Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door dejong89 »

Beide eigenlijk. Heb ooit via Airfrance.IE veel betere prijzen gevonden dan via Airfrance.US/BE/DE
KLM.NL gebruik ik nooit, die 10 euro gebruik ik liever ergens anders voor.
Omdat we nu in april vertrekken kon ik de stoelen al reserveren. Wel even vooraf de site van Expertflyer bekeken of ze nog vrij waren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 74

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Heb net voor eind april vanaf ZWE geboekt, alleen klm.nl was duurder, klm.be en airfrance.be en .ie gaven dezelfde prijzen, inderdaad zonder die CC fee.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Jouw 3 maanden voor vlucht boeken heeft gevolgen voor jouw stoelkeuze.
Welke klasse vlieg jij @harryh ?
the proof of the pudding is in the eating...
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

harryh schreef: ↑
28 jan 2026, 13:31
Heb net voor eind april vanaf ZWE geboekt, alleen klm.nl was duurder, klm.be en airfrance.be en .ie gaven dezelfde prijzen, inderdaad zonder die CC fee.
A.S. vrijdag vertrek je toch ook al? Heb jij van Hertz nog geen eigen corporate code gekregen die je met ons kunt delen? Dan zorgen wij wel met zijn allen dat jij je PC status behoudt :lol: :offtopic:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

bedeve schreef: ↑
28 jan 2026, 13:53
Jouw 3 maanden voor vlucht boeken heeft gevolgen voor jouw stoelkeuze.
Basic economy met FB Gold - kon weer onze favoriete exit row stoelen kiezen
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

BahamaOne schreef: ↑
28 jan 2026, 15:28
A.S. vrijdag vertrek je toch ook al? Heb jij van Hertz nog geen eigen corporate code gekregen die je met ons kunt delen? Dan zorgen wij wel met zijn allen dat jij je PC status behoudt :lol: :offtopic:
Dat zou intussen wel moeten ja haha
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

28 jan 2026, 13:53
harryh schreef: ↑
28 jan 2026, 16:25
Basic economy met FB Gold - kon weer onze favoriete exit row stoelen kiezen
Ik ben nu al aan t boeken voor januari 2027 om in mijn favoriete rij 17 een stoel te hebben .... :geek: :roll:
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

En @harryh , alles weer vlekkeloos verlopen? Uitgezonderd van de Ford Explorer :lol:

Bericht door harryh »

@dejong89 Mis ook mn Explorer geluid haha. Verder weer prima gegaan. Werd bij de gate gevraagd naar de treinreis ivm secondary screening, maar ze besloten dat dat niet nodig was. Vertrek uit België wordt wel als extra risico gezien ;)

Bij het inchecken van de koffer - ja die hadden we deze keer mee, goedkoop shoppen hier nu - was er wat verwarring. Bij de Sky Priority check-in liep ik naar een van de beschikbare balies. Die dame zag alleen de treinreis maar niet de vlucht, ze ging bellen. Wat bleek? Sinds vorige week zijn er aparte Delta check-in balies aan de rechterkant bij SP, alle andere zijn KLM. KLM doet de check-in voor Delta niet meer kreeg ze te horen.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Dan schrik je je ook een rolberoerte :lol:
Ik wist dat Delta zoekende was naar een andere partner met betrekking tot de afhandeling van de bagage maar kennelijk is het al doorgevoerd.
Fijne vakantie!
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

28 jan 2026, 17:30
Ik ben nu al aan t boeken voor januari 2027 om in mijn favoriete rij 17 een stoel te hebben .... :geek: :roll:
17 C heen en terug
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Vraagje: Ik reis dan wel vanuit Brussel-Zuid (ZYR), maar vind het overbodig een nieuw topic te openen.

De trein naar Schiphol gaat om 5u53, men vraagt uiterlijk een half uur voor vertrek de tickets op te halen.

Air & Rail Brussel-Zuid is echter pas vanaf 5u30 open… hoe kan ik dit laten werken?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Timothy555
Toen men ook in Antwerpen de tickets nog moest afhalen bij de Int. Balie, moest je daar nog eerder zijn.
Intussen hoeft dat niet meer maar ik heb er toen, met familie (6p) bijna een uur over gedaan om m'n tickets te krijgen. Het was druk, te weinig balies in gebruik en het personeel was uitermate traag en inefficiënt. Toen we na 50 minuten eindelijk aan de beurt waren, ging het paspoort voor paspoort en ticket voor ticket; duurde minuten per ticket. De Eurostar toen nét gehaald.
Dus ze vragen in Brussel gewoon dat je op tijd bent zodat er niet gehaast of voorgedrongen hoeft te worden.
Als je iets vroeger komt (bijv 05:20u) sta je hopelijk vooraan in de rij en kan je nog koffie halen voor je Eurostar er is.
(er zijn geen andere redenen om eerder te moeten zijn; er is geen incheck of dergelijke; ze willen gewoon dat je de tijd hebt om je ticket af te halen en naar het juiste perron te lopen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Bedankt @Frasi

Ik ken de situatie ter plekke, al een aantal keer de trein als eerste ‘vlucht’ genomen, zowel naar CDG als naar AMS.

De treinen vertrekken 50 meter van waar de Air&Rail desk is, dus dat is het probleem niet. Ik ga er inderdaad wat vroeger gaan staan zodat ik bij de eersten ben als het open gaat, lijkt me het enige dat ik kan doen.

Beetje belachelijk wel dat dat in dit tijdperk nog niet digitaal kan…
Thijs86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Thijs86 »

Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met de Antwerpen route met iets minder "standaard" tickets? Sinds we met kleine kinderen reizen komt het helaas vaker voor dat OLCI niet mogelijk is. Nu hebben we voor eind april een tripje vanaf ZWE gepland staan met wat afwijkende opties. Het gaat mij niet om dat iemand een keer exact hetzelfde heeft geprobeerd, maar meer in zijn algemeenheid; had je een afwijkende itenerary en kon je wel of niet online inchecken bij vertrek vanaf ZWE?

Voor ons specifiek is voor deze trip het volgende van toepassing:
- route: ZWE-AMS-BKK
- vluchten uitgevoerd door AF
- 2 volw 1 kind
- 1 infant in eigen stoel
- premium light zonder ruimbagage

Het prijsverschil was zo groot (ruim 1000 per ticket) dat ik er rekening mee heb gehouden dat het alsnog de moeite waard is als wel fysiek moeten inchecken, dan maken we er een extra vakantiedagje van. Maar omdat we 20 minuten vanaf Schiphol wonen is het ook niet gek als online check in wel gewoon een optie is. Niet in de laatste plaats omdat het fysiek inchecken in Antwerpen Centraal nogal tijdrovend kan zijn. Voor de planning probeer ik vast een beetje de kansen in beeld te brengen. Uiteraard zal ik mijn eigen ervaringen ook hier posten als we terug zijn.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wat bedoel je eigenlijk @Thijs86 ?
Vind je in de postings hier geen antwoord op je vragen ??
Dat er geen fysieke incheck is : dat doe je wel op Schiphol , lees je hier maar ook op de websites van airfrance-klm
Dus ook jouw vermeende tijdrovendheid van inchecken op ZWE is volstrekt niet aan de orde.

Gewoon even met een kopje koffie of zo hier een beetje lezen en je voelt alle warrigheid bij je wegglijden ....
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

Dank voor je reactie @bedeve . Ik snap dat als alles gaat zoals normaal de check in online is en eventuele bag drop in AMS. Ik heb de route ook al meerdere keren gebruikt.

Met name als we voor een kind onder de 2 een eigen stoel hebben geboekt, merk ik dat online check in bij verschillende maatschappijen vaak niet mogelijk is. Al een paar keer tegenaan gelopen. Ik vermoed omdat de systemen er dan niet helemaal op ingericht zijn dit digitaal te verwerken en dat er zaken met de hand ingevoerd moeten worden.

Vandaar mijn vraag, of er mensen met wat meer afwijkende tickets (als in niet de standaard 1 of 2 volwassenen) ook succes hebben gehad met online check in. Hoeft niet precies dezelfde situatie te zijn, maar ik ben gewoon benieuwd. Ik ben dit topic van voor tot achter doorgegaan (plus zoekfunctie gebruikt), maar dit soort situaties heb ik nog niet zien langskomen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Jouw probleemstelling heeft nix met ZWE te maken @Thijs86 ; je checkt in op Schiphol.
En als jouw scenario opgaat stap je op Schiphol , net als ZWE passagiers met ruimbagage , naar een checkin balie ; opgelost !
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

Ik denk dat je check in en bag drop door elkaar haalt. Check in moet altijd voor je eerste segment gebeuren. En dat is dus voor je (evt theoretische) vertrek uit ZWE. Bag drop bij vertrek vanaf ZWE vindt inderdaad plaats op AMS. Als je op AMS fysiek zal proberen in te checken heeft KLM altijd aangehouden dat er dan sprake is van skip legging, wat niet mag. In het geval dat online check in niet lukt zou ik dus op het station in antwerpen moeten inchecken (en daarna natuurlijk nog evt bag drop op schiphol.

Daar zit verder ook totaal mijn vraag niet. Ik vraag naar ervaringen van mensen die wat meer afwijkende boekingen hebben vanaf ZWE in relatie tot online check in.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik haal nix door elkaar @Thijs86 ....

In het geval dat online check in niet lukt zou ik dus op het station in antwerpen moeten inchecken

Raad je wel aan de postings hier te lezen om aannames zoals deze los te laten.!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer