Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@d_vdploeg
Ja, je mag direct naar de garage. Geen zorgen. Met gold canopy zit je goed. Skip the line maar dan bij Hertz. Auto uitzoeken en rijden maar
Ja, je mag direct naar de garage. Geen zorgen. Met gold canopy zit je goed. Skip the line maar dan bij Hertz. Auto uitzoeken en rijden maar
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@dejong89 Top dan is Hertz dus ook zeker een optie bij onze volgende reis 

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je gold member wordt bij Hertz moet je de eerste keer toch langs de balie, om je gegevens te bevestigen. Daarna nooit meer.
-
- Amerika-expert
Klopt, dat was ook de reden dat we in Canada de rij in moesten omdat het onze 1e huur bij Hertz was. Ik ga er vanuit dat dit nu niet nogmaals hoeft ook al wordt het onze eerste huur met Hertz in de VS. Creditcard staat ook in het systeem en gold canopy op mijn boeking.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Mocht je echt fan zijn van Hertz Gold en ING hebben, met een platinumcard ben je gedekt tegen alle eigen risico's (tot 1.500,-) en krijg je er gratis Hertz Gold membership bij!
Laatst gewijzigd door nwolf op 17 sep 2025, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
@nwolf Ben je niet in de war met Mastercard Premium? Mastercard ziet ING Platinum niet als een premium kaart. De ING platinum geeft alleen membership Gold Reward aan (maar dat is sowieso kosteloos voor iedereen) en heeft de volgende voorwaarde:
art. 28 Wat wordt maximaal vergoed?
De Verzekeraar vergoedt het eigen risico dat staat aangegeven op de huurovereenkomst, maar niet meer dan € 1.500 of het schadebedrag als dat lager is. Per kalenderjaar vergoedt de Verzekeraar maximaal € 2.500 per verzekerde voor het eigen risico bij autohuur.
Wat ik wel fijn vindt aan de platinum ING is dat ze tot bedragen van E1000 geen koersopslag berekenen.
art. 28 Wat wordt maximaal vergoed?
De Verzekeraar vergoedt het eigen risico dat staat aangegeven op de huurovereenkomst, maar niet meer dan € 1.500 of het schadebedrag als dat lager is. Per kalenderjaar vergoedt de Verzekeraar maximaal € 2.500 per verzekerde voor het eigen risico bij autohuur.
Wat ik wel fijn vindt aan de platinum ING is dat ze tot bedragen van E1000 geen koersopslag berekenen.
- bedeve
- Amerika-expert
Tis Visa en niet Mastercard @Dikkie
De ANWB Visa Gold Card heeft dezelfde eigen risico verzekering van Eur. 1.500 per gebeurtenis
De ANWB Visa Gold Card heeft dezelfde eigen risico verzekering van Eur. 1.500 per gebeurtenis
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- nwolf
- Amerikakenner
Ik zat er een nulletje naast idd

Maar verder niet in de war met de Mastercard premium

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben aan het kijken voor een rental in januari. Nu zie ik bij hertz geen one way fee staan voor een rental van fort lauderdale naar Orlando airport. Maar als ik bv als eindpunt jfk kies dan komt er wel 350 usd fee bij.
Klopt het dat als ik de reservering maak dat de prijs die ik nu zie de prijs is? Bij de meeste huurders is het altijd wel duidelijk of staat erbij dat je de one way fee nog op de locatie betaal.
Klopt het dat als ik de reservering maak dat de prijs die ik nu zie de prijs is? Bij de meeste huurders is het altijd wel duidelijk of staat erbij dat je de one way fee nog op de locatie betaal.
- nwolf
- Amerikakenner
Een one way fee staat altijd in de rental overeenkomst.
Ik heb ook wel eens gehad tussen LA en SFO dat ik geen one way fee hoef te betalen. Waarom geen idee, misschien omdat ze dan teveel auto's op locatie A hebben en het wel fijn vinden als je die op locatie B afzet
Ik heb ook wel eens gehad tussen LA en SFO dat ik geen one way fee hoef te betalen. Waarom geen idee, misschien omdat ze dan teveel auto's op locatie A hebben en het wel fijn vinden als je die op locatie B afzet

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Denk idd dat, dat het is. Er staat verder ook niks over een drop off fee of dergelijke.
Bedankt!
Bedankt!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bepaalde routes hebben bijna nooit een one way fee, net (bij Hertz) auto geboekt voor volgend jaar Mei, van San Diego naar Las Vegas, zonder die fee. Soms helpt het ook wat verschillende aanbieders te proberen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Back in the days kon je bij Alamo zo ongeveer in het hele zuidwesten zonder drop off fee auto's huren en terugbrengen.
Weet niet of dat nog zo is, kies de laatste paar vakanties voor Hertz (PC).
Gr.
Reny
Weet niet of dat nog zo is, kies de laatste paar vakanties voor Hertz (PC).

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Amerika-expert
Bij Alamo is dat vanaf las Vegas naar SFO en LAX nog steeds zo, zo te zien als ik proefboeking maak. Voor San Diego ook zo te zien, maar weer niet voor Salt Lake City waar wij naar gekeken hebben. Maar goed dat is dan ook niet Zuid west meer natuurlijk.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik daag de vaste kijkers hier graag uit voor het vinden van een betere prijs.
Zojuist geboekt bij Hertz voor zomervakantie met 4 personen alleen handbagage vanaf SEA naar SEA 16 juli t/m 15 augustus 2026 met code 510000 op de ingelogde NL versie een categorie L (Standard SUV 2wd) voor maar USD 1552 inclusief verzekeringen. Pay later. Goedkoper dan een C klasse (momenteel)!
Het zou zomaar eens kunnen dat vroegboeken het nieuwe trucje wordt dit jaar. 2 jaar geleden waren we tevreden met een Small SUV en deze zou dus groter moeten zijn. Met de huidige koers (0,85) is dit ongeveer €1320.
Zojuist geboekt bij Hertz voor zomervakantie met 4 personen alleen handbagage vanaf SEA naar SEA 16 juli t/m 15 augustus 2026 met code 510000 op de ingelogde NL versie een categorie L (Standard SUV 2wd) voor maar USD 1552 inclusief verzekeringen. Pay later. Goedkoper dan een C klasse (momenteel)!
Het zou zomaar eens kunnen dat vroegboeken het nieuwe trucje wordt dit jaar. 2 jaar geleden waren we tevreden met een Small SUV en deze zou dus groter moeten zijn. Met de huidige koers (0,85) is dit ongeveer €1320.
Twee weken terug een huurauto geboekt bij Sixt: ophalen SEA en retour LAX via Booking.com voor 22 dagen vanaf half oktober 2025 voor €375.02 incl CDW, Diefstalbescherming, TPL, Pechhulp en SLI. Zonder tweede bestuurder, dat moeten we ter plekke afsluiten. We krijgen een SUV BMW X1 of gelijkwaardig.
Voor de schade aan spiegels, onderkant etc sluit ik een verzekering af bij RentalCovers.
Ik zit alleen nog even met de SLI of deze er bij zit en of ik die moet verhogen. In de tekst staat nml;
"Aanvullende dekking
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) dekt tot een bedrag van US$ 300.000,00 tegen claims van
derden welke gedekt worden volgens de polis. Hetzij schade aan personen of materiële zaken als gevolg
van een ongeval. Deze bescherming is van toepassing op alle bevoegde bestuurders van de huurauto."
Er staat nergens letterlijk dat deze inclusief is.
Hieronder de volledige tekst;
"Bij de huurprijs inbegrepen
Verzekeringen en dekkingen
Verzekeringsinformatie
Verzekeringsinformatie
Alle huurauto's moeten gedekt zijn door Cascoschade vermindering (CDW) en Diefstalbescherming (TP).
Elke polis is:
te koop bij het autoverhuurbedrijf, of
verstrekt door een ander bedrijf (bijvoorbeeld uw creditcardmaatschappij).
Cascoschade vermindering (CDW)
Deze huurperiode is inclusief Cascoschade vermindering zonder eigen risico. Deze dekking geldt alleen
wanneer u zich houdt aan de voorwaarden in de huurovereenkomst. Alleen de carrosserie van de auto
wordt gedekt. Bijkomende kosten worden niet gedekt (bijv. sleepkosten of kosten voor misgelopen
winst), of iets in de auto (bijv. kinderzitjes, GPS-apparaten of persoonlijke bezittingen), of schade
veroorzaakt door nalatigheid van de bestuurder.
Diefstalbescherming
Deze huurauto heeft Diefstalbescherming zonder eigen risico inbegrepen: wanneer de auto wordt
gestolen of beschadigd bij een poging tot diefstal, betaalt niks aan reparatiekosten of vervangingskosten
van de auto. Deze dekking geldt alleen wanneer u zich houdt aan de voorwaarden in de
huurovereenkomst.
Aansprakelijkheidsdekking (TPL)
Dekt de aansprakelijkheid van de bestuurder voor materiële schade en letselschade, die onder de dekking
vallen. Het dekt geen letsel van de bestuurder of schade aan de huurauto. Deze dekking geldt alleen
wanneer u zich houdt aan de voorwaarden in de huurovereenkomst.
Verlies of schade
Als de auto wordt gestolen, ernstige schade oploopt, of beschadigd raakt bij een incident met iemand
anders, neem dan onmiddellijk contact op met het verhuurbedrijf en de politie. Als je de benodigde
documenten van de politie niet kunt overleggen, ben je aansprakelijk voor de volledige kosten van
vervanging/reparatie van de auto.Als de auto licht beschadigd raakt en er is niemand anders bij
betrokken, neem dan onmiddellijk contact op met het verhuurbedrijf.
Het autoverhuurbedrijf is niet aansprakelijk voor verlies van/diefstal van /schade aan voorwerpen in de
auto tijdens of na de huur.
Schade aan de auto zal door het autoverhuurbedrijf worden berekend nadat u de auto heeft
teruggebracht. Er is een administratietoeslag van toepassing bovenop het bedrag dat op uw eigen risico
wordt ingehouden.
Niet inbegrepen in de huurdekking (Cascoschade vermindering (CDW) & Diefstalbescherming (TP)
Verlies van/diefstal van/schade aan: sleutels, antennes, krik, veiligheidsdriehoeken en -vesten,
ruitenwissers, tankdop, bagagehoezen of enig ander vast of mobiel onderdeel van de auto.
Aanvullende dekking
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) dekt tot een bedrag van US$ 300.000,00 tegen claims van
derden welke gedekt worden volgens de polis. Hetzij schade aan personen of materiële zaken als gevolg
van een ongeval. Deze bescherming is van toepassing op alle bevoegde bestuurders van de huurauto.
Pechhulp
Vergeet niet om tijdens het ophalen te vragen waar de documenten van de auto worden bewaard. In de
meeste gevallen zitten deze in het handschoenenkastje of zijn deze documenten vastgemaakt aan de
zonneklep.
Inbegrepen toeslagen
Geen extra kosten
Toepasselijke lokale toeslagen en belastingen.
Enkele-reistoeslag
Enkele-reistoeslag inbegrepen.
Borgsommen, eigen risico en dekking
Administratietoeslagen
Schade aan de auto zal door het autoverhuurbedrijf worden berekend nadat u de auto heeft
teruggebracht. Er is een administratietoeslag van toepassing bovenop het bedrag dat op uw eigen risico
wordt ingehouden.
Extra's
Te betalen bij het ophalen
1 x Extra bestuurder (€ 217,45 per stuk, per huur)".
Voor de schade aan spiegels, onderkant etc sluit ik een verzekering af bij RentalCovers.
Ik zit alleen nog even met de SLI of deze er bij zit en of ik die moet verhogen. In de tekst staat nml;
"Aanvullende dekking
van een ongeval. Deze bescherming is van toepassing op alle bevoegde bestuurders van de huurauto."
Er staat nergens letterlijk dat deze inclusief is.
Hieronder de volledige tekst;
"Bij de huurprijs inbegrepen
Verzekeringen en dekkingen
Verzekeringsinformatie
Verzekeringsinformatie
Alle huurauto's moeten gedekt zijn door Cascoschade vermindering (CDW) en Diefstalbescherming (TP).
Elke polis is:
te koop bij het autoverhuurbedrijf, of
verstrekt door een ander bedrijf (bijvoorbeeld uw creditcardmaatschappij).
Cascoschade vermindering (CDW)
Deze huurperiode is inclusief Cascoschade vermindering zonder eigen risico. Deze dekking geldt alleen
wanneer u zich houdt aan de voorwaarden in de huurovereenkomst. Alleen de carrosserie van de auto
wordt gedekt. Bijkomende kosten worden niet gedekt (bijv. sleepkosten of kosten voor misgelopen
winst), of iets in de auto (bijv. kinderzitjes, GPS-apparaten of persoonlijke bezittingen), of schade
veroorzaakt door nalatigheid van de bestuurder.
Diefstalbescherming
Deze huurauto heeft Diefstalbescherming zonder eigen risico inbegrepen: wanneer de auto wordt
gestolen of beschadigd bij een poging tot diefstal, betaalt niks aan reparatiekosten of vervangingskosten
van de auto. Deze dekking geldt alleen wanneer u zich houdt aan de voorwaarden in de
huurovereenkomst.
