Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Permits voor The WAVE!!!! Gelukt!!!
De loterij begint stipt om 9.00 uur op het BLM kantoor.
Zorg dat je er vroeg genoeg bent.
Dan vul je één formulier in met alle namen van jullie groep.
Je speelt dan in jullie geval met 4 personen voor 1 permit.
Jullie formulier krijgt een nummer en als jullie nummer getrokken wordt mag je de volgende (!) dag met de groep van 4 naar The Wave.
Behoor je niet tot de gelukkigen, dan kun je aangeven of je de volgende dag nog een keer mee wilt doen met de loterij.
Als je dat wilt dan ga je de volgende dag terug en krijg je voor jullie zelfde groep mensen 2 nummers toegwezen.
Dat verdubbelt dus je kans om een permit te bemachtigen.
En zo kan dat natuurlijk wel een paar dagen doorgaan.
Wij waren met twee personen en hebben twee keer aan de loterij meegedaan.
De tweede dag werd ons nummer afgeroepen, dus op dag 3 mochten we gaan lopen.
Het ligt natuurlijk aan jullie schema of je de tijd kunt inplannen om er meerdere dagen aan te spenderen.
Het is wel de moeite waard, The Wave is adembenemend en de wandeling er naar toe is een avontuur op zich.
Succes, ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Zorg dat je er vroeg genoeg bent.
Dan vul je één formulier in met alle namen van jullie groep.
Je speelt dan in jullie geval met 4 personen voor 1 permit.
Jullie formulier krijgt een nummer en als jullie nummer getrokken wordt mag je de volgende (!) dag met de groep van 4 naar The Wave.
Behoor je niet tot de gelukkigen, dan kun je aangeven of je de volgende dag nog een keer mee wilt doen met de loterij.
Als je dat wilt dan ga je de volgende dag terug en krijg je voor jullie zelfde groep mensen 2 nummers toegwezen.
Dat verdubbelt dus je kans om een permit te bemachtigen.
En zo kan dat natuurlijk wel een paar dagen doorgaan.
Wij waren met twee personen en hebben twee keer aan de loterij meegedaan.
De tweede dag werd ons nummer afgeroepen, dus op dag 3 mochten we gaan lopen.
Het ligt natuurlijk aan jullie schema of je de tijd kunt inplannen om er meerdere dagen aan te spenderen.
Het is wel de moeite waard, The Wave is adembenemend en de wandeling er naar toe is een avontuur op zich.
Succes, ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
16x USA / 30 staten
Dag Liz
Eerst en vooral bedankt voor de snelle reactie en uwe zeer duidelijke uitleg!
Ons schema laat het echter niet toe om er meerdere dagen aan te spenderen...
Ik vind het ontzettend jammer dat ik The Wave pas ontdekt heb na onze definitieve planning...
Kan je ook niet meedoen via mail? Of heb ik dit verkeerd begrepen? Ik heb op de site van BLM gezien dat je u tot eind mei kan inschrijven voor permits voor september. Maar meer uitleg vind ik er niet over...
Heb jij (of iemand anders) enig idee?
Groetjes!
Eerst en vooral bedankt voor de snelle reactie en uwe zeer duidelijke uitleg!
Ons schema laat het echter niet toe om er meerdere dagen aan te spenderen...

Kan je ook niet meedoen via mail? Of heb ik dit verkeerd begrepen? Ik heb op de site van BLM gezien dat je u tot eind mei kan inschrijven voor permits voor september. Maar meer uitleg vind ik er niet over...
Heb jij (of iemand anders) enig idee?
Groetjes!
Liesje,Liesje68 schreef: Ik heb op de site van BLM gezien dat je u tot eind mei kan inschrijven voor permits voor september. Maar meer uitleg vind ik er niet over...
Ik weet daar niet het fijne van, maar ik adviseer je de zoekfunktie even te raadplegen.
Als je "The Wave permits" intypt vind je héél veel antwoorden op je vraag.
16x USA / 30 staten
- Mieke & Paul
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Wij zijn vorige week naar The Wave geweest. We waren er om half 1 's middags (die dirt-road gaat niet zo snel met een camper, maar het was net te doen). We waren om half 6 terug bij de camper. Het was wel erg warm, maar vond het wel goed te doen. We hadden ieder een gallon water meegenomen (3,87 liter) en hadden allebei nog ongeveer de helft over toen we terug waren.
Het was echt de moeite waard, wat verschrikkelijk mooi!
Nog 4 dagen en dan gaan we weer terug naar Nederland
Wij zijn vorige week naar The Wave geweest. We waren er om half 1 's middags (die dirt-road gaat niet zo snel met een camper, maar het was net te doen). We waren om half 6 terug bij de camper. Het was wel erg warm, maar vond het wel goed te doen. We hadden ieder een gallon water meegenomen (3,87 liter) en hadden allebei nog ongeveer de helft over toen we terug waren.
Het was echt de moeite waard, wat verschrikkelijk mooi!
Nog 4 dagen en dan gaan we weer terug naar Nederland

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij zijn 1x verkeerd gelopen, we zijn namelijk het punt waar je uit de wash moet gaan (rechtsaf) voorbij gelopen. Op gegeven moment vonden we het toch wel wat te lang duren, dat stuk door de wash, en zijn we weer omgedraaid. Daarna hebben we geen problemen meer gehad om het te vinden.Wij zijn nl zelf zo bang dat we het 15 juli niet kunnen vinden ondanks de coordinaten, foto's en routebeschrijvingen
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
At last!
Ik heb eindelijk door hoe de loterij werkt.
Je kan u gewoon inschrijven op hun site en $ 5 betalen. Je kan dan 3 datums opgeven... En dan maar hopen
Er hebben zich ontzettend veel mensen ingeschreven dus de kans is ontzettend klein...
Ik ben momenteel mijn planning eens grondig aan het bekijken. Maar eigenlijk vrees ik er een beetje voor. Ik veronderstel dat je Antelope Canyon en The Wave niet op 1 dag kunt bezoeken. Dat is zeker te veel van het goeie?
Had ik toch maar eerder van The Wave gehoord...
Ik wens aan iedereen veel succes en voor diegene die al een permit hebben kunnen bemachtigen, veel plezier!
Groetjes!

Er hebben zich ontzettend veel mensen ingeschreven dus de kans is ontzettend klein...
Ik ben momenteel mijn planning eens grondig aan het bekijken. Maar eigenlijk vrees ik er een beetje voor. Ik veronderstel dat je Antelope Canyon en The Wave niet op 1 dag kunt bezoeken. Dat is zeker te veel van het goeie?
Had ik toch maar eerder van The Wave gehoord...
Ik wens aan iedereen veel succes en voor diegene die al een permit hebben kunnen bemachtigen, veel plezier!
Groetjes!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Het is niet onmogelijk maar gewoon niet aan te raden.
Ik zou gaan voor de Wave omdat het veel moeilijker is om aan die permits te komen.
Antilope Cayon kun je elke dag van de week bezoeken en daar ben je niet zo'n permit voor nodig alleen dan de toegang van de indianen daar.
Maar de wave is goed te doen als je even weet hoe je moet lopen en even het bordje aan de rechterkant op een paar meter van de weg omhoog in de gaten houd.
Hier staat op het eind een foto vanaf google met de te lopen route.
Erika
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... a&start=20
Ik zou gaan voor de Wave omdat het veel moeilijker is om aan die permits te komen.
Antilope Cayon kun je elke dag van de week bezoeken en daar ben je niet zo'n permit voor nodig alleen dan de toegang van de indianen daar.
Maar de wave is goed te doen als je even weet hoe je moet lopen en even het bordje aan de rechterkant op een paar meter van de weg omhoog in de gaten houd.
Hier staat op het eind een foto vanaf google met de te lopen route.
Erika
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... a&start=20
Ons is precies hetzelfde gebeurdHenriëtte schreef: Wij zijn 1x verkeerd gelopen, we zijn namelijk het punt waar je uit de wash moet gaan (rechtsaf) voorbij gelopen. Op gegeven moment vonden we het toch wel wat te lang duren, dat stuk door de wash, en zijn we weer omgedraaid. Daarna hebben we geen problemen meer gehad om het te vinden.

16x USA / 30 staten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Kunnen we elkaar de hand geven omdat we volgens mij op allemaal dezelfde plek de mist in zijn gegaan.
Zowel Henriëtte als wij waren een beetje op zoek naar het bord waar Marjan op stand op een een van haar foto's.
Maar wat er staat is een klein lullig bordje dat je gauw over het hoofd ziet maar die de richting aangeeft naar het tweede registerbox.
Zo zie je er uit na de hele trip en het bord weer ziet.

groetjes, Erika.
Zowel Henriëtte als wij waren een beetje op zoek naar het bord waar Marjan op stand op een een van haar foto's.
Maar wat er staat is een klein lullig bordje dat je gauw over het hoofd ziet maar die de richting aangeeft naar het tweede registerbox.
Zo zie je er uit na de hele trip en het bord weer ziet.

groetjes, Erika.
Laatst gewijzigd door Erika op 12 jun 2007, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijkbaar moet je je nu op voorhand inschrijven en wordt er ginder in Amerika lotje trek gedaan... Wel een betere manier om meer mensen de kans te geven om te winnen... Geen zenuwachtig gedoe meer om 7u 's avonds op 1 augustus natuurlijk... 
Maar wat ik me nu afvraag... Zou het mogelijk zijn om 2 keer ons in te schrijven voor de loterij? Een keer op mijn naam, en één keer op mijn reisgezel haar naam...? Of zouden ze daar in Amerika niet blij zijn met mijn "gefoefel"... Als we er nu allebei bij zijn kost het ons wel 10 dollar meer, maar dat vind ik niet erg...
Alleen geef ik dan 2 mensen NIET de kans om er heen te gaan...
We zouden in november gaan...

Maar wat ik me nu afvraag... Zou het mogelijk zijn om 2 keer ons in te schrijven voor de loterij? Een keer op mijn naam, en één keer op mijn reisgezel haar naam...? Of zouden ze daar in Amerika niet blij zijn met mijn "gefoefel"... Als we er nu allebei bij zijn kost het ons wel 10 dollar meer, maar dat vind ik niet erg...

We zouden in november gaan...
Op deze website vind je meer info over de lotery:
https://www.blm.gov/az/asfo/paria/coyot ... /index.htm
Inderdaad, via deze site moet je je vooraf inschrijven! Elke inschrijving kost nu geld, ookal ben je er uiteindelijk toch niet bij...Sandrah schreef:Op deze website vind je meer info over de lotery:
Heeft iemand het al op deze manier gedaan? En hebben jullie je dan dubbel ingeschreven? Alvast bedankt!
Wij hebben meegedaan aan de lotery voor september. We hebben 3 data opgegeven (1e, 2e en 3e keuze) en wij zijn 2 gelukkigen die een permit hebben weten te bemachtigen. Wij hebben slechts op 1 naam meegedaan.
Je betaalt zowiezo $5 om mee te doen aan de lotery en als je de permits bemachtigd, dan krijg je ongeveer 2 weken de tijd om je deelname te bevestigen. Dan betaal je nog eens $10. Reageer je niet binnen de 2 weken, dan komt de permit weer vrij.
Daarnaast bestaat natuurlijk nog steeds de mogelijkheid om ter plaatse mee te doen. Wij besloten om alvast vanuit Nederland de gok te wagen...
Sandra
Je betaalt zowiezo $5 om mee te doen aan de lotery en als je de permits bemachtigd, dan krijg je ongeveer 2 weken de tijd om je deelname te bevestigen. Dan betaal je nog eens $10. Reageer je niet binnen de 2 weken, dan komt de permit weer vrij.
Daarnaast bestaat natuurlijk nog steeds de mogelijkheid om ter plaatse mee te doen. Wij besloten om alvast vanuit Nederland de gok te wagen...

Sandra
Hallo KarinEn dan heb ik nog een vraagje. Gisteren heb ik de Tomtom 910 binnen gekregen en die gaat dus mee naar Amerika. Nu weet ik er nog niet veel vanaf, dus misschien is het een stomme vraag, maar kun je die Tomtom ook gebruiken voor zo'n wandeling? De coördinaten krijg je bij de routebeschrijving ook op. En zo ja, hoe doe je dat dan? Kun je ook een wandeltocht uitzetten?
Daar ik zelf ook een tomtom 910 bezit kan ik me heel goed voorstellen dat je er nog niet helemaal geweldig mee overweg kunt. Het apparaat heeft zoveel functies en mogelijkheden dat je er echt even over doet de exacte werking van je tomtom 910 allemaal uit te pluizen en naar wens ingesteld te krijgen. Betreffende je vraag kan ik je in ieder geval melden dat de tomtom 910 in principe ook voor wandelingen te gebruiken is, een aanrader is het echter niet. Ten eerste kent het systeem niet alle wandelroutes........al ga ik er vanuit dat dergelijke wandelroutes wel ingeprogrammeerd zullen zijn. Ten tweede is het geen aanrader daar je in het geval van deze wandeling (naar ik verwacht) niet voldoende aan de interne accu zult hebben en het systeem na verloop van tijd uit zal vallen.
De tomtom tijdens je wandeling in een tas of heuptas stoppen werkt niet daar (mijn ervaring is) dat de satteliet dan geen bereik heeft en je dus bijna verplicht bent het apparaat steeds in de hand mee te sjouwen. Echt handig is dit niet kan ik je vertellen. Anyway, mocht je nog aanvullende vragen en/of problemen met of over de tomtom 910 hebben dan laat maar even met een PM horen.
I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!
- Djeli
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben ook meegedaan aan de lotery voor september. We hadden twee dagen op gegeven (langer zijn we niet in de buurt) en hebben ook op twee namen meegedaan.
Helaas hebben wij geen permits toegewezen gekregen en zijn nu dus $ 10 armer, maar om kaartjes te bemachtigen voor de Wave vonden wij dat geen probleem. Helaas heeft het niet geholpen!
Er zijn zoveel mogelijkheden in de buurt van Page dat we nu twijfelen of het ter plaatse nog eens gaan proberen of dat we gaan raften. Wat een luxe probleem
Helaas hebben wij geen permits toegewezen gekregen en zijn nu dus $ 10 armer, maar om kaartjes te bemachtigen voor de Wave vonden wij dat geen probleem. Helaas heeft het niet geholpen!
Er zijn zoveel mogelijkheden in de buurt van Page dat we nu twijfelen of het ter plaatse nog eens gaan proberen of dat we gaan raften. Wat een luxe probleem

- Djeli
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mocht je nu niet een van de gelukkige zijn die bij de lotery een permit toegewezen krijgt, ga dan na twee weken terug naar de site van BLM. Dan komen namelijk de permits vrij die niet zijn betaald door de mensen die ze toegewezen hebben gekregen.
Ik heb dat net ook gedaan en wonder boven wonder was onze 2de keuze nog vrij! Ik ben echt ontzettend blij.
Ik heb dat net ook gedaan en wonder boven wonder was onze 2de keuze nog vrij! Ik ben echt ontzettend blij.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2839 Weergaves
-
Laatste bericht door EllenVakantie