Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken bij NYPD/ LAPD of ander politiekorps

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
JWusa
Amerikafan

Werken bij NYPD/ LAPD of ander politiekorps

Bericht door JWusa »

Iemand bekend met de mogelijkheden? Studeer als het goed is in september af. HBO veiligheidskunde. Werk nu bij de Marechausse op Schiphol en schrijf daar onder andere beveiligingsplannen/ risicoanalyses e.d. Maar zou graag een tijdje naarAMerika willen gaan om daar bij een groot politie korps dit soort dingen te doen.

Mijn Engels/ Amerikaans is matig, maar dit 'lijkt' mij niet zo moeilijk om snel onder de knie te krijgen, zeker als je daar woont/ leeft.
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Denk als je alle forum goed doorleest over werken in Amerika je er achter komt dat het bijna onmogelijk, vooral standaard banen zoals politie-agent. Vraag me trouwens wel af hoe het komt dat je Engels matig is terwijl je HBO studeert.
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

a4plus schreef:Denk als je alle forum goed doorleest over werken in Amerika je er achter komt dat het bijna onmogelijk, vooral standaard banen zoals politie-agent. Vraag me trouwens wel af hoe het komt dat je Engels matig is terwijl je HBO studeert.
Nieuwe opleiding, na middelbare school (wel een 7) nooit meer Engels gehad. En geen Engels gehad tijdens de opleiding.
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Weet van 1 van onze vrienden dat hij in NL (in dienst bij de KLPD) veel heeft samen gewerkt met de Amerikaanse versie van de afdeling waar hij werkzaam was en daarvoor ook naar Amerika is geweest en daar heeft gewerkt. Er is ook sprake geweest dat hij daar voor een langere tijd zou gaan blijven, maar wilde dit zelf niet. Dit alles was wel voor 9/11 overigens.
Dus het kon wel, maar of het nog steeds kan?
JohnNJ
Amerikakenner

Re: Werken bij NYPD/ LAPD of ander politiekorps

Bericht door JohnNJ »

JWusa schreef:Iemand bekend met de mogelijkheden?
Dit kan alleen wanneer je Amerikaans staatsburger bent. Als je naast de Amerikaanse nationaliteit ook nog de Nederlandse nationaliteit bezit, kun je een carriere in de rangen wel vergeten. Meer dan basic security clearance krijg je doorgaans niet bij bezit van meervoudige nationaliteit.

--john
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Politie agent in een grote Amerikaanse stad lijkt mij mooier te lijken vanaf een grote afstand dan in werkelijkheid. Zeker als je Engels matig is. Mijn Engels is redelijk goed, en ik woon hier al weer meer dan 30 jaar, maar soms ontgaan mij toch echt (kleine) dingen die tijdens de hitte van de strijd worden geroepen tijdens bijvoorbeeld Law & Order. Niet erg prettig als je middenin de werkelijkheid zou zitten en een paar seconden plus begrijpen wat er gezegd wordt, het verschil kan betekenen tussen leven en dood.

Wat die dubbele nationaliteit en de Amerikaanse overheid betreft overigens: ik ben door de procedure gegaan om besnuffeld te worden door het Ministerie van Justitie in Washington om te kijken of ik wel te vertrouwen ben en of ik dingen voor het ministerie mag vertalen. Ik heb op het betreffende formulier (natuurlijk) eerlijk aangegeven dat ik ook nog steeds Nederlander ben. Waarop ik een formulier kreeg toegestuurd waarop ik moest verklaren dat ik loyaal ben aan de VS. Ze wilden ook weten of ik bereid was de Nederlandse nationaliteit op te geven als het ministerie dat zou willen.

Loyaal zijn is voor mij geen probleem, maar op die tweede vraag heb ik 'nee' geantwoord. Ik ben te lang (29 jaar) Nederlander geweest, dat is een deel van wie ik ben en ik heb niet voor niets 25 jaar gewacht met Amerikaan worden, zodat dat kon zonder het Nederlanderschap te verliezen. Ik denk niet dat ik nog in Nederlnad zou kunnen wonen, zo heb ik het ministerie verteld, maar Nederlander-af is voor mij gene keuze.

Ze hebben dat blijkbaar geaccepteerd, want ik ben nu officieel betrouwbaar bevonden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Bennogr schreef:Politie agent in een grote Amerikaanse stad lijkt mij mooier te lijken vanaf een grote afstand dan in werkelijkheid. Zeker als je Engels matig is. Mijn Engels is redelijk goed, en ik woon hier al weer meer dan 30 jaar, maar soms ontgaan mij toch echt (kleine) dingen die tijdens de hitte van de strijd worden geroepen tijdens bijvoorbeeld Law & Order. Niet erg prettig als je middenin de werkelijkheid zou zitten en een paar seconden plus begrijpen wat er gezegd wordt, het verschil kan betekenen tussen leven en dood.

Wat die dubbele nationaliteit en de Amerikaanse overheid betreft overigens: ik ben door de procedure gegaan om besnuffeld te worden door het Ministerie van Justitie in Washington om te kijken of ik wel te vertrouwen ben en of ik dingen voor het ministerie mag vertalen. Ik heb op het betreffende formulier (natuurlijk) eerlijk aangegeven dat ik ook nog steeds Nederlander ben. Waarop ik een formulier kreeg toegestuurd waarop ik moest verklaren dat ik loyaal ben aan de VS. Ze wilden ook weten of ik bereid was de Nederlandse nationaliteit op te geven als het ministerie dat zou willen.

Loyaal zijn is voor mij geen probleem, maar op die tweede vraag heb ik 'nee' geantwoord. Ik ben te lang (29 jaar) Nederlander geweest, dat is een deel van wie ik ben en ik heb niet voor niets 25 jaar gewacht met Amerikaan worden, zodat dat kon zonder het Nederlanderschap te verliezen. Ik denk niet dat ik nog in Nederlnad zou kunnen wonen, zo heb ik het ministerie verteld, maar Nederlander-af is voor mij gene keuze.

Ze hebben dat blijkbaar geaccepteerd, want ik ben nu officieel betrouwbaar bevonden.
Ik ga zelf ook meer voor het adviserende werk dan voor het daadwerkelijk op straat lopen....op dit moment ben ik ook meer bezig met beveiligingsplannen schrijven/ ontwerpen en adviseren.
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

JWusa schreef:
Bennogr schreef:Politie agent in een grote Amerikaanse stad lijkt mij mooier te lijken vanaf een grote afstand dan in werkelijkheid. Zeker als je Engels matig is. Mijn Engels is redelijk goed, en ik woon hier al weer meer dan 30 jaar, maar soms ontgaan mij toch echt (kleine) dingen die tijdens de hitte van de strijd worden geroepen tijdens bijvoorbeeld Law & Order. Niet erg prettig als je middenin de werkelijkheid zou zitten en een paar seconden plus begrijpen wat er gezegd wordt, het verschil kan betekenen tussen leven en dood.

Ik ga zelf ook meer voor het adviserende werk dan voor het daadwerkelijk op straat lopen....op dit moment ben ik ook meer bezig met beveiligingsplannen schrijven/ ontwerpen en adviseren.

uuhhh, zouden Amerikanen dit niet al zelf doen, in veel meer dan in Holland. Denk dat je ze beter kan adviseren hoe ze het water buiten hun land houden want daar hebben ze geen kaas van gegeten. :D
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

JWusa schreef:Ik ga zelf ook meer voor het adviserende werk dan voor het daadwerkelijk op straat lopen....op dit moment ben ik ook meer bezig met beveiligingsplannen schrijven/ ontwerpen en adviseren.
Dan kom je wat John al aangaf in de hogere rangen en dan krijg je als Nederlander echt geen clearance voor.

Ik ben aan het proberen een simpele job te krijgen via het werk van mijn echtgenoot, een grote contractor voor het Department of State, echter als Nederlandse krijg ik geen clearance om daar te werken.
Ook word in de achtergrond check meestal de credit history meegenomen en die heb je vaak nog niet opgebouwd.

Het enige wat je kan proberen via een Nederlandse werkgever, Politie oid. een uitwisselingsprojekt.
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

wiepster schreef:
JWusa schreef:Ik ga zelf ook meer voor het adviserende werk dan voor het daadwerkelijk op straat lopen....op dit moment ben ik ook meer bezig met beveiligingsplannen schrijven/ ontwerpen en adviseren.
Dan kom je wat John al aangaf in de hogere rangen en dan krijg je als Nederlander echt geen clearance voor.

Ik ben aan het proberen een simpele job te krijgen via het werk van mijn echtgenoot, een grote contractor voor het Department of State, echter als Nederlandse krijg ik geen clearance om daar te werken.
Ook word in de achtergrond check meestal de credit history meegenomen en die heb je vaak nog niet opgebouwd.
Credit history? Help me even :wink:
Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Lees dit topic maar
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

wiepster schreef:Ik ben aan het proberen een simpele job te krijgen via het werk van mijn echtgenoot, een grote contractor voor het Department of State, echter als Nederlandse krijg ik geen clearance om daar te werken.
Zelfs als je de Amerikaanse nationaliteit zou hebben, naast de Nederlandse, valt het nog niet mee. Het State Department is erg streng:
http://www.careers.state.gov/officer/jo ... tizen.html

Het zal vast wel soepeler zijn voor contractors die in de U.S. werkzaam zijn, maar de tendens is dat dual citizens niet meer dan basic security clearance krijgen. Op federaal niveau is er een behoorlijk aantal functies waarvoor je als dual citizen niet in aanmerking komt. Dat is niet zo vanwege de meervoudige nationaliteit, maar vanwege de security clearance. Sinds 9/11 is men ten aanzien van deze dingen een stuk strenger geworden.

--john
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Het bedrijf waar mij echtgenoot werkt accepteert geen dual citizenship, hij moest toevallig vorige week de jaarlijkse paieren ondertekenen waaronder geen dual citizenship.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

wiepster schreef:Het bedrijf waar mij echtgenoot werkt accepteert geen dual citizenship, hij moest toevallig vorige week de jaarlijkse paieren ondertekenen waaronder geen dual citizenship.

Ja, the Land of the Free, gemaakt door emigranten, en nu kan niets meer, behalve als ze je nodig hebben zoals een dokter of een taxi-chaffeur, eigenlijk belachelijk. :x
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zo belachelijk vind ik dat niet, eerlijk gezegd. Zeker niet voor hogere functies, waarbij geclassificeerde documenten gemoeid zijn. Als je dan twee nationaliteiten hebt, kan ik me voorstellen, dat niet duidelijk is, waar je loyaliteit ligt. Natuurlijk is niets helemaal waterdicht, maar ik kan me voorstellen, dat twee nationaliteiten dan een van de struikelblokken is. Kijk, dat Nederland telkens zo moeilijk doet over het ueberhaupt mogen hebben meerdere nationaliteiten, dat vind ik nou belachelijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Kan snappen dat voor bepaalde functies 100% vertrouwen moet zijn en 100% inzet en iemand met 2 Nationaliteiten kan lastig zijn, maar zit Hirshi Ali met al haar paspoorten ook niet met allerlei hoge personen te babbelen? Als ik een Ameikaanse doktor op CCN zie is het vaak een Afrikaan of een Pakistaan, die ook duizenden mensen een verkeer griepspuitje kan geven, dit bedoel ik dat er weer dat het systeem niet klopt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De familie van die "Afrikaan" of "Pakistaan" kan hier al vele generaties wonen. Die is waarschijnlijk meer Amerikaan, dan ik, hoewel ik er veel "Amerikaanser" uitzie en klink. Ik heb trouwens nog nooit gehoord, dat een dokter niet meerdere nationaliteiten mag hebben.

Sowieso heb ik dat voor geen enkele baan gehoord, behalve als je voor een bedrijf gaat werken, dat veel met de federale regering te maken heeft, zo mocht ik als reisagente niet bij het American Express kantoor in het State Department werken als Nederlandse (toen had ik mijn Amerikaanse burgerschap nog niet, dus weet niet, of twee nationaliteiten daar wel mogen).

Wie Hirschi Ali precies is, weet ik niet, maar ze "babbelt" volgens mij niet op hoog niveau met functionarissen van de federale regering.

Rick moet ieder jaar door een nieuwe security clearance, omdat hij veel zaken doet met DOD en het State Department en die clearance liegt er niet om, dan wordt echt het naadje van de kous uitgezocht.
Omdat wij zo dicht bij Washington wonen zijn wij omringd door regeringsmedewerkers en krijgen heel regelmatig inspecteurs aan de deur om vragen te stellen over onze buren.

Tja, mijn schoonvader werkte in de jaren '60 en '70 voor de CIA en misschien is mijn blik daardoor gekleurd, want als zijn collega's niet 100% betrouwbaar waren geweest, was zijn leven in gevaar geweest. Natuurlijk kunnen (dat heeft de geschiedenis wel bewezen) spionnen net zo goed helemaal Amerikaans zijn, daar niet van. Maar ik kan me voorstellen, dat een dubbele nationaliteit in veel gevallen de kans op loyaliteit elders kan verhogen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Petra/VS schreef: Wie Hirschi Ali precies is, weet ik niet, maar ze "babbelt" volgens mij niet op hoog niveau met functionarissen van de federale regering.
Ayaan Hirsi Ali werkt bij de Republikeinse denktank American Enterprise Institute in Washington. Sinds januari is ze volop in de media vanwege het verschijnen van de Amerikaanse versie van haar autobiografie ‘Mijn Vrijheid’.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

jerbia schreef:
Petra/VS schreef: Wie Hirschi Ali precies is, weet ik niet, maar ze "babbelt" volgens mij niet op hoog niveau met functionarissen van de federale regering.
Ayaan Hirsi Ali werkt bij de Republikeinse denktank American Enterprise Institute in Washington. Sinds januari is ze volop in de media vanwege het verschijnen van de Amerikaanse versie van haar autobiografie ‘Mijn Vrijheid’.
Ben benieuwd naar haar volgende boek, Mijn Waarheid :x Kon het ff niet laten.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

"Volop in het nieuws" is dan wel in Nederland, want ik heb haar hier nog niet voorbij zien komen en ze "zit" toch wel in onze buurt ;). Die thinktank heeft dus niets met security clearance te maken. Ik ga toch bij Barnes and Noble eens kijken, of ik haar boek kan vinden. Wie weet komt ze het nog persoonlijk signeren ;).

Overigens interessant, dat Bianca die thinktank "Republikeins" noemt, want van hun website: "The American Enterprise Institute for Public Policy Research is a private, nonpartisan, not-for-profit institution dedicated to research and education on issues of government, politics, economics, and social welfare. "

Nu hoeven we dat absoluut niet op hun woord te geloven, maar dat ze prive zijn en niet direct iets te maken hebben met de Federale Regering wel.

Maar goed, we zijn wel heel ver van het afdwalen van het bij de politie werken, nu ;). Al is dit een heel interessant onderwerp, dat wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer