Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slechte ervaringen met Cruise America

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
oldie
Amerika-ontdekker

Slechte ervaringen met Cruise America

Bericht door oldie »

Eind april/mei hebben we een rondtocht door Zuid-West USA gemaakt met de camper. Een geweldige ervaring, alleen de ervaringen met de camper, gehuurd bij Cruise America waren minder goed. Tijdens onze reis hebben we meerdere mensen gesproken die ook slechte ervaringen hadden.

Als je nog de keuze moet maken bij wie je de camper huurt zou je even naar het filmpje moeten kijken wat we er over gemaakt hebben.
Je kunt het hier vinden : http://www.ruisch.net/index.php?option= ... Itemid=113

Erik Ruisch
kijk op http://www.ruisch.net voor ons verslag van de 2007 reis
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Dus, mensen die een camper gaan huren bij CA, zorg dat je goed kijkt of alles werkt bij het ophalen. Neem daar de tijd voor.
Rij eventueel een rondje en als er dingen zijn die je niet bevallen, teruggaan en niet zomaar de camper accepteren.
Kijk dus goed alles na voor dat je de grote weg op gaat en mijlen gaat maken!
Dat geldt niet alleen voor Cruise America maar voor alle campermaatschappijen, niet zomaar een camper accepteren en kijk ook goed je personel kits na of alles erbij zit en of alles heel is.
Scheelt je een hoop leed in de vakantie!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind gewoon dat dit té veel gebreken zijn om zomaar even in een rondje rond en in de camper te kunnen ontdekken. Als ik zie dat de dagprijs voor deze camper (alles inclusief) dik 76 euro bedroeg voor een 25 ft, dan moet dat gewoon niet mogen toch? Wij betaalden natuurlijk meer, maar praten dan wel over een 32 ft. A-klasse. Wij zaten op net geen 100 euro per dag, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een vergelijkbare Road Bear of El Monte zou kosten ....

Wij hebben nu voor de derde keer een camper gehad, een keer van JC's RV's in Livermore (verhuurt niet meer) en twee keer van Road Bear en behalve dit jaar de problemen met de slide-out, nog geen enkele mankement in drie jaar tijd.

Wij hebben Erik en zijn kinderen ontmoet in Moab en Las Vegas en over deze ellende gesproken, het is gewoon heel vervelend als je zoveel ergenis aan je camper hebt.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Ik vind gewoon dat dit té veel gebreken zijn om zomaar even in een rondje rond en in de camper te kunnen ontdekken. Als ik zie dat de dagprijs voor deze camper (alles inclusief) dik 76 euro bedroeg voor een 25 ft, dan moet dat gewoon niet mogen toch? Wij betaalden natuurlijk meer, maar praten dan wel over een 32 ft. A-klasse. Wij zaten op net geen 100 euro per dag, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een vergelijkbare Road Bear of El Monte zou kosten ....

Wij hebben nu voor de derde keer een camper gehad, een keer van JC's RV's in Livermore (verhuurt niet meer) en twee keer van Road Bear en behalve dit jaar de problemen met de slide-out, nog geen enkele mankement in drie jaar tijd.

Wij hebben Erik en zijn kinderen ontmoet in Moab en Las Vegas en over deze ellende gesproken, het is gewoon heel vervelend als je zoveel ergenis aan je camper hebt.
Dat is veel geld zeg, wij zijn maar € 63,00 p/d kwijt voor een A-class van 32 ft
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Zit in die 63 euro ook mijlen, verzekeringen, kits en alles??? Ik praat over een inclusief prijs hier ....

Maar vooruit, wij laten volgend jaar zeker El Monte en Road Bear ook naast elkaar leggen. Weet jij trouwens of El Monte ook elk jaar nieuwe campers in de verhuur doet?

Ik vind die 77 euro per dag voor die CA trouwens wel veel, als je ziet hoe oud de camper is en wat er mee gebeurd is. Daar zit trouwens ook alles in hoor.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik zeg dit ook juist voor de mensen die al gehuurd hebben bij CA de komende zomer.
Ik wil niet dat ze nu met een brok in hun maag zitten en zorgvuldig om te gaan met het gegeven dat er een hoop kan mankeren aan een camper, van welke maatschappij dan ook.
Een kennis van ons rijdt op dit moment al drie weken in Alaska met een 25 ft CA camper zonder problemen en zo zijn er echt nog zat mensen die probleemloos hebben gehuurd bij CA. (wij ook al twee keer)
Echter, je ziet gewoon teveel leken die zomaar wegrijden van de verhuur terwijl er nog vanalles mankeert aan de camper.
Als je scherp bent tijdens het accepteren van de camper kun je een hoop van dit soort vervelende dingen voorkomen, niet alles natuurlijk, onderweg kan er natuurlijk ook nog van alles stuk gaan.
Dus mensen die de komende zomer gaan huren bij Cruise America, geen paniek maar hou je ogen goed open en probeer alles uit voor dat je weg rijdt! STA erop dat alles werkt.
Wij gaan zelf ook in augustus een camper huren, maar dan bij Cruise Canada, het zusje van Cruise America.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Zit in die 63 euro ook mijlen, verzekeringen, kits en alles??? Ik praat over een inclusief prijs hier ....

Nee is de kale dagprijs voor een allin prijs moet ik de rekening van Tioga opzoeken

Maar vooruit, wij laten volgend jaar zeker El Monte en Road Bear ook naast elkaar leggen. Weet jij trouwens of El Monte ook elk jaar nieuwe campers in de verhuur doet?

Voor een deel wel wij hadden de laatste 2 X een camper met krap 3000 mile op de teller dat zijn volgens mij de milen tussen de fabriek en het verhuurstation

Ik vind die 77 euro per dag voor die CA trouwens wel veel, als je ziet hoe oud de camper is en wat er mee gebeurd is. Daar zit trouwens ook alles in hoor.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:
nieuwenoord schreef:Zit in die 63 euro ook mijlen, verzekeringen, kits en alles??? Ik praat over een inclusief prijs hier ....

Nee is de kale dagprijs voor een allin prijs moet ik de rekening van Tioga opzoeken

Voor een deel wel wij hadden de laatste 2 X een camper met krap 3000 mile op de teller dat zijn volgens mij de milen tussen de fabriek en het verhuurstation

Ik ben wel benieuwd naar jouw dagprijs all-in ... nu we het er toch over hebben?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb onze rekening er even bijgehaald. We betaalden voor de camper 2608,60 en voor de uitgebreide verzekering 462,00 euro. Totaal dus 3070.60 voor 28 dagen. Kom ik op 109,60 per dag, inclusief 3500 mijlen. Zal inderdaad niet de goedkoopste zijn, maar wel alles spik en span nieuw.

Iemand nog ervaring met Road Bear of El Monte in C-klasses van ongeveer 25 ft? Ben heel benieuwd naar hun dagprijzen.
noortje
Amerika-ontdekker

noortje

Bericht door noortje »

MMm, wish us luck as ' leken' bij CA...
Wij hebben ook geboekt bij CA en gaan in september voor 4 weken rondtoeren. In iedergeval goed om gewaarschuwd te zijn en weten waar we allemaal op moeten letten. Ze zullen ons vast een zeur gaan vinden daar. Maar ja, meer dan 2500 euro is ook niet niks!
Maar die brok verdwijnt niet helemaal....
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Ik ben wel benieuwd naar jouw dagprijs all-in ... nu we het er toch over hebben?
Afkoop mijlen € 538.00 - € 194.00 vroegboekkorting = € 344.00
Hiermee zijn alle mijlen betaald die je binnen (ik dacht) 30 dagen maakt.
Camperkit € 80.00
Personalkit € 28.00 x 2 = € 56.00
Preparation fee € 59.00
Tax = 7,5% voor Las Vegas

Dagprijs all-in komt dan op € 89.19
hier komt voor ons dan nog € 68.00 PAD-transfer bij.
Een normale tarnsfer (met E-M shuttlebus) is gratis
Erik had nog flink wat taxi kosten las ik in zijn verslag.

Personalkit van E-M bevat o.a. p/p 2 dekens, 2 lakens, 1 kussen, 2 kussenslopen, 2 handdoeken, 2 badlakens, 2 waslapjes (washandjes kennen ze niet), 2 theedoeken, verder bestek bekers en borden.
Pannen horen bij de camperkit.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het idee dat de personal kit bij E-M iets ruimer is dan bij Road Bear, vooral wat betreft de handdoeken.

Zit er in jullie camper ook een magnetron, oven en TV (met videorecorder en DVD-speler die we nooit gebruiken trouwens)? Wat ik dit jaar wel fijn vond was een prima CD-speler die ook op de batterij af te spelen was als je niet reed en zelfs via de speakers in de slaapkamer werkte :lol:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Dat is typisch CA. We hebben er ook eentje gehuurd jaren terug....1997? geloof ik. De auto was goed, wij huren altijd een Truck Camper dan zit er altijd een nieuwe auto onder. Maar de unit die erop zat was jaren oud.... mankeerde van alles aan, vreselijk!! Dan ook nog 4 weken regen.... al met al een waardeloze vakantie.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Zit er in jullie camper ook een
magnetron, Standaard in alle campers
oven Standaard in alle campers
en TV Standaard vanaf een A-32 bij kleinere campers kan je er een bijhuren
Wat ik dit jaar wel fijn vond was een prima CD-speler die ook op de batterij af te spelen was als je niet reed en zelfs via de speakers in de slaapkamer werkte :lol:
Hadden wij in 2005 al in de C-28 klasse zitten
Ook zit er in alle campers een generator (bij R-B ook dacht ik) dit is bij sommige verhuurders pas vanaf een C-25 of C-28
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Yep, bij RB ook standaard een generator én een zonnescherm. Met dat laatste zijn zij weer de enigen.

Ik zie dat jij een dikke 10 euro onder onze prijs zit per dag, want als ik met goed herinner neem jij nooit de SLI (rond de 9 euro per dag toch)?

Op zich zijn we dik tevreden geweest dit jaar, maar volgend jaar leggen we El Monte er zeker naast. De drop off-kosten zullen ook een rol spelen als we in SF willen beginnen en eindigen in Denver.

Cruise is voor ons geen optie, alleen al omdat ze geen A-klasses verhuren en dat ons dit jaar super bevallen is. En toch vraag ik me nog steeds af of ze nu zoveel goedkoper zijn dan vergelijkbare campers van de andere bedrijven ....
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat C-A soms goedkoper uit de bus komt is vaak door hun akties, je kan dan b.v. 3 weken huren voor de prijs van 2.
Als ik puur de flexprijzen naast elkaar leg (heb ze toevallig van beide) is E-M meestal goedkoper.
Ook de NL reisbureau's stunten vaker met C-A prijzen waarschijnlijk omdat ze daar meer inkopen dan bij de ander verhuurders.
Een van de voordelen van E-M vind ik de mogelijkheid om alle mijlen af te kopen, bij de meeste verhuurders kan je pakketten van 500 mile kopen zit je er naast dan krijg je dure extra mijlen (meestal rond de $0,33 p/m)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Een van de voordelen van E-M vind ik de mogelijkheid om alle mijlen af te kopen, bij de meeste verhuurders kan je pakketten van 500 mile kopen zit je er naast dan krijg je dure extra mijlen (meestal rond de $0,33 p/m)
Klopt, wij hebben dit jaar ook weer 500 mijl te veel ingekocht. Ingekocht voor 3500 mijl, uiteindelijk 2871 mijl gereden. Beetje zonde ....
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Note Mod: Topic verplaatst, past beter thuis in Reizen Algemeen.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Nog geinteresseerd in prijzen van El Monte?

Nou... dit zijn wel hoogseizoen prijzen, inclusief:
- camper CS30/31 met slide out
- early pick up (tussen 7.00 en 8.00 uur)
- premier fee (zodat we 100% zeker een camper van bouwjaar 2007 hebben)
- camperinventaris
- preparation fee
- persoonlijke uitrusting
- belastingen
- verzekeringen CDR en VIP (nog geen SLI, deze betalen we ter plaatse)
- ongelimiteerd aantal mijlen

Voor bovenstaande camper betalen we per dag: €145,-- per dag

Tja... kost wel wat, maar dan heb je ook wat..... hopen we...! In 2005 hadden we ook een El Monte camper met premier toeslag en die was bijna gloednieuw.... vandaar.

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Pff, da's een klap geld! Wij hadden precies hetzelfde en dan nog een A-klasse .... alleen geen ongelimiteerde mijlen, maar wel weer de SLI-verzekering.

En dan nog een zonnescherm én Road Bear heeft elk jaar alleen maar nieuwe campers, dus daar betaal je geen toeslag voor.

Hoogseizoen is dus echt nogal wat duurder ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer