Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

opzet route West-Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
PieterMayke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

opzet route West-Canada

Bericht door PieterMayke »

Hallo allen!

Daar zijn we weer! Nadat we in maart een wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas gebracht hebben, is het plan voor volgend jaar juni om een rondreis door Canada te maken. We gaan deze keer voor een reis met auto en tent. De vluchten en de auto zijn al geboekt, nu de route nog! Dus ik maak graag gebruik van de deskundigheid van iedere hier om daarin mee te denken. Het is voor ons nog onbekend gebied, dus alle tips en adviezen zijn meer dan welkom. We hebben nu de volgende route bedacht:

dag 1 Brussel - Vancouver
dag 2 Vancouver
dag 3 Vancouver - Whistler
dag 4 Whistler
dag 5 Whistler - Clearwater
dag 6 Clearwater
dag 7 Clearwater - Jasper NP
dag 8 Jasper NP
dag 9 Jasper NP
dag 10 Jasper NP - Banff
dag 11 Banff NP
dag 12 Banff NP
dag 13 Banff - Yoho
dag 14 Yoho
dag 15 Yoho - Revelstoke
dag 16 Revelstoke
dag 17 Revelstoke - Glacier NP
dag 18 Glacier NP
dag 19 Glacier NP
dag 20 Glacier - Hope
dag 21 Hope - Vancouver - Brussel

Alvast veel dank,
Pieter en Mayke
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Re: opzet route West-Canada

Bericht door AnnInBC »

Ik denk dat ik je al ergens anders ben tegengekomen (Canada Reis Info groep op FB) en zal hier even hetzelfde antwoord geven:

De route op zich is redelijk goed, vooral het eerste deel wat vrij rustig is en goed te doen, maar het laatste stukje lijkt me wat gehaast. Ik had ook al aangegeven dat ik zeker niet 2 volle dagen Glacier NP in Canada zou doen, want daar ga je niet erg veel kunnen zien/doen tenzij je echt volle dagen wil gaan wandelen in de bergen. Die tijd kan je beter ergens tussen Revelstoke en Vancouver gebruiken en denk hier dan aan Kelowna met mogelijk fietshuur bij Myra Canyon: https://www.myracanyonrental.com/ Als je van wijn houdt dan zijn er vele wijnproeverijen om van te genieten in die omgeving.

Zie hier mijn voorbeeld en hoe ik het zou indelen (is natuurlijk persoonlijk):
Dag 1 Brussel - Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver - Whistler
Dag 4 Whistler
Dag 5 Whistler - Clearwater
Dag 6 Clearwater
Dag 7 Clearwater - Jasper NP
Dag 8 Jasper NP
Dag 9 Jasper NP
Dag 10 Jasper NP - Banff NP
Dag 11 Banff NP
Dag 12 Banff NP
Dag 13 Banff NP - Yoho NP
Dag 14 Yoho NP
Dag 15 Yoho - Revelstoke
Dag 16 Revelstoke
Dag 17 Revelstoke - Kelowna
Dag 18 Kelowna
Dag 19 Kelowna - Hope
Dag 20 Hope - Vancouver
Dag 21 Vancouver - Brussel

Ik zou kijken om ergens in Field (in Yoho NP) te verblijven, dit is een goede uitvalsbasis voor Banff en Yoho zodat je niet direct op beide plaatsen een verblijf moet zoeken, het is daar ook meestal nog wat goedkoper dan Banff. Wij hebben zelf goede ervaringen met de "Truffle Pigs Lodge" (https://www.trufflepigs.com/lodge). Ze hebben in Field ook vele guesthouses, deze zijn meestal een verdieping van een huis waar je je eigen ingang hebt met een eigen keuken, eigen slaapkamer(s), badkamer en woonkamer. Dit is de website: https://www.field.ca/accommodations/
Je kan eventueel ook kijken bij Canmore als uitvalsbasis voor Banff NP en Yoho NP. Voor Jasper heb je ook zulke guesthouses en die zijn meestal nog te doen wat prijzen betreft, contacteer wel diegenen die je aanstaan omdat sommigen er niet meer zijn door de bosbranden van vorig jaar: https://stayinjasper.com/search-accommodations/

En voor nog meer tips in verband met deze route kan je ook eens gaan kijken op mijn route beschrijving voor een reis door West Canada...misschien kan je daar ook nog het 1 en ander uithalen: https://travelwestcanada.blogspot.com/p ... eerst.html

Succes nog met het puzzelen!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Een groot deel van jullie route hebben wij in 2019 met de camper gedaan. Wij hebben ook Vancouver Island meegenomen en zijn in het noorden vanuit Port Hardy naar Bella Coola gegaan en toen weer naar het zuiden, maar misschien hebben jullie toch wat aan ons reisverslag.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk dat jullie dit met een tent gaan doen! Hebben jullie al campings op het oog? Wij zijn ons ook een beetje aan het oriënteren voor een reis door Canada en we kamperen graag, dus ik ben wel benieuwd daarnaar. En hoe veilig is tentkamperen gezien in verband met de aanwezigheid van beren?

Marianne
PieterMayke
Amerika-ontdekker

Bericht door PieterMayke »

Dank jullie wel voor de reacties!

@AnnInBC Zo ziet de route er inderdaad beter uit. Goede aanpassing, dank je wel!
We vliegen pas om 20.45, dus vandaar dat we de laatste dag dan ook van Hope naar Vancouver rijden. We hebben nu wel bedacht om in het begin een dag op te schuiven. De eerste dag met de auto (dag 3 van de reis) gaan we ook boodschappen doen, dus nu is de optie om dan in North Vancouver te blijven. Dan zou de route als volgt worden:

Dag 1 Brussel - Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver - Walmart - North Vancouver
Dag 4 North Vancouver - Whistler
Dag 5 Whistler
Dag 6 Whistler - Clearwater
Dag 7 Clearwater
Dag 8 Clearwater - Jasper NP
Dag 9 Jasper NP
Dag 10 Jasper NP
Dag 11 Jasper NP - Banff NP
Dag 12 Banff NP
Dag 13 Banff NP
Dag 14 Banff NP - Yoho NP
Dag 15 Yoho NP
Dag 16 Yoho - Revelstoke
Dag 17 Revelstoke
Dag 18 Revelstoke - Kelowna
Dag 19 Kelowna
Dag 20 Kelowna - Hope
Dag 21 Hope
Dag 21 Hope -Vancouver - Brussel

@Martin & Marianne
We hebben nog geen campings op het oog. Ik heb in reisverhalen gelezen over ervaringen met tentkamperen, oa van Michelly. De beren vinden we ook nog een uitdaging, hoewel ik ook wel lees dat er omheinde tentkampeerterreinen zijn. Mijn grootste vraag wat dat betreft is nu, hoe doe je dat als je in de nacht naar de wc moet ;)

@jojostravelusa We hebben jullie reisverslag al gelezen en inspiratie uit opgedaan!

Wat is voorpret toch al leuk!
Dank jullie wel weer,

Pieter en Mayke
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Route ziet er zo prima uit. Verder goed inlezen over tent camperen, geen voedsel laten rondslingeren of in je tent houden. Dus meestal je etenswaren in de auto bewaren. Sommige campings hebben speciale plaatsen om etenswaren te bewaren. 's Nachts een lampje mee en eventueel een beer belletje als je naar het toilet moet. Wij stonden in Hope met ons eigen campertje en hadden een pad door het bos om naar het toilet te gaan. Lamp meegenomen en als je met twee gaat dan maak je toch een beetje lawaai door het babbelen. Normaal gezien is het geen probleem op de meeste campings en er zal zeker wel aangegeven worden moest er een beer in de buurt zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

PieterMayke schreef:
14 sep 2025, 12:16
We hebben nog geen campings op het oog. Ik heb in reisverhalen gelezen over ervaringen met tentkamperen, oa van Michelly. De beren vinden we ook nog een uitdaging, hoewel ik ook wel lees dat er omheinde tentkampeerterreinen zijn. Mijn grootste vraag wat dat betreft is nu, hoe doe je dat als je in de nacht naar de wc moet
Wij gaan altijd met z'n tweeën.:wink:
Ik zag dat er campings zijn met een elektrische omheining, zoals bijvoorbeeld bij Lake Louise Campground.
Goede tip, het verslag van Michelly! Voor de VS lees ik altijd hun verslagen maar nu had ik er niet aan gedacht.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als er echt berenactiviteit op of bij de camping is, wordt deze vaak gesloten. Maar mij lijkt het ook wel spannend hoor. Ik zou sowieso een plekje reserveren wat heel dicht bij het sanitairgebouw is :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer