Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Coyote: van Detroit naar Seattle - eind sep/begin okt '25

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Reis Coyote: van Detroit naar Seattle - eind sep/begin okt '25

Bericht door Reny »

@Coyote

Waarschijnlijk heb je al voldoende tips!

Wij vonden Garnet Ghosttown (niet met schietende acteurs en dat soort onzin!!) en de National Bison Range, beiden in de buurt van Missoula de moeite waard.
Die Bison Range zal na Yellowstone wel tegenvallen, dan heb je zeker genoeg bisons en hopelijk ook beren gezien.
Voor ons verslag kijk op: https://glacier2019.blogspot.com/2019/0 ... soula.html (dag 12 en 13)

Voor ons verslag "Rondje Seattle" met o.a. Port Angeles en Olympic zie: https://northwest2014.blogspot.com/2014 ... geles.html

Groetjes,
Reny

PS: wij gaan in oktober voor de eerste keer naar South Dakota (en de zoveelste keer naar) Colorado !
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Mocht je een rondje Mnt Hood doen dan zou ik Silver Falls Park aanraden. En ik zie dat je van Portland naar de kust gaat rijden. Dan is de kans groot dat je de 26 pakt. Dan zou ik bij Camp18 even stoppen voor een cinnamon role. Aan het eind van de 26 kan je meteen omhoog schieten. Maar een klein stukje naar beneden en je zit op Cannon Beach. Aanrader!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Reny en @Almere vak V Bedankt voor jullie tips! :thumbup:

Ik zal de verslagen eens lezen. Altijd leuk om nog wat tips op te doen.

Mnt Hood en Silver Falls Park staan (nu nog) niet op het programma. Weet ook niet of het nog in te passen is, ga daar dit weekend eens voor zitten om dat eens beter te bekijken. Overigens ontstond dit weekend ook alweer een idee om een keer van Seattle naar Los Angeles te rijden. 8) Nog niets concreets, alleen plannen. Misschien wel iets voor volgend jaar... :wink:

Over Camp18 heb ik je al meerdere keren gehoord hier op het forum. Ik pak inderdaad (een klein gedeelte) van de 26. Ben echter van plan om ter hoogte van Mountaindale de 6 naar Tillamook (en de kust) te pakken en van daar naar het noorden te rijden. Moet dus nog even uitzoeken waar Camp18 ligt.

Bedankt in ieder geval. Geeft weer stof tot nadenken!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
05 aug 2025, 06:36
Over Camp18 heb ik je al meerdere keren gehoord hier op het forum. Ik pak inderdaad (een klein gedeelte) van de 26. Ben echter van plan om ter hoogte van Mountaindale de 6 naar Tillamook (en de kust) te pakken en van daar naar het noorden te rijden. Moet dus nog even uitzoeken waar Camp18 ligt.
Dan zou ik m overslaan. Van Mountaindale is het nog minimaal een half uur naar Camp18. Je kan voorbij Camp 18 de 53 naar het zuiden pakken. Maar als je naar Tillamook wil dan ga je een stuk van de 101 dubbel rijden als je daarna weer naar het noorden gaat. Wellicht zonde van je tijd.
Coyote schreef:
05 aug 2025, 06:36
Overigens ontstond dit weekend ook alweer een idee om een keer van Seattle naar Los Angeles te rijden.
Mijn vrouw en ik hebben al weer jaren geleden de 101 afgereden van Seattle tot San Diego. Niks gepland, gewoon go with the flow. Deden er uiteindelijk 4 weken over. Als ik elke keer gestopt was als mijn vrouw zei dat ze wilde uitstappen, waren we denk ik nu halverwege geweest. We hebben al heel wat mooie routes gereden. Maar deze staat hoog genoteerd!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

A slightly change of plans... :wink:

Met nog een week te gaan voor ik vertrek naar Amerika, de afgelopen weken de (voorbije en komende) stakingen bij KLM nauwlettend in de gaten gehouden. De pech wil dat er volgende week woensdag 24 september, mogelijk ook gestaakt gaat worden bij KLM. Juist als ik die dag naar Amerika vlieg. :? Weliswaar vlieg ik met Delta maar aangezien Delta en KLM nauw samenwerken heeft dat ook impact op de vluchten van Delta. Zo zag ik dat zowel vorige week woensdag als vandaag meerdere Delta vluchten geannuleerd zijn (die zijn gisteren niet eens naar Amsterdam vertrokken).

Nou kon ik 2 dingen doen: afwachten en op hoop van zegen hopen dat mijn vlucht niet getroffen wordt door een annulering of het heft in eigen handen nemen. Ik koos voor het laatste: Niet afwachten maar op voorhand actie ondernemen om (mogelijke) vertragingen/annuleringen volgende week woensdag te voorkomen. Daarom vandaag telefonisch contact opgenomen met Delta (020 nummer maar je spreekt een Delta medewerker in Amerika) met de bedoeling mijn vlucht voor volgende week woensdag te wijzigen. Liefst 1 of 2 dagen eerder. Nadat ik een half uur in de wacht stond, kreeg ik een aardige Delta mevrouw aan de lijn die mijn zorg en wens meteen begreep en direct in actie kwam. Zij: 'Wanneer wilt u vertrekken?' Ik: '2 dagen eerder, de 22e' , Zij: 'Geen probleem, als u even geduld heeft, ga ik het voor u nakijken...'

Binnen enkele minuten reactie terug: 'De vlucht is gewijzigd naar maandag 22 september, u ontvangt zo een bevestiging in de email'. Nog voordat ik goed en wel opgehangen had, ontving ik de bevestiging van de wijziging al. En het mooie is, geheel kosteloos! Dat noem ik nou eens service van Delta! 8) Ik had nl. ook al online gekeken en zag dat een online vluchtwijziging mij > EUR 1000 + wijzigingskosten van zo'n EUR 200 zouden gaan kosten. Dat werd mij ook wat te gek dus daarom de telefoon in de hand genomen en zie wat het resultaat is! :D

Dus al met al heel fijn opgelost door Delta. Inmiddels ook al de autohuur, parkeren Schiphol, overnachting Schiphol, 1e overnachting Amerika en mijn bezoek aan het Henry Ford Museum (deze laatste ook al gratis) kunnen wijzigen. En ja, ook nu kan er nog steeds iets onverwachts voor de vlucht optreden maar een staking die op voorhand aangekondigd wordt, vermijd ik liever. :wink:

Nu dus bedenken wat ik die 2 extra dagen in Amerika ga doen! :mrgreen:

Roland

Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Coyote

Super, fijn dat ze telefonisch meewerken!

Wij vliegen ook met Delta (over 1,5 week), vanaf Brussel.

Goede reis !
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Inmiddels mijn reisschema alweer bijgewerkt. Doordat ik nu 2 dagen extra heb, geeft dat veel meer ruimte voor de eerste week. Dat was juist ook het gedeelte waarvan ik vond dat ik eigenlijk wat meer tijd nodig had maar die niet had i.v.m. Yellowstone NP waarvan de dagen vastlagen. Later arriveren in Yellowstone NP was geen optie omdat de accommodatie waar ik zit, voor de winter sluit na mijn laatste nacht.

Het schema voor de eerste week was:
Dag 01 - wo 24-09 - AMS - DTW - Dearborn, MI (11 mijl)
Dag 02 - do 25-09 - Dearborn, MI - Mount Pleasant, MI (160 mijl)
Dag 03 - vr 26-09 - Mount Pleasant - Marquette, MI (393 mijl)
Dag 04 - za 27-09 - Marquette, MI - Eau Clare, WI (332 mijl)
Dag 05 - zo 28-09 - Eau Clair, WI - Fargo, ND (344 mijl)
En wordt nu als volgt:

Dag 01 - ma 22-09 - AMS - DTW - Allen Park, MI (8 mijl)
Dag 02 - di 23-09 - Allen Park, MI - - Ford Museum - Brighton, MI (46 mijl)
Dag 03 - wo 24-09 - Brighton, MI - St. Ignace, MI (281 mijl)
Dag 04 - do 25-09 - St. Ignace, MI - Marquette, MI (219 mijl)
Dag 05 - vr 26-09 - Marquette, MI - Menomonie, WI (345 mijl)
Dag 06 - za 27-09 - Menomonie, WI - Mall of America - Eagan, MN (82 mijl)
Dag 07 - zo 28-09 - Eagan, MN - Fargo, ND (253 mijl)

Dezelfde afstand (zelfs ietsje minder) maar verdeeld over 7 ipv 5 dagen. Wel moesten alle overnachtingen voor de eerste 5 nachten + 2 extra nachten opnieuw geboekt worden. Dit geeft mij echter wel de gelegenheid om op dag 2 de hele dag uit te trekken voor het Ford Museum (mijn reeds gekocht ticket kon ik gratis omruilen voor een ticket 2 dagen eerder) en alles wat daarbij hoort. Meer tijd uit te trekken voor het gebied boven de Mackinac Bridge en ook een hele dag uit te trekken voor een bezoek aan de Mall of America.
pumi1000 schreef:
03 aug 2025, 10:49
Wij sliepen daar in plaats Brighton (wingate) dat hotel is nog steeds heel goedkoop en ligt een half uur vanaf Dearborn, jouw datum ook maar 73 dollar.
Omdat ik nu de hele dag voor het Ford Museum kan uittrekken bleek jouw tip nu heel goed van pas te komen. Kon Wingate in Brighton voor USD 79 boeken. :thumbup:

Doordat ik nu op donderdag ipv vrijdag aankom in Marquette scheelde dat ook enorm in de motelprijzen. Gaf me tevens de gelegenheid om het motel waar ik het minst tevreden over was (was destijds de beste optie obv de overige motelprijzen) te ruilen voor een motelketen waar ik graag slaap. Prijzen zijn op donderdag bijna de helft van de prijzen op vrijdag en zaterdag (weekend). Voor het gebied tussen St. Ignace (vlak boven Mackinac Bridge) en Marquette heb ik nu ook 2 dagen ipv 1 dag zoals voorheen en van wat ik er de afgelopen maanden op Youtube van heb gezien, verdient dit gedeelte van Michigan ook echt wel meer tijd. Zelfs wel meer dan de 2 dagen die ik nu heb.

Verder ben ik blij dat ik voor de Mall of America nu een hele dag heb. Bovendien ben ik er nu op zaterdag ipv zondag en gaat de Mall op zaterdag ook een uur eerder open. Ik overnacht daarna in de buurt van de Mall of America en rijd de volgende ochtend naar Fargo, ND waar ik nu ook meer tijd heb om e.e.a. te doen.

De gehele route wordt nu als volgt:

Dag 01 - ma 22-09 - AMS - DTW - Allen Park, MI (8 mijl)
Dag 02 - di 23-09 - Allen Park, MI - - Ford Museum - Brighton, MI (46 mijl)
Dag 03 - wo 24-09 - Brighton, MI - St. Ignace, MI (281 mijl)
Dag 04 - do 25-09 - St. Ignace, MI - Marquette, MI (219 mijl)
Dag 05 - vr 26-09 - Marquette, MI - Menomonie, WI (345 mijl)
Dag 06 - za 27-09 - Menomonie, WI - Mall of America - Eagan, MN (82 mijl)
Dag 07 - zo 28-09 - Eagan, MN - Fargo, ND (253 mijl)
Dag 08 - ma 29-09 - Fargo, ND - Pierre, SD (344 mijl)
Dag 09 - di 30-09 - Pierre, SD - Keystone, SD (191 mijl)
Dag 10 - wo 01-10 - Keystone, SD - Sheridan, WY (280 mijl)
Dag 11 - do 02-10 - Sheridan, WY - Yellowstone NP (Canyon Lodge) (242 mijl)
Dag 12 - vr 03-10 - Yellowstone, NP (Canyon Lodge)
Dag 13 - za 04-10 - Yellowstone, NP (Canyon Lodge)
Dag 14 - zo 05-10 - Yelllowstone, NP - Missoula, MT (307 mijl)
Dag 15 - ma 06-10 - Missoula, MT - Spokane Valley, WA (249 mijl)
Dag 16 - di 07-10 - Spokane Valley, WA - Grand Couleedam - The Dalles, OR (± 357 mijl)
Dag 17 - wo 08-10 - The Dalles, OR - Historic Columbia River Hwy - Portland, OR - (± 111 mijl)
Dag 18 - do 09-10 - Portland, OR - Oregon Coast Hwy 101 - Kelso, WA (± 196 mijl)
Dag 19 - vr 10-10 - Kelso, WA - Coldwater Ridge Visitor Center* - Seattle, WA (± 187 mijl)
Dag 20 - za 11-10 - Seattle - SEA - AMS (aankomst zo 12-10)

Al met al geven die 2 dagen extra veel meer rust op de route en ik ben dan ook heel blij dat ik dit allemaal zo heb kunnen regelen. 8)

Roland

d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Mooie reis @Coyote !! En top geregeld van Delta zeg! Ook slim, want de kans was heel groot geweest dat je helaas te maken had gehad met de staking.

Jij bent nu super goed geholpen en de kans vanuit delta geredeneerd was aanwezig geweest dat jij je geld terug had gevraagd bij annulering en met een concullega de volgende dag alsnog de plas over was gevlogen. Win win voor allen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

heerlijk zo n ritje op je gemak....have fun @Coyote Roland ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik had al gelezen dat je reis verlengd was :thumbup:
Brighton was nog steeds zo goedkoop lees ik, dat is ook weleens fijn, want de prijzen bovenin bij Mackinac Island zijn heel hoog (tenminste in juli). Wij sliepen ook in Eagan bij de Mall of America (best western). Leuke tent om te eten in de Mall is Cowboy Jacks!!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@pumi1000 Volgens mij is er geen Best Western meer in Eagan. Dat is nu een Comfort Inn geworden en laat ik nou juist die hebben gereserveerd. :wink:

Zal de tip voor Cowboy Jacks noteren! :thumbup:

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer