Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rafting op de colorado-river

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KellyVG
Amerikakenner

Rafting op de colorado-river

Bericht door KellyVG »

Wij zouden graag een half dagje raften op de colorado-river. Maar het echte raften (white water raft-trips) blijkt telkens minstens één dag te duren. De trips die slechts een halve dag in beslag nemen, lijken ons eerder "familie-boottochtjes", nl. de smooth water raft-trips.

Iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk ergens een halve dag te raften?
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Iemand ervaring met deze one-day rafting, hiking and exploring trip??

http://www.destinationgrandcanyon.com/runners.html

Het lijkt mij heel leuk om te doen!
judetha
Amerika-ontdekker

Bericht door judetha »

Hoi Kelly,

wij gaan binnenkort ook naar de G.C. en raften lijkt ons super-gaaf! Wat je hebt gevonden ziet er gaaf uit!
Judith
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Ik had wat info aangevraagd ivm die one day rafting trip en dit is wat ik als antwoord kreeg:

Hello there!

Below is detailed information on our rafting trips. Please let me know if you need any further information.

ONE-DAY WHITEWATER RAFTING ADVENTURE

This one-day whitewater rafting adventure is offered daily from March 15th thru October 31st. We offer you a chance to travel 45 miles of the Colorado River and experience 9 exciting rapids! The trip takes place in the lower granite gorge of the Grand Canyon from Diamond Creek to Quartermaster. The first 15 miles is where the 9 rapids are, which range from 3-7 on a scale of 1-10. The rest of the 30 miles is smooth water. No experience is necessary to enjoy this adventure. We only ask that you be able to get in and out of the boat. Our minimum age is 8 years old and there is no passenger weight restriction. For your safety, a life jacket is provided.

The Hualapai River Runners have been operating for 30 years and have taken many people from all over the world through the Grand Canyon. Our boatmen have 4 to 20 years experience and are trained in CPR, First Aid, and Swift-water Rescue. Our motorized boats hold up to 8 passengers and we can take up to 80 people per day. There has been very few incidents of anybody falling off the raft(s) throughout our 30 years.

Check-in will begin at 7:30 a.m at the River Runners desk located in the Hualapai Lodge. At 8 a.m. We'll drive you down the only road to the bottom of the Grand Canyon to meet your boatman or boatwoman. The drive is a total of 19 miles, but is on a rough dirt road and takes about an hour to arrive there. After your arrival at the river, your first stop will be at Travertine Caverns where you will hike and rope climb into the cavern where you will see a natural waterfall-Travertine Falls.

For lunch, all the raft will stop along the sandy beaches for your enjoyment. Lunch consists of a deli-style sub sandwich with chips. Please inform us if there are any dietary restrictions in your group so we may accommodate you. All snacks and beverages are also provided.

At approximately 2:30 p.m, you will arrive at Grand Canyon West where you will be airlifted by helicopter from the bottom of the canyon to the top, to enhance your view of Grand Canyon West. The airlift ranges anywhere from 8-10 minutes. At the Grand Canyon West terminal, you may wash up and visit our gift shop for any souvenirs or snacks. From Grand Canyon West, you will be transported by bus back to the Hualapai Lodge which is approximately 2 to 2/12 hours drive in time. You should arrive back to the Hualapai Lodge between 6 – 7 p.m.

You may call us at the River Running office at (928) 769-2210 & 2219 or toll free at (888) 255-9550 to make your reservations today! The cost per person is $249 + $79 (transportation fee) + 7% sales tax, totaling $350.96. We are currently offering a River Special for groups of 4 or more for $1,299.00 + tax, which includes a one night/one room stay here at our Hualapai Lodge. We recommend upon booking, payment made in full for the rafting trip with any of the following major credit cards: Visa, Mastercard, American Express, or Discover.

Amanda Santistevan

Hualapai River Running

Lijkt jullie dit niet wat duur of is het toch de moeite waard of waar voor zijn geld??
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik begrijp dat je er 's morgens vroeg al moet zijn en dat je aan het eind van de dag nog terugmoet. Waar slapen jullie? Het is zo'n 2-2.5 uur van Las Vegas. Ook is 30 miles smooth water. Ik heb deze tocht niet zelf gedaan maar heb op TA wel diverse reakties gelezen die positief waren maar waar ook geklaagd werd over de prijs...
Die tocht vanuit Page is ook mooi, en een stuk goedkoper, maar ja, geen white water...Kom je nog in Moab? Daar zijn ook whitewaterrafts.
YH
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Nee in Moab komen we niet...

Lijkt idd wel leuke dag maar misschien toch te duur en we laten het dan waarschijnlijk aan ons voorbij gaan!
Wel jammer want zo een aantal rapids meemaken in zo'n decor moet toch wel indrukwekkend zijn...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Die raft in Page is ook heel indrukwekkend.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Yeehaw schreef:Die raft in Page is ook heel indrukwekkend.
Wat bedoel je daar precies mee? Is er een website van?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

http://www.raftthecanyon.com en er is maar een provider: Colorado River Discovery
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Yeehaw schreef:www.raftthecanyon.com en er is maar een provider: Colorado River Discovery
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar die link opent niet veel :roll:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ligt aan jou.Bij mij doet ie-ut goed. Over Horseshoe bend: Op weg us89 4 miles ten zuiden van Page 200 meter voorbij milemarker 545 naar het westen. Met de raft ga je er doorheen http://www.raftthecanyon.com (2 tees)
YH
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

Die site werkt en ik hoor positieve reacties hier over de tocht :D

Ik kan alleen een twee drie niet vinden wat een tochtje kost :? kijk ik er overheen??

groeten vanuit Alaska,
Arwin
The more you see, the less you know.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Volwassenen $ 64,-- Kinderen $ 54m-- plus uiteraard de onvermijdelijke
Navajo fee van $ 6,-- per persoon.
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Ik heb het filmpje bekeken: het ziet er mij iets te smooth uit!

Lauren
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Lauren schreef:Ik heb het filmpje bekeken: het ziet er mij iets te smooth uit!

Lauren
Ja, voor ons ook. Wij wouden heel graag echt raften. Maar jammer genoeg is dat veel te duur...
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

Thanks voor de bedragen in $$ :)

Iemand ervaring met raften vanuit Moab? Wellicht iets spectaculairder?

Groeten vanuit Juneau,
Arwin
The more you see, the less you know.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

frenkie
Amerika-ontdekker

Bericht door frenkie »

Hoi,

Ik heb alle links nagekeken maar ze vertrekken allemaal vanuit Moab. Weet iemand of er ook een rafting tocht van 1/2 of 1 dag vetrekt in de buurt van Grand Canyon Village?

Gr,
Frank
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er vertrekken geen raftingtrips vanuit GC Village. 1 dag (beetje whitewater) trips in Grand Canyon West en meerdaagse whitewaterrafts vanaf Lees Ferry. 1/2 dag smooth watertrips vanaf Page (Colorado River) en Bluff (San Juan River) en whitewater in Moab.
jgelinders
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door jgelinders »

...
Laatst gewijzigd door jgelinders op 25 mei 2007, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer