Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Ik denk dat je het bericht van Coyote niet goed hebt gelezen. Hij zegt niet dat die prijzen niet kloppen. Maar niet voor elke locatie of periode zal het mogelijk zijn om een hele lage prijs te scoren.
Marianne
Marianne
Dank je wel @Coyote , handig je tips. De kortingscode van Delta: is die persoonlijk of kan ik die ook gebruiken?
@paulr: we gaan niet via Washington en Oregon naar Yellowstone, maar steken de grens over naar Vancouver en vandaar uit enkele Canadese parken vooraleer af te zakken naar Yellowstone - Grand Teton - SLC.
@paulr: we gaan niet via Washington en Oregon naar Yellowstone, maar steken de grens over naar Vancouver en vandaar uit enkele Canadese parken vooraleer af te zakken naar Yellowstone - Grand Teton - SLC.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@Martin & Marianne Ik stelde slechts een vraag en trok geen conclusies 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Zouden wij een beroep mogen doen op jullie autohuur-expertise ? Wij hebben altijd bij Sunnycars geboekt voor reizen in Europa, dus we zijn duidelijk niet zo 'exotisch' in het huren van een auto in Amerika zoals jullie dat zijn. Ik heb de afgelopen weken genomen om dit topic door te lezen - en ik moet eerlijk zeggen dat het me een beetje duizelt: codes, status etc.
We willen graag een auto voor 2 volwassenen en 2 tieners, 2 koffers en een koelbox
.
Die willen we ophalen op SLC op 12 juli en inleveren op LAX op 5 augustus. We willen dus graag minimaal een 7 persoons / fullsize SUV ivm de ruimte.
We hebben de tip gekregen om de verschillende TLD'S te checken van de verschillende verhuurbedrijven.
Wat we nu als 'voordeligste' optie zien is deze bij Avis.be:
Jeep Grand Cherokee L voor een nu te betalen prijs van EUR 2084,93
We hebben dus geen codes oid ingevuld, want ik vond hier ergens een MasterCard code en toen werd het alleen maar duurder
Zouden jullie eens een blik willen werpen en ons misschien een beetje bij de hand nemen? Horen het ook graag als een andere auto volgens jullie ervaring beter past. Alvast onwijs bedankt!
We willen graag een auto voor 2 volwassenen en 2 tieners, 2 koffers en een koelbox

Die willen we ophalen op SLC op 12 juli en inleveren op LAX op 5 augustus. We willen dus graag minimaal een 7 persoons / fullsize SUV ivm de ruimte.
We hebben de tip gekregen om de verschillende TLD'S te checken van de verschillende verhuurbedrijven.
Wat we nu als 'voordeligste' optie zien is deze bij Avis.be:
Jeep Grand Cherokee L voor een nu te betalen prijs van EUR 2084,93
We hebben dus geen codes oid ingevuld, want ik vond hier ergens een MasterCard code en toen werd het alleen maar duurder

Zouden jullie eens een blik willen werpen en ons misschien een beetje bij de hand nemen? Horen het ook graag als een andere auto volgens jullie ervaring beter past. Alvast onwijs bedankt!
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@FamdeVries Ik vind via Autoeurope nu al een stuk goedkoper een 7-persoons SUV. Ook nu betalen, maar wel annuleerbaar.
Jullie nu gevonden auto via avis.be is met code W819200 (vrij te gebruiken!) ook stuk goedkoper.
-
- Amerika-ontdekker
@HennyCox Oh kijk eens aan! Dank je wel! AutoEurope hadden we nog niet gevonden. 

- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Avis.IS : ISK 274.401,00 = 1909,01 euro
Avis.DK : 1444,55 euro (ongeveer). (+250,- voor de one-way fee)
Avis.DK : 1444,55 euro (ongeveer). (+250,- voor de one-way fee)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is een algemene code van Delta. Die kun je vrij gebruiken maar mijn eigen stelregel is: enkel een code gebruiken waar ik aan kan voldoen. Dus zorg dat je een account hebt bij Delta Airlines. Eenvoudig en gratis aan te maken bij Delta.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
@nwolf en @HennyCox bedankt voor jullie reacties. Via Auto Europe en Avis.is vonden we niet de prijzen die jullie zien - maar wel die op .be met de code W819200. Die hebben we dan ook geboekt! 

- bedeve
- Amerika-expert
@FamdeVries is op Avis.be geslaagd.
Mooi !
Avis Ijsland klinkt hier nog door , maar niet vergeten dat de levensduur van een autohuur tip maar kort is !
Ik vind de spanjaarden weer een beetje bijrtrekken ; dus kijk ook op avis.es
Nog steeds met AWD W819200 ... maar je weet nooit hoe lang dat nog DE AWD blijft...
Mooi !
Avis Ijsland klinkt hier nog door , maar niet vergeten dat de levensduur van een autohuur tip maar kort is !
Ik vind de spanjaarden weer een beetje bijrtrekken ; dus kijk ook op avis.es
Nog steeds met AWD W819200 ... maar je weet nooit hoe lang dat nog DE AWD blijft...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
En nu de komende maanden gewoon iedere maand de Avis.IS/ES/DK/BE/NL nalopen op een betere deal!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-ontdekker
lieve mensen, houdt er rekening mee dat volgend jaar het wk voetbal is in de USA en dat de prijzen dus hoger liggen of gaan stijgen in die periode. Nu vroegtijdig een auto boeken kan dus een stuk voordeliger zijn dan wachten tot het eind,zeker in de periode van het wk
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@dejong89 Beetje
wat ik nu schrijf, goede suggestie over vroeg een auto vastleggen, echter geldt dit natuurlijk niet alleen voor autohuur maar ook voor hotels en vliegtickets, met name rondom de speelsteden. Is er rondom die steden straks überhaupt wel een accommodatie te krijgen? En tegen wat voor prijs? Volgens mij worden complete hotels afgehuurd door sommige landen.
Houdt er ook rekening mee dat de zomervakanties voor 2026 in Nederland in twee regio’s al zijn begonnen als het WK nog bezig is.

Houdt er ook rekening mee dat de zomervakanties voor 2026 in Nederland in twee regio’s al zijn begonnen als het WK nog bezig is.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar kan iemand mij nog eens uitleggen hoe het nu zit met de term “spouse or domestic partner” ?
O.a. Bij Hertz en Alamo is je echtgenoot automatisch als tweede bestuurder aangemerkt en meeverzekerd op het huurcontract, bij Hertz moet je wel goldmember zijn.
Tot nu toe heb ik steeds een tweede bestuurder toegevoegd omdat ik een keer een discussie had met een Alamo medewerker op Vancouver dat je spouse en domestic partner niet zou gelden voor Europeanen. Waar de beste man zich op basseerde zei hij er overigens niet bij en sindsdien ben ik wat huiverig. Ook omdat wij al een keer een kleine aanrijding hebben gehad, wat overigens niet onze schuld was.
De 510.000 code bij Hertz heeft geen tweede bestuurder meer inbegrepen (althans niet op de locaties die ik zoek) en bij Alamo kies ik tot op heden altijd voor het Gold pakket om zeker te zijn.
Als ik voor hertz kies dan wordt dat dus actueel omdat er bij die code geen standaard tweede bestuurder meer bijzit.
Nou is mijn aanstaande vrouw tijdens onze volgende VS reis ook officieel mijn echtgenoot geworden
Maar worden dit soort dingen nou nog vooraf gecontroleerd? En zo ja waar vragen ze dan naar? Of is het alleen rijbewijzen afgeven bij de exit booth en komt dat eventueel wel bij eventuele schade/ongeval?
En kan ik dus gerust kiezen om aan te vinken dat mijn partner mijn spouse is? Ik ben overigens ook goldmember bij Hertz
O.a. Bij Hertz en Alamo is je echtgenoot automatisch als tweede bestuurder aangemerkt en meeverzekerd op het huurcontract, bij Hertz moet je wel goldmember zijn.
Tot nu toe heb ik steeds een tweede bestuurder toegevoegd omdat ik een keer een discussie had met een Alamo medewerker op Vancouver dat je spouse en domestic partner niet zou gelden voor Europeanen. Waar de beste man zich op basseerde zei hij er overigens niet bij en sindsdien ben ik wat huiverig. Ook omdat wij al een keer een kleine aanrijding hebben gehad, wat overigens niet onze schuld was.
De 510.000 code bij Hertz heeft geen tweede bestuurder meer inbegrepen (althans niet op de locaties die ik zoek) en bij Alamo kies ik tot op heden altijd voor het Gold pakket om zeker te zijn.
Als ik voor hertz kies dan wordt dat dus actueel omdat er bij die code geen standaard tweede bestuurder meer bijzit.
Nou is mijn aanstaande vrouw tijdens onze volgende VS reis ook officieel mijn echtgenoot geworden

En kan ik dus gerust kiezen om aan te vinken dat mijn partner mijn spouse is? Ik ben overigens ook goldmember bij Hertz
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@d_vdploeg
Je partner die op hetzelfde adres woont, zo interpreteer ik de definitie van spouse. Bij Hertz is er nooit naar gevraagd en wij rijden heel wat af.
Maar als je een gratis extra bestuurder hebt, bijvoorbeeld bij een pakket van Alamo, dan maakt het geen fluit uit wie dit is. Dan heb jij recht op die extra bestuurder.
En ik zei niets over het WK voetbal. Mij zie je sowieso niet in die maanden in de VS. Te druk. September bevalt mij prima.
Je partner die op hetzelfde adres woont, zo interpreteer ik de definitie van spouse. Bij Hertz is er nooit naar gevraagd en wij rijden heel wat af.
Maar als je een gratis extra bestuurder hebt, bijvoorbeeld bij een pakket van Alamo, dan maakt het geen fluit uit wie dit is. Dan heb jij recht op die extra bestuurder.
En ik zei niets over het WK voetbal. Mij zie je sowieso niet in die maanden in de VS. Te druk. September bevalt mij prima.

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
@dejong89 sorry verkeerd getagd,
excuus. dat had @diver99 moeten zijn
Dus jullie rijden al jaren lang rond via Hertz zonder dat er naar enig bewijs is gevraagd?
Bij Alamo gaat het erom dat er standaard geen twee bestuurder bijzit, tenzij het je spouse or domestic partner is en als je in een pakket een tweede bestuurder wil moet je een goldpakket nemen of handmatig een tweede bestuurder toevoegen en dit kost extra geld.

Dus jullie rijden al jaren lang rond via Hertz zonder dat er naar enig bewijs is gevraagd?
Bij Alamo gaat het erom dat er standaard geen twee bestuurder bijzit, tenzij het je spouse or domestic partner is en als je in een pakket een tweede bestuurder wil moet je een goldpakket nemen of handmatig een tweede bestuurder toevoegen en dit kost extra geld.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Klopt, bij ons is er nooit iets gevraagd. Ook niet na afloop van de schade in 2023, al was dit toen een inbraak. Daar heb ik ook nooit meer wat over gehoord trouwens. Je zou voor de zekerheid het rijbewijs van je vrouw/partner kunnen laten zien bij het uitrijden maar volgens mij gebruiken ze deze alleen om je contract te printen. Ik heb wel via Sixt een keer de vraag gehad maar dit was in Costa Rica. Toen was het inbegrepen en moest de medewerker het ook separaat ergens in het contract zetten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons is er ook nog nooit een bewijs gevraagd bij de verhuurder, terwijl we wel een verschillende achternaam hebben. We laten altijd wel beide rijbewijzen zien. Het wordt natuurlijk ook pas interessant als je gecontroleerd wordt of een ongeluk krijgt. In een aantal staten is de spouse gratis, ongeacht de verhuurder.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Oke dank @Martin & Marianne en @dejong89
En hoe zit dat nou bij Hertz met het rechtstreeks naar de auto’s kunnen? Kan dat nou wel of niet als je goldmember bent? Ik heb 1x gehuurd bij Hertz in Canada, toen moesten we de rij in, het was er toen niet druk en geen overijverige baliemedewerker, maar toch..
Als ik nu een proefboeking maak staat er overigens gold canopy. Dat betekent toch dat je zo naar je auto kunt? Even los van kunnen kiezen of niet…
Dat vind ik bij Alamo prettig dat met skip the counter je zo naar je auto kunt. Zonder naar de balie te hoeven. Niet dat ik niet mondig genoeg ben hoor om alle extra verzekeringen af te wijzen, meer dat je geen zin heb in mogelijk een lange rij na een lange reisdag.
En hoe zit dat nou bij Hertz met het rechtstreeks naar de auto’s kunnen? Kan dat nou wel of niet als je goldmember bent? Ik heb 1x gehuurd bij Hertz in Canada, toen moesten we de rij in, het was er toen niet druk en geen overijverige baliemedewerker, maar toch..
Als ik nu een proefboeking maak staat er overigens gold canopy. Dat betekent toch dat je zo naar je auto kunt? Even los van kunnen kiezen of niet…
Dat vind ik bij Alamo prettig dat met skip the counter je zo naar je auto kunt. Zonder naar de balie te hoeven. Niet dat ik niet mondig genoeg ben hoor om alle extra verzekeringen af te wijzen, meer dat je geen zin heb in mogelijk een lange rij na een lange reisdag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20267 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties