Even context vooraf, mocht iemand het willen lezen.
Ik ga voor poging twee met mijn tienerdochter. Afgelopen april was een stedentrip een succes, maar natuurgebieden waren eerlijk gezegd een disaster.
Code: Selecteer alles
Ik was begonnen in LA en direct doorgereisd naar Ridgecrest, zodat ik een dag later in Las Vegas kon arriveren voorafgaand aan een event in het weekend. Een onverwachte hotelannulering via Vio.com ontdekte ik pas bij het inchecken om 20.00 uur, ondanks dat ik vooraf had betaald.
In de tussentijd via de booker (Vio.com) geprobeerd een oplossing te regelen. Omdat de Las Vegas Strip op dat moment grotendeels volgeboekt was, was dit niet makkelijk voor hen en moest ik ook zelf zoeken via hun website. Wat daar beschikbaar leek, bleek later toch niet boekbaar. Uiteindelijk, vele uren later en na veel wachten, heb ik voor twee dagen zelfstandig iets geboekt. Rond 01.00 uur toch maar vertrokken (mijn dochter lag al in de auto te slapen) naar een hotel gegaan, puur om nog een paar uur te slapen. Alles was wel twee tot vier keer zo duur, of het nu superbudget was of op de Strip maakte niets uit.
Ik had overigens Fontainebleau voor twee nachten voor 550 dollar inclusief geregeld in de auto na mijn vertrek binnen. Terug gaan en een vriendelijke baliemedewerker op leeftijd van de Linq had zelfs de manager van Fontainebleau gesproken en de situatie uitgelegd. Die beste man gaf aan dat een nacht tot de ochtend 700 dollar zou kosten 😊.
Anyway, om 03.00 uur kwam ik uiteindelijk bij Silver Seven’s terecht na veel hotels en de oudere dame achter de balie was een ware gift: ze gaf een prijs van 140 dollar in vergelijking met de rest (minimaal was 350 dollar of volgboekt). Ingecheckt, gedoucht, geslapen en de volgende dag kapot de dag begonnen, maar wel relaxed afgesloten in Fontainebleau.
Mijn planning na Vegas was: Valley of Fire, Zion, Bryce, Moab, Monument Valley, Grand Canyon, Joshua Tree en daarna terug naar LA.
Vertrek twee dagen later richting Valley of Fire: bleek er een omleiding te zijn direct op de interstate vanwege een afsluiting, waardoor we een stuk moesten omrijden. Valley of Fire aangedaan en plan was daarna via Zion naar Bryce. Na vertrek uit Valley of Fire begon Google Maps echter te trippen: routes dwars door landschap, rondjes rijden en omleidingen van extreem veel uren. Oorzaak bleek een vrachtwagen met olie die tegen een auto was gereden en was omgevallen, met olie op het wegdek als gevolg. De interstate was vrijwel de hele dag dicht, totdat wij er uiteindelijk naartoe reden en de weg net weer open was – met een gigantische file. Zion was hierdoor onhaalbaar en we moesten direct door naar Bryce. Vertrek bij Valley of Fire was rond 13.00 uur en aankomst bij het hotel in Bryce Canyon pas tegen 23.00 uur.
Het begon al bij Death Valley: mijn tiener boeide het niet echt. Ik dacht nog dat het een jetlag was, maar bij Valley of Fire hetzelfde verhaal. Bij Arches, Dead Horse en Monument Valley weer idem: “ik ben moe, ik blijf wel in de auto” of “moeten we nog veel lopen?”. In Monument Valley zelfs de vraag: “ik wil wel op foto’s, maar met wat eigenlijk?”. Bij de Grand Canyon onderweg één stop gehad, en eenmaal uitgestapt met de shuttle kreeg ik de vraag: “hoe vaak moeten we dit doen?”. Dus ben ik direct naar Hermit’s Rest gereden, daar even gezeten en daarna rechtstreeks terug naar de auto richting Kingman – in radiostilte. De volgende dag Joshua Tree uiteindelijk geskipt om maar vroeg in LA te zijn.
Ik vlieg dit jaar op 16 april naar Las Vegas en vertrek 21 april. Mijn eerste idee was richting Sequoia te gaan en vandaar naar Cambria om daar Highway 1 op te pakken, en via die route naar Yosemite te rijden en te eindigen in San Francisco. Terugvlucht 1 of 2 mei.
Inmiddels is Yosemite eind april echt volgeboekt. Alleen tenten zijn nog beschikbaar en met geluk vond ik een cabine zonder wc/douche van 26 t/m 28 april. Dus kan ik de 28e richting San Francisco en eigenlijk op 1 mei retour naar huis.
Dus: wat zouden jullie adviseren, gezien er weinig opties overblijven qua locatie of route in de omgeving?
Mijn tweede optie is om 21 april gewoon naar New York te vliegen en 26 april weer terug naar huis. Mijn dochter zal dit waarschijnlijk meer waarderen

Mijn idee was na april dit jaar eigenlijk om Amerika en met name het westen voorlopig even te skippen, gezien ik er in 2022, 2023 en 2024 al ben geweest. Ga toch voor een event richting Las Vegas en zei verdient Las Vegas juist te ervaren + ik heb gezelschap.