Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fooien
Fooien
Kan iemand mij de basisregels uitleggen hoe het zit met fooien bv. in restaurant, kamermeisje, taxi, bus, cafe, ...
Ik vind veel tarieven maar de ene zegt 10% de andere 20%...wel een groot verschil he?
Iemand?
Ik vind veel tarieven maar de ene zegt 10% de andere 20%...wel een groot verschil he?
Iemand?
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Fooien
Daar zijn al heel wat discussies over geweest, maar de basisregels zijn:MR.B schreef:Kan iemand mij de basisregels uitleggen hoe het zit met fooien bv. in restaurant, kamermeisje, taxi, bus, cafe, ...
Iemand?
10% als je niet tevreden bent
15% als je tevreden bent
20% als je uitermate tevreden bent
Dus je geeft altijd fooi, ook als je niet tevreden bent (tenzij je natuurlijk uitermate onbeschoft behandeld bent).
Wij verblijven 7 nachten in het zelfde hotel. (Wolcott)
Wat stellen jullie voor van fooi voor het kamermeisje? Of helemaal niets?
Ik had ook al gehoord van dubbele taks???
Wij verblijven 7 nachten in het zelfde hotel. (Wolcott)
Ik had ook al gehoord van dubbele taks???
- Color01
- Amerika-expert
Re: locatie
je hoeft voor het kamermeisje geen tip geld neer te leggen.MR.B schreef:
Verwarrend...
Dit bedoel ik dus...
De ene zegt JA de andere NEE... Help!!!
Bestaat er geen 'etikette' boek?
De ene zegt JA de andere NEE... Help!!!

Bestaat er geen 'etikette' boek?

- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Waarom niet?Color01 schreef:je hoeft voor het kamermeisje geen tip geld neer te leggen.MR.B schreef:
Wij hebben gemerkt , dat als je 1 dollar per persoon per nacht neerlegde dat er meer service werd verleent, vaker schone handdoeken, de afstandsbediening van de t.v. lag ineens op de kamer. Was wel niet echt belangrijk.
Annie
-
- Amerikakenner
Kamermeisjes of the ladies from housekeeping zijn er toch om jou rommel op te ruimen?
Mag best wel een kleinigheidje tegenoverstaan. Zeker als je langer blijft dan een dag is dit voor jou en hen prettig.
We laten altijd bij een eendagsbezoek twee dollar achter en blijven we langer is 5 dollar per dag ,vinden wij althans ,standaard tarief.
Mag best wel een kleinigheidje tegenoverstaan. Zeker als je langer blijft dan een dag is dit voor jou en hen prettig.
We laten altijd bij een eendagsbezoek twee dollar achter en blijven we langer is 5 dollar per dag ,vinden wij althans ,standaard tarief.
-
- Amerikakenner
We worden toch zo ongeveer doodgegooid met de tip en fooienproblemathiek?
Als je alle berichten mag geloven moeten alle Amerikanen het hebben van de fooien om aan een normaal maandloon te komen.
Overigens geven we in Frankrijk ook altijd fooi aan de ladies van M(h)ousekeeping. Ik heb daar zelfs speciale enveloppen voor.

Als je alle berichten mag geloven moeten alle Amerikanen het hebben van de fooien om aan een normaal maandloon te komen.
Overigens geven we in Frankrijk ook altijd fooi aan de ladies van M(h)ousekeeping. Ik heb daar zelfs speciale enveloppen voor.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nou, jawel, hoor! Alleen doet lang niet iedereen dat. Wij laten iedere ochtend $5 achter ($1 per persoon in de kamer).Color01 schreef:je hoeft voor het kamermeisje geen tip geld neer te leggen.MR.B schreef:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij laten altijd $ 2 achter per nacht voor het kamermeisje. En dat gun ik ze ook van harte.
Bij Valetparking gaven we $5 aan de man die onze koffers naar de kamer bracht (was in Las Vegas dus hij moest een heel eind lopen) en $ 2 aan de man die onze auto haalde.
In een restaurant geef ik meestal 20 %
Marjon
Bij Valetparking gaven we $5 aan de man die onze koffers naar de kamer bracht (was in Las Vegas dus hij moest een heel eind lopen) en $ 2 aan de man die onze auto haalde.
In een restaurant geef ik meestal 20 %
Marjon