten we keuzes maken. Maar dan hebben wel weer een reden om keer terug te gaan.
Kingman (sorry) vonden wij een leuke stop voor een overnachting, op youtube zagen we wat leuke dingen voorbij komen die wij wel leuk vonden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Want? Je hebt toch voldoende tijd om daar ook te wandelen? Je kunt de bus nemen naar Hermits Rest en bij verschillende viewpoints uitstappen. Of huur een fiets. Het is ook erg mooi om een stuk naar beneden te lopen. Wij vinden daarvoor de South Kaibab Trail het mooiste (zie hier onze ervaring).Hein & Erica schreef: ↑14 sep 2025, 13:28Grand Canyon doen we puur voor de overview. Zoals ik al schreef is er veel te bekijken, en helaas moeten we keuzes maken.
Ik begrijp niet waarom je niet zelf je accommodatie hebt geboekt, nu kun je niets wijzigen, ook niet als je je route moet omgooien door bijvoorbeeld een bosbrand of zo.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik bedoelde het anders. Ik bedoelde met keuzes dat we daar 1 overnachting zijn ipv van 2 zodat we een hele dag voor de Grand Canyon haden. Maar we gaan zeker als we daar aankomen en er is tijd een kleine wandeling doen of iets dergelijks.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt echt voldoende tijd daar om één of meerdere wandelingen te doen. Vanuit Page is het niet ver rijden en de volgende dag heb je ook nog een groot deel van de dag voordat je naar Kingman rijdt. Dus kijk goed naar de mogelijkheden in het park. Vanuit Tusayan kun je met een gratis shuttlebus naar het park. Probeer zeker een zonsondergang of zonsopkomst mee te maken.
Marianne
Daarom wordt hier ook altijd aangeraden om de hotels zelf te boeken.Hein & Erica schreef: ↑14 sep 2025, 13:28Wij hebben de route uitgestippeld, en we hebben alles over gelaten aan het reis bureau (Amerika Plus), We kunnen nu ook niet meer aanpassen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3022 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-