Aansprakelijkheidsdekking (TPL)
Dekt de aansprakelijkheid van de bestuurder voor materiële schade en letselschade, die onder de dekking
vallen. Het dekt geen letsel van de bestuurder of schade aan de huurauto. Deze dekking geldt alleen
wanneer u zich houdt aan de voorwaarden in de huurovereenkomst.
Verlies of schade
Als de auto wordt gestolen, ernstige schade oploopt, of beschadigd raakt bij een incident met iemand
anders, neem dan onmiddellijk contact op met het verhuurbedrijf en de politie. Als je de benodigde
documenten van de politie niet kunt overleggen, ben je aansprakelijk voor de volledige kosten van
vervanging/reparatie van de auto.Als de auto licht beschadigd raakt en er is niemand anders bij
betrokken, neem dan onmiddellijk contact op met het verhuurbedrijf.
Het autoverhuurbedrijf is niet aansprakelijk voor verlies van/diefstal van /schade aan voorwerpen in de
auto tijdens of na de huur.
wordt ingehouden.
Niet inbegrepen in de huurdekking (Cascoschade vermindering (CDW) & Diefstalbescherming (TP)
Verlies van/diefstal van/schade aan: sleutels, antennes, krik, veiligheidsdriehoeken en -vesten,
ruitenwissers, tankdop, bagagehoezen of enig ander vast of mobiel onderdeel van de auto.
Aanvullende dekking
van een ongeval. Deze bescherming is van toepassing op alle bevoegde bestuurders van de huurauto.
Pechhulp
Vergeet niet om tijdens het ophalen te vragen waar de documenten van de auto worden bewaard. In de
meeste gevallen zitten deze in het handschoenenkastje of zijn deze documenten vastgemaakt aan de
zonneklep.
Inbegrepen toeslagen
Geen extra kosten
Toepasselijke lokale toeslagen en belastingen.
Enkele-reistoeslag
Enkele-reistoeslag inbegrepen.
Borgsommen, eigen risico en dekking
Administratietoeslagen
wordt ingehouden.
Extra's
Te betalen bij het ophalen
1 x Extra bestuurder (€ 217,45 per stuk, per huur)".
-
- Amerika-expert
@EIQK Die 300.000 USD voor SLI is wel vrij standaard tegenwoordig. Ik zie dat ook bij Hertz en Alamo voorbij komen. Persoonlijk verhoog ik het niet. Volgens mij zijn er ook weinig forumleden die het wel doen. Ook geen idee wat dat dan eventueel extra kost en of dat opweegt tegen de kans dat... Iets wat een ieder voor zichzelf moet afwegen denk ik.
Ik vind overigens 375 euro voor Seattle - LA wel super laag voor 22 dagen... Je bedoeld niet 1375?
Als die 375 wel klopt vraag ik mij af of alle verzekeringen er wel bijzitten. Gevalletje bijna te mooi om waar te zijn... Zeker ook als je kijkt naar wat mensen gemiddeld kwijt zijn aan een huurauto in dit topic viewtopic.php?f=30&t=27599&start=1100
Ik vind overigens 375 euro voor Seattle - LA wel super laag voor 22 dagen... Je bedoeld niet 1375?
Als die 375 wel klopt vraag ik mij af of alle verzekeringen er wel bijzitten. Gevalletje bijna te mooi om waar te zijn... Zeker ook als je kijkt naar wat mensen gemiddeld kwijt zijn aan een huurauto in dit topic viewtopic.php?f=30&t=27599&start=1100
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 25 sep 2025, 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
“Voor de schade aan spiegels, onderkant etc sluit ik een verzekering af bij RentalCovers.”
Ik heb wel eens schade gehad aan die genoemde onderdelen en een keer een grote ster in de voorruit. Nooit iets van gehoord. Alamo.
Ik heb wel eens schade gehad aan die genoemde onderdelen en een keer een grote ster in de voorruit. Nooit iets van gehoord. Alamo.
Reisverslag Zuid West Amerika
Alleen WA en OR nog te gaan.
Alleen WA en OR nog te gaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Bij deze een Hertz CDP code die aantrekkelijk kan zijn als je een 2e bestuurder nodig hebt die niet je partner is. CDP 826779 is van Accor Hotels en geeft 10% korting + gratis extra bestuurder. Je kunt een gratis account aanmaken bij Accor hotels.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Familyof4 Wat een net tarief!
zonder de 51k code en met (bijvoorbeeld) de code die @kevin123 noemt ben je bijna 5000 usd kwijt
zonder de 51k code en met (bijvoorbeeld) de code die @kevin123 noemt ben je bijna 5000 usd kwijt
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20267 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties