Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....
@MichelAngelo66 wat bedoel je met "In Europa heeft dat meestal geen zin door minder aanbod bij hotels.com, in de VS wel" want er is juist veel aanbod via Hotels.com in Europa (sterker nog als je Trivago bekijkt zijn het bijna altijd dezelfde hotels als booking.com).
Ik boek al jaren via hotels.com voor al mijn overnachtingen en heb daar dus gold status + alle voordelen (vaak gratis fles wijn, late checkout, gratis parkeren, etc.). Sommige extra's adverteren ze mee zoals upgrades maar in de praktijk weet je nooit waarom je die wel/niet krijgt.
Als je hun site goed gebruikt kun je er best veel op besparen.
- Standaard dus de 11e nacht gratis als voucher van het gemiddelde van je 10 nachten.
- via CashbackXL nog eens 4% extra korting (https://www.cashbackxl.nl/webshops/hotelscom)
- na boeken kun je kamers die goedkoper zijn geworden laten prijsmatchen (zowel restitueerbaar als niet) (https://nl.hotels.com/customer_care/pil ... antee.html).
ben zelf niet zo'n fan van het loyalty programma van booking omdat die te vaag is naar mijn mening.
Ik boek al jaren via hotels.com voor al mijn overnachtingen en heb daar dus gold status + alle voordelen (vaak gratis fles wijn, late checkout, gratis parkeren, etc.). Sommige extra's adverteren ze mee zoals upgrades maar in de praktijk weet je nooit waarom je die wel/niet krijgt.
Als je hun site goed gebruikt kun je er best veel op besparen.
- Standaard dus de 11e nacht gratis als voucher van het gemiddelde van je 10 nachten.
- via CashbackXL nog eens 4% extra korting (https://www.cashbackxl.nl/webshops/hotelscom)
- na boeken kun je kamers die goedkoper zijn geworden laten prijsmatchen (zowel restitueerbaar als niet) (https://nl.hotels.com/customer_care/pil ... antee.html).
ben zelf niet zo'n fan van het loyalty programma van booking omdat die te vaag is naar mijn mening.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb even een vraag, benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Vlak nadat ik terug kwam uit Florida afgelopen februari zat ik eens te neuzen op de site van Booking punt com. Zag een leuk hotel in een regio waar ik nooit eerder geweest ben, Deerfield Beach. 1 blok van het strand, heel goede beoordelingen. EUR 770,= voor 12 nachten. Koopje! Ik heb het meteen vastgelegd omdat ik het tot het laatste moment toch nog kon annuleren, en ik nog niet zeker wist ik komende winter weer naar Florida zou gaan.
Eergisteren ticket geboekt, op de data waarop ik de hotelreservering heb. Keek paar weken geleden al eens terug op Booking com en zag dat het hotel nu EUR 1950,= is voor dezelfde periode. Heb vlak na de boeking nog een bericht gestuurd, antwoord ook op gekregen. Dus Booking ligt vast, en was zichtbaar voor diegene.
Ben nu beetje bang dat als ik straks eind februari arriveer ze zeggen: oeps dat was een foutje, je moet nog even ca EUR 1200.= bijbetalen.
Of heb ik er gewoon recht op voor deze prijs? Iemand ervaring met zoiets?
Vlak nadat ik terug kwam uit Florida afgelopen februari zat ik eens te neuzen op de site van Booking punt com. Zag een leuk hotel in een regio waar ik nooit eerder geweest ben, Deerfield Beach. 1 blok van het strand, heel goede beoordelingen. EUR 770,= voor 12 nachten. Koopje! Ik heb het meteen vastgelegd omdat ik het tot het laatste moment toch nog kon annuleren, en ik nog niet zeker wist ik komende winter weer naar Florida zou gaan.
Eergisteren ticket geboekt, op de data waarop ik de hotelreservering heb. Keek paar weken geleden al eens terug op Booking com en zag dat het hotel nu EUR 1950,= is voor dezelfde periode. Heb vlak na de boeking nog een bericht gestuurd, antwoord ook op gekregen. Dus Booking ligt vast, en was zichtbaar voor diegene.
Ben nu beetje bang dat als ik straks eind februari arriveer ze zeggen: oeps dat was een foutje, je moet nog even ca EUR 1200.= bijbetalen.
Of heb ik er gewoon recht op voor deze prijs? Iemand ervaring met zoiets?
Laatst gewijzigd door Cindy1969 op 05 mei 2026, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jeppiepruts
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het prijsverschil is wel groot. Maar kamers (of vluchten of....) worden door de dynamische prijzen natuurlijk veel vaker duurder bij veel vraag, of naarmate men bijna uitverkocht raakt.
Je hebt zeker recht op het verblijf voor deze prijs. Maar in theorie kan het hotel de boeking wel annuleren. Ik heb dat zelf wel eens meegemaakt onder het mom van overboeking, maar je zag het ook wel gebeuren door hotels rondom de solar eclipse, toen men ontdekte dat ze een veelvoud konden verdienen.
Als je die gedachte vervelend vindt dan zou je een back-up boeking voor een andere accommodatie achter de hand kunnen houden...
Je hebt zeker recht op het verblijf voor deze prijs. Maar in theorie kan het hotel de boeking wel annuleren. Ik heb dat zelf wel eens meegemaakt onder het mom van overboeking, maar je zag het ook wel gebeuren door hotels rondom de solar eclipse, toen men ontdekte dat ze een veelvoud konden verdienen.
Als je die gedachte vervelend vindt dan zou je een back-up boeking voor een andere accommodatie achter de hand kunnen houden...
- Cindy1969
- Amerikafan
- Contacteer:
@jeppiepruts Dank voor je reactie, ga voor de zekerheid even een back up boeking maken inderdaad.
Nu is het geval dat ik net een mail kreeg van ICS, mijn ANWB creditcard is geblokkeerd wegens vermoedelijke fraude. Gekeken, en inderdaad, paar vreemde bedragen afgeschreven. Even gebeld ook nog voor de zekerheid, dat is geregeld, maar krijg nu een nieuwe CC, dus moet die sowieso even aan gaan passen in mijn account van Booking. Even kijken wat er dan met mijn boeking gaat gebeuren
Heb ik in ieder geval weer wat speurwerk te doen naar een hotel
Nu is het geval dat ik net een mail kreeg van ICS, mijn ANWB creditcard is geblokkeerd wegens vermoedelijke fraude. Gekeken, en inderdaad, paar vreemde bedragen afgeschreven. Even gebeld ook nog voor de zekerheid, dat is geregeld, maar krijg nu een nieuwe CC, dus moet die sowieso even aan gaan passen in mijn account van Booking. Even kijken wat er dan met mijn boeking gaat gebeuren
Heb ik in ieder geval weer wat speurwerk te doen naar een hotel
-
jeppiepruts
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
De laatste keren dat ik mijn creditcard wijzigde bij booking.com moest ik direct betalen.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zie wel vaker dat hotels stukken duurder worden of erna stukken goedkoper afhankelijk hoe vol ze zitten.
Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen dan kun je het hotel benaderen en een bevestiging vragen of ze op jouw naam en jouw data een reservering hebben. als ze dat bevestigen heb je het maximale gedaan.
Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat iets "too good to be true" was een paar jaar geleden. Toen kreeg ik een paar dagen erna een mail van hotels.com om een ander hotel uit te zoeken gezien er dus een gevalletje fraude speelde. Soms komt het voor op deze platformen.
Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen dan kun je het hotel benaderen en een bevestiging vragen of ze op jouw naam en jouw data een reservering hebben. als ze dat bevestigen heb je het maximale gedaan.
Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat iets "too good to be true" was een paar jaar geleden. Toen kreeg ik een paar dagen erna een mail van hotels.com om een ander hotel uit te zoeken gezien er dus een gevalletje fraude speelde. Soms komt het voor op deze platformen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
@nwolf In mijn beleving is (was) het aanbod van hotels.com nooit zo groot. Niet dat ik nu zoveel rondritten maak binnen Europa, maar ik heb het wel eens geprobeerd bij een rondrit in Italie, maar kon het toen niet echt vinden. Dat kan ook zeker aan mij hebben gelegen. De voorgaande keer in het westen van de VS heb ik wel veel met hotels.com gedaan. Vandaar mijn ervaring.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Over fraude gesproken, enkele weken geleden overkwam mij iets dat mij nog niet eerder voorgevallen was bij de vele honderden motelboekingen die ik de afgelopen jaren gemaakt heb in Amerika.
Ik had via de officiële website van Best Western (ik doe wel mee aan de motel royalty's programma's
Uiteraard NIET op die link geklikt. Duidelijk scam en een gevalletje van fraudepoging. Wel heb ik Best Western benaderd. Niet het bewuste motel (geen email beschikbaar) maar Best Western zelf over deze frauduleuze Whatsapp. Na een week een uitgebreid antwoord van Best Western. Dat is op zich netjes maar het is een algemene email waarin niet werd ingegaan op de specifieke locatie in Tucson die duidelijk een 'een lek' heeft. Ook het feit dat het motel zelf niet via email bereikbaar is (ik doe zoiets liever via email dan via telefoon) stelt mij niet gerust. Mijn naam, telefoonnummer + verblijfsdata zijn in ieder geval gelekt. Creditcardgegevens ga ik vooralsnog niet van uit al houd ik die wel goed in de gaten.
Afgelopen weekend heb ik de Best Western in Tucson dan toch maar weer geannuleerd. Het zit mij niet lekker dat bij een motel klantgegevens zijn gelekt. Zeker niet van een gerenommeerd bedrijf als Best Western. Nou weet ik dat vele motels onder de paraplu van Best Western zelfstandig opereren maar toch. Je draagt wel de naam Best Western.
Kijk, bij Booking.com is het bekend dat dit gebeurt, vandaar ook dat ik eigenlijk ook nooit via Booking.com meer boek. Maar van Best Westeren had ik het niet verwacht en er ook niets over gelezen. Best Western schreef wel dat ze waarschuwingen op hun website hebben geplaatst maar die heb ik nog niet gezien. Vandaar mijn keuze om niet in deze Best Western te verblijven. De andere boekingen bij Best Western blijven overigens vooralsnog staan.
Moraal van het verhaal, blijf alert op boekingen die je maakt.
Roland
-
ONYX666
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
deze heb ik ook gehad, er was gewoon een groot lek bij bestwestern, en dit heeft best western niet duidelijk gecomuniceerd
https://www.dutchitchannel.nl/news/7258 ... oplichting
https://www.dutchitchannel.nl/news/7258 ... oplichting
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Cindy1969 Wij hadden twee jaar geleden - tijdens de eclips - iets vergelijkbaars. Motel6 ruim een jaar van te voren geboekt, voor 60 dollar, en die prijs ging later naar 500 dollar of meer toen ze in de gaten kregen dat ze in de baan van de eclips lagen.
We hadden zowel rechtstreeks een kamer geboekt, als via booking.com. En wij kregen ook een nieuwe credit card. Zowel bij Motel6 als bij booking konden we de cc-gegevens wijzigen zonder dat onze boeking verviel of aangepast werd. Zie ook dit topic.
Marianne
Marianne
Ik heb een hotel geboekt in Zürich voor het pinksterweekend en die is nu al drie keer zo duur. Begin dit jaar geboekt.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
@Coyote
Het heeft in deze weinig te maken met het betreffende hotel, wij hadden bij een boeking voor een overnachting in Frankrijk bij een Best Western precies hetzelfde. Ook wij kregen na een verzoek van ons een algemene mail, maar klikken op links doen we sowieso nooit. Het hotel was overigens meer dan prima.
Groetjes Harry.
Het heeft in deze weinig te maken met het betreffende hotel, wij hadden bij een boeking voor een overnachting in Frankrijk bij een Best Western precies hetzelfde. Ook wij kregen na een verzoek van ons een algemene mail, maar klikken op links doen we sowieso nooit. Het hotel was overigens meer dan prima.
Groetjes Harry.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ik boek altijd (heel erg) ver van te voren. Hotelprijzen gaan met enige regelmaat 1 of 2 keer over de kop in de periode dat ik boek totdat ik verblijf.
Nog nooit een issue mee gehad.
Ook al meerdere malen de CC aangepast in de accounts van Booking/AirBNB/Hotels.com, voornamelijk omdat de oude vervallen was. Ook dat heeft nooit een probleem opgeleverd.
Een back-up boeking kan altijd, maar echte zorgen zou ik me zeker niet maken.
Nog nooit een issue mee gehad.
Ook al meerdere malen de CC aangepast in de accounts van Booking/AirBNB/Hotels.com, voornamelijk omdat de oude vervallen was. Ook dat heeft nooit een probleem opgeleverd.
Een back-up boeking kan altijd, maar echte zorgen zou ik me zeker niet maken.
- bedeve
- Amerika-expert
ik heb per jaar zo n 6 boekingen in Best Western Hoofddorp.Coyote schreef: ↑06 mei 2026, 05:54
Ik had via de officiële website van Best Western (ik doe wel mee aan de motel royalty's programma's) een boeking gemaakt voor een motel in Tucson. Naast die van Tucson ook nog bij enkele andere Best Westerns via hun officiële site. Krijg ik enkele dagen later ineens een Whatsapp bericht, zogenaamd van Best Western, over mijn boeking in Tucson, compleet met mijn naam + datum verblijf. In het bericht werd gezegd dat 'mijn verzoek' (hoezo verzoek, had niets gevraagd) in afwachting was van aanvullende informatie van mij, gevolgd door een link die ik moest volgen.
Moraal van het verhaal, blijf alert op boekingen die je maakt.
Roland
En daar begon vorig jaar voor mij de Whats App ervaring.
Geen aandacht aan besteed....de volgende boeking weer...
Toen heb ik er well aandacht aan besteed, en daar in de BW organisatie contact over gezocht.
De boeven hebben op een of andere wijze jouw naam , jouw boeking en jouw telefoonnummer.
Daartoe blijft het beperkt.
Op het moment van mijn contact was het problem nog niet opgelost...
Voor mijn boeking in maart jl kreeg ik een paar weken voor tijden weer een Appje.
Daarvan opnieuw melding gedaan.
Voor mijn april boeking kreeg ik geen appje
Ondertussen op pad in de States ook weer twee BW boekingen gehad ;green Appje !
Is de kust veilig ?
In Tucson heb ik door de jaren heen een paar maal in de Gold Poppy Inn geslapen .
Was dat jouw gekozen hotel @Coyote ?
Prima plek : prima prijs .
Ik ben vorige week wat " No Country for Old Man " locaties lang's geweest en overnacht in BW Tucumcari.
Duurste overnachting van mijn tripje en het enige hotel waard ze me nooit weer zien.
Maar zoals gezegd ; green fishing appje ivm boeking gekregen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Cindy1969
- Amerikafan
- Contacteer:
Dank jullie wel allemaal! Ga gewoon mijn nieuwe CC gegevens invoeren als ik die binnen heb, denk ook wel dat de boeking gewoon blijft bestaan hoor.
Heb daar indertijd via de topic die jij noemt @Martin & Marianne ook over gelezen weet ik nu ik het weer zie.
Kan natuurlijk altijd nog even een berichtje sturen of mijn boeking inderdaad goed genoteerd staat.
En v.w.b. de CC, kom al 13 jaar in de USA, eerste keer dat zoiets gebeurt, verbaasde me al dat ik het niet eerder heb gehad. Laatste keer in Florida toch ergens iets gelekt denk ik, was begin februari daar.
Heb daar indertijd via de topic die jij noemt @Martin & Marianne ook over gelezen weet ik nu ik het weer zie.
Kan natuurlijk altijd nog even een berichtje sturen of mijn boeking inderdaad goed genoteerd staat.
En v.w.b. de CC, kom al 13 jaar in de USA, eerste keer dat zoiets gebeurt, verbaasde me al dat ik het niet eerder heb gehad. Laatste keer in Florida toch ergens iets gelekt denk ik, was begin februari daar.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, ik denk juist wel dat het met dat specifieke motel te maken heeft. Zou het in het reserveringssysteem van Best Western zelf zitten dan had ik ook van de andere reserveringen bij Best Western een appje verwacht. Omdat veel motels zelfstandig opereren onder de paraplu van Best Western ga ik ervan uit dat het hier en daar wel eens mis gaat.
Overigens had ik online wel info gevonden dat dit soort appjes bij Best Western in Europa al langer voorkwamen. Al is dat nooit groot in het nieuws gekomen. Althans, ik had dat niet meegekregen.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dit was bij Best Western InnSuites Tucson Foothills Hotel & Suites. Zag er prima uit zo op het eerste gezicht.
Nu weer teruggevallen op een van de motels van Wyndham in Tucson.
En om weer on topic te gaan, bij zowel Wyndham Rewards als Choice Hotels heb ik inmiddels alweer genoeg punten verzameld om enkele gratis overnachtingen te boeken. Dat zal ik niet persé doen voor mijn aanstaande trip maar wie weet in oktober als ik door het Zuidoosten reis.
Roland
@Cindy1969 ik had afgelopen december twee nachten op the keys voor $120 in de luxste kamer een koopje daar natuurlijk. Dag erop wilde ik een nacht extra boeken (vanwege de lage prijs) en toen was het meer dan $500. Niet gedaan zoals je begrijpt en mijn reservering is gewoon gehonoreerd. Ik denk dat ze wel geschrokken zijn in het hotel na mijn boeking en daarna de prijzen hebben aangepast
. Ik had voor de zekerheid een back up boeking maar niet nodig gehad. Je hebt gewoon mazzel, ook een keer fijn!
reisverslagen: 2025 rondje Denver en Florida, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Cindy1969
- Amerikafan
- Contacteer:
Fijn te horen @Elendan en dat is zeker een koopje voor de Keys! Lucky you haha.
Wellicht is dat bij mij ook zo gegaan, geschrokken van de lage prijs van de boeking, en daarna snel de prijzen aangepast.
Een mazzeltje is zeker fijn
Wellicht is dat bij mij ook zo gegaan, geschrokken van de lage prijs van de boeking, en daarna snel de prijzen aangepast.
Een mazzeltje is zeker fijn
- bedeve
- Amerika-expert
Ik reed van Utah naar Los Angeles.
Vond Las Vegas een goede plek voor een stop.
Wilde een hotel bekijken wat ik op het oog had voor aanstaande October
https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... evada.html
Voor de door @ONYX666 genoemde 30 000 punten had ik green twee maar 4 nachten een king bed kamer met complete keuken...
Voor degenen die net als ik op dit moment door de USA reizen : Wyndham geeft bonus punten !
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5509 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-