Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MichelAngelo66: Deep South rondreis

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
BahamaOne
Amerikafan

Re: Reis MichelAngelo66: Deep South rondreis

Bericht door BahamaOne »

Kun je Memphis en Clarksdale niet omdraaien?
Hoe ziet je schema er nu uit dan?
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

In mijn huidige schema gaan we donderdag 10 september van Nashville naar Memphis. We willen op tijd weg, omdat we onderweg nog wat willen zien en Tupelo ook willen bezoeken. Vanuit Tupelo rijden we dus door naar Memphis om daar ergens rond avondeten wellicht aan te komen. Ik heb daar 3 nachten gepland, omdat we diverse Musea willen bezoeken, Sun en Graceland. Ook nog af toe rustig wat eten en drinken etc. Daarvandaan dan naar Clarksdale en vervolgens naar Natchez. Als ik er twee nachten van maak dan lijkt me het nogal gepropt al weet ik niet of alle musea bezocht moeten worden. Ik hoef ook niet dagen in musea rond te slenteren. Maar ja, Sun, Civil Rights en Stax lijkt me sowieso wel een bezoek waard. Memphis Rock & Roll misschien overslaan. Wellicht kan ik Graceland op dag van vertrek doen, als we toch onderweg naar het zuiden gaan.....

Als we eerst vanuit Tupelo Clarksdale doen en dan naar Memphis, dan moeten we dezelfde weg weer terug naar Natchez. Lijkt mij niet heel gunstig toch?
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Voor de experience zou ik het omdraaien: Clarksdale op zondag is uitgestorven, als je Memphis op zondag doet is er genoeg te doen. :thumbup:

Als je op de kaart kijkt zie je dat je van Tupelo naar Clarksdale precies naar het westen rijdt via de 278: Voor Memphis moet je terug omhoog richting Noord-west (via een saaiere weg). Als je het omdraait ben je dus op woensdag 10 Sept (avond) en donderdag 11 Sept (hele dag en avond) in Clarksdale, rijd je op vrijdag 12 Sept naar Memphis (korte trip) en kun je de eerste bezienswaardigheden al op vrijdag doen. Dan heb je twee nachten Memphis en rijd je op zondag 14 sept weer richting Natchez. In Clarksdale kun je dan Ground Zero (Woensdag) en Red's (Donderdag) twee avonden doen. :thumbup:

Uiteindelijk zal het qua kilometers niet veel uitmaken. Je kunt vanuit Clarksdale via de 49 en Tunica (met het blues museumpje en visitor center als must stop!) en vanuit Memphis naar Natchez de 3 nemen via Indianola (BB King museum en graf). Dan rijd je ook niet twee keer dezelfde route en heb je toch je Clarksdale (Shack Up Inn!!!!) ervaring:thumbup:
MichelAngelo66
Amerikafan

ik ben even aan het puzzelen. Plan is niet verkeerd @BahamaOne. Scheelt uiteindelijk maar 100 mijl en ca. 1,5 reistijd. maar wel wat meer tijd in Clarksdale. Probleem is echter de beschikbaarheid in de Shack Up Inn. Dat komt net niet goed uit. Of ik moet een dag later aankomen. Moet ik ergens in de planning ervoor een dag ergens aan plakken.

Drie nachten Nashville lijkt me voldoende. We hebben nu twee dagen Gatlinburg. Zou een extra dag daar handig zijn? Bedenkende dat we op de heenweg daar naar toe de aanrijroute vanaf Clayton hebben. Dat gaat door de Smokey Moutains en dan zien we dat gedeelte al.

Puzzel de puzzel de puzzel
BahamaOne
Amerikafan

Re: Reis MichelAngelo66: Deep South rondrei

Bericht door BahamaOne »

Als je de Natchez Tracé Parkway zou willen rijden vanaf Nashville ben je al wat langer onderweg. Dan zou je in omgeving Tupelo kunnen overnachten, waardoor je een dag later aankomt in Clarksdale, voor twee nachten daar. Niet te lang wachten met vastleggen van de Shack Up Inn dus.

Je zou overigens op de woensdag de 9e (sorry in mijn vorige post had ik de verkeerde datum) de Fullilove kunnen boeken en op de 10e de Boom Boom. Als je ze als twee individuele boekingen doet kan het wel. :thumbup:

Als je toch besluit een dag te schuiven en op donderdag pas in Clarksdale willen zijn, dan kun je op donderdag de Boom-Boom boeken en voor de vrijdag de Sunrise (2 queens in twee slaapkamers ) of de Sunset (1 slaapkamer en 1 bed in woonkamer) :thumbup:

Je hebt dan de experience van twee verschillende shacks.

Het is een zeer gewilde overnachtingsplek, helaas.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Shack up Inn 2 weken geleden aangedaan, echt geweldig, zeker niet overslaan!
Met Über op en neer naar het dorp gegaan.
Bij Red's was er een gratis surprise optreden van de Black Keys, met blockparty erbij op straat. Zelfs gratis eten en drinken voor iedereen uit de buurt, ik had wel de jackpot volgens mij. Ik was er op een donderdag.
MichelAngelo66
Amerikafan

Dat klinkt goed @Bensiegel. Ik heb inmiddels een nacht geboekt in de Sunset.Vrijdag op zaterdag. Twee dagen werd wat lastig, omdat onze route anders niet uitkwam. Extra nacht in Gatlinburg en in Texas nacht erbij geplakt. Op aanraden van @BahamaOne wel eerst Clarksdale en dan Memphis. Kunnen we op zaterdagochtend ook nog even rustig ontbijten en het museum meepakken. We zijn erg benieuwd.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@MichelAngelo66 fijn dat het gelukt is!
@Bensiegel wauw wat gaaf! Gelukkig dat Red’s nog bestaat, en dat zijn zoon het goed doet en het open heeft weten te houden na zijn overlijden :thumbup:
Black Keys lijkt veel op Seasick Steve, alleen iets langzamer! Geweldig bandje :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer