Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reisroute juli 2007

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
martens
Amerika-ontdekker

reisroute juli 2007

Bericht door martens »

Ik zou graag van jullie vernemen of de uitgestippelde route in feite wel haalbaar is. Dus laat jullie reacties maar komen. We vertrekken op 07.07.07 voor een 21 dagen durende rondreis met 4 volwassenen en 2 pubers.

dag 1 vlucht amsterdam - Phoenix
dag 2 bezoek vrienden, overnachting in Blythe
dag 3 Blythe - kort bezoek aan San Diego, overnachting San Diego
dag 4 bezoek aan San Diego, overnachting te Anaheim
dag 5 bezoek Disneyland, overnachting te Anaheim of LA
dag 6 bezoek LA,overnachting LA
dag 7 bezoek LA,overnachting LA
dag 8 rijdag met korte bezoeken, overnachting te SF
dag 9 bezoek SF, overnachting SF
dag 10 bezoek aan Yosemite park,overnachting te Fresno
dag 11 rijdag naar Las vegas,overnachting te Las Vegas
dag 12 kort bezoek Las vegas,overnachting te las Vegas
dag 13 rit naar de Grand canyon en kort bezoek aan de Grand Canyon,
overnachting te Williams of Flagstaff
dag 14 vertrek naar Gallup met enkele tussenstops (Holbrook :) ?)
Apachenreservaat (indien dit te bezoeken is, wie weet dit? 8) ),
overnachting te Gallup
dag 15 rijdag naar Santa Fe met als tussenstop Albuquerque,
overnachting te Santa Fe
dag 16 tocht van Santa Fe naar El paso, overnachting te El Paso
dag 17 Van El Paso naar Tucson met een tussenstop in Las Cruces,
overnachting te Tucson
dag 18 RESERVEDAG
dag 19 RESERVEDAG + Verjaardag vieren van opa en kleinzoon
dag 20 Laatste bezoek aan onze vrienden in Tempe
dag 21 Vertrek naar huis :(

Ik kan weinig terugvinden over de bezienswaardigheden in Santa fe, El Paso, Gallup EN Tucson. Alle tips zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Rita
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Willen jullie ook nog wat zien onderweg of is het alleen maar de bedoeling om van hotel naar hotel te rijden.
De te rijden afstanden per dag zijn veel te groot om ook nog wat te doen onderweg.
Mijn advies New Mexico laten vallen en opnieuw een route uitzetten.
martens
Amerika-ontdekker

Bericht door martens »

Bedankt! Ik had er al schrik voor. Ik heb ondertussen de route new Mexico geschrapt. Dat ging sneller dan de ritten te maken :wink:
Met 1 klik 1155 KM geschrapt! :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reisroute juli 2007

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Rita,
Het lijkt me goed dat je wat schrapt, het zou anders wel erg veel rijden zijn. Even wat tips voor het resterende deel:
martens schreef:dag 1 vlucht amsterdam - Phoenix
Ik weet niet wat je wilt doen in San Diego, maar als je naar Seaworld wilt en ook naar de Zoo, of iets van de stad wilt zien, is een extra nacht aan te raden.
martens schreef: dag 5 bezoek Disneyland, overnachting te Anaheim of LA
dag 7 bezoek LA,overnachting LA
dag 8 rijdag met korte bezoeken, overnachting te SF
Ik vind de tijd in LA relatief lang, misschien kun je beter die laatste dag al een stuk van de kustroute rijden, want in 1 dag van LA naar San Francisco via de kust gaat niet lukken.
martens schreef: dag 9 bezoek SF, overnachting SF
In SF kun je makkelijk wat meer tijd besteden, ga bv een keer fietsen, over de Golden Gate naar Sausolito en terug met de boot. Alcatraz is een bezoek waard, en een ritje met de cablecar is ook leuk.
martens schreef: dag 10 bezoek aan Yosemite park,overnachting te Fresno
dag 11 rijdag naar Las vegas,overnachting te Las Vegas
Yosemite is niet een park om even doorheen te rijden. Qua rijtijd is dit al bijna 7 uur naar Fresno, als je via Yosemite Valley rijdt. Tijd om de auto te parkeren is er niet eens.
Plan er in elk geval 1 overnachting, maar liever twee. Er is meer dan genoeg te zien en te doen.
Reserveren via http://www.yosemitepark.com
Fresno zou ik niet doen, ga liever via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas. Je zult wel een extra overnachting tussen Yosemite en Las Vegas moeten plannen.
Zonder New Mexico kun je kijken of je nog via Zion en Bryce wilt rijden. Of je neem de rest lekker ruim, en rijdt van Las Vegas via de Grand Canyon terug naar Phoenix.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hmmmm, dat was de eerste goede stap, NM voor een latere reis bewaren om nog maar niet te spreken van Tx (El Paso).
En dan:
-In een dag van LA naar SF? Dat kan maar dan niet langs de kust (Pacific Coast Highway). Een van de hoogtepunten van je reis (langs de kust) maar tenminste 2 dagen, beter 3 (2 overnachtingen.)
-1 dag SF is erg kort. Te kort imo
- Fresno ligt niet bij Yosemite. Van SF naar Yosemite Valley is ongeveer 4 uur rijden en je komt niet in Fresno. Een bezoek in een paar uur is veel te kort voor dit mooie NP.
-Van Yosemite Valley naar Las Vegas is het mooiste via Tioga Pass. de eastern sierra's en DV. Dat mis je nu allemaal.
-rit naar GCNP (vanaf Las Vegas) en dan terug naar Williams of Flag?? Het is al tenminste 5 uur rijden alleen al naar GC. Wanneer wil je dit natuurwonder bezoeken?
-Zonder NM zou je de extra dagen kunnen besteden aan: San Diego, PCH, SF, Yosemite, DV en GC. Ben benieuwd naar je nieuwe route.
Heb je er al over nagedacht wat voor auto je huurt met 6 personen?
Yeehaw
martens
Amerika-ontdekker

Bericht door martens »

Hier dan de wijzigingen vanaf dag 10
dag 10 bezoek aan Yosemite park overnachting in de omgeving( ik had Fresno gekozen om zeker een overnachting te hebben omdat ik vreesde dat het in Yosemite niet meer zou lukken omdat we geen enkel hotel boeken) slecht idee? :cry:

DAG 11 bezoek aan death Valley via Tioga Pa naar Las Vegas. IS dit te doen in 1 dag?

Dag 12 bezoek Las vegas + overnachting

Dag 13 tocht naar Zion en Bryce Canyon overnachting te Bryce. Suggesties ivm hotels zijn zeker welkom

Dag 14 Van Bryce naar Monument Valley (overnachting in de omgeving)
hotels?
Dag 15 Monument Valley naar Grand Canyon met overnachting te Williams of Flagstaff

Dag 16 bezoek aan het Apachenreservaat met overnachting te Holbrook

Dag 17 Van Holbrook naar Tucson met als tussenstop Las Cruces overnachting in Tucson

andere dagen zijn ongewijzigd (behalve nog wat meer tijd vrijmaken in SF in plaats van LA.

De wagen die we momenteel gehuurd hebben is een Chevrolet Venture. Ik weet wel dat het aan de kleine kant is maar ik heb echt ALLES geprobeerd om een grote wagen te pakken te krijgen, dit is me helaas niet gelukt. 2 jaar geleden hadden we dezelfde wagen in Mexico (krap maar helaas) :cry:
Weet er misschien iemand of we nog een kansje hebben om hem terplaatse te upgraden?

Weeral bedankt want na vele uren puzzelwerk zag ik het effe niet meer zitten. 3 jaar geleden ging het als een fluitje van een cent en nu is het alleen maar zwoegen en zweten!!!

Rita
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

martens schreef:Hier dan de wijzigingen vanaf dag 10
Rita, zoals Yeehaw ook al zei: in 1 dag van LA naar SF kan alleen als je niet langs de kust rijdt. Dat lijkt mij toch jammer, ik zou toch kijken of je niet een dag langer kunt nemen daar.
martens schreef: dag 10 bezoek aan Yosemite park overnachting in de omgeving( ik had Fresno gekozen om zeker een overnachting te hebben omdat ik vreesde dat het in Yosemite niet meer zou lukken omdat we geen enkel hotel boeken) slecht idee? :cry:
Waarom niet alsnog reserveren? Je zult misschien zo hier en daar wat willen schuiven in je planning, maar ik zou toch in Yosemite een paar nachten vastleggen. In Camp Curry is nog wel iets vrij. Niet luxe, maar zeker voor de kinderen lijkt me dat erg leuk. En het is heerlijk ontspannen om eens niet heen en weer te hoeven rijden. Kijk eens in onze reisverslagen voor tips in Yosemite.
martens schreef: DAG 11 bezoek aan death Valley via Tioga Pa naar Las Vegas. IS dit te doen in 1 dag?
Als je in Yosemite valley overnacht wordt het een erg lange dag, reken op zo'n 10 uur. Lijkt me niet aantrekkelijk. Zelf vind ik een overnachting in Death valley aan te raden omdat je dan het park kunt bekijken als de zon al wat lager staat, en omdat het een bijzondere belevenis is in die hitte.

Voor de rest heb ik het idee dat je nu weer erg veel aan het plannen bent zodat alle ruimte in het schema meteen weer verdwijnt :wink: :
martens schreef: Dag 13 tocht naar Zion en Bryce Canyon overnachting te Bryce. Suggesties ivm hotels zijn zeker welkom
Ik vind het jammer om Zion niet wat meer tijd te geven. Onze kinderen zijn geen echte wandelaars, maar ze hebben van Zion genoten, zeker het stuk in de Narrows.
Bij Bryce liggen er twee hotels vlak bij de ingang: Bryce View Lodge en Ruby's Inn. Voor Zion is Springdale de aangewezen overnachtingsplaats. Erg mooi is de Desert Pearl Inn. Ook prima: de Pioneer Lodge.
martens schreef:Dag 14 Van Bryce naar Monument Valley (overnachting in de omgeving)
hotels?
Een cabin bij Gouldings Lodge?

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Weinig response Rita en ik denk dat dat komt omdat je nog steeds van hotel naar hotel spurt. Maar ja, wie zijn wij om een route te veroordelen nietwaar.
Dag 11: Zoals Marianne ook al zegt, erg lang. Ik noem het "fools endeavour""
13: Nauwelijks tijd voor een bezoek.
Dag 14: Bryce-Monument Valley. Een paar bezienswaardigheden onderweg: Hite overlook, Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Gooseneck SP.
Wat wil je in MV? Alleen de Mittens overlook of ook in de valley gaan. Voor dit laatste ontbreekt de tijd. Goulding's Lodge is de enige (dure) overnachtingsplaats hier. Goedkoper in Mexican Hat (mooie omgeving), Bluff (idem) of Kayenta (chain motels en kaal)
Dag 15: Korte blik op GC. Goedkope overnachtingen in Williams
Dag 16: Waarschijnlijk bedoel je Fort Apache Indian Reservation. De Apache zijn niet zo reservaatachtig en je zult er weinig van merken Wij hebben ooit overnacht in Pinetop en het rondje gemaakt via Fort Apache. Niets van een reservaat gezien. Wat oude gebouwen in Fort Apache. Wat had je je er van voorgesteld? Als je naar Holbrook gaat, bezoek dan in ieder geval Painted Desert en Petrified Forest. De weg van Show Low naar Globe is prachtig en op weg naar Tucson.
Dag 17: Wat wil je in Las Cruces?? Enorme omweg. Misschien is het goed advies om een goede kaart te kopen en die Bos Atlas ergens anders voor te gebruiken (grapje..).
Yeehaw
martens
Amerika-ontdekker

Bericht door martens »

Awel bedankt voor de nuttige tips, ik ga er straks werk van maken om het allemaal een beetje minder hectisch te maken. Wij zijn de afgelopen 2 jaar als een orkaan doorheen Mexico en Thailand gespurt. Vandaar waarschijnlijk mijn slechte gewoonte. Maar jullie hebben gelijk. Wat minder gas geven zou geen kwaad kunnen. Wordt vervolgd.

Rita
martens
Amerika-ontdekker

Bericht door martens »

Hier ben ik weer met een aangepaste route voor onze reis

dag 1 vlucht amsterdam - Phoenix
dag 5 bezoek Disneyland, overnachting te Anaheim of LA
dag 7 bezoek LA,Universal Studio's en enkele musea,overnachting LA
dag 8 rijdag richting San francisco langs de kust met een tussenstop in
Santa Barbara en overnachting te Bradley of in de omgeving
dag 9 tocht verder zetten naar SF, enkele bezoekjes SF, overnachting SF
dag 10 bezoek SF, overnachting SF
dag 11 tocht wordt verder gezet naar Yosemitepark, overnachting te
Yosemite of omgeving
dag 12 rijdag naar Death valley, overnachting te Death valley
dag 13 vroeg vertrekken, rijdag naar Las Vegas, overnachting Las vegas
dag 14 bezoek Las vegas, overnachting in Las Vegas
dag 15 vroeg vertrekken naar Zion en Bryce, overnachting te Bryce
dag 16 tocht van Bryce naar monument Valley, overnachting in omgeving
van monument Valley
dag 17 tocht van monument Valley naar Grand Canyon,overnachting
flagstaff of Williams
dag 18 Van Flagstaff naar Holbrook,overnachting naar Holbrook
dag 19 Vertrek van Holbrook naar Tucson via Show Low en Globe
dag 20 Van Tucson terug naar Tempe, laatste bezoek aan onze vrienden
in Tempe
dag 21 Vertrek naar huis :cry:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

groetekes,

Rita
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ziet er beter uit Rita. Nog een paar opmerkingen:
Dag 8: Overnachting in Bradley. Had ik nog nooit van gehoord. Misschien beter langs de kust in bv Morro Bay, Pismo Beach of Cambria, dan kan je de volgende dag langs de mooie Pacific Coast Highway naar SF rijden.
Dag 12: Probeer in Stovepipe Wells te overnachten (http://www.xanterra.com). Ook iets dichterbij dan Furnace Creek.
Dag 15: Probeer ergens een dag te vinden voor een extra overnachting.
Dag 18: Flagstaff-Holbrook is maar, pak weg, anderhalf uur rijden. Heb je al overwogen om van Flagstaff naar Sedona te gaan? Prachtige omgeving.
Dag 19: Je zult weinig tijd hebben Tucson en omgeving te bekijken. Misschien van Globe naar Roosevelt en de Apache Trail naar Apache Junction en naar Mesa. Heb je nog een extra dag bij je vrienden ook.
Voor Tucson moet je eigenlijk ten minste 1 hele dag uittrekken voor een bezoek aan Saguaro NP en het Sonora Desert Museum (geen museum, http://www.desertmuseum.org)
YH
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer