Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Handbagage Lufthansa
Handbagage Lufthansa
Wij vliegen binnenkort met Lufthansa via Brussel en Frankfurt naar de USA. Nou weten we dat de handbagage bij Lufthansa gewogen kan worden en dat dit maar 8 kg mag zijn. Voor ons is dat lastig want, omdat onze ruimbagage een keer niet aan kwam doen we kleding, toiletartikelen, medicijnen, fotoapparatuur en electronica in onze handbagage die dan doorgaans rond de 10 kg weegt.
Weet iemand of je “personal item” ook meegewogen wordt bij je handbagage? Want je mag altijd een kleine handtas/sporttas als personal item bij je hebben.
Weet iemand of je “personal item” ook meegewogen wordt bij je handbagage? Want je mag altijd een kleine handtas/sporttas als personal item bij je hebben.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Handbagage Lufthansa
Dit zijn perfecte vragen voor dit onderwerp: viewtopic.php?f=30&t=75473&start=6600
Volgende keer daar aan toevoegen
Voor het persoonlijk item geldt geen gewichtslimiet. Wel een restrictie voor het formaat. 30x40x10. Vrij 'dun' dus, veel verder dan een laptoptas kom je niet.
Maar als je vlucht via Brussel gaat, zal een deel in ieder geval niet met Lufthansa uitgevoerd worden. Dus daar gelden dan weer afwijkende regels voor.
Volgende keer daar aan toevoegen

Voor het persoonlijk item geldt geen gewichtslimiet. Wel een restrictie voor het formaat. 30x40x10. Vrij 'dun' dus, veel verder dan een laptoptas kom je niet.
Maar als je vlucht via Brussel gaat, zal een deel in ieder geval niet met Lufthansa uitgevoerd worden. Dus daar gelden dan weer afwijkende regels voor.
Dat is inderdaad dun maar de iPad, e-readers etc kunnen daarin. En ook best wat adapters en dat scheelt best gewicht!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij vliegen in augustus naar LAS en hebben vermoedelijk dezelfde vluchten. Eerst Lufthansa, vervolgens Discover.
Ik realiseerde mij pas onlangs het "bagage-issue". Wij hebben twee grote rugzakken ivm een paar wandelingen met "wild" overnachten. Een rugzak is net te hoog tav de eisen. Ik ga er vanuit dat het wel los loopt. Deze rugzak is vaker mee geweest en we hebben nooit issues gehad.
Qua gewicht, ook bij ons zijn de rugzakken vaak aardig zwaar of vol (niet bij een 50 liter rugzak
). Camera's, medicijnen, zonne/lees/reservebrillen, contactlenzen, wat leesvoer voor onderweg en jassen. Nadat een keer onze bagage ook niet aankwam en daar de dure buitensportregenjassen in zaten, zitten deze nu standaard in de handbagage. Ik trek die jassen vaak aan (ook als het warm is
, zodat het weer wat scheelt in de rugzak. Camera's hebben we ook uit de rugzak en stoppen we in de cabine er weer in. Ook dit heeft tot nu toe gewerkt.
De keren dat wij gezien hebben dat de handbagage werd gewogen, waren het eigenlijk altijd trolleys.
Ik realiseerde mij pas onlangs het "bagage-issue". Wij hebben twee grote rugzakken ivm een paar wandelingen met "wild" overnachten. Een rugzak is net te hoog tav de eisen. Ik ga er vanuit dat het wel los loopt. Deze rugzak is vaker mee geweest en we hebben nooit issues gehad.
Qua gewicht, ook bij ons zijn de rugzakken vaak aardig zwaar of vol (niet bij een 50 liter rugzak

De keren dat wij gezien hebben dat de handbagage werd gewogen, waren het eigenlijk altijd trolleys.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Wij vlogen 2 jaar geleden met Delta/KLM en zijn op de terugweg overgeplaatst naar Lufthansa omdat onze vlucht niet ging. Toen moesten opeens onze trolleys gewogen worden (Seattle) en dat was schrikken want omdat onze tassen ooit niet aan kwamen en we gaan kamperen waren die trolleys vol. We hebben er toen snel de zware dingen uitgetrokken en voldeden net.
Flauwekul natuurlijk als je alle zware dingen in een klein (10x30x40 cm) tasje stopt en dat niet meetelt qua gewicht, maar vooruit.
We gaan het maar zo oplossen; kleine boodschappentas mee voor een eventueel weegmoment en zodra we die gepasseerd zijn alles weer terug in de trolley.
Flauwekul natuurlijk als je alle zware dingen in een klein (10x30x40 cm) tasje stopt en dat niet meetelt qua gewicht, maar vooruit.
We gaan het maar zo oplossen; kleine boodschappentas mee voor een eventueel weegmoment en zodra we die gepasseerd zijn alles weer terug in de trolley.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben al verschillende keren met Lufthansa gevlogen en tot nu toe is er nooit iets gewogen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
De afgelopen 3 jaar vliegen wij jaarlijks met Lufthansa naar Florida. Bagage is nog nooit gewogen. Ook is ons Personal item altijd gewoon een rugzak. Geen problemen mee gehad.
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Gisteren even gechat met een medewerker van Brussels Airlines en
daar zei men dat de toegestane 8 kg geldt voor de trolley en het persoonlijk item.
Volgens de website interpreteer ik dit anders
als voorbeeld BRU - JFK
https://www.brusselsairlines.com/be/nl/ ... lator.html#/
Bij Air France werden zowel in oktober 2024 en in mei 2025 onze gezamenlijke bagage gewogen (maximum 12 kg pp).
daar zei men dat de toegestane 8 kg geldt voor de trolley en het persoonlijk item.
Volgens de website interpreteer ik dit anders
als voorbeeld BRU - JFK
https://www.brusselsairlines.com/be/nl/ ... lator.html#/
Bij Air France werden zowel in oktober 2024 en in mei 2025 onze gezamenlijke bagage gewogen (maximum 12 kg pp).
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik dacht dat het wegen en meten van handbagage voorbehouden waren aan de Ryanair’s en Easyjet’s van deze wereld voor vluchten naar de Spaanse costa’s of een Grieks eiland, maar blijkbaar ook bij gerenommeerde airlines die de plas over vliegen.
Meestal vliegen wij met Amerikaanse maatschappijen naar de VS en hebben slechts 1 rugzak bij voor ons samen. Geen idee of dat nog mee speelt. Qua gewicht heb ik geen idee, allebei een ipad, een laptop, 2 koptelefoons en nog wat los spul weegt inderdaad wel wat. Al controleer ik het eigenlijk nooit.. medicijnen hebben wij gelukkig (nog) niet mee te maken en kleding neem ik niet mee. Als ik strand zonder bagage doe ik wel dezelfde kleren aan, tandenborstel en lenzenvloeistof heb ik wel bij.
Opmerkelijk wel. Ik heb het in alle reizen tot nu toe niet meegemaakt gelukkig. Als je ziet wat die Amerikanen aan hutkoffers in die bagagebakken stouwen
vraag je je af hoe ze dat doen
Meestal vliegen wij met Amerikaanse maatschappijen naar de VS en hebben slechts 1 rugzak bij voor ons samen. Geen idee of dat nog mee speelt. Qua gewicht heb ik geen idee, allebei een ipad, een laptop, 2 koptelefoons en nog wat los spul weegt inderdaad wel wat. Al controleer ik het eigenlijk nooit.. medicijnen hebben wij gelukkig (nog) niet mee te maken en kleding neem ik niet mee. Als ik strand zonder bagage doe ik wel dezelfde kleren aan, tandenborstel en lenzenvloeistof heb ik wel bij.
Opmerkelijk wel. Ik heb het in alle reizen tot nu toe niet meegemaakt gelukkig. Als je ziet wat die Amerikanen aan hutkoffers in die bagagebakken stouwen

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Het is iets waar ik de laatste jaren ook rekening mee ben gaan houden.
Ik weeg alles en check echt vooraf naar de maten en gewichten die meemogen.
Zelfs met Jetblue gehad (BOS) dat de handbagage op de weegschaal
moest staat. 1 handbagage bijna 1 kg te zwaar en de ander iets te licht en heb het overgewicht
moeten overpakken naar de andere koffer, bizar.
Dit jaar Delta (TPA) handbagage en 1 kleine handtas ca. 25 cm bij de gate worden terug geroepen
om de handtas en dat de handbagage hierdoor het ruim in moest. Om ons heen passagiers
met best grote rugtassen en losse tassen. We zijn gewoon doorgelopen en niet meer omgekeken.
1 koffer van onze ruimbagage bijna 1 kg te zwaar. Hier ook een probleem maar gelukkig
met een gesprek en grapje, label met heavy erom en op de band.
Tevens ook op (ATL) wij mochten 2 handbagage pp het vliegtuig in meenemen.
Voor het boarden waren ze al aan het roep toeteren en langs lopen om te kijken
en zien 2 personen met 4 handbagage zitten. Worden aangesproken dat er 2 koffers het
ruim in moeten. Ik laat zien dat wij in totaal 4 koffers als handbagage mogen hebben.
Bij de gate zelfde persoon en we kwamen er niet door er moesten 2 labels om de koffers
en afgeven in de slurf. Uiteindelijk 2 koffers gelabeld en in de slurf de labels
eraf gehaald en in het vliegtuig meegenomen waar voor iedereen genoeg ruimte was in de vakken.
Het zal ook van de persoon afhangen maar wel iets om rekening mee te houden tegenwoordig.
Ik weeg alles en check echt vooraf naar de maten en gewichten die meemogen.
Zelfs met Jetblue gehad (BOS) dat de handbagage op de weegschaal
moest staat. 1 handbagage bijna 1 kg te zwaar en de ander iets te licht en heb het overgewicht
moeten overpakken naar de andere koffer, bizar.
Dit jaar Delta (TPA) handbagage en 1 kleine handtas ca. 25 cm bij de gate worden terug geroepen
om de handtas en dat de handbagage hierdoor het ruim in moest. Om ons heen passagiers
met best grote rugtassen en losse tassen. We zijn gewoon doorgelopen en niet meer omgekeken.
1 koffer van onze ruimbagage bijna 1 kg te zwaar. Hier ook een probleem maar gelukkig
met een gesprek en grapje, label met heavy erom en op de band.
Tevens ook op (ATL) wij mochten 2 handbagage pp het vliegtuig in meenemen.
Voor het boarden waren ze al aan het roep toeteren en langs lopen om te kijken
en zien 2 personen met 4 handbagage zitten. Worden aangesproken dat er 2 koffers het
ruim in moeten. Ik laat zien dat wij in totaal 4 koffers als handbagage mogen hebben.
Bij de gate zelfde persoon en we kwamen er niet door er moesten 2 labels om de koffers
en afgeven in de slurf. Uiteindelijk 2 koffers gelabeld en in de slurf de labels
eraf gehaald en in het vliegtuig meegenomen waar voor iedereen genoeg ruimte was in de vakken.
Het zal ook van de persoon afhangen maar wel iets om rekening mee te houden tegenwoordig.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Blijkbaar kunnen Nederlanders dat ook. Ik zit op dit moment in een United vlucht van Amsterdam naar Washington DC en een echter Amsterdammer (aan het platte accent te horen) zag kans twee rollies in de overhead bin te proppen. Tja, bak wilde niet meer dicht want de rollies waren te groot. Zeer teleurgesteld was hij dat ze een label kregen en onderin moeste worden geplaatst.
Hij moet nog blij zijn dat ze hem niets in rekening hebben gebracht. Op de Air Baltic vlucht die ik daarvoor had, werd bij de een na de ander de handbagage gewogen. Ieder die meer dan 8kg bij zich had moest dokken.
Ik vlieg meerdere keren binnen Europa met KLM. En ik krijg kort voor vertrek altijd een mailtje dat het vliegtuig vol zit en dat ik mijn handbagage kan inchecken. 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
En terecht dat ze onderin werden geplaatst. Ik vind het van de zotte hoe sommigen proberen zoveel mogelijk handbagage aan board te smokkelen. Want dat is het gewoon. Ik vind het helemaal niet erg dat daar streng op gecontroleerd wordt.Loek schreef: ↑20 sep 2025, 12:24Blijkbaar kunnen Nederlanders dat ook. Ik zit op dit moment in een United vlucht van Amsterdam naar Washington DC en een echter Amsterdammer (aan het platte accent te horen) zag kans twee rollies in de overhead bin te proppen. Tja, bak wilde niet meer dicht want de rollies waren te groot. Zeer teleurgesteld was hij dat ze een label kregen en onderin moeste worden geplaatst.
Goede reis terug trouwens Loek. Had jullie reis al op FB gevolgd!

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 52 Reacties
- 9731 Weergaves
-
Laatste bericht door 1N9R1D
-