Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Orlando - 22 september t/m 28 september

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Orlando - 22 september t/m 28 september

Bericht door Resetovic »

Beste mede-forummers,

​Ik weet dat niemand hier een glazen bol heeft en dat het midden in het orkaanseizoen valt, dus om een weersvoorspelling zal ik niet vragen ;).

​Ik ben echter benieuwd naar de ervaringen van de mensen die er misschien wonen of de oudgedienden die vaker in de laatste week van september in Orlando zijn geweest.

​Het plan is om mijn reis (start 9 sept in Vegas en vooral in Utah is) om te boeken op het eind. In plaats van te eindigen in Las Vegas, overweeg ik om op de 22e naar Orlando te vliegen en de 28e weer naar huis. Een extra fun week van een kleine week dus na wat natuur en wandelingen. De andere optie is Chicago, maar de voorkeur is meer Orlando.

​Hoe ervaren jullie de balans tussen de lagere drukte in de parken versus de hoge luchtvochtigheid en die typische middagbuien in die week? Is het te doen om dan echt op pad te zijn, of zeggen jullie laat Orlando voor een andere keer en kies nu voor Chicago?

​Mijn voorlopige idee: 2 dagen Universal en een Halloween Horror Night, 1 dag een huurauto voor Kennedy Space Center, de Black Point Wildlife Drive en een bioluminescentie tour en misschien een 2e dag voor een auto, moet mij nog echt verdiepen in Orlando eigenlijk. Disney is ook nog een vraagteken dus 2 dagen moet ik nog echt bekijken.

​Ik hoor heel graag hoe jullie deze specifieke week eind september ervaren!
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Orlando - 22 september t/m 28 september

Bericht door naranya »

Wij zijn 2-maal in Florida/Orlando geweest eind september.

Is het nog warm? Ja.
Als je in de parken bent, loop af en toe een winkel binnen voor de AC en de meeste wachtrijen zijn ook gekoeld of iig overdekt.
Drink genoeg, doe rustig aan en zoek de schaduw op.
Zorg er voor dat je vroeg in de parken bent en ga wellicht in de middag (wanneer het druk en warm wordt) terug naar je verblijf om te relaxen en ga 's avonds nog terug.

Kans op buien? Ja.
Deze buien zijn meestal vrij kort (denk 10 minuten ofzo) dus schuilen is goed te doen.
Wordt je onverhoopt toch nat dan ben je ook zeer snel weer droog :wink:

De parken zijn wellicht wat minder druk, maar verwacht geen wonderen (zeker HHN is volgens mij elke avond gewoon uitverkocht, maar zelf geen ervaring mee).
Bedenk ook dat Universal 3 parken heeft en Disney 4 parken (zonder de waterparken), dus je gaat wel keuzes moeten maken.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Wij wonen in de regio en het kan inderdaad warm zijn maar door slim te plannen kun je hier nog steeds goed verblijven. Zorg dat je vroeg op stap bent en zo bij opening bij de parken bent zodat het nog "rustig" is en je meer kunt doen met lagere temperaturen. Zodra het warmer wordt loop je door de winkeltjes heen door het park en koel je af in de winkeltjes, ook veel rijen voor attracties hebben koeling.

Orkaan seizoen, tja, overal is wel eens wat met het weer en andere regio's hebben tornado's welke feitelijk gevaarlijker zijn aangezien die niet zover van tevoren aangekondigt worden. Orkanen zijn vooral gevaarlijk in de kust gebieden, Milton kwam over Kissimmee heen met wat schade als gevolg maar behalve veel wind en extreme regenval viel het vonden wij wel mee.

En de afternoon showers, zijn lekker verkoelend maar kunnen de vochtigheid ook erg verhogen bij het verdampen. Zorg dat je tijdig ergens onder schuilt want na een paar druppels kan het echt compleet losbarsten met centimeters water in de straten. Als de bui eindigt is dat water vaak ook weer zo weg en gaat het leven weer door. Lengte van de buien verschilt maar wij vinden het altijd even lekker omdat de temperatuur daalt. Ook hier geldt weer, volg het weer en plan naar de verwachting qua lengte van de buien. De parken hebben genoeg wat overdekt is qua attracties en de buien zorgen ervoor dat mensen naar huis gaan en het dus rustiger wordt in de parken.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@naranya

Helder, dankjewel! Goede tip over die wachtrijen met AC, dat maakt het wachten inderdaad een stuk draaglijker. Ik ga inderdaad keuzes moeten maken. De focus ligt nu op twee dagen sowieso Universal, of ik koop een 3 dagen pas voor 510 dollar met 2 dagen gratis inclusief Hogwarts Express.
Is natuurlijk een hoop geld, maar als het een dag niet meezit dan kan ik altijd even terugkomen of verspreid over de dagen in plaats van eventueel een express pass te kopen van 150 dollar per dag. Halloween Night als express ticket wil ik zeker wel doen, en tickets zijn al te koop nu.

Ik wil als park dus eigenlijk volledig focussen op Universal en kan inderdaad vroeg heen gaan, later weer terug komen of een andere dag verder gaan met de 3=2 ticket.

@JeroenB

Een reactie van een local is altijd fijn, bedankt!

Het plan is nu om na het hiken in Utah de reis af te sluiten in Orlando. Het lijkt me een mooie overgang van de natuur naar wat meer actie. Ik neig sowieso naar die 3+2 promo voor Universal; dat geeft me de rust om tussen 23 en 26 september op m'n gemak te hoppen en de hitte/buien rustig te managen zonder dat ik een dag verspil door hitte of misschien een orkaan mocht dit alles nodig zijn :lol: .

Heb je nog tips voor die dagen in Orlando (zonder auto) die ik echt niet mag missen? Universal is geen dwang

Zondag de 27e haal ik vroeg de auto op bij Hertz (airport locatie) en rijd ik naar Kennedy Space Center, gevolgd door de Black Point Wildlife Drive en de Bioluminescentie Kayak Tour. Ik overnacht dan in de buurt (Titusville/Cocoa Beach), zodat ik de 28e op m'n gemak terug kan richting het vliegveld voor m'n vlucht van 17:55 via Detroit.

Ik twijfelde nog even over een extra rit naar Tampa voor een rechtstreekse vlucht op de 28e, maar dat lijkt me qua tijd en extra kosten eigenlijk zonde van de rust. Beter gewoon Orlando als basis houden, toch?
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Zonder auto moet je zorgen dat je dicht bij Universal een hotel scoort zodat je die auto niet meteen nodig hebt en anders een uber.

Uiteraard zou ik zeggen ga lekker naar de shopping malls, eventueel Old Town op een avond dat ze er staan met de oudere of muscle cars, maar dat is wel weer een stukje uit de buurt als je geen auto hebt wat lastiger.

En met Kennedy Space Centre, wellicht St. Augustine of Daytona Beach/Circuit doen.

Tampa is dan wel heel erg uit de richting om vandaan terug te vliegen en geeft flink extra reistijd vanaf de andere kust.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer