Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vervoer vliegveld SFO-camperbedrijf, reisafstand&laptop

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

noortje schreef:Wij vliegen op dinsdag 4 september, met de KLM. Slapen dan een nacht, dicht bij vleigeveld, en dan op woensdag 5 sept. kunnen we de camper ophalen.

Met het OV, oakland naar het Colliseum, zegt me echt niets... :roll:
Misschien heb ik me daar nog onvoldoende in verdiept... Zijn er meer camperverhuurstations van CA bij SFO?
We slapen in iedergeval de eerste nacht dicht bij het vliegveld. We moeten dus vanuit daar naar het camperverhuur bedrijf van CA (in/bij SFO).
Maar 'Bart' scheelt wel een hoop geld. Earliy bird is volgens mij rond de E150/200,-- , eigenlijk niet normaal natuurlijk. Maar ja, ik denk dat ze gebruik maken van de onzekere reiziger...wat wij misschien dus ook wel zijn. En natuurlijk kun je dan wel op tijd vertrekken, da sook een voordeel.En heb je nog keus uit de campers.
Heeft er iemand hier eravring met CA? Ik las nml. wat negatieve berichten. Zijn er ook mensen met positieve verhalen?
Hallo, wij hebben dit jaar voor de derde keer een camper (C25) geboekt bij Cruise Canada (Calgary) zelfde bedrijf, en in 1999 bij Cruise America (Denver).
In 1997 en in 1999 hebben wij een gloednieuwe camper van hun meegekregen, hadden wel een schade onderweg (beide keren) maar dat is gelijk ter plaatse gemaakt en vergoed.
Dus van ons niets dan lof.
Dit jaar ook niet de early bird geboekt, we gaan vijf weken toeren dus die paar uur later weg maakt ons niet zoveel uit.
Keus uit campers heb je volgens mij niet, als je aankomt staat je camper al kant en klaar met je naam erop, is onze ervaring.
We nemen wel een taxi en anders wil misschien de shuttle service van het hotel ons wel naar de camperverhuur brengen.
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Vond de website van Cruise America vrij onduidelijk wat betreft het ophalen van de camper. Ik kwam uit in Oakland net naast de Colliseum als ik via hun verkoop site kijk. Echter jij zult het waarschijnlijk in je reisbescheiden kunnen zien.

En daarnaast vind ik 150-200 euro helemaal een hufterig bedrag aangezien de dollar nieuw op 1.345 staat.

Zou haast zeggen dat het een bloeiende handel is, voor een paar echte potten Calve pindakaas en wat Hela Curry Ketchup ben ik gek genoeg om even twee uurtjes vrij te nemen van het werk. Dus ik zou zeggen email mij even.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

pnijssen schreef:Vond de website van Cruise America vrij onduidelijk wat betreft het ophalen van de camper. Ik kwam uit in Oakland net naast de Colliseum als ik via hun verkoop site kijk. Echter jij zult het waarschijnlijk in je reisbescheiden kunnen zien.

En daarnaast vind ik 150-200 euro helemaal een hufterig bedrag aangezien de dollar nieuw op 1.345 staat.

Zou haast zeggen dat het een bloeiende handel is, voor een paar echte potten Calve pindakaas en wat Hela Curry Ketchup ben ik gek genoeg om even twee uurtjes vrij te nemen van het werk. Dus ik zou zeggen email mij even.
Nou dat is even een aardige aanbieding! Jammer dat je niet in de buurt van Calgary woont!
Wij hebben een kennis in Santpoort wonen dat is een naamgenoot van je, mits je Peter heet, kom je oorspronkelijk ook uit die buurt?
Mrs.Bean
Amerika-expert

vervoer vliegveld SFO - Cruise America

Bericht door Mrs.Bean »

Hallo Noortje,
We zijn afgelopen zondag (20/5/07) teruggekomen van onze rondreis en hebben ruim 3 weken gebruik gemaakt van een camper van Cruise America Oakland. We hadden een Early Bird, geadviseerd door ons reisburo. Deze kostte begin december 2006 165 euro.
Op 27 april kwamen we op SF-airport aan om 13.30 uur. Dat ligt een kleine 10 mile onder het centrum van SF. Met een shuttle naar ons hotel in het centrum van SF koste 35 dollar plus fooi. Bellen met CrAm leverde op dat ze ons de volgende ochtend om 9 uur bij het hotel kwamen halen, echter ook nog via een ander hotel met verlate passagiers moesten en uiteindelijk even na tienen bij Cruise America kwamen waar het zeer rustig was en we direct werden geholpen. Na een video en de extra spullen en alle formulieren reden we tegen twaalven met een ander karretje door de supermarkt voor stoeltjes enzo en konden we hierna echt op stap.
Terugweg: Zaterdag 19 mei : RV park: 10 mile boven GoldenGate brug SF in Larkspur. Om 10 uur vertrokken via Richmondbridge , de 580 en 880 naar Oakland. Je krijgt een goede route beschrijving, er staat er ook een in de handleiding in de camper. Zo gauw je de snelweg afkomt zie je het al liggen. De afstand was 27 mile. Deden er een uur over. Een vreselijke drukke weg voor Amerikaanse begrippen met heel erg slecht wegdek. Er waren op de heenweg meteen een aantal borden gesneuveld. Dit terzijde.
Het was beduidend drukker bij Cruise America. Desondanks zaten we al om half twaalf te wachten op de shuttle die ons via de San Mateo bridge naar Airport bracht. Daar kwamen we ruim op tijd aan om ons in te checken, wat te eten en om 15 uur te vertrekken.
Ik weet niet wat een taxi/shuttle kost vanaf Oakland naar het vliegveld maar gezien de afstanden en de rit naar de stad de eerste dag lijkt het me geen goedkope toestand. Het comfort en gemak was groot, we werden snel geholpen.
Alles kan beter maar wij zouden het weer zo doen.

vr gr Thuul
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: vervoer vliegveld SFO - Cruise America

Bericht door Rob »

thuul schreef:We hadden een Early Bird, geadviseerd door ons reisburo. Deze kostte begin december 2006 165 euro.
Dit vind ik vreselijk veel geld, wij hebben een PAD-transfer van El-Monte (is vergelijkbaar met de Early Bird) alleen wordt je dan al voor 8:00 uur opgehaald, vorig jaar in SF om 6:45 uur.
Deze kost maar € 70,00
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Gypsygirl1 schreef:
Wij hebben een kennis in Santpoort wonen dat is een naamgenoot van je, mits je Peter heet, kom je oorspronkelijk ook uit die buurt?
Volgens mij heeft de helft van de Santpoorters die achternaam Ingrid :D :cry:

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bij Road Bear hoort de transfer er bij. Officieel tussen 11 en 13 uur, maar wij hebben nu al twee jaar op rij om 7 uur 's morgens een pickup gehad, gewoon gratis na een mailtje.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Bij Road Bear hoort de transfer er bij. Officieel tussen 11 en 13 uur, maar wij hebben nu al twee jaar op rij om 7 uur 's morgens een pickup gehad, gewoon gratis na een mailtje.
Bij El-Monte is een normale transfer ook gratis, pickup meestal tussen 10 en 14 uur met eigen shuttlebussen.
Ook C-A heeft wel transfers maar niet op alle verhuurstations en ook niet altijd gratis, soms met eigen bussen maar ook moet men soms een taxi nemen en die worden niet altijd vergoed.

Jullie hebben altijd geluk :wink: bij R-B de meeste huurders worden op de normale tijden opgehaald.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

vana schreef:
Gypsygirl1 schreef:
Volgens mij heeft de helft van de Santpoorters die achternaam Ingrid :D :cry:

Marjon
Ja dat klopt, daarom ben ik ook nieuwsgierig of hij ook uit die buurt komt.
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Helaas Gypsygirl1,

Mijn voornaam is Paul en kom oorspronkelijk uit Enschede.
Mrs.Bean
Amerika-expert

vervoer SF- Cruise America, veel geld

Bericht door Mrs.Bean »

Ja het is best veel geld, maar dat is de hele reis.

en inderdaad de andere verhuurbedrijven zijn dus kennelijk beter in dat opzicht, mogelijk ook duurder in andere opzichten? Dat kan ik nu niet beoordelen.

maar Noortje heeft al geboekt bij Cruise America, dus wat schiet ze hier mee op?? Ze zal een Early Bird, een taxi of de Bart moeten nemen. En keuzes worden niet alleen door geld bepaald.

Succes Noortje

Thuul
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Ze heeft nu ook anders ook een mooi aanbod liggen van Paul!
Cruise America is inderdaad stukken goedkoper dan de andere verhuurmaatschappijen en dat vind je o.a. in dit soort dingen terug.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt, het prijsverschil moet ergens in zitten. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit echt naast elkaar heb gelegd, maar Cruise staat inderdaad bekend als de goedkoopste.

Wel hebben we in Moab samen met andere forumleden (Oldie en zijn gezin) gestaan en ik ben benieuwd of hij hier z'n Cruise-ervaringen nog plaatst. Ter vergelijking: wij hadden een camper met 2828 mijl op de teller bij vertrek, die van hen had 75000 mijlen gelopen. Road Bear ruilt ieder jaar zijn hele wagenpark in, dus je hebt gegarandeerd een camper van minder dan een jaar oud.

Wij hebben pech gehad met een kapotte slide-out, klopt. Maar verder super, terwijl bij hen de ellende niet te overzien was. Er was een kapotte generator, bedrading van de buitenlamp bleek niet eens te bestaan, het geluid van het gordelalarm bleef irritant lang piepen na het wegrijden en alles rammelde enorm.

Van de reparateur van onze slide-out hoorden we ook dat ze enorm veel problemen verhelpen met Cruise America-campers en dat de kwaliteit de laatste jaren enorm terug loopt, vooral omdat er veel verouderd materiaal rond rijdt. Ik weet dat Jan Gijs hier van het forum hierover kan meepraten.

Dat soort zaken is voor ons in elk geval reden om Cruise America niet eens te overwegen, naast de enorme reclames op de campers, het zijn in mijn ogen rijdende uithangborden.

Maar natuurlijk: ieder moet dat voor zich weten, maar voor ons zijn dit redenen genoeg om te kiezen voor Road Bear of eventueel El Monte. En ja, kleine luxes als een zonnescherm e.d. tellen voor mij ook mee, ik betaal graag voor een beetje luxe.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, als je elke twee jaar naar Amerika wilt zoals wij, en niet zo heel veel geld hebt, zoals wij, is CA of CC toch een goede optie.
Voor ons gold deze reis dat we 1100 euro goedkoper uit waren dan bij de tweede goedkoopste camperverhuur in Calgary, Canadream. (die we vorige keer hadden).
Dat maakte dat we dit jaar 5 weken kunnen gaan in plaats van vier.
En ach, we zien het wel, misschien komen we nu ook rotdingen tegen, dan weten we het gelijk voor de volgende keer, dan gaan we maar om de drie jaar...... :shock: en nemen dan ook zo'n duur Road Bear geval, het lijkt me ideaal zo'n zonnescherm.
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 26 mei 2007, 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Met de stijgende benzine prijzen hier in California en de rest van de VS zou ik een kanttekening zetten wat de voor-en nadelen zijn van een camper ten opzichte van een auto/hotel/kamperen.
Een benzine verbruik van een camper is een stuk hoger.

De benzine kost op het moment hier zo'n U$ 3,50 per gallon. Weet dat ten opzichte van Nederland nog steeds goedkoop is echter je rijdt hier wel langere afstanden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

@Ingrid: over Cruise Canada hoor je minder slechte verhalen hoor, ik denk toch dat dat wellicht anders is? En je hebt gelijk, je maakt keuzes om je eigen redenen, ieders recht.

@pnijssen: ook die keus maken wij niet op basis van de kosten, wij zijn verslingerd aan het camperleven, ik moet er persoonlijk niet aan denken om elke avond (of bijna) in een ander bed te moeten slapen en uit de koffers te moeten leven. Heel persoonlijk, dat weet ik, maar dan zou ik misschien inderdaad een keer minder gaan of een week korter of zo, dan kiezen voor auto en motels.
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Het is niet bedoeld als kritiek, elk heeft zijn voor en nadelen.
En een groot voordeel is inderdaad dat je je eigen bed bij de hand hebt en dat je niet met koffers hoeft te slepen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie het ook niet als kritiek hoor, maar ik wilde gewoon duidelijk maken dat een van de dingen die ons juist zo trekt in Amerika, die camper is. De ruimte, de leefruimte vooral in zo'n ding, dat vind je in Europa niet.

Voor ons is het gewoon campers en campers :lol:
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Dat is inderdaad waar, een camper heeft onzettend veel ruimte en je kunt hem praktisch overal neerzetten.

Ik ga de toko dicht gooien en nog even richting Napa.

Een fijne weekend
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Wat ik zo jammer vind is dat andere verhuurders dan CA zo weinig mogelijkheden geven om je camper ergens anders in te leveren. CA heeft veel meer verhuurstations. Dus waarschijnlijk nemen wij daarom volgend jaar weer Cruise America. Ook met onze ervaring van afgelopen zomer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer