Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huwelijksreis d_vdploeg eind april/begin mei 2026

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Huwelijksreis d_vdploeg eind april/begin mei 2026

Bericht door d_vdploeg »

Tijdens onze laatste USA trip met oud en nieuw dit jaar heb ik mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en hoewel ik mijn aanstaande vrouw even heb moeten overtuigen :lol: gaan we onze huwelijksreis laten plaatsvinden in Amerika.

Omdat we trouwen op 25 april 2026 is aansluitend de meivakantie. Normaal heb ik niets van doen met de vakanties (geen kinderen). Maar het leek ons leuk om aansluitend weg te gaan. We gaan onze eerste VS reis uit 2018 deels opnieuw beleven, (uiteraard) met wat aanpassingen. We willen starten en eindigen in Las Vegas en een combi van dingen doen en relax (voorwaarde van mijn vrouw :lol:)

Er liggen wel al wat hotels en autohuur vast maar nog niks in beton gegoten, ik kan alles nog wijzigen/annuleren, vlucht moeten we nog boeken. We gaan uiteindelijk 2,5 week. Data liggen strak ivm het verlof van mijn vrouw (werkt in de zorg en moet feestdagen ook vrij nemen) en andere plannen die we volgend jaar ook nog hebben.

Onze route:

dag 1: Maandag 27 april (Koningsdag) reisdag en aankomst Las Vegas
dag 2: Dinsdag 28 april: Rustdag Las Vegas, hopelijk mooi weer en anders gaan we iets doen in Las Vegas zelf, de strip, Valley of Fire SP ect. ect.
dag 3: Woensdag 29 april: Reisdag naar Zion NP en bezoek aan Zion
dag 4: Donderdag 30 april: Zion NP
dag 5: Vrijdag 1 mei: Rustdag of een extra dag Zion NP
dag 6: Zaterdag 2 mei: Reisdag naar Bryce Canyon NP en sunset view
dag 7: Zondag 3 mei: Bryce Canyon NP
dag 8: Maandag 4 mei: over de utah 12 naar Capitol Reef NP
dag 6: Dinsdag 5 mei: Bezoek aan Capitol Reef NP
dag 7: Woensdag 6 mei: Reisdag naar Moab
dag 8: Donderdag 7 mei: Luchtballonvaart in Moab
dag 9: Vrijdag 8 mei: Bezoek aan arches NP
dag 10:Zaterdag 9 mei rustdag in Moab
dag 11: Zondag 10 mei: Reisdag naar Great basin NP
dag 12: Maandag 11 mei: Bezoek aan Great basin NP
dag 13: Dinsdag 12 mei: Reisdag naar Las Vegas via Cathedral gorge SP
dag 14: Woensdag 13 mei: Afsluitende dag in Las Vegas
dag 15: Donderdag 14 mei: (Hemelvaartsdag) Reisdag naar huis, aankomst vrijdag 15 mei

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit rondje qua weer in de meivakantie dus zo'n beetje begin mei. Normaal gaan wij altijd later. We hebben bewust ook rustdagen ingepland, zijn deze logisch gekozen? Het is dan wel lekker om aan het zwembad te liggen bijvoorbeeld. Bloedheet hoeft zeker niet.

Las Vegas hebben we al vaker gezien maar blijft geinig en is wel makkelijk om op te vliegen en vanuit daar te starten. Even gekeken naar starten in Salt Lake City maar daar is vlucht en autohuur tot nu toe duur. Ook naar Denver gekeken en dan ook een stuk van bijvoorbeeld Mesa Verde NP of Black Canyon of the Gunnison meepakken maar de kans is aanwezig op sneeuw en daar houden wij niet zo van en is met mijn lichamelijke beperking ook wat lastiger.

Bryce, Zion en Moab zijn wij al eens geweest, maar op het moment van onze reis bijna 8 jaar geleden. Arches hebben we alleen de delicated Arch gedaan, Capitol Reef en Great basin wordt nieuw. Mijn vrouw wil graag een ballonvaart doen, het lijkt haar mooi om dat in het deel van Moab te doen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Mochten jullie tips hebben, ook voor trails die goed begaanbaar zijn voor mensen met een lichamelijke beperking dan hoor ik het ook graag. :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
bedeve
Amerika-expert

Re: Huwelijksreis d_vdploeg eind april/begin mei 2026

Bericht door bedeve »

Mooie vooruitzichten @d_vdploeg ...
Ik reageer anders nooit op route ideen.
Nu wel ; je komt in een wereld waar ik veel kom.
Dag 3 tm dag 7 zou ik heel flexibel houden .
En daar ook nog geen onderdak in vastleggen.
Met name Zion is hyperdruk.
File s bij de ingang ....files onderweg.
Kolob Canyon is dan een prima alternatief .
Op de terugweg ga je Cathedral Gorge aandoen ; je heb dus oog voor andere locaties dan toeriststraps.
Rond Zion zijn veel alternatieve , prachtige plekken.
Als je het flexibel houd kun je of naar Bryce of naar Capitol Reef doorsteken.
VWB Bryce : kan ook zo maar idioot druk zijn
Mijn favoriete plek in Capitol Reef is daar Factory Butte , maar werd daar op een zondag in april s ochtends om 7 uur "overvallen " door hordes Chinezen met done ś ....
Als ik er een hotel nodig heb slaap ik in The Noor in Torrey.
Met op 50 meter een top Mexicaan
in Capitol Reef kun je zo maar een paar dagen kwijt hoor ; tis er prachtig , toegankelijk en veel minder overladen dan Zion bijv.

Ik ga aanstaande woensdag vanuit LAS via Pioche en Cathedral Gorge naar Cedar City .
Blijf daar een aantal dagen rondzwerven .
Wanneer je over het zuid Utah deel vragen laat je het maar horen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Het is dan wel lekker om aan het zwembad te liggen bijvoorbeeld. Bloedheet hoeft zeker niet.
Begin mei ga je waarschijnlijk geen 'heet' weer tegen komen in Utah, maar dat kan natuurlijk van jaar tot jaar verschillen. Het kan 25 graden met zon zijn, maar ook 15 graden met regen. Op de hoger gelegen plekken in het zuiden van Utah zal het frisser zijn. Check de diverse websites eens met het weer van het afgelopen jaar en gemiddelden om een beter inzicht te krijgen.

Great Basin NP zal ook fris zijn, vooral als je naar de top rijdt, of naar Wheeler Peak wandelt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn vorig jaar eind april/begin mei naar het zuidwesten geweest. Het weer kan nog erg wisselend zijn; bij de Grand Canyon was het koud en regenachtig. Valley of Fire was prachtig, we hebben daar ook nog mooie wandelingen kunnen doen. Ik zou een overnachting daar in de buurt (Northshore Inn) niet zo gek vinden. Of vertrek heel vroeg vanuit Las Vegas zodat je daar nog de mooiste en koelste uren hebt. Zie hier en hier voor onze ervaringen daar.
Zion was ontzetten druk toen wi er waren, maar we hebben de drukte redelijk kunnen ontwijken. We overnachtten in de lodge in het park, dat scheelde. En verder wat dingen gedaan buiten Zion Canyon. We vonden de Kolob Terrace road erg mooi om te rijden. Bij St George zou je ook naar Snow Canyon kunnen. En kijk inderdaad ook eens naar het Kolob-deel van Zion.

Wat zijn de plannen bij Bryce? Het kan daar nog koud zijn. Het is klein, dus je hebt het in principe snel gezien.

Voor Arches heb je waarschijnlijk een toegangsreservering nodig, check dat op de NPS-site. Je noemt geen Canyonlands. Is toch zeker de moeite waard. Net als Dead Horse Point SP. En kijk eens naar de UT128.

Ik weet niet of ik Great Basin zou meenemen. Death Valley is ook nog een mogelijkheid. En rij de scenic route door Red rock Canyon.

Marianne
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Dank voor jullie reacties! @Martin & Marianne waarom zou je Great basin niet aandoen?

@bedeve dank voor de tips. Factory butte hebben we in ons lijstje gezet. Wat betreft Zion, we zijn er al geweest, wat dat betreft hoort skippen ook tot de opties. Drukte zijn we wel gewend. Wij presteren het zelfs om tijdens labor day in een national park te lopen :lol: Maar is wel iets waar we rekening mee houden de laatste jaren omdat te druK ook niet fijn is.

Toegangs entry zijn we mee bekend. Die zullen we uiteraard reserveren als dat nodig is
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mooie plannen @d_vdploeg! Zowel voor als tijdens jullie reis! :clap:

Eind april/begin mei ben ik nog niet in die regio geweest. Ik kan je dus weinig vertellen over de weersomstandigheden maar kan me zo voorstellen dat het weer op de hoger gelegen gebieden wel eens wat frisser kan zijn.

Qua aanvlieg- en vertrekstad lijkt Las Vegas inderdaad de ideale optie, zowel voor een directe vlucht als autohuur. Wat ik zelf de laatste jaren wel prettig vind is vliegen op de ene stad en vertrekken vanaf een andere stad. Dat brengt natuurlijk in de meeste gevallen drop off kosten voor de huurauto met zich mee maar dat neem ik op de koop toe. Ik neem aan dat je ook al naar Denver als vertrekstad hebt gekeken qua vliegtijden en autohuur (en drop off kosten)? Vanaf Moab rijd je nl. in 1 dag naar Denver zodat je meer tijd over hebt. Betekent wel dat enkele wensen op jouw lijstje komen te vervallen. Jullie hebben echter nog even, dus genoeg tijd om alle opties goed door te nemen voordat je daadwerkelijk boekt.

Hebben jullie de vorige keer in Bryce Canyon NP de Navajo Loop Trail ook gelopen. Ik heb die al enkele keren gelopen en vind dat een prachtige wandeling tussen de hoodoo's. E.e.a. is natuurlijk wel weersafhankelijk en ik weet niet in hoeverre jouw lichamelijke beperking een struikelblok is. Maar als jij ooit naar Delicate Arch hebt gelopen in Arches NP zou de Navajo Loop Trail geen probleem moeten zijn.

Verder kan ik een wandeling naar de Lower Calf Creek Falls (langs de UT-12, even onder Boulder) van harte aanbevelen. Ik liep die in 2006, halverwege juni op het heetst van de dag met een temperatuur van 100° F. :oops: Een wandeling van 6 mijl (heen en terug). Hoofdzakelijk vlak maar af en toe met mul zand. Vond het destijds best zwaar, voornamelijk door mul zand en de hitte maar zou 'm zo weer lopen! Is inmiddels 19 jaar geleden dus weet niet of de trail ook veranderd is in die tijd. Is wel een van de vele wandelingen in Amerika die mij altijd bijgebleven is. Heb toen zeker een uur bij de waterval gezeten waar het heerlijk koel was.

Succes met de plannen! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

d_vdploeg schreef:
19 sep 2025, 18:21
@Martin & Marianne waarom zou je Great basin niet aandoen?
Het lag voor mijn gevoel nogal uit de richting, maar ik zie dat het eigenlijk wel meevalt. Wij hebben bij ons bezoek in de Border Inn in Baker overnacht, dat was een belevenis op zich.
En ja, de Lower Calf Creek Fall is zeer de moeite waard. De wandeling is vlak, maar niet heel gemakkelijk. Zie hier voor onze tweede poging om de waterval te bereiken.
Misschien heb je voor de rest van je route ook iets aan ons 2019-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer