Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Chevrolet Venture 6 personen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
martens
Amerika-ontdekker

Chevrolet Venture 6 personen

Bericht door martens »

Begin juli vertrekken we voor een amerika reis van 21 dagen. We hebben momenteel een Chevrolet Venture gehuurd voor 4 volwassenen, 1 tiener en 1 kind. Helaas was er geen grotere wagen beschikbaar. Ik maak me toch wel zorgen of dit haalbaar is? 5 à 6 koffers? Klopt het dat de wagens in Amerika groter zijn dan de versies in Europa?
:?: :(
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik denk dat de inhoud ongeveer het zelfde is dan een Chrysler Van.

ik weet niet hoe oud de Van is wat jullie hebben gehuurd... maar de Venture wordt sinds 2005 hier niet meer uit gebracht...hij is vervangen voor de Uplander.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik weet niet hoe groot de auto is, geen ervaring mee. Maar ik zou je aanraden geen koffers mee te nemen maar tassen. Bijvoorbeeld grote slappe sporttassen. Die kun je veel makkelijker stapelen en verdelen in een kofferruimte. 5 of 6 koffers krijg je volgens mij in geenéén auto. Is het trouwens nodig om voor iedereen apart een koffer mee te nemen, zoveel heb je niet nodig in amerika. Of gaan jullie kamperen?

Marjon
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zouden in 2005 ook een Chevrolet Venture krijgen. Dit werd echter een Dodge Grand Caravan. Wij zijn met z'n vijven en we hadden nog kampeerspullen bij. Slaapzakken- en matjes, een tent, 2 stoelen, een grote koelbox en natuurlijk nog koffers met de rest. Het was een beetje proppen, maar toch goed te doen. Ik heb hier een foto van de binnenkant. Het wordt natuurlijk wel sneller een zooitje :oops:
Van de kofferruimte heb ik geen foto, maar al het hierboven genoemde paste
erin :wink:

Elly

Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Maar goed dat jullie geen aanrijding hebben gehad, al die spullen waren als projectielen door de auto gevlogen met alle gevolgen vandien. Als je dat eenmaal een keer meegemaakt hebt ga je nooit meer zo op pad.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Daar heb je helemaal gelijk in. Deze foto is gemaakt tegen het einde van onze vakantie. In het begin kon het er allemaal makkelijker in, maar naarmate de vakantie vordert pak je je spullen minder netjes in en we kwamen net uit Las Vegas waar we ook weer wat aangeschaft hadden.
We zullen de volgende keer beter opletten :wink:.

Elly
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je hebt ook 12 persoons vans die je kan huren.
Dan heb je alle ruimte van de wereld
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad geen koffers meenemen, dat zou best wel eens krap kunnen worden. Tassen is veel gemakkelijker. En neem vooral niet te veel mee. Je zult nauwelijks warme kleren nodig hebben, en je vindt overal wasserettes zodat je binnen de kortste keren je spullen weer schoon en droog hebt.
Wij hebben met z'n vieren een van gehad, en we hadden ook slaapzakken, kookspullen en een grote koelbox bij ons. Een koelbox is echt aan te raden, dus houd daar rekening mee dat daar ook ruimte voor is.
Vaak kun je bij het verhuurbedrijf kiezen uit meerdere modellen, dus je kunt ter plekke kijken welke de meeste kofferruimte biedt.

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

michelly schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Deze foto is gemaakt tegen het einde van onze vakantie. In het begin kon het er allemaal makkelijker in, maar naarmate de vakantie vordert pak je je spullen minder netjes in en we kwamen net uit Las Vegas waar we ook weer wat aangeschaft hadden.
We zullen de volgende keer beter opletten :wink:.

Elly

Is deze foto genomen in een "Caravan" of in een "Grand Caravan". Dat scheelt nog al. De meeste verhuurmaatschappijen konden ons geen "Grand" garanderen, dus hebben we maar een SUV (ivm bagageruimte) geboekt.

gr Ruud
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Een Grand Caravan

Elly

Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Dat staat er mooi op. Wij reizen ook met 3 kids en ik hoop dat we met de Equinox (maar het zal wel een "or simular"worden) wat meer ruimte hebben voor de bagage.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Heb je dan ook 2 achterbanken?
Met 3 kids vind ik het toch wel prettig als ze niet alle 3 naast elkaar zitten.
Zeker als je flinke afstanden aflegt is het toch wel zo rustig als ze allemaal wat ruimte hebben :wink:

Elly
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Groot gelijk Elly.

Wij waren vroeger met zijn drieën thuis en als we dan naar Oostenrijk gingen zaten we met zijn drieën op de achterbank gepropt (zeker toen we tieners waren)
We maakten bijna de hele reis ruzie wie zijn benen waar mocht leggen en of de één niet meer ruimte had dan de ander.
Ik heb met terugwerkende kracht medelijden met mijn ouders :oops:

Nu moet ik zeggen dat mijn eigen twee kinderen anders zijn, die hebben nooit ruzie en zijn erg dol op elkaar, ook in de auto.
( Ik weet niet waar ik dat aan verdiend heb) :dunno:

Marjon
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hoi Marjon,

Ik vind het ook nogal een verschil of je met 2 of met 3 op de achterbank zit. Met z'n 3en zit je toch gauw tegen elkaar aan. En de middelste kan nooit 'ns lekker gaan hangen want dan zit ie weer tegen 1 van de anderen aan.
Kortom voor ons stond als een paal boven water dat we 2 achterbanken wilden. Komt nog 'ns bij dat de oudste bijna 1.90 m is...

En ja, bij ons hebben ze toch wel 'ns ruzie hoor :wink:

Elly
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

equinox heeft geen 2 achterbanken

Dan moet je wat groters nemen zoals een expedition
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

michelly schreef:Heb je dan ook 2 achterbanken?
Met 3 kids vind ik het toch wel prettig als ze niet alle 3 naast elkaar zitten.
Zeker als je flinke afstanden aflegt is het toch wel zo rustig als ze allemaal wat ruimte hebben :wink:

Elly
Zoals al aangegeven door Ned in Mo, heeft de Equinox geen 2 achterbanken maar wel een behoorlijke bergruimte en dat lijkt ons voldoende. Mocht het bij het ophalen vd auto tooch wat tegenvallen, dan maar eens kijken wat er nog meer staat.

Gr Ruud
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA