Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Floor1976: hulp bij route westen incl. Yellowstone
Re: Reis Floor1976: hulp bij route westen incl. Yellowstone
Wij zijn ongeveer hetzelfde aan het uitpuzzelen momenteel, hebben alleen een paar dagen korter de tijd. Vergelijk ook direct eens de huurprijzen van de auto van-naar de steden waarop, en waarvandaan je vliegt. Dit kan behoorlijk schelen, waardoor een goedkopere vlucht niet direct voordeliger uitpakt met een duurdere huurprijs van de auto. Dit is althans waar wij nu tegenaan lopen. Voor ons is momenteel Seattle- Las Vegas het voordeligst. Zou wel wat aanpassingen betekenen voor jullie trip.
Zeker ook iets om naar te kijken,
En welke vertrek luchthaven kijk jij naar en welke periode?
Wat is de route die jullie bedacht hebben?
En welke vertrek luchthaven kijk jij naar en welke periode?
Wat is de route die jullie bedacht hebben?
Ergens tussen 23 juli en 5 augustus kunnen wij vertrekken, vanaf Frankfurt zoals het er nu uitziet, als op korte termijn Brussel of Amsterdam niet voordeliger wordt.
Seattle heen en terug zou nog wat schelen, maar daarmee wordt hetgeen we willen doen weer wat lastiger.
Zit nu te puzzelen, zie hieronder. Vooral tussen Grand Teton en Moab, en de laatste paar dagen gaan wellicht nog op de schop. En voor de dagen bij Joseph/Enterprise, zoek ik nog een geschikte accommodatie, om veel bij Hell's Canyon te kunnen zien/doen, maar ook om gelijk even goed te kunnen relaxen.
Grand Canyon en Page laten we er bewust uit in deze reis, hier was ik zelf vorig jaar nog.
Seattle heen en terug zou nog wat schelen, maar daarmee wordt hetgeen we willen doen weer wat lastiger.
Zit nu te puzzelen, zie hieronder. Vooral tussen Grand Teton en Moab, en de laatste paar dagen gaan wellicht nog op de schop. En voor de dagen bij Joseph/Enterprise, zoek ik nog een geschikte accommodatie, om veel bij Hell's Canyon te kunnen zien/doen, maar ook om gelijk even goed te kunnen relaxen.
Grand Canyon en Page laten we er bewust uit in deze reis, hier was ik zelf vorig jaar nog.
Mooie plannen.
Frankfurt is voor ons wel echt 3,5 uur rijden, zou hier niet de voorkeur hebben. Ook niet omdat we dus meteen onze eerst dag willen vertrekken en helaas vastzitten aan de bouwvak.
En de avond ervoor, dus na het werk, nog alvast doorrijden naar Frankfurt voor een overnachting vind ik ook niks.
Frankfurt is voor ons wel echt 3,5 uur rijden, zou hier niet de voorkeur hebben. Ook niet omdat we dus meteen onze eerst dag willen vertrekken en helaas vastzitten aan de bouwvak.
En de avond ervoor, dus na het werk, nog alvast doorrijden naar Frankfurt voor een overnachting vind ik ook niks.
Ja, wij wonen in Zuid Limburg, dus scheelt niet veel met Schiphol.
@Martin & Marianne
Jij gaf als advies aan de route om te draaien, daar heb ik naar gekeken en vanmiddag zitten puzzelen en kom nu tot deze optie:
Route 4 weken, retour Denver
Dag 1: Denver aankomst (1N)
Dag 2: lange reisdag via Cheyenne → Custer (3N)
Dag 3: Mt Rushmore & Custer SP
Dag 4: Badlands NP & Wall Drug
Dag 5: reisdag → Sheridan (1 N)
Dag 6: reisdag → Cody (1N)
Dag 7: naar Yellowstone ((4N) )(Yellowstone Lake → Mud Volcano → Hayden Valley)
Dag 8: Yellowstone (Mammoth hot Springs)
Dag 9: Yellowstone (Old Faithfull & Grand Prismatic)
Dag 10: Yellowstone (Grand Canyon & Norris Geyser?)
Dag 11: reisdag → Grand Teton (2N)
Dag 12: Grand Teton
Dag 13: lange reisdag — Salt Lake City (1N)
Dag 14: reisdag → Las Vegas (2 N)
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: reisdag → Grand Canyon (1N)
Dag 17: Grand Canyon → Page (2N) (Horshoe Bend)
Dag 18: Page (Antelope Canyon, Lake Powel)
Dag 19: Page → Bryce ((1N)
Dag 20: Bryce → Capitol Reef (2N)
Dag 21: Capitol Reef
Dag 22: reisdag → Moab (3N)
Dag 23: Moab (Canyonlands NP)
Dag 24: Moab (Arches NP)
Dag 25: lange reisdag → Rocky Mountain (3N)
Dag 26: Rocky Mountain
Dag 27: Rocky Mountain
Dag 28: Terugvlucht
Wat denken jullie hiervan? Beter ?
Tips welkom wederom.
Jij gaf als advies aan de route om te draaien, daar heb ik naar gekeken en vanmiddag zitten puzzelen en kom nu tot deze optie:
Route 4 weken, retour Denver
Dag 1: Denver aankomst (1N)
Dag 2: lange reisdag via Cheyenne → Custer (3N)
Dag 3: Mt Rushmore & Custer SP
Dag 4: Badlands NP & Wall Drug
Dag 5: reisdag → Sheridan (1 N)
Dag 6: reisdag → Cody (1N)
Dag 7: naar Yellowstone ((4N) )(Yellowstone Lake → Mud Volcano → Hayden Valley)
Dag 8: Yellowstone (Mammoth hot Springs)
Dag 9: Yellowstone (Old Faithfull & Grand Prismatic)
Dag 10: Yellowstone (Grand Canyon & Norris Geyser?)
Dag 11: reisdag → Grand Teton (2N)
Dag 12: Grand Teton
Dag 13: lange reisdag — Salt Lake City (1N)
Dag 14: reisdag → Las Vegas (2 N)
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: reisdag → Grand Canyon (1N)
Dag 17: Grand Canyon → Page (2N) (Horshoe Bend)
Dag 18: Page (Antelope Canyon, Lake Powel)
Dag 19: Page → Bryce ((1N)
Dag 20: Bryce → Capitol Reef (2N)
Dag 21: Capitol Reef
Dag 22: reisdag → Moab (3N)
Dag 23: Moab (Canyonlands NP)
Dag 24: Moab (Arches NP)
Dag 25: lange reisdag → Rocky Mountain (3N)
Dag 26: Rocky Mountain
Dag 27: Rocky Mountain
Dag 28: Terugvlucht
Wat denken jullie hiervan? Beter ?
Tips welkom wederom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel mooi zo!
Vergeet Crazy Horse niet op dag 3.
Ik weet niet of je al hebt nagedacht over accomodaties? Van Moab naar Rocky Mountain NP zou ik de eerste nacht aan de westkant overnachten. Je hebt dan ook nog de tijd om vanuit Moab via de 128 te rijden. En misschien een kort bezoek aan Colorado NM? Kijk voor beide eens in ons 2013-verslag.
Weten jullie al wanner je gaat? Ik zou zo snel mogelijk naar accommodatie in Yellowstone kijken. Doe zeker 1 of 2 nachten bij Old Faithful. Het is heel mooi om daar 's morgensvroeg of in de avond nog langs de geisers te lopen. Wij vinden de Roosevelt Lodge ook heel plezierig, en betaalbaar.
Annuleren kan gratis tot 30 dagen voor aankomst dus je kunt altijd nog schuiven.
Marianne
Vergeet Crazy Horse niet op dag 3.
Ik weet niet of je al hebt nagedacht over accomodaties? Van Moab naar Rocky Mountain NP zou ik de eerste nacht aan de westkant overnachten. Je hebt dan ook nog de tijd om vanuit Moab via de 128 te rijden. En misschien een kort bezoek aan Colorado NM? Kijk voor beide eens in ons 2013-verslag.
Weten jullie al wanner je gaat? Ik zou zo snel mogelijk naar accommodatie in Yellowstone kijken. Doe zeker 1 of 2 nachten bij Old Faithful. Het is heel mooi om daar 's morgensvroeg of in de avond nog langs de geisers te lopen. Wij vinden de Roosevelt Lodge ook heel plezierig, en betaalbaar.
Annuleren kan gratis tot 30 dagen voor aankomst dus je kunt altijd nog schuiven.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even
Marianne
Ben je al eerder in Yellowstone geweest? zo nee, dan zou ik daar zeker 1 of 2 nachten extra doen, je zit daar nu verhoudingsgewijs erg kort. En ik mis ook tijd voor Capitol Reef.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 9141 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